Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 8459
Min søster ble oppringt av politiet.

De hevdet at de hadde bildet av hun i en fotoboks i lærdalstunellen.(vi bor i bergen) Bildet var uklart sa de, og at det ikke var mulig å se ansiktet hennes. Hun sa over telefon at det var bare hun som hadde kjørt innen den tidsperioden. Hun har ikke blitt innkalt til avhør eller noe lignende.

Dagen idag ringte politiet til min far og sa at det var 134 km/t hun hadde blitt tatt i.

Hun risikerer å miste lappen i over et år, 2 ukers fengsel eller samfunnstjeneste + en ganske stor bot.

Har politiet fulgt protokollen riktig i denne saken, eller er det bare noen som tuller seg?

Er det noen smutthull det er mulig å slippe unnav i, i og med at de har tatt det over telefon?

Takker for alle svar !
Noen må uansett ta smellen da bilen har blitt knipsa av boksen.
Sist endret av mo3; 26. august 2010 kl. 16:39.
Hun drakk den kvelden og husker ikke hvem hun lånte bilen til (bildet er jo uklart?)
Hun kan jo alltids si at det ikke var hun som kjørte(at hun glemte nøklene i bilde eller lignende).

Men når hun kjører som en idiot bør hun egentlig bare inrømme det og stå for handlingene sine.
Hun husker ikke hvem hu lånte den til så hun sier likssågodt at det var hun som kjørte, snakk om å redde sitt eget skinn.
Synes bare at det var merkelig at de ringte til faren hennes og la ut i det vide og det brede. Hun er myndig, og det må jo være et brudd på taushetsplikten? Jeg hadde iallefall ikke blitt særlig fornøyd vist foreldrene mine skulle bli oppringt den dagen jeg får bot.
kjedelig streiting
Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Min søster ble oppringt av politiet.

De hevdet at de hadde bildet av hun i en fotoboks i lærdalstunellen.(vi bor i bergen) Bildet var uklart sa de, og at det ikke var mulig å se ansiktet hennes. Hun sa over telefon at det var bare hun som hadde kjørt innen den tidsperioden. Hun har ikke blitt innkalt til avhør eller noe lignende.

Dagen idag ringte politiet til min far og sa at det var 134 km/t hun hadde blitt tatt i.

Hun risikerer å miste lappen i over et år, 2 ukers fengsel eller samfunnstjeneste + en ganske stor bot.

Har politiet fulgt protokollen riktig i denne saken, eller er det bare noen som tuller seg?

Er det noen smutthull det er mulig å slippe unnav i, i og med at de har tatt det over telefon?

Takker for alle svar !
Vis hele sitatet...
Tror hun har driti seg ettersom hun sa det kun var hu som kjørte bilen i den perioden. Dog så bør det vel være lettere å så tvil om et slikt utsagn over telefonen enn hvis det hadde blitt sagt i et avhør.

Hun kunne lett ha kommet seg unna om hun ikke sa det.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hun husker ikke hvem hu lånte den til så hun sier likssågodt at det var hun som kjørte, snakk om å redde sitt eget skinn.
Vis hele sitatet...
Bare å komme med noe bedre...
Hun kan ikke si at det var hun, og hun kan ikke legge skylden på noen andre.
Dermed tror jeg det er best og si at hun ikke husker det.
Syntes jeg hørte noe om at man ikke var pliktig til å navngi familiemedlemmer som har kjørt bilen? Mulig det bare er bullshit men hvis de ikke er noe klart bilde kan hun jo bare skylde på en i familien, som skylder på en ny osv. Da det ikke kan konkluderes med noen ting blir vel saken henlagt? Evt. så er det feil og hun mister lappen, noe jeg syntes er passende for råkjørere :-)
Bilen er registrert på min far ang billigere forsikring, etc. Hun sa selv at hun ikke så noe blits. Men hvis hun bare nekter, de inkaller vell til avhør? og så sier hun at hun trodde de mente en annen gang, og at det ikke var huin som kjørte likevell, og det er mange venner av hun som har lånt bilen osv. Vet det er en idiotisk forklaring, men politiet har jo ikke et bevis, og man må jo ha bra med bevis for å felle noen?

Er det noen som klarer å komme opp med en historie som kunne holdt i et avhør?
Hun fortjener straffen, og det burde hun fint skjønne selv.
Hun har klart å ta lappen, og da burde hu også vite at om man kjører for fort, kan man miste lappen.

Hva om det ikke hadde vært en fotoboks som stoppet henne, men en vegg eller ett menneske istedet?

Ta straffen som fortjent, lær av det.
Sitat av fomox Vis innlegg
Bare å komme med noe bedre...
Hun kan ikke si at det var hun, og hun kan ikke legge skylden på noen andre.
Dermed tror jeg det er best og si at hun ikke husker det.
Vis hele sitatet...
om du leser mellom linjene så er det vel det jeg også prøver å komme fram til?
Sitat av Vangen Vis innlegg
Synes bare at det var merkelig at de ringte til faren hennes og la ut i det vide og det brede. Hun er myndig, og det må jo være et brudd på taushetsplikten? Jeg hadde iallefall ikke blitt særlig fornøyd vist foreldrene mine skulle bli oppringt den dagen jeg får bot.
Vis hele sitatet...
Bilen er sikkert registrert på faren.
hva er vitsen med og komme med alle disse moral prekene! blir så forbanna over alle her som er så mye bedre en andre og må skryte av det i hver en post hvor det er spurt etter noe helt annet.

Ot: vis bildet av henne er uklart så kan ikke politiet bruke dette mot henne, hun burde spørre om og få se bildet. Og si som flere her at det kan være flere som har brukt bilen og at hun ikke vet hvem det kan være.
Ikke hør på disse moralistene her. Kan ikke sammenligne 134 km i 80 sonen i fine lærdalstunnelen der det er bare rett fram, i forhold til 80 i 30-40 sone rundt skoler o.l. "Fortjener det. Ta din straff" Latterlig. Hold kjeft.

Hun må bare nekte, si hun ikke husker/finn på noe That's it. Ikke si noe mer enn det. Det verste hun kan gjøre for seg selv her er å innrømme noe som helst.
Sist endret av Don Veto; 26. august 2010 kl. 17:46.
må jeg si det. aldri aldri aldri snakke med politiet aldri.
Selvsagt nekter man for alt og selvsagt husker man ikke hvem som lånte bilen den dagen. Hvor vanskelig er dette å forstå? lider dere av en eller annen form for må tilstå syndrom? politiet ringer aldri for å komme med en hyggelig beskjed de vil alltid alltid ta deg for noe så hold kjeft.
Sist endret av mortalf; 26. august 2010 kl. 17:44.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ikke hør på disse moralistene her. Kan ikke sammenligne 134 km i 80 sonen i fine lærdalstunnelen der det er bare rett fram, i forhold til 80 i 30-40 sone rundt skoler o.l. "Fortjener det. Ta din straff" Latterlig. Hold kjeft.
Vis hele sitatet...
Selv om det kanskje ikke er like ille, så er det fremdeles ille og ulovlig. Hun var fullt klar over det og hun gjorde det med vilje.
Om man ikke klarer å følge regelverket, bør man ikke ha lappen.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Selv om det kanskje ikke er like ille, så er det fremdeles ille og ulovlig. Hun var fullt klar over det og hun gjorde det med vilje.
Om man ikke klarer å følge regelverket, bør man ikke ha lappen.
Vis hele sitatet...
Ville du sagt det samme om det gjaldt deg? og vær helt ærlig nå.
Sitat av fomox Vis innlegg
Ville du sagt det samme om det gjaldt deg? og vær helt ærlig nå.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har lappen selv og kjører alltid på fartsgrensa eller mindre

Det er jo en grunn til at de har de fartsgrensene, og jeg føler meg bare mer trygg hvis jeg følger dem
mener hun burde si at hun ikke husker hvem som kjørte, men hvis det bygges mer på historien, så er det viktig at historien er den samme hele tiden ! hvis ikke vekker det bare mer mistanke
I norge er man uskyldig inntil det motsatte er BEVIST!
Det vil si: dersom de ikke kan BEVISE at hun kjørte bilen (at bildet er tydelig nok)
Kan hun bare nekte, og de kan ikke kreve noen som helst bot fra bil eier etc, ivertfall ikke i fra nær familie: Man er ikke pliktig til å angi nær familie.
Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Min søster ble oppringt av politiet.

De hevdet at de hadde bildet av hun i en fotoboks i lærdalstunellen.(vi bor i bergen) Bildet var uklart sa de, og at det ikke var mulig å se ansiktet hennes. Hun sa over telefon at det var bare hun som hadde kjørt innen den tidsperioden. Hun har ikke blitt innkalt til avhør eller noe lignende.

Dagen idag ringte politiet til min far og sa at det var 134 km/t hun hadde blitt tatt i.

Hun risikerer å miste lappen i over et år, 2 ukers fengsel eller samfunnstjeneste + en ganske stor bot.

Har politiet fulgt protokollen riktig i denne saken, eller er det bare noen som tuller seg?

Er det noen smutthull det er mulig å slippe unnav i, i og med at de har tatt det over telefon?

Takker for alle svar !
Vis hele sitatet...
Kanskje du kan svare oss på om det virkelig var henne som kjørte bilen? Hun husker vel det?
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Ja, jeg har lappen selv og kjører alltid på fartsgrensa eller mindre

Det er jo en grunn til at de har de fartsgrensene, og jeg føler meg bare mer trygg hvis jeg følger dem
Vis hele sitatet...
Eller mindre? Sånne som deg som skaper farlige trafikksituasjoner. Da burde du kanskje ikke hatt lappen selv. Er så provoserende med søndagskjørere som kjører i 40 i 50 sonen eller 60 i 80 sonen, uten noen åpenbar grunn for det. Og det fører til unødvendige farlige forbikjøringer. Hold i det minste fartsgrensen!
Sist endret av Don Veto; 26. august 2010 kl. 18:47.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Eller mindre? Sånne som deg som skaper farlige trafikksituasjoner. Da burde du kanskje ikke hatt lappen selv. Er så provoserende med søndagskjørere som kjører i 40 i 50 sonen eller 60 i 80 sonen, uten noen åpenbar grunn for det. Og det fører til unødvendige farlige forbikjøringer. Hold i det minste fartsgrensen!
Vis hele sitatet...
Det er bare når det ikke er noen biler bak jeg av og til kjører sakte, så bare ta det med ro
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Eller mindre? Sånne som deg som skaper farlige trafikksituasjoner. Da burde du kanskje ikke hatt lappen selv. Er så provoserende med søndagskjørere som kjører i 40 i 50 sonen eller 60 i 80 sonen, uten noen åpenbar grunn for det. Og det fører til unødvendige farlige forbikjøringer. Hold i det minste fartsgrensen!
Vis hele sitatet...
Lov å tenke litt og.
En ting er å ligge på europaveien i 100-sona og cruise i 60.
En annen ting er å kjøre i 60 i 70-sona når det er dårlig sikt eller glatt føre.

Vegtrafikkloven sier man skal tilpasse farten etter forholdene.

Verre er det vel med idiotene som absolutt skal kjøre i minimum 10km over fartsgrensen uansett forhold, og som drar forbi deg uansett om det er uoversiktlig i området hvis du ligger et par km under grensen.

Det morsomme med ordet grense er at folk flest tror det betyr "kjør ca i denne farten".
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Er så provoserende med søndagskjørere som kjører i 40 i 50 sonen eller 60 i 80 sonen, uten noen åpenbar grunn for det.
Vis hele sitatet...
Lov å lese hva jeg skriver.
wat... epic fail av meg å poste en denne tråden.
Uansett. Som fomox sier.
Sist endret av RandomiZed; 26. august 2010 kl. 20:28.
Hun snakket med politiet på telefon. Hun inrømmet at hun hadde kjørt. Snakket med en kompis og han sa at hvis den samtalen over telefon kunne være bevis og notert ned, skulle dette i begynnelsen av samtalen blitt sagt som alle div filmer: blablabla dette kan bli brukt mot deg i retten.

Det var hun som kjørte bilen, men hun sa selv at hun ikke så noe blits i det hele tatt.

Advokaten skulle be om å få bildet sendt til seg. Har man krav på å se bildet før man blir stilt for en eventuell domstol?

Tusen takk for hjelpen.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Vennligst ikke døm denne dama, sett dere i samme situasjon selv.

Ja, hun har rett på og se bilde.
Jeg, som en av de får her, skjønner situasjonen din!

Jeg kjører litt hardt selv, men har aldri blitt tatt.. Heldig vis


-Men siden søstra de sa den bare var hun som kjørte den kvelden, er jeg redd løpet er kjørt.. Kan jo alltids prøve seg da


Keep us updated!
Sitat av Zeco Vis innlegg
Hun fortjener straffen, og det burde hun fint skjønne selv.
Hun har klart å ta lappen, og da burde hu også vite at om man kjører for fort, kan man miste lappen.

Hva om det ikke hadde vært en fotoboks som stoppet henne, men en vegg eller ett menneske istedet?

Ta straffen som fortjent, lær av det.
Vis hele sitatet...
Hvis hun treffer et menneske i Lærdalstunnelen fortjener vedkommende å bli overkjørt. Det er tross alt et tenkende menneske som skal vite at man ikke spaserer rundt i en tunnel.

Tidenes mest feilslåtte moralpreken.
Hvordan fant egentlig politiet ut av det var _hun_ som kjørte, når bilen er registrert på faren?
Da må jo faren ha oppgitt at det er hun som benytter seg av bilen, FØR hun snakket med politiet.


Uansett idiotisk å innrømme noe sånt, spesielt når de påpeker at bildet var utydelig.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hvordan fant egentlig politiet ut av det var _hun_ som kjørte, når bilen er registrert på faren?
Da må jo faren ha oppgitt at det er hun som benytter seg av bilen, FØR hun snakket med politiet.


Uansett idiotisk å innrømme noe sånt, spesielt når de påpeker at bildet var utydelig.
Vis hele sitatet...
Jeg ble knipset i fotoboks da jeg kjørte pappas BMW. Han fikk brev i posten der han ble bedt om å oppgi hvem som kjørte bilen, og hvis han ikke gjorde det ville han selv få boten. Fair enough, vi diskuterte og ble enige om at han kunne ta boten på seg selv, for enkelhets skyld. Flere måneder gikk og vi hørte ingenting, helt til en dag nesten et halvt år senere, da jeg fikk tilsendt et brev på min egen adresse (forskjellig fra min far sin). Der sto det at det var ei tullkjerring inne på lensmannskontoret som hadde leitet gjennom passbilder av hele familien vår, og funnet ut at det var jeg som hadde kjørt.

Litt av en ressursbruk, må jeg si. Får vondt i sjela hver gang jeg hører at politiet har for lite ressurser.
Uklart bilde? Løgn og bedrag, fotobokser er lagt for å ta folk i høye hastigheter. Og tro meg, bildene er ikke uklare. Godt eksempel på et annet skitten triks av politiet, som f.eks det typiske avhør trikset, "en annen vi hadde her sa at du har gjort det!" dont trust em.
Jeg har vært medlem en god del år her, og jeg vil påstå at freakforum var bedre før i tiden før alle disse "perfekte" folkene som bestandig skal holde moralpreik om hver minste ting ble medlem.

Tanken bak freakforum var vel å skape ett forum uten om det vanlige, der man kunne diskutere temaer som var på kanten hvis jeg har fortsått det rett. Temaer som er på kanten har ofte/bestandig en hvis risiko og da trenger man vel ikkje noen til å fortelle risikoen, man har vel fortått risikoen ved å melde seg inn i freakforum og opprette en tråd.

Det er greit å holde en moralpreik i ny og ned når det er store farer, som at noen kan sprenge seg selv i luften eller noe slikt.

Men jeg har ett lite tips til dere "perfekte" som alltid skal holde moralpreik, meld dere ut av freakforum og meld dere inn i ett annet forum som diskusjon.no, for dere har ikkje så mye å bidra med her inne.

Savner den tiden freakforum het freakforum.nu og man kunne spørre om ting som var veldig på kanten uten å få ett tonn med poster om at man var idiot.

EDIT: Nå glemte jeg helt hva denne posten handlet om: Men politiet har jo ikkje noen bevis på at det var hun som tok telefonen, og det er vel ingenting som tilsier at man ikkje kan endre forklaring.

Og man er vel heller ikkje pliktig til å forklare seg for politiet, utenom i retten, da er man pliktig til å oppgi rett forklaring.
Sist endret av Masi; 27. august 2010 kl. 01:56.
Sitat av bavarai Vis innlegg
Vennligst ikke døm denne dama, sett dere i samme situasjon selv.

Ja, hun har rett på og se bilde.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett til å se noen ting, men at grunnet noe ditt og datt så var omstendighetene slik at jeg kunne komme inn på politistasjonen og se bildet og levere det fra meg igjen, men det var det lengste de strakk seg. Normal prosedyre var visst å ikke vise bildet i det hele tatt, i følge kvinnfolket.
"- Så lenge bilen er privateid, vil ikke retten godta at du «ikke vet» hvem som låner bilen din hvis det dreier seg om mange forhold, sier Harald Torseth ved Politiets ATK-senter til VG Nett."
fra artikkelen Nå kommer politiet hjem til fotoboks-syndere.

Det er nok helt mulig at hun kan være heldig siden det er første(?) gang, men sikkert er det ikke. Selv hvor dårlig bildet er..
Sist endret av Zepur; 27. august 2010 kl. 04:04.
Sitat av pÝv Vis innlegg
"- Så lenge bilen er privateid, vil ikke retten godta at du «ikke vet» hvem som låner bilen din hvis det dreier seg om mange forhold, sier Harald Torseth ved Politiets ATK-senter til VG Nett."
fra artikkelen Nå kommer politiet hjem til fotoboks-syndere.

Det er nok helt mulig at hun kan være heldig siden det er første(?) gang, men sikkert er det ikke. Selv hvor dårlig bildet er..
Vis hele sitatet...
Dette her er jo snakk om i retten, men hvis man nekter for å ha kjørt, og når dem spør om hvem som kjørte, så svarer man ikkje, eller svarer at man ikkje vil fortelle det, så blir vel saken til slutt henlagt på grunn av bevis mangel, for det eneste beviset dem har er det bilde fra fotoboksen, og hvis dem ikkje ser hvem som sitter der, så har dem vel ingen bevis.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg ble knipset i fotoboks da jeg kjørte pappas BMW. Han fikk brev i posten der han ble bedt om å oppgi hvem som kjørte bilen, og hvis han ikke gjorde det ville han selv få boten. Fair enough, vi diskuterte og ble enige om at han kunne ta boten på seg selv, for enkelhets skyld. Flere måneder gikk og vi hørte ingenting, helt til en dag nesten et halvt år senere, da jeg fikk tilsendt et brev på min egen adresse (forskjellig fra min far sin). Der sto det at det var ei tullkjerring inne på lensmannskontoret som hadde leitet gjennom passbilder av hele familien vår, og funnet ut at det var jeg som hadde kjørt.

Litt av en ressursbruk, må jeg si. Får vondt i sjela hver gang jeg hører at politiet har for lite ressurser.
Vis hele sitatet...
Og de ressursene kunne blitt brukt på andre ting dersom du og faren din ikke hadde løyet i utgangspunktet. At du klarer å vri dette til at politiet har gjort noe feil her er helt utrolig. Flott at du fikk brev i posten, håper boten svei.
Har ikke skjedd noe nytt, men tror advokaten skal prøve å få tak i bildet. Skal informere dere når det skjer noe nytt. Takk for hjelpen, dette er klart Norges beste forum, utenom de som ikke holder seg helt til tema.

Skal gi oppdatering når det skjer noe nytt.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Og de ressursene kunne blitt brukt på andre ting dersom du og faren din ikke hadde løyet i utgangspunktet. At du klarer å vri dette til at politiet har gjort noe feil her er helt utrolig. Flott at du fikk brev i posten, håper boten svei.
Vis hele sitatet...
Det var ingen her som løy i det hele tatt. Vi fikk et automatisk brev som sa at dersom de ikke hørte noe, ville et nytt forelegg automatisk bli sendt ut og alt ville skjedd automatisk videre. Vel, de hørte ikke noe. Så sitter det ei kjerring der inne og leiter gjennom passbilder av resten av familien.

Det sto svart på hvitt at dersom de ikke hørte noe annet, så ville boten bli sendt til min far. Det var helt greit for oss. Hvorfor bruke ekstra ressurser på det da?

Og nei, boten sved ikke i det hele tatt. Lommerusk.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg ble knipset i fotoboks da jeg kjørte pappas BMW. Han fikk brev i posten der han ble bedt om å oppgi hvem som kjørte bilen, og hvis han ikke gjorde det ville han selv få boten. Fair enough, vi diskuterte og ble enige om at han kunne ta boten på seg selv, for enkelhets skyld. Flere måneder gikk og vi hørte ingenting, helt til en dag nesten et halvt år senere, da jeg fikk tilsendt et brev på min egen adresse (forskjellig fra min far sin). Der sto det at det var ei tullkjerring inne på lensmannskontoret som hadde leitet gjennom passbilder av hele familien vår, og funnet ut at det var jeg som hadde kjørt.

Litt av en ressursbruk, må jeg si. Får vondt i sjela hver gang jeg hører at politiet har for lite ressurser.
Vis hele sitatet...

De har ressurser dersom det er penger å tjene. Altså på bøter. Så her har de masse folk som sitter i arbeid for å få ut bøtene.....


DarkSheer
synes ikke denne stuasjonen er noe å kimse av,for det første så er det ikke snakk om en liten fartsoverskredelse men en uforsvarlig høy fart som setter andre i fare da trafikkbildet er bygd opp slik at folk bør holde de grensene som er satt.
desuten låner hun farens bil og misbruker dette på en måte som kan sette ham i en vanskelig situasjon noe som også viser liten respekt og dårlig holdning i forhold til ANDRES eiendeler.
jeg synes dog det er litt voldsomt med fengsels-straff,men en klekklig bot hadde vørt på sin plass.

og for dere som viser invendinger mot negativ kritikk og kun ønsker å høre hvor ok alt er,så er dette et diskusjonsforum hvor folk utrykker sine meninger om saker på godt og vondt,dersom dere ikke tåler andres invendinger på ting en deres eget synspunkt,så er nok freakforum feil plass å være
Sitat av Masi Vis innlegg
Jeg har vært medlem en god del år her, og jeg vil påstå at freakforum var bedre før i tiden før alle disse "perfekte" folkene som bestandig skal holde moralpreik om hver minste ting ble medlem.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg vært her så lenge som denne veteranen, men jeg kunne ikke vært mere enig!
Men lager jo ikke et innlegg for å få skjennepreken fra en haug men folk som skal være bedre en alle andre, man lager ett innlegg fordi man er usikker på noe, kanskje et tema man ikke er noe særlig kjent med! Blir for dumt.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Nå har ikke jeg vært her så lenge som denne veteranen, men jeg kunne ikke vært mere enig!
Men lager jo ikke et innlegg for å få skjennepreken fra en haug men folk som skal være bedre en alle andre, man lager ett innlegg fordi man er usikker på noe, kanskje et tema man ikke er noe særlig kjent med! Blir for dumt.
Vis hele sitatet...
nei..det som blir for dumt er at man skal holde sin frie mening for seg selv om man ser et emne man reagerer på.(jeg vil da eksludere rusmiddelforumet)
dette er vanlig diskusjon.
det som også er for dumt er folk som deg som ikke tåler annet en sin egen holdning til ting og kaller folk med andre synspunkt for ``bedrevitere``
Sitat av Cosmos Vis innlegg
nei..det som blir for dumt er at man skal holde sin frie mening for seg selv om man ser et emne man reagerer på.(jeg vil da eksludere rusmiddelforumet)
dette er vanlig diskusjon.
det som også er for dumt er folk som deg som ikke tåler annet en sin egen holdning til ting og kaller folk med andre synspunkt for ``bedrevitere``
Vis hele sitatet...
Joda, men det holder vel at èn, kanskje to holder foredrag om hvor dum han er, trenger jo ikke 17 stykker til det! Im out
Sist endret av Cal.12; 27. august 2010 kl. 17:17.
Sitat av darksheer Vis innlegg
De har ressurser dersom det er penger å tjene. Altså på bøter. Så her har de masse folk som sitter i arbeid for å få ut bøtene.....


DarkSheer
Vis hele sitatet...
Pengene hadde de fått uansett. At det spiller så stor rolle hvilken konto som sender pengene, hadde jeg derimot ikke trodd.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det var ingen her som løy i det hele tatt. Vi fikk et automatisk brev som sa at dersom de ikke hørte noe, ville et nytt forelegg automatisk bli sendt ut og alt ville skjedd automatisk videre. Vel, de hørte ikke noe. Så sitter det ei kjerring der inne og leiter gjennom passbilder av resten av familien.

Det sto svart på hvitt at dersom de ikke hørte noe annet, så ville boten bli sendt til min far. Det var helt greit for oss. Hvorfor bruke ekstra ressurser på det da?

Og nei, boten sved ikke i det hele tatt. Lommerusk.
Vis hele sitatet...
OK, dere løy ikke, men at dere "diskuterte og ble enige om at han kunne ta boten på seg selv, for enkelhets skyld" er i mine det øyne det samme som løgn. Dere vet hvem som kjører, og velger å ikke si ifra. Polititet er ute etter å straffe den som faktisk fortjener det. DERE skapte mer arbeid for polititet, og at du ikke har hjernekapasitet til å skjønne det er egentlig bare trist.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
OK, dere løy ikke, men at dere "diskuterte og ble enige om at han kunne ta boten på seg selv, for enkelhets skyld" er i mine det øyne det samme som løgn. Dere vet hvem som kjører, og velger å ikke si ifra. Polititet er ute etter å straffe den som faktisk fortjener det. DERE skapte mer arbeid for polititet, og at du ikke har hjernekapasitet til å skjønne det er egentlig bare trist.
Vis hele sitatet...
Ja, hvorfor skal vi drive og plage politiet med ekstraarbeid når saken er ferdig med en gang boten er sendt ut? Det sto svart på hvitt på det automatiske brevet at dersom vi ikke ga beskjed, ville min far få boten. Så enkelt. Straffen hadde jeg fått selv uansett, selvfølgelig, jeg sendte penger til min far, som sto på hans konto klar til å sendes til Statens Innkrevingssentral så fort han hadde fått fakturaen. Det var nemlig slik det skulle foregå, helt til ei kjerring på eget initiativ bestemmer seg for å loke gjennom passbilder av familien. Totalt latterlig.

Hvis den knapt fungerende hjernen din ikke er helt avslått, vet du at et forenklet forelegg ikke kommer med noen som helst rettslige konsekvenser. Jeg får ikke rulleblad, jeg mister ikke lappen, jeg må ikke i fengsel, jeg får ikke prikk engang. Jeg får en faktura, og når den er betalt er saken TOTALT ute av verden. Det dukker ikke engang opp på en uttømmende politiattest. Boten må betales, så går livet videre som om absolutt nada har skjedd. Når min far, gjennom stillhet, sier seg enig i å betale denne boten, for at alt skal gå unna med minst mulig styr, hva er da vitsen med å åpne passfotoarkivet og manuelt lete gjennom folk der, for å omskrive hele brevet, sende videre på nytt og lage masse kaos. Det er totalt unødvendig, og gjorde absolutt NULL forskjell, bortsett fra alt arbeidet politiet gav seg selv, i tillegg til at min far måtte overføre tilbake de pengene jeg sendte ham for å betale boten.

Og hvis ikke DU skjønner dette, så er det ikke min hjerne som mangler kapasitet av neandertalsk rang.
Sist endret av Realist1; 27. august 2010 kl. 20:33.
Rart en krever bilde av sjåfør ved fartsbot mens ved feilparkering gir kjøretøyets skilteier denne boten? Eller kanskje ikke...? Fartsbøter her er jo uforholdsmessig høye!? Hva er fartsbotrekorden her til lands? Ser jo tom. folk får ubetinget for høy fart, vet ikke om det er feil/ riktig men hva er lengste straff her? Skal man straffes like hardt som..... en som har utøvd feks. vold, ranet, svindlet? Syns at vi må få opp øya med tanke på folks rettferdighetsfølelse i slike saker....10km for fort burde feks være 500 kr i bot til bilens eier, slipper da å ta feil av folk og bruke masse byråkrati på dette... og grove saker ble løst slik at eier måtte bevise sin uskyld og da berette om hvem som lånte bilen, hvis denne ikke var stjålet eller at eier på annen måte var uskyldig/ ikke kjørte selv. Uansett innbiller meg at straff for høy fart, selv om man kjører midt på natta i godvær alene på veien og i bilen straffes alt for høyt. Er det teit, sorry hvis dette ble an avsporing...