Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2044
Jeg skal kjøpe ny TV, og har funnet en lite brukt LED TV på finn.no. Prisen er meget hyggelig i forhold til hva den koster ny, men problemet er at det er 1 stk pixelfeil, dvs 1 død pixel på den.

Dette er en Samsung 55'', 1080p osv. Denne pixelfeilen er oppe i høyre hjørne, lurer derfor på om dette er noe som synes godt for øyet, om dette kan komme til å være plagsomt etc.

Og hvis det først har dukket opp èn død pixel på en lite brukt TV, hvor stor er sjansen for at det da dukker opp flere, kontra sjansen for at det dukker opp på en helt ny TV? Er dette noe jeg må regne med dukker opp uansett med tiden?
Sist endret av grandiz; 8. september 2013 kl. 02:58.
Det behøver ikke nødvendigvis å komme flere pga en død pixel. I såfall er det tilfeldig. Du blir nok vant til den, og glemmer det etterhvert, spesielt om det er helt i hjørnet på en såpass stor TV. Men er det sikkert at det er en død pixel og ikke sovende? Er den sovende kan du presse forsiktig med en penn som brukes til nettbrett f.eks. og da forsvinner den. (i allefall for en stund.)
Det synes ikke så veldig. Selv har jeg tre pixler (blå, rød og grønn) som står fast som jeg ikke legger merke til, og fjernsynet til foreldrene mine har to røde som blinker som jeg la merke til flere år siden mens de så den først for noen par uker siden. Er nesten som nesen din, den er i synet hele tiden, men hjernen velger å ignorere den