Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1224
Hejå,

Klarte nettopp å sette meg på mitt trofaste SteelSeries Siberia V2 og må nå si takk og farvel til dette. Skal derfor gå til anskaffelse av et nytt headset. Bruksområdet er hovedsakelig spilling, men bryr meg ærlig talt mest om miccen da jeg som oftest er på skype/ts3. Bør vel nevnes at mine dager som FPS gamer er over, så surround for "soundwhoring" osv. er ikke særlig prioritert mao. Headsettet må også være komfortabelt og helst tåle et fall i bakken eller to. Vil også gjerne at det ikke er trådløst.

Budsjettet ligger på ca. 800, men det kan gjerne være billigere.

Takker for alle forslag!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
G35.
Kjøpte det for 395,- hos komplett (evigvarende tilbud), funker flott!

God mic, god lyd, ser ordentlig ut og 7.1 lyd som er awesome til gaming.
Sist endret av Bombasa; 25. juli 2013 kl. 22:25.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
G35.
Kjøpte det for 395,- hos komplett (evigvarende tilbud), funker flott!

God mic, god lyd, ser ordentlig ut og 7.1 lyd som er awesome til gaming.
Vis hele sitatet...
Bekrefter denne. Min ble utsatt for hard behandling og tok kvelden etter 2 år da etter å ha bli brukt i fylla - plastikken knakk. Beste headsettet jeg har hatt noen gang, kraftig bass og krystallklart lydbilde.
Razer Carcharias er et smågammelt headset som ikke er så veldig lydisolert eller lydisolerende, men det har velurputer og veier ingenting, og er det mest komfortable headsettet jeg noen gang har eid. I tillegg er mikrofonen sylskarp, og det har etter min mening en veldig god stereolyd ift. prisen når en skal ha et gamingheadset. I tillegg har den en 3 meter lang ledning, som en kobler i PC med 3,5mm jack for lyd og mic, ikke USB, så det er plug and play!
Jeg har linket til den "nye" versjonen av Carcharias'ene, da jeg ikke fant de gamle, men forskjellene skal være minimale utenom kompatiblitet med Xbox 360.

Dersom du vil ha et annet stereoheadset, så kan jeg anbefale Razer Blackshark.
Den er mer lydisolert, men har en del kraftigere bass enn Carcharias.

Ellers kan du jo alltids velge G35 også, men personlig synes jeg det er et tungt, og pga. at det har skinndekkede øreklokker, veldig klamt i lengden.

Lykke til med valg av headset.
Er det noen spesiel grunn til at du ikke velger trådløst? Jeg har selv et Corsair Vengeance 2000, og dette er det beste gaming headsettet jeg noen gang har prøvd!

Men hvis du absolutt skal ha headset med ledning, så kan ett par kompiser av meg anbefale Vengeance 1500. Hadde selv ett Razer Megalodon før, selv om dette hadde god mic så var lyden ganske hul.
Sist endret av Snipart; 25. juli 2013 kl. 22:35.
Vet dette er utenfor budsjett, men Qpad sitt headset er å anbefale. Det med et eksternt lydkort har du flott lyd til spill, musikk og film. Men også god lyd når du trenger å prate med andre!
jeg digger http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502923#reviews

er et headsett med bra lyd og et du faktisk kan ha flere tider på hode uten smerter.
er utrolig lett.