Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 12600
Hei Folks!

sitter å tenker på en brusautomat x)
det koster ca 15 kr å betale for en brus på en automat.
det er sikkert også en del folk som kjøper brus på dem.

så jeg sitter å tenker på om det er mulig å rane en automat?
Du må jo ha en nøkkel da, noen som vet en måte å få låsen opp?
er det flere sikkerhet på den?

thanks
Det kommer vel helt ann på hvordan type lås det er. Men har du litt peiling på låser osv, så skal det vel ikke være noe kjempeproblem å få dirket opp en brusautomat..
Har vurdert dette selv noen ganger. Ikke det at jeg har så lyst på gratis brus, men for å finne ut hvordan det funker osv... Men det er uansett kjipt/flaut å bli tatt for noe sånt! Er gjerne slike ting avisene liker å blåse opp også..
Vist det er en sånn maskin med en front av glass, og et bånd, så kan du gjøre det sånn her
http://www.youtube.com/watch?v=VBXxm...eature=related

Kjappt, enkelt, effektivt.
Sist endret av Ondskap; 9. august 2010 kl. 04:03.
40 flasker a 15.- ultimat flau forbrytelse. hva blir det neste parkometer?
Vet ikke hvor ofte en sånn automat blit tømt for penger jeg. Men + - en måned? Hvis man får tak i en nøkkel så kan det jo fort bli noen hundrelapper. Men noe lønnsomt tviler jeg på at det er..
Så meningsløst å ødelegge for større verdier enn du får med deg, det er unødvendig kriminalitet
Man kan vel gjemme stashet inni en sånn der maskin vist man vet hvilke dager de er å tømmer den?
Det du heller kan gjøre er å blokkere hullet der returpengene kommer, bare stapp noe inni som vil holde og tøm den senere på kvelden. Blir sikkert en hundrings om dagen av det.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Det du heller kan gjøre er å blokkere hullet der returpengene kommer, bare stapp noe inni som vil holde og tøm den senere på kvelden. Blir sikkert en hundrings om dagen av det.
Vis hele sitatet...
Og du tror ikke noen merker at de ikke får tilbake vekselen og ringer Cola teknisk/kundeservice?
Ville har krota over at automaten veksler først isåfall, å skrevet "Automaten veksler ikke"
Sist endret av Ondskap; 9. august 2010 kl. 04:59.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Og du tror ikke noen merker at de ikke får tilbake vekselen og ringer Cola teknisk/kundeservice?
Ville har krota over at automaten veksler først isåfall, å skrevet "Automaten veksler ikke"
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig merker de det, og blir sinte, men hisser seg ikke all verden over for at de mister en femmer eller tier. Tviler på at Coca-Cola sender en tekniker fordi en kunde er sint fordi han mistet en femmer, skjer jo stadig vekk. Dessuten vil han som ringer få tilsendt et par coca-cola mynter hvis han tar seg bryet meg å ringe, så ingen skade skjedd.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Selvfølgelig merker de det, og blir sinte, men hisser seg ikke all verden over for at de mister en femmer eller tier. Tviler på at Coca-Cola sender en tekniker fordi en kunde er sint fordi han mistet en femmer, skjer jo stadig vekk. Dessuten vil han som ringer få tilsendt et par coca-cola mynter hvis han tar seg bryet meg å ringe, så ingen skade skjedd.
Vis hele sitatet...
Jo!
Jeg hisser meg all verden over en femmer eller en tier.
Jeg mangler bestandig en femmer eller en tier når jeg skal handle brus en annen gang, og hver jævla gang bare pga. at den forrige automaten slukte femmern min!
Jeg har fått tilsendt cola mynter 3 ganger, hver gang har en maskin slukt mynten min.
For å gjøre det litt enklere

http://www.i-hacked.com/content/view/12/48/

koden funker fortsatt på mange automater, men jeg har aldri fått til å endre prisen.. Bare test mode, gjorde dog på en ikke overvåket omeråde @furuset ikea i 2008. Kan bekrefte at koden funker fortsatt
Sitat av Asmondai Vis innlegg
Så meningsløst å ødelegge for større verdier enn du får med deg, det er unødvendig kriminalitet
Vis hele sitatet...
blir jo lissom ikke busta, gidder ikke rane en butikk, DA blir du busta.
Sitat av PirateFreak Vis innlegg
blir jo lissom ikke busta, gidder ikke rane en butikk, DA blir du busta.
Vis hele sitatet...
Tror Toska tengte akkurat det samme før mens han planla nokas.
Ka skje det samme selv om det bare er en brusautomat, kanskje ikke like mye våpen og diverse. Men du kan lett blir tatt for det.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Tror Toska tengte akkurat det samme før mens han planla nokas.
Ka skje det samme selv om det bare er en brusautomat, kanskje ikke like mye våpen og diverse. Men du kan lett blir tatt for det.
Vis hele sitatet...
Hvordan?

En automat som stor helt for seg selv...

Knus, tøm brus i baggen, ta med deg boksa med penger, løp..
Heter brusautomat.


Jeg så en tråd på mange sider et sted her inne, som tok opp nettopp dette temaet. Det er bare å søke i vei.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Heter brusautomat.


Jeg så en tråd på mange sider et sted her inne, som tok opp nettopp dette temaet. Det er bare å søke i vei.
Vis hele sitatet...
Det er sant, er omtrent 20 tråder om akkurat dette.
Men brusautomater er ikke de maskinene som gir mest profitt, ikke akkurat vært 4 timers planlegging og risk for 10 brus og 100-200kr..?
Sitat av PirateFreak Vis innlegg
blir jo lissom ikke busta, gidder ikke rane en butikk, DA blir du busta.
Vis hele sitatet...
stemmer ikke. En venn av meg har rana flere brusautomater i byen jeg bor i, for dette [of-topic] og diverse andre kriminelle handlinger han har gjort [/off-topic]
skal han sitte inne.
For min del handler det ikke om penger, men å få seg en gratis brus i ny og ned
Sitat av Zohan Vis innlegg
For min del handler det ikke om penger, men å få seg en gratis brus i ny og ned
Vis hele sitatet...
bare ring cola kunde service, dreg med deg myntene på butikken og krev en ny cola! her jeg bor (finnmark) har vi ikke automater lengre så jeg tar med kola myntene fra posten og sier at kola sa jeg skulle få retur i butikke
Litt grov øks så hamrer du løs på den lille sorte boksen nede i høyre hjørnet.
Vinkelsliper funker fett det og.
Har dog ikke lest alle svarene ordentlig, men på www.spyshop.no får du kjøpt en såkalt '' 8-pins nøkkel ''. De selger også nøkler med kun 4 pins, alt ettersom hvilken type lås du skal åpne. Fungerer visstnok med lufttrykk, eller noe i den duren. Beklager hvis dette har blitt nevnt før.
man putter penger på som om man skal kjøpe en brus, og så holder man inne brus knappen en liten stund, da tror maskinen at den ikke har gitt brus og du får myntene i retur, er ikke sikker på om dette funker på nyere maskiner, men det funker på de litt eldre maskinene,
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Vist det er en sånn maskin med en front av glass, og et bånd, så kan du gjøre det sånn her
http://www.youtube.com/watch?v=VBXxm...eature=related

Kjappt, enkelt, effektivt.
Vis hele sitatet...
Og du komemr kanskje til å blø ihjæl når du lander på alt ditta knuste glaset! ;P


Men har du googlet dette:
how to lock pick a vending machine.
?

Å søke på korsen man hacker ein brus automat kan du bare glømme :P
et annet triks er å trykke på to knapper rett etterhverandre når du har putta på penger. Som oftest hvis du trykker kjapt nok registrerer ikke maskinen at den allerede er på tur til å gi deg en brus, så den slepper ned to..
Har fungert endel ganger.
Dere er faen meg fattige ass..
Sitat av Kramer Vis innlegg
Selvfølgelig merker de det, og blir sinte, men hisser seg ikke all verden over for at de mister en femmer eller tier. Tviler på at Coca-Cola sender en tekniker fordi en kunde er sint fordi han mistet en femmer, skjer jo stadig vekk. Dessuten vil han som ringer få tilsendt et par coca-cola mynter hvis han tar seg bryet meg å ringe, så ingen skade skjedd.
Vis hele sitatet...
Jeg betalte en gang med en 20 kroning, og fikk ingenting utav automaten.
Det førte til at jeg slo og sparket den i Public utafor en Carlingsbutikk. Så jo, det tok meg bryet.
rana en gang ett brus-skap slo bare opp låsen med en hammer å tømte hele skapet... haha, liten og tørst ...
visst du prøver på disse opne maskinene som inneholder div godteri og muffins etc, tror jeg du tjener en del mer enn 200-300 kr.
Kan hende dette var engangstilfelle, men en for en stund siden prøvde støtte jeg og noen kamerater borti en slik en som sto open på skolen, vaktmesteren hadde glemt å låse det.
vi knabbet litt forskjellig, og jeg tok en håndfull mynter fra kassen, som jeg la merke til var ganske full. Hadde ikke tid til å ta med hele kassa, for vaktmestern var nok helt sikkert rett rundt hjørnet. Da jeg telte opp pengene var det rett over 300 kr. Kassa var fortsatt mye penger i, så jeg tipper kassa inneholdt en god del mer.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
visst du prøver på disse opne maskinene som inneholder div godteri og muffins etc, tror jeg du tjener en del mer enn 200-300 kr.
Kan hende dette var engangstilfelle, men en for en stund siden prøvde støtte jeg og noen kamerater borti en slik en som sto open på skolen, vaktmesteren hadde glemt å låse det.
vi knabbet litt forskjellig, og jeg tok en håndfull mynter fra kassen, som jeg la merke til var ganske full. Hadde ikke tid til å ta med hele kassa, for vaktmestern var nok helt sikkert rett rundt hjørnet. Da jeg telte opp pengene var det rett over 300 kr. Kassa var fortsatt mye penger i, så jeg tipper kassa inneholdt en god del mer.
Vis hele sitatet...
Og derfor ble den automaten fjernet..
Sitat av mortalf Vis innlegg
40 flasker a 15.- ultimat flau forbrytelse. hva blir det neste parkometer?
Vis hele sitatet...
Du skal ikke undervurdere parkometere, det kan lett være 10.000-11.000 i et sånt når det er fullt!
HAHA xD Sylig nice , rane brusautomater har jeg aldrig tenkt på , den måten jeg lurte automatene på før var og bruke en femmer me tråd i mitten og kaste den på flerre ganger funket fett , men sånne gotterimaskiner stappet vi bare en lang pinne inn luka og klabbet ned det vi var sugne på ;D ganske så "chill" ;D
ta med en øks og hamre løs på låsen, pass på så det ikke er kamera der
Sitat av Kramer Vis innlegg
Og derfor ble den automaten fjernet..
Vis hele sitatet...
Nei, den står på skolen fortsatt
Er det noen i denne tråden som har hatt en videregående utdanning?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg holder på. Og hvorfor spør du om det egentlig? Er vell ganske irrelevant. Er det slik at om vi nå fikk en brus gratis - så tror du at vi er hardbarska kriminelle, doplangere og mer ?
Sist endret av Quakecry; 27. august 2010 kl. 22:34.
Sitat av viking665 Vis innlegg
Jeg holder på. Og hvorfor spør du om det egentlig? Er vell ganske irrelevant. Er det slik at om vi nå fikk en brus gratis - så tror du at vi er hardbarska kriminelle, doplangere og mer ?
Vis hele sitatet...
Stjal mener du kanskje?
den tråden var sikelig dårlig, mindre risiko å bruke pante scammer, og du ødlegger ikke noen ting, ingen blir sure, å du er sikert pengen, er uansett alt for lite i disse automatene.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Dere er faen meg fattige ass..
Vis hele sitatet...
Der sa du det ass!
hvordan fungerer pante scammer da?
Sitat av paddus Vis innlegg
hvordan fungerer pante scammer da?
Vis hele sitatet...
Tror det var denne han mente: http://ranvik.net/prosjekter-privat/colabox_1kr/
Utover det så er det ikke vanskelig å søke på forumet.
Nei den gjør ikke det! Jeg har brukt flere timer på å sjekke en haug av cola automater, og slike automater på vaskehaller og slikt. Og det er en forstørra versjon av tubular lås!
Den er ca 1cm i diameter, med 8 pinner
Sitat av viking665 Vis innlegg
Jeg holder på. Og hvorfor spør du om det egentlig? Er vell ganske irrelevant. Er det slik at om vi nå fikk en brus gratis - så tror du at vi er hardbarska kriminelle, doplangere og mer ?
Vis hele sitatet...
Nei det er fordi 80% av trådens forumbrukere ikke klarer å skrive en ordentlig setning, ergo masse skrivefeil
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fant en åpen brusautomat engang. tømte den for penger og brus. Var kanksje 70 flasker vi fikk med oss :P og 300 kr i mynt.
Brusautomaten vår har en fin "bug"

Hvis noen slår hardt i den når du trykker på knappen for å få ut brus kommer det to eller tre ut.
Funker ikke hver gang though :/
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Er det noen i denne tråden som har hatt en videregående utdanning?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg.

Men nå skal det nevnes at jeg gikk inn på denne tråden for humorens skyld..
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Vist det er en sånn maskin med en front av glass, og et bånd, så kan du gjøre det sånn her
http://www.youtube.com/watch?v=VBXxm...eature=related

Kjappt, enkelt, effektivt.
Vis hele sitatet...
Hahahaha det var dagens video ass! Er det mulig?!
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
For å gjøre det litt enklere

http://www.i-hacked.com/content/view/12/48/

koden funker fortsatt på mange automater, men jeg har aldri fått til å endre prisen.. Bare test mode, gjorde dog på en ikke overvåket omeråde @furuset ikea i 2008. Kan bekrefte at koden funker fortsatt
Vis hele sitatet...
Denne koden funker, men man kommer jo bare inn i en meny der en kan se info, men ikke forandre noe.
Eller har noen fått det til?
Hvordan i såfall?

Jeg har en sånn vanlig norsk automat på jobben og kan stort sett slippe unna med det meste så jeg prøver gjerne :P
Ifht sånne småbrekk som dette er det mye mer lønnsomt å få seg en jobb. Det blir bare småpenger av det der. Fiks heller en iPhone eller noe. 700 kroner på en halvtime, og liten risiko med litt øvelse.