Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5955
lurer litt på om det finnes folk som har tips ang slanking med forsiktig bruk av speed.

kjøpte en pose med brukbar god speed og tok litt, i løpet av 3-4 "omganger" med speeden har jeg gått kraftig ned i vekt (ca 6-8kg)

vil mengden med speed en tar bestemme hvor mye man går ned i vekt?

hvor lite kan man ta for å sette igang prosessene i kroppen som fører til at man forbrenner fett fortere?
jeg håper du vet hva du driver med, speed er noe som kan være veeldig vanedannende. men jeg regner med at du sikkert har en go grunn til valgene du tar. men det du må tenke når det gjelder slanking er kalorier inn og kalorier forbrent. og NEI hvor mye speed du tar har ikke noe å si hvpr mye du vil gå ned i vekt. men dersom du er speeda i en uke i strekk så vil vekta gå ned som bare F. ikke at jeg har opplevd det selv. men det er ikke veldig vansklig å se på folk som speeder.

og jo. mange som bruker speed til jobbing/slanking men den kjipe delen med det er risikoen for hjertestans dersom man ikke tenker ernæring og hvile.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det har vært en tråd om dette før her på forumet.
Link:http://www.freakforum.nu/forum/showt...speed+slanking
Kan dessverre ikke bidra med noe mer en det
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis det bare er mangel på apetitt du er ute etter burde du heller fikse deg noe ADHD medisin. Fungerer på mer eller mindre samme måte bare mindre bivirkninger og mer kontroll på hva du faktisk har i deg.
Les godt igjennom vær så snill:::::::

http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=slanke+speed

den vekta du legger av deg i perioden du speeder vil komme ganske så kjapt tilbake når du kutter..
Dermed et uegnet slankemiddel da effekten er midlertidig å bare holder seg så lenge du speeder.
Sist endret av Eyeamare; 8. juli 2009 kl. 17:30.
Med en gang du tar en pause vil vekta komme tilbake ijenn og du kan fort legge på deg.
Om du er veldig overvektig skal du være klar over at kroppen drar en del vann og etter all sansynlighet er mer eller mindre all vekten du har droppet i løpet av denne uken kun vann.

Jeg droppet selv rundt 6kg i løpet av en uke, og det var nok 95% vann. Vekten har godt oppigjen til det normale etter at jeg kom meg tilbake til de normale rutinene etter ferien.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Trixy Vis innlegg
Med en gang du tar en pause vil vekta komme tilbake ijenn og du kan fort legge på deg.
Vis hele sitatet...
Med en gang du tar en pause vil vekta komme tilbake ijenn og du kan fort legge på deg enda mer enn når du startet...

det er igrunn ganske så sikkert at dette blir å skje, med mindre du har planer om å endre matvanene underveis, noe som igrunn er umulig ettersom du mister appetitten og ikke spiser uansett.
Det er slike poster som får meg til å lure på hva noen tenker.
Speed er ikke akkurat bra for kropp og sjel generelt sett, ihvertfall ikke over lengre tid. Å bruke det til å miste noen kilo er rett og slett idiotisk.
Men for å ikke gli helt ut, kiloene vil komme tilbake.
Men jeg kan anbefale en sund livsstil, trene,jogge,gå tur eller andre aktiviteter viss du vil miste noen kilo?
Kanskje du generelt har en sund eller ok livsstil, ser bort ifra speed. Ikke fall for lett når det kommer til vekt opphenget noen har.
Å leve sunt gir en person mer enn å bruke speed og faenskap for å gå ned i vekt...
Jeg har oxo holdt på en strund med dette. jeg har alltid sliti med vekta mi, men i fjor når jeg endelig prøvde speed gikk jeg ned, og jeg ble såå happy. jeg fikk mer selvtillit og har aldri vært så glad i kroppen min..
Men. slutter man, så går man rett opp igjen.. det kjipeste er oxo at man mister en hel del muskel masse.. jeg har ikke muskler lenger.. klarer nesten ikke stå på beina.. jeg prøver å slutte.. det kan gå en måned uten at jeg tar speed men da har jeg gått opp igjen.. dså er det pån igjen.. det fucker hodet ditt og alt annet.. i fjor veide jeg 53kg og var overlykkelig.. nå er jeg oppe igjen i 67kg.. og jeg gremmes.. tør ikke gå ut... vil ikke at folk skal se meg sånn.
før jeg begynte å ruse meg i det heletatt for 3år siden, var jeg godt trent, sterk og fin i kroppen.. nå er forbrenningen min helt ødelagt.. jeg sier bare: Tren, og spis riktig.. vær glad i deg seg og livet.. det har så mye å tilby.. du kan få til hva enn du vil.. men speed er ikke løsningen..

Lykke til.. take care..
MVH: en som har ødelagt seg totalt..
Sitat av Lady88 Vis innlegg
Jeg har oxo holdt på en strund med dette. jeg har alltid sliti med vekta mi, men i fjor når jeg endelig prøvde speed gikk jeg ned, og jeg ble såå happy. jeg fikk mer selvtillit og har aldri vært så glad i kroppen min..
Men. slutter man, så går man rett opp igjen.. det kjipeste er oxo at man mister en hel del muskel masse.. jeg har ikke muskler lenger.. klarer nesten ikke stå på beina.. jeg prøver å slutte.. det kan gå en måned uten at jeg tar speed men da har jeg gått opp igjen.. dså er det pån igjen.. det fucker hodet ditt og alt annet.. i fjor veide jeg 53kg og var overlykkelig.. nå er jeg oppe igjen i 67kg.. og jeg gremmes.. tør ikke gå ut... vil ikke at folk skal se meg sånn.
før jeg begynte å ruse meg i det heletatt for 3år siden, var jeg godt trent, sterk og fin i kroppen.. nå er forbrenningen min helt ødelagt.. jeg sier bare: Tren, og spis riktig.. vær glad i deg seg og livet.. det har så mye å tilby.. du kan få til hva enn du vil.. men speed er ikke løsningen..

Lykke til.. take care..
MVH: en som har ødelagt seg totalt..
Vis hele sitatet...

Må bare slutte meg til å si at amf ikke er løsningen på vektproblemet.... Forsvinner mere vann og ikke minst muskler enn fett når du kjører den linja der....

Og til Lady88 må jeg bare si chin up..... Du har ikke ødelagt deg totalt, bare føkka deg selv opp midlertidig.... Skjønner litt hvor du er, og må bare si at det blir bedre, sakte men sikkert, dersom du bare ligger unna den posen.... Går du å småspeeder litt sånn av og til, tar du et skritt frem, og to tilbake....

Legg fra deg pepperen helt, så går det sakte men sikkert opp igjen.....

You can do it, if you put your mind into it!

vigzy
Og forbrenninga blir totalt fucked!
Liker ikke helt at muskel massen forsvinner:S
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis det bare er mangel på apetitt du er ute etter burde du heller fikse deg noe ADHD medisin. Fungerer på mer eller mindre samme måte bare mindre bivirkninger og mer kontroll på hva du faktisk har i deg.
Vis hele sitatet...
Jeg vil fraråde dette. Det er klart at du har fordeler/ulemper med ADHD medisin kontra pepper. Det er ingen shady dealer som har blanda Rittalinen med paracet. Men det er absolutt ikke uten bivirkninger. Noe jeg merker spesielt godt er hvor dårlig matlysten blir. Du blir også dehydrert, som ofte fører til hodepine og vekttap osv. Men du klarer fortsatt ikke å holde vekta nede permanent.

Jeg har forresten hørt at du kan bli ganske f***ed up i hodet av ADHD medisin hvis du ikke følger dosering og faktisk har ADHD/ADD.

ADHD-medisin er for mennesker med ADHD. Vil du gå ned i vekt? Gå deg en tur hver kveld. Spis sunnere. Bytt ut sjokkisen med et eple. IKKE dytt i deg Amfetamin eller diverse ADHD-medisiner.

Lykke til!
Sist endret av CosmoKramer; 13. juli 2009 kl. 11:50. Grunn: leif
Kjenner faktisk en kroppsbygger som har gjort akkurat det trådstarter prater om.

Det er veldig effektivt å kjøre speed før en konkuranse for å bli så definert som mulig, men som mange har sagt før er det stortsett bare vann man mister. Derfor vil ikke dette være spesielt bra å satse på i det lange løp.

Han samme fyren kombinerte også speed og veksthormoner. Da ble det faktisk andre boller!
Mannen ble helt rå i formen!

Ikke for å moralisere, men speed holder jeg meg langt unna.
Syntetisk peptider er heller ikke noe man skal kjøre i seg uten å vite 100% hva man gjør. (Og det gjør man meget sjeldent)
Husk at speed ødelegger nerveceller, og senker beinmassen. Jeg ville ikke brukt speed i det hele tatt. Har prøvd det noen ganger, men det er ikke noe for meg...
Hvis du driver å "slanker deg" på speed, er det ikke fare for at du plutselig kollapser? Mtp at du ikke har matlyst og ikke får i deg mat/drikke.
Finn ut hvorfor du legger på deg og gjør noe med _det_.

Alle snarveier fører til kortvarig vekttap, rett og slett fordi det er en grunn til at du la på deg i første fall og den forsvinner ikke med en slankekur. *logisk* At du tar speed er bare teit og dumt.
Sitat av somnium Vis innlegg
Med en gang du tar en pause vil vekta komme tilbake ijenn og du kan fort legge på deg enda mer enn når du startet...
Vis hele sitatet...
Grunnen til at dette skjer er fordi du ikke bare mister fett men muskler gjennom å spise lite. Jeg leste at en kilo muskler forbrenner ca 90 kcal ila en dag. Dessuten mener jeg å huske at når man slanker seg gjennom et stort kaloriunderskudd (slik som du planlegger) og heller ikke trener så mister man ca 1/3 muskler og 2/3 fett. Dvs at hvis du går ned 9 kilo så mister du 3 kilo muskler og de utgjør da 270 kcal av din daglige forbrenning som avhengig av kjønn, alder og muskelmasse utgjør et sted mellom 1500-2500 kcal. Som du ser er 270kcal ganske mye. Poenget mitt er at som alt annet i livet som er verdt å ha så er dette noe man må jobbe for og gjøre på en ordentlig måte. Sett deg inn i trening og kosthold, det er faktisk ikke så vanskelig og du trenger ikke noen fancye og dyre ting. Du trenger heller ikke å sulte og maten din trenger heller ikke å smake vondt. Det trenger også ikke å være kjedelig å trene, tervimot er det for mange en god måte å koble ut huet litt på og det har mange gode effekter slik som høyere produksjon av "gledestoffer" og økt selvbilde/selvtillit.

http://liamrosen.com/fitness.html Beginner's Health and Fitness Guide
http://www.scoobysworkshop.com/ Her finner du mange øvelser som kan gjøres hjemme med billig utstyr, som f.eks rullebrett-knebøy
http://www.geocities.com/elitemadcow...Linear_5x5.htm Et veldig bra styrkeprogram
http://stronglifts.com/stronglifts-5...ining-program/ noe av det samme men litt mer grunnleggende, mye god info her.

Sitat av vigzy Vis innlegg
Må bare slutte meg til å si at amf ikke er løsningen på vektproblemet.... Forsvinner mere vann og ikke minst muskler enn fett når du kjører den linja der....

Og til Lady88 må jeg bare si chin up..... Du har ikke ødelagt deg totalt, bare føkka deg selv opp midlertidig.... Skjønner litt hvor du er, og må bare si at det blir bedre, sakte men sikkert, dersom du bare ligger unna den posen.... Går du å småspeeder litt sånn av og til, tar du et skritt frem, og to tilbake....

Legg fra deg pepperen helt, så går det sakte men sikkert opp igjen.....

You can do it, if you put your mind into it!

vigzy
Vis hele sitatet...
Enig! Lady88, time to face the music Sett deg inn i trening og kosthold og gjør de riktige stegene, du kan klare det!
Sist endret av HELEflaska; 16. juli 2009 kl. 00:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Speed vil nok senke appetitten din betraktelig. Den vil nok også øke forbrenningen din mens du tar det. Men begge disse tingene vil gå tilbake med engang du blir edru. Du vil nok miste muskelmasse også på turen, så speed som langsiktig slanking er neppe den beste ideen. Rett før en bodybuilder konkurranse kan det kanskje ha noe for seg, men dette gjelder vel neppe deg vil jeg tro.

Jeg har prøvd et slankemiddel der de fysiske effektene minner om amfetamin og som funket over tid på meg. Er nok ikke den beste måten å gå ned i vekt på men ok som en snarvei. Det heter Alri Venom Hyperdrive og kan kjøpes fra f.eks England.
Om du er veldig overvektig kan du spørre legen om å få Reductil på resept. Den senker apetitten på ganske lik linje med Ritalin i alle fall, dvs ganske mye for noen, ikke veldig mye for andre. Men mener du må ha en bmi over 30 eventuelt risiko for sykdommmer som diabetes. Da kan man få de med bmi på 28.
Hehe. Jeg har en BMI på 32 med en fettprosent på ca 10%. Legen ser vel neppe kun på BMI.
Sitat av bakelsfan Vis innlegg
Hehe. Jeg har en BMI på 32 med en fettprosent på ca 10%. Legen ser vel neppe kun på BMI.
Vis hele sitatet...
Tja. De ser vel om det er helt tydelig at du er trent. Men jeg ble faktisk nektet en operasjon engang på grunnlag av bmi. De hadde ikke sett meg da, vel og merke. Fikk den invilget på stedet etter å ha latt det gå noen månder og ha løyet på meg en slankekur. Jeg har fettprosent som er innenfor "normalen", men veier altså mer enn jeg skal ref bmi. Den er 27.

Så helsenorge er ganske firkanta på bmi, det er min erfaring. Men om man åpenlyst ikke ser overvektig ut, så ser man det vel.
Sist endret av bækkslæsj; 17. juli 2009 kl. 21:30.
Orket ikke å lese igjennom hele tråden, leste første til tredje innlegg. Ialleafall så håper jeg at du er klar over hva du driver med, både i forhold til trening, kropp og psyke.

I jakten på en "fit" kropp, noe jeg renger med at du er, så glemmer ofte folk ting. Nå veit jeg ikke om du bryr deg så fryktelig mye om dette, men du er klar over at du mister store mengder muskler ved et så hurtig vekttap? Det er anbefalt at man kan gå ned 0.5 kg i uka + bedrive styrketrening for å bevare muskelmasse - og faktisk også øke.

Det som dessverre altfor ofte skjer med dem som bruker diverse medikamenter er at de mister vekt i en raaasende hastighet, får så å legge den på seg i en enda hurtigere hastighet etterpå.

Sitat av bækkslæsj Vis innlegg
Så helsenorge er ganske firkanta på bmi, det er min erfaring. Men om man åpenlyst ikke ser overvektig ut, så ser man det vel.
Vis hele sitatet...
Yapp. Hadde problemer med å få en mindre og ufarlig operasjon fordi jeg hadde en BMI på 26.1, og i legens øyne derfor overvektig. Helsenorge er slik i dag utifra hva jeg erfarer, at så lenge tallene på legens kalkulator er slik dem er så har han nok til å kunne betegne deg som overvektig, uten å engang å ha sett personen uten genser.
Sist endret av Dibsent; 17. juli 2009 kl. 21:34.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Les godt igjennom vær så snill:::::::

http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=slanke+speed

den vekta du legger av deg i perioden du speeder vil komme ganske så kjapt tilbake når du kutter..
Dermed et uegnet slankemiddel da effekten er midlertidig å bare holder seg så lenge du speeder.
Vis hele sitatet...
hvis h*n klarer å slutte.....
▼ ... over et år senere ... ▼
Etter en mer eller mindre nykter periode på kun fire måneder, gikk jeg opp hele 15 kg. (Etter lang daglig bruk, vel og merke) Og så vidt jeg kunne se var dette bare fettmasse, og jeg var fremdeles like skrøpelig og svak som tidligere. De første par ukene spiste jeg ikke stort, og resten av tiden gikk det i en tre- fire brødskiver om dagen, med mindre jeg spiste middag og en sjokoladeplate her og der (smakte plutselig godt igjen, jo:P) Så daglig kaloriintak lå nok ikke mye over 5-600kcl, men allikevel la jeg på meg ekstremt mye på kort tid. Så dette er bare absolutt IKKE måten å slanke seg på, da kommer du deg ikke ut av det. Selvom jeg helsemessig sett ikke hadde vondt av noen kilo til på kroppen, så føltes det ganske håpløst å fullstendig miste kontrollen over sin egen kropp på den måten. De siste fem kiloene var absolutt ikke ønsket, og fikk meg til å føle meg svært utilpass. Det er en laang vei å gå til normal forbrenning og muskelmasse om du først har begynt å tukle med peppern. Det er lettere å spise litt mindre mat en stund og trene litt mer for å gå ned, enn å måtte holde seg på 300kcl om dagen, og måtte dra en energiløs kropp med på seig trening i årevis for å unngå å legge på seg! Setter det litt på spissen, men det er faktisk slik det vil fungere...
vekk med karbohydrater og innta mest mulig protein og fett. Så blir du tynn som ett strå.

Lev på egg, rent kjøtt, fisk,kylling med grønnskaer som dyrkes over jorden og alt det fettet du makter å spise. Uten karbohydrater i kosten går fett rett gjennom.

Speed må da være en j... dyr diett?