Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 23663
Hei!

Jeg har lurt på en ting ganske lenge nå.
Hvor får selgerne i F.eks. Tyrkia tak i de fake merkeklærne de selger?

Lurer på dette fordi jeg har lyst på DC gensere og OnePiece, men det er for dyrt for meg..

Helst noe med litt kvalitet på.

Takker for svar!
Troll?

Eventuelt ebay.com om du faktisk er seriøs.
Vet om flere som handler Fake på Ebay.com, Det er faktisk ikke stort forskjell på kvaliteten på varene heller, Skal se om jeg får gravd fram noen linker til deg
Bare en advarsel: Tollvesenet har blitt veldig strenge på "fake" klær osv. De siste årene, du kan ende opp med en bot på kr 10 000,- hvis du blir tatt. Men jeg har selv bestilt mye fake fra eBay og lignende uten å bli tatt.
Evt vist du bestiller, få de til å markere dette som en Gave.

1. Du slipper bøter (Fordi dette er en gave, og ikke noe DU har "bestillt)
2. Billigere avgifter
www.dhgate.com
www.madeinchina.com

Kina's svar på finn/ebay. Har handlet fra begge steder. Liker betalings ordningen til madeinchina, da selger ikke får betalt før kjøper har bekreftet mottatt vare. Kjøpte Canada Goose Expedition Parka derfra. Jakken koster 6-7 tusen her i Norge. Betalte 70$ (fri frakt) fra madeinchina. Kvaliteten var akkurat som originalen, da jeg sammenliknet disse.
kjedelig streiting
Sitat av Jefferson2k Vis innlegg
Bare en advarsel: Tollvesenet har blitt veldig strenge på "fake" klær osv. De siste årene, du kan ende opp med en bot på kr 10 000,- hvis du blir tatt. Men jeg har selv bestilt mye fake fra eBay og lignende uten å bli tatt.
Vis hele sitatet...
Det er vel fremdeles lov å kjøpe fake klær for å bruke dem selv. Bestiller du derimot mye av gangen så kan de fort se på det som innkjøp for videresalg, å da bryter du noen paragrafer.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er vel fremdeles lov å kjøpe fake klær for å bruke dem selv. Bestiller du derimot mye av gangen så kan de fort se på det som innkjøp for videresalg, å da bryter du noen paragrafer.
Vis hele sitatet...
Kan ikke garantere dette, men mener du også kan få bot hvis du kjøper falske klær til personlig bruk. Kan godt hende du har rett though
Sitat av penol Vis innlegg
Det er faktisk ikke stort forskjell på kvaliteten
Vis hele sitatet...
Du mener det? Jeg har kjøpt fake klær i utlandet og på nettet før, og Björn Borg boxerne passer ufattelig ræva hver eneste gang, genserne blir blasse etter en vask og buksene har jo en passform som ikke ligner grisen.

Jeg tror jeg aldri har handlet noe fake som jeg har vært ordentlig fornøyd med.
iOffer er en side som har mye av det du er ute etter.
om du skal til tyrkia er det en god del Moods Of Norway klær blant annet som er fra fabrikken i tyrkia som er billig billig billig
Sitat av Jefferson2k Vis innlegg
Kan ikke garantere dette, men mener du også kan få bot hvis du kjøper falske klær til personlig bruk. Kan godt hende du har rett though
Vis hele sitatet...
Tror det ikker er lov, men kan også være lov??

Hvorfor gidder du svare når du ikke har vet noen ting om hva som er korrekt?
Klærne skal kun brukes til privat bruke, og jeg er nok ikke et troll. (<- ?)

Hvorfor skal det ikke være lov å kjøpe fake merkeklær?

Takker for alle svar og lenker.
Hvis man først skal kjøpe på ebay, så kan man jo like gjerne kjøpe ekte vare. Er jo stort sett bare her i Norge at merkeklær er så sinnsykt dyrt. 1200 kr for en Ed Hardy-tskjorte? For 1200 kr får du rundt ti stykk av dem på ebay. Og de er ekte.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Hvis man først skal kjøpe på ebay, så kan man jo like gjerne kjøpe ekte vare. Er jo stort sett bare her i Norge at merkeklær er så sinnsykt dyrt. 1200 kr for en Ed Hardy-tskjorte? For 1200 kr får du rundt ti stykk av dem på ebay. Og de er ekte.
Vis hele sitatet...
Men, for samme prisen får du kanskje 15 fake

Jeg synes også at de fake T-skjortene og OnePiecene er laget i deiligere stoff.

JA, jeg har ekte og fake OnePiece, og jeg synes de fake er i bedre stoff.
Don't judge me..
Når begynte en caps til 700kr å bli billig?
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Når begynte en caps til 700kr å bli billig?
Vis hele sitatet...
Hvem har nevnt capser?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Når begynte en caps til 700kr å bli billig?
Vis hele sitatet...
PearL har vell nevnt det
Sitat av Dragoon Vis innlegg
www.dhgate.com
www.madeinchina.com

Kina's svar på finn/ebay. Har handlet fra begge steder. Liker betalings ordningen til madeinchina, da selger ikke får betalt før kjøper har bekreftet mottatt vare. Kjøpte Canada Goose Expedition Parka derfra. Jakken koster 6-7 tusen her i Norge. Betalte 70$ (fri frakt) fra madeinchina. Kvaliteten var akkurat som originalen, da jeg sammenliknet disse.
Vis hele sitatet...
det tror jeg ca like mye på som jeg gjør på fred i verden
Sitat av tafsern Vis innlegg
Du mener det? Jeg har kjøpt fake klær i utlandet og på nettet før, og Björn Borg boxerne passer ufattelig ræva hver eneste gang, genserne blir blasse etter en vask og buksene har jo en passform som ikke ligner grisen.

Jeg tror jeg aldri har handlet noe fake som jeg har vært ordentlig fornøyd med.
Vis hele sitatet...
Når jeg var i Tyrkia for noen år tilbake så sa selgere at det var 2 typer fake klær, du har de som nesten er ødelagte etter en runde i vaskemaskinen og de som kvaliteten er bedre men også litt dyrere men tatt i betrakning så er 20-50kr ekstra lite når du får bukser til 250,- som koster orginale 1600,- i norge.

så du har nok fått noe "dårlig fake", boxerene vet jeg ikke noe om, eneste jeg så var at de var jo ikke likheter mellom de fake og orginale og kjøpte derfor ikke noe!
Hvis du skal ha dc t-skjorte (og sikkert Analog, Enjoi, Element og alle de), kan du strengt tatt bare trykke dine egne, i og med at disse er utrolig lett å lage fake. Kjøp et par t-skjorter hvor enn du kjøper t-skjorter, og bare stryk på logoen med strykejern. Har aldri gjort det selv, men har tenkt på det. Ellers så bestilte jeg slike i bøtter og spann da jeg skatet for noen år siden på www.skatewarehouse.com . Lette betalingsmetoder og klærene kommer bare 3 dager etter de er sendt fra statene. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt litt mere ordentlige klær for pengene mine, men, men.. ^^,
Lubbli: Det hørtes ut som en god ide

Men, den nettsiden var litt for dyr for meg.

Er det noen som vet hvor selgerne får tak i klærne de selger?
Sitat av ztaale Vis innlegg
det tror jeg ca like mye på som jeg gjør på fred i verden
Vis hele sitatet...
Det er faktisk sant. Har kjøpt samme selv til broderen og jeg selv har en CG jakke fra før. Sammenliknet og var så og si samme vare
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Lubbli: Det hørtes ut som en god ide

Men, den nettsiden var litt for dyr for meg.

Er det noen som vet hvor selgerne får tak i klærne de selger?
Vis hele sitatet...
madeinchina.com
Sitat av morphinytry Vis innlegg
Det er faktisk sant. Har kjøpt samme selv til broderen og jeg selv har en CG jakke fra før. Sammenliknet og var så og si samme vare
Vis hele sitatet...
Sammenliknet hva da? Gåsedunet? Sorry, men broren din har nok i aller beste fall en fullstendig verdiløs jakke full av fjær.
Sist endret av patches; 26. august 2010 kl. 20:08.
Du har lyst på en DC genser, men vil egentlig ha en random genser med et falsk DC symbol på.

Gå på Cubus og kjøp deg en genser du liker, så er du med på en løsning, og ikke et problem.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er vel fremdeles lov å kjøpe fake klær for å bruke dem selv. Bestiller du derimot mye av gangen så kan de fort se på det som innkjøp for videresalg, å da bryter du noen paragrafer.
Vis hele sitatet...
Altså, falske produkter i denne sammenhengen kan da ikke være lovlig, selv om du bare kjøper en genser for å bruke selv.

For uansett hva du gjør vil det jo være brudd på Copyright.
kjedelig streiting
Sitat av Edited Vis innlegg
Altså, falske produkter i denne sammenhengen kan da ikke være lovlig, selv om du bare kjøper en genser for å bruke selv.

For uansett hva du gjør vil det jo være brudd på Copyright.
Vis hele sitatet...
http://www.klikk.no/mote/detnye/article450712.ece

Siterer fra artikkelen "– I Norge er der ikke straffbart for privatpersoner å innføre piratkopier, forteller Anita Graff, underdirektør i Toll- og avgiftsdirektoratet, til Klikk.no."

Dog så er vel grensen for hva som går til privat bruk og videresalg ganske diffus. Leste for en liten stund siden om noen damer som hadde gått sammen for å bestille litt forksjellig. Det skulle de ikke ha gjort da det ble regnet som kjøp for videresalg og de risikere vel en sak med eierne av varemerkene.
Sitat av morphinytry Vis innlegg
Det er faktisk sant. Har kjøpt samme selv til broderen og jeg selv har en CG jakke fra før. Sammenliknet og var så og si samme vare
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig på det du selv sier? Selv om produkter ser identiske ut betyr ikke at de er identiske. Jeg regner med at dere sprettet opp jakkene for å sjekke innholdet også? Og sammenlignet kvaliteten på sømmene på innsiden av jakken?
Sist endret av Glykose; 26. august 2010 kl. 21:02.
Sitat av ztaale Vis innlegg
det tror jeg ca like mye på som jeg gjør på fred i verden
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte som deg, og var fast bestemt på å bevise hvordan en "ekte" var 100 ganger bedre enn en fake...jeg brukte ca. 1 time før jeg ga opp...den er den mest like kopien av en vare jeg noen sinne har sett. Kjempekjøp!
Sitat av onClipEvent Vis innlegg

Men, den nettsiden var litt for dyr for meg.

Er det noen som vet hvor selgerne får tak i klærne de selger?
Vis hele sitatet...
Hvor billige t-skjorter vil du egentlig HA? De fleste DC-skjortene der inne lå på rett over hundrelappen, det er en ganske kurant pris.
Ossen er størrelsene på tøyet om man bestiller fra kina nettsider. Med tanke på at kinesere er litt mindre enn oss?
Å produsere klær koster ingenting. Det er helt vanvittige summer tjent mellom fabrikkene og forbrukerene. En kan derfor godt komme over fake klær med tilnærmet lik kvalitet som den ordentlige varen, og i noen tilfeller ER det faktisk samme varen ettersom den kan ha blitt produsert på samme fabrikk. Hvis en fabrikk produserer et par tusen mer av et klessplagg enn det de ble betalt for av arbeidsgiveren kan de tjene pent på å selge via sider som madeinchina.com.

Når det er sagt er det jævla mye juggel. Selv syns jeg ikke merker er så viktige. Hadde jeg virkelig trengt en merkevare for kvaliteten, som hvis jeg hadde gått i fjellet og trengte en skikkelig jakke, hadde jeg investert i ordentlige saker.
klipp deg, få deg en jobb, THEN, kjøp deg ordentlige klær
la meg fortelle en liten historie om fake merker og norsk toll.
Jeg kjøpte 50 polo shirts av ett kjent fransk merke på ebay. Det gikk ett par uker og så kom det melding fra tollen om at denne var stoppet og merkets representant i norge var kontaktet. Noen dager senere kom det ett brev fra en advokatspire i oslo som truet med saksøking og verdens undergang om jeg ikke tillot destruering av varene. Jeg svarte ham aldri og tiden gikk. Nytt brev kom samme trusler og jeg holdt stille. Ett par mnd passerte og så kom det melding fra Tollen om at varene var frigitt fordi merkets representant i Norge hadde frafalt kravet om destruering. Trolig hadde fyren sjekket meg og funnet at ett søksmål aldri ville gi særlig penger i kassen og som kjent koster det endel å kjøre ett søksmål sivilt i Norge.

Dette var altså ett for stort antall til eget bruk så de antok videresalg. Altså de kan stoppe varene i tollen (de samarbeider) men uten en rettsbehandling må de frigi varene etter en viss tid. Har du ett nedbetalt hus og andre verdifulle eiendeler så vær forsiktig men er du en standard fattig faen er det ca fritt frem.
Hvis man sprader rundt i en fake one-piece og billige DC-shoes har man misforstått ett eller annet.. Det er forresten store forskjeller på en ekte DC-genser laget under godkjente forhold og som må opprettholde en viss standard, enn noe stoff fra kina påsydd ett strykemerke.
Sist endret av Heisenberg1; 31. august 2010 kl. 01:38.
jeg kjøpte 2 DC t-skjorter i syden for 5 euro stk. har brukt de mye, god kvalitet faktisk. Jeg er jo ikke noe person som driver med så mye merkeklær, så kan noen fortelle meg hvordan jeg sjekker om de er fake eller ikke?

edit: det er forresten lapp i halsen der det står DC
Sist endret av kvarburg; 31. august 2010 kl. 07:14.
Takk for all respons! Skal sjekke ut sidene som har blitt lenket til.

Er det stor sjans for at jeg blir tatt hvis jeg kjøper 3 OnePiecer?

mortalf: Jeg har nok ikke planer om å kjøpe i så store mengder. Ja, jeg er en standard fattig faen
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Takk for all respons! Skal sjekke ut sidene som har blitt lenket til.

Er det stor sjans for at jeg blir tatt hvis jeg kjøper 3 OnePiecer?

mortalf: Jeg har nok ikke planer om å kjøpe i så store mengder. Ja, jeg er en standard fattig faen
Vis hele sitatet...
Kan du like til hvor du skal kjøpe disse onepice'ene?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det er stor sjangs for at halve Norge ikke vil snakke med deg hvis du så mye som titter utenfor dørstokken med OnePiece.

Det finnes ingenting styggere enn folk i OnePiece, spesielt ute blant folk. Det er i såfall folk som mener de må pynte seg for å dra på Kiwi for å så troppe opp i svett joggebukse.
det med at du kan bli stoppet i tollen for fake er faktisk fullt muligt ikke så altfor lenge siden jeg leste på vg at det er veldig populært å kjøpe fake dodlex(rolex) klokke i tyrkisk ala land, visst du ble stoppet av tollen når du bar en av disse kunne du fort få en bot på 12k. Leste også en annen ting at rolex gikk på slike sjapper kjøpte ALLE klokkene som var dodlex(rolex) også knuste dem for å få dem vekk fra markedet!
En annen ting du kan legge merke til når du kjøper Lacoste Pique i tyrkisk så kan dette være en orginal hvorfor jo for Lacoste lager en billig versjon som er ment for slike butikker disse et litt annet stoff, men som faktisk er en Lacoste orginal til under halvparten av halvparten av prisen Enjoi!
Sitat av CookieY Vis innlegg
det med at du kan bli stoppet i tollen for fake er faktisk fullt muligt ikke så altfor lenge siden jeg leste på vg at det er veldig populært å kjøpe fake dodlex(rolex) klokke i tyrkisk ala land, visst du ble stoppet av tollen når du bar en av disse kunne du fort få en bot på 12k. Leste også en annen ting at rolex gikk på slike sjapper kjøpte ALLE klokkene som var dodlex(rolex) også knuste dem for å få dem vekk fra markedet!
En annen ting du kan legge merke til når du kjøper Lacoste Pique i tyrkisk så kan dette være en orginal hvorfor jo for Lacoste lager en billig versjon som er ment for slike butikker disse et litt annet stoff, men som faktisk er en Lacoste orginal til under halvparten av halvparten av prisen Enjoi!
Vis hele sitatet...
Her står det mye tull.

Enkelte land gir deg bøter hvis du blir tatt med piratkopier, bla Italia, men i Norge er det ikke ulovlig. Dette forutsetter også at kopien benytter varemeker de ikke har tillatelse til, feks at det står Rolex på en billig kokke. Å få bot for å gå med en klokke av merket Dodlex vil aldri forekomme.
Jeg ser ingen grunn i å gå i klær fordi de er av et bestemt merke. Dog er jeg villig til og bruke litt ekstra på noen ting som skal brukes mye og lenge. Jakker, sko(!) og bukser er noen eksempler. Jeg kan jo legge til at jeg _HATER_ og handle klær så er bare en fordel at de holder en stund! Eneste grunnen jeg kunne tenkt meg og kjøpe merkeklær for er hvis de har spesielle etiske retningslinjer. For eksempel at de garanterer at de ikke er laget av barn på 4 år i Taiwan eller noe.

Nå skal det sies at om jeg kjøper t-skjorter så koster de fort 100-150 kr stykket. Er ikke så viktig så lenge de ser litt kule ut. Hvilket merke det er på dem driter jeg greit i.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hvorfor i alle dager vil du ha Onepiecer i første omgang?
Jeg mente at Dodlex var akkuratt det samme som Rolex bara at det er jalla shit og faktisk så kunne du få en bot når du gikk i land visst du bar en
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Lubbli: Det hørtes ut som en god ide

Men, den nettsiden var litt for dyr for meg.

Er det noen som vet hvor selgerne får tak i klærne de selger?
Vis hele sitatet...
i tyrkia kommer det meste av tøyet de selger fra fabrikker i istandbul
gentleman #1
ViceR's Avatar
Forfengelig ass. Fake merkeklær er for folk som prøver å være noe de ikke er.

Og nei, jeg er ikke en type som bare kjøper merkeklær.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Forfengelig ass. Fake merkeklær er for folk som prøver å være noe de ikke er.

Og nei, jeg er ikke en type som bare kjøper merkeklær.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper det ikke for status eller noe, men jeg synes merkeklær ofte har _MYE_ kulere design. Jeg liker klær som har kult design, men siden merkeklær er så dyrt, så tenkte jeg at noen kanskje viste hvor man kunne kjøpe fake