Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6705
Som overskriften sier, så leter jeg etter dokumentarer (typiske History Channel, National Geographic osv) dokumentarer, som tar for seg Livet etter døden, og gjerne kommer med teorier om hva som skjer etter døden

Noen som har forslag?
Det er et pluss om dokumentarene finnes med norsk undertekst
Sist endret av MichaelB; 15. juli 2011 kl. 13:53.
Undertekst finner du på nettet. Subscene, Undertekster, Google.
Sist endret av Darkerface2; 15. juli 2011 kl. 13:56. Grunn: Skrivefeil.
Jeg vet jeg har sett en dokumentar om dette, men jeg husker ikke helt hva den heter.

Noe annet interesant du kan se på youtube er "the boy who lived before" er ikke akuratt etter døden, men før fødsel da :P

Jeg hadde forøvrig ett prosjekt om livet etter døden i vinter. skal se om jeg finner igjen kildene mine når jeg kommer hjem fra Jobb
Sist endret av Kamrud; 15. juli 2011 kl. 14:03.
Det ligger noen på Nrk nett-tv.
det er en ting jeg ikke skjønner her, hvordan kan folk lage dokumenterer om livet etter døden når ingen kan vite hvordan det egentlig er, blir vel nesten som en dokumenter om aliens.. interessant men de har jo ikke peiling uansett, ingen har
Trådstarter
Sitat av exceed Vis innlegg
det er en ting jeg ikke skjønner her, hvordan kan folk lage dokumenterer om livet etter døden når ingen kan vite hvordan det egentlig er, blir vel nesten som en dokumenter om aliens.. interessant men de har jo ikke peiling uansett, ingen har
Vis hele sitatet...
De kan komme med teorier. Og å si at de ikke har peiling, blir vel litt å ta det litt langt.
Det finnes drøssevis av beviser på at romvesner har vært på jordkloden, men om man vil kalle disse bevisene for bevis er opp til hver en
her kan du se dokumentarer til du blir grønn http://topdocumentaryfilms.com/watch-online/
Sitat av MichaelB Vis innlegg
De kan komme med teorier. Og å si at de ikke har peiling, blir vel litt å ta det litt langt.
Det finnes drøssevis av beviser på at romvesner har vært på jordkloden, men om man vil kalle disse bevisene for bevis er opp til hver en
Vis hele sitatet...
Det denne tråden tar for seg er livet etter døden, ikke romvesner, og det var det jeg kommenterte på.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
De kan komme med teorier. Og å si at de ikke har peiling, blir vel litt å ta det litt langt.
Det finnes drøssevis av beviser på at romvesner har vært på jordkloden, men om man vil kalle disse bevisene for bevis er opp til hver en
Vis hele sitatet...
det finnes ingen bevis overhodet.

dokumentarer om "livet etter døden" og "intelligent liv i universet" (foruten mennesket) er bare filosofi-masturbasjon. vi er ikke i nærheten av avanserte nok til å si noe fornuftig om noen av delene. se heller dokumentarer om noe som vi faktisk kan dokumentere.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
det finnes ingen bevis overhodet.

dokumentarer om "livet etter døden" og "intelligent liv i universet" (foruten mennesket) er bare filosofi-masturbasjon. vi er ikke i nærheten av avanserte nok til å si noe fornuftig om noen av delene. se heller dokumentarer om noe som vi faktisk kan dokumentere.
Vis hele sitatet...
Med din holdning ville mennesket aldri ha utviklet seg.

Og jo, det finnes bevis for at romvesner har besøkt jorden.
Det finnes hundretusenvis av observasjoner som er tatt opp på film.
Mange av disse er falske men flere tusen av de er vist seg å være ekte.

Det er blant annet observert drøssevis av ufo observasjoner ved Miami og Puerto Rico.
Her har de siste 30 årene over 900 skip sunket og over 300 fly styrtet ned.
Det sies at dette er ufoer som står bak.
Og det har ofte blitt sett ufoer som har lettet fra under havoverflaten i dette området.

Men du er tydeligvis for trangsynt til å tro noe sånt før du ser det med egne øyne.
Sist endret av KevinNice; 18. juli 2011 kl. 17:11.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Med din holdning ville mennesket aldri ha utviklet seg.
Vis hele sitatet...
Que? Tvert imot er det jo vitenskapen som har bevist si styrke dei siste tre hundre åra.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Og jo, det finnes bevis for at romvesner har besøkt jorden.
Det finnes hundretusenvis av observasjoner som er tatt opp på film.
Mange av disse er falske men flere tusen av de er vist seg å være ekte.
Vis hele sitatet...
Kom opp med dei da. Kom opp med observasjoner som er meir enn et par lysande, kornete piksler. Kom opp med observasjoner som ikkje lar seg forklare på anna vis. At dei ikkje har ei forklaring vil ikkje sei at dei ikkje lar seg forklare.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Det er blant annet observert drøssevis av ufo observasjoner ved Miami og Puerto Rico.
Vis hele sitatet...
Artig påstand. Problemet er at observasjoner er utruleg lite verdifulle - spesielt når dei som har trening i observasjon konsekvent ikkje ser aliens.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Her har de siste 30 årene over 900 skip sunket og over 300 fly styrtet ned.
Det sies at dette er ufoer som står bak.
Vis hele sitatet...
Det seiast så mykje rart. Og fleirtalet av flystyrtar og skipsforlis blir etterforska, og får ei forklaring og hendelsesforløp fra ein havarikommisjon. Så ikkje bare er det totalt usannsynleg, det er rimelig enkelt å motbevise.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Men du er tydeligvis for trangsynt til å tro noe sånt før du ser det med egne øyne.
Vis hele sitatet...
Stråmenn er koselige dyr.

Men beklageligvis er argumentasjonen din direkte fraværande. Du kjem med mange påstander, og hevder det finst kjelder, men det er jo påfallande at du ikkje viser til dei kjeldene da?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Que? Tvert imot er det jo vitenskapen som har bevist si styrke dei siste tre hundre åra.

Kom opp med dei da. Kom opp med observasjoner som er meir enn et par lysande, kornete piksler. Kom opp med observasjoner som ikkje lar seg forklare på anna vis. At dei ikkje har ei forklaring vil ikkje sei at dei ikkje lar seg forklare.
Vis hele sitatet...
Sier jeg noe annet?
Jeg sier absolutt ikke at det er noe annet enn vitenskapen som har vist sin styrke de siste 3 hundre år.
Jeg sier at kommentaren til alexanderb: "vi er ikke i nærheten av avanserte nok til å si noe fornuftig om noen av delene. se heller dokumentarer om noe som vi faktisk kan dokumentere." får meg til å tenke at han da mener at vi ikke skal forske eller tenke over dette, fordi vi ikke er avanserte nok.

Nei, jeg har ikke noen konkrete kilder.
De fleste slike observasjoner ser og hører jeg om i diverse dokumentarer, og har ikke de i hodet, akkurat.
Slashdot: Sitt litt av den seriøse siden din til side for et øyeblikk. Syntes overhodet ikke du at det er litt spennende, artig (kall det hva du vil) med emner, dokumentarer, historier om UFO, Aliens, Liv før/etter døden, dimensjoner etc.

Denne posten er ikke ment til at du skal gi meg vitenskapelig teorier og beviser. Jeg har lest mange av dine poster på slike tråder, ser at du sitter på mye informasjon, fakta og teorier men jeg lurer på hva DU syntes om slike ting.
Sist endret av eRixn; 18. juli 2011 kl. 17:27.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Artig påstand. Problemet er at observasjoner er utruleg lite verdifulle - spesielt når dei som har trening i observasjon konsekvent ikkje ser aliens.
Vis hele sitatet...
Så klart ser de ikke aliens.
Om jeg observerer et fly på himmelen, ser jeg ikke mennesker.
Jeg ser et fly.
Akkurat som de som observerer ufoer ikke ser romvesner, men ufoer.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Det seiast så mykje rart. Og fleirtalet av flystyrtar og skipsforlis blir etterforska, og får ei forklaring og hendelsesforløp fra ein havarikommisjon. Så ikkje bare er det totalt usannsynleg, det er rimelig enkelt å motbevise.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke.
I dette området har ALDRI noen av flyvrakene eller skipsvrakene noen gang blitt undersøkt, nettopp fordi de ikke har noe slikt system i disse områdene som disse ulykkene har skjedd.
Jeg husker ikke hva dokumentarserien het. Men det var dokumentarserien som gikk ved 3-tiden idag som kom frem med dette.

De fant drøssevis av fly og skip, men vet du hva? De fant ikke et eneste lik i noen av de.
Det må du innrømme er veldig interessant

Ingen nødsignal har heller aldri blitt sendt av noen av disse flyene eller skipene som har styrtet og sunket.

Men noe som skjedde en gang var at en pilot sendte et nødsignal rett før han mistet radiokontakt der det ble sagt noe sånt som "Et uidenfisert objekt fremfor meg prøver å tvinge meg ned, mayday mayday"

Du kan kalle alt dette tull visst du vil.
Eller bli litt mer åpen.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Stråmenn er koselige dyr.

Men beklageligvis er argumentasjonen din direkte fraværande. Du kjem med mange påstander, og hevder det finst kjelder, men det er jo påfallande at du ikkje viser til dei kjeldene da?
Vis hele sitatet...
Jeg kan vise til History Channel og oppfordre deg til å følge mer med på den kanalen.
Spesielt i ufo dokumentarene som går på søndagskveldene.

Dette jeg påstår er ikke gjetninger, overtro eller science fiction, men rent vitenskap.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Slashdot: Sitt litt av den seriøse siden din til side for et øyeblikk. Syntes overhodet ikke du at det er litt spennende, artig (kall det hva du vil) med emner, dokumentarer, historier om UFO, Aliens, Liv før/etter døden, dimensjoner etc.
Vis hele sitatet...
Eg vel å svare med eit sitat av Douglas Adams:
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
Vis hele sitatet...
Verda har så ufatteleg mange, vakre, reelle mysterium at eg har meir enn nok med dei. Eg ser ikkje poeng i å kaste bort tid på overtru.

Sitat av KevinNice Vis innlegg
Jeg sier at kommentaren til alexanderb: "vi er ikke i nærheten av avanserte nok til å si noe fornuftig om noen av delene. se heller dokumentarer om noe som vi faktisk kan dokumentere." får meg til å tenke at han da mener at vi ikke skal forske eller tenke over dette, fordi vi ikke er avanserte nok.
Vis hele sitatet...
Vi bør fortsette å undersøke det, men med respekt å melde er ikkje tvilsomme dokumentarer og såkalla videobevis å undersøke det. Å undersøke det er å forske på korleis liv kan oppstå frå enkle organiske molekyler. Det er å leite etter planeter utanfor solsystemet vårt. Og det arbeidet pågår i stor stil, og NASA bruker milliarder av dollar på å leite etter planeter utanfor vårt solsystem. SETI er kjapt døme på seriøs, om enn lite truleg vellukka, leiting etter intelligent liv andre stader i universet.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Nei, jeg har ikke noen konkrete kilder.
De fleste slike observasjoner ser og hører jeg om i diverse dokumentarer, og har ikke de i hodet, akkurat.
Vis hele sitatet...
Men i forrige innlegg gikk du jo kjepphøgt ut og sa det var hundrevis, om ikkje tusenvis av bevis?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Så klart ser de ikke aliens.
Om jeg observerer et fly på himmelen, ser jeg ikke mennesker.
Jeg ser et fly.
Akkurat som de som observerer ufoer ikke ser romvesner, men ufoer.
Vis hele sitatet...
Det er flåsete argumentasjon.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Absolutt ikke.
I dette området har ALDRI noen av flyvrakene eller skipsvrakene noen gang blitt undersøkt, nettopp fordi de ikke har noe slikt system i disse områdene som disse ulykkene har skjedd.
Vis hele sitatet...
Kva område er det snakk om? Og stortsett er det jo flaggstaten som har ansvar for slikt, eventuelt staten det skjer i om det er innanfor ellevemilsgrensa, eller på kontinentalsokkelen.

Og alle nasjoner er så vidt eg veit forplikta til å ha sjøforklaringer av IMO-direktiv?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
De fant drøssevis av fly og skip, men vet du hva? De fant ikke et eneste lik i noen av de.
Det må du innrømme er veldig interessant
Vis hele sitatet...
Nei, ikkje eigentleg. Lik er organisk materiale, og hav - spesielt tempererte hav - er jo nær perfekt grobotn for ulike mikroorganismar. I tillegg gøymer ikkje folk seg inne i et skip når det går ned - alle på skip har trening i å komme seg til livbåter, og om båten går fort ned vil dei vere på dekk. Går den sakte ned vil dei vere i livbåten.

Dessuten kjem du ikkje med kjelde for påstanden din, og beklageligvis er det å referere til ein dokumentar /alt/ for tynt.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Ingen nødsignal har heller aldri blitt sendt av noen av disse flyene eller skipene som har styrtet og sunket.
Vis hele sitatet...
Kan du komme med kjelder på det?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Du kan kalle alt dette tull visst du vil.
Eller bli litt mer åpen.
Vis hele sitatet...
Å sluke alt rått er ikkje å ha eit ope sinn. Å ha eit ope sinn er å undersøke, og vurdere meritta til ulike synspunkt. Du har ikkje vurdert ting, du har slukt det rått.

Sitat av KevinNice Vis innlegg
Jeg kan vise til History Channel og oppfordre deg til å følge mer med på den kanalen.
Spesielt i ufo dokumentarene som går på søndagskveldene.
Vis hele sitatet...
At ting går på tv vil ikkje nødvendigvis sei at det er spesielt etterettleg.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Dette jeg påstår er ikke gjetninger, overtro eller science fiction, men rent vitenskap.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikkje vitskap. Det er pseudovitenskap.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men i forrige innlegg gikk du jo kjepphøgt ut og sa det var hundrevis, om ikkje tusenvis av bevis?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg sa det.
Man må da selvfølgelig ikke se alle de tusenvis av observasjonene for å vite at det FINNES tusenvis av slike observasjoner som er tatt opp på film?
Dette har jeg fått vite gjennom dokumentarer.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva område er det snakk om? Og stortsett er det jo flaggstaten som har ansvar for slikt, eventuelt staten det skjer i om det er innanfor ellevemilsgrensa, eller på kontinentalsokkelen.

Og alle nasjoner er så vidt eg veit forplikta til å ha sjøforklaringer av IMO-direktiv?

Nei, ikkje eigentleg. Lik er organisk materiale, og hav - spesielt tempererte hav - er jo nær perfekt grobotn for ulike mikroorganismar. I tillegg gøymer ikkje folk seg inne i et skip når det går ned - alle på skip har trening i å komme seg til livbåter, og om båten går fort ned vil dei vere på dekk. Går den sakte ned vil dei vere i livbåten.

Dessuten kjem du ikkje med kjelde for påstanden din, og beklageligvis er det å referere til ein dokumentar /alt/ for tynt.

Kan du komme med kjelder på det?
Vis hele sitatet...
Vel, de har uansett om de har plikt eller ikke, ikke gjort noen undersøkelser. Hvorfor de ikke har gjort noe sa de ikke noe om i dokumentaren, uten det at det ikke finnes noen systemer for slikt i disse områdene.

Etter litt google søking fant jeg kilder på det ja

Det er et triangel jeg snakker om. Og dette triangelet heter Bermuda-triangelet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bermudatriangelet

http://www.forskning.no/artikler/200.../1135880147.39
Sist endret av KevinNice; 18. juli 2011 kl. 17:51.
@slashdot jeg er glad du har tålmodighet til å argumentere. det applauderer jeg. jeg er blitt for gammelt for sånt selv. har ikke ork til det. så fint at noen tar seg tid! (ikke fordi jeg tror at fornuften kommer seirende ut av duellen av den grunn, men fordi det byr på underholdende svar fra folk som helt dønn seriøst tror på romvesen og UFOer.)
Sitat av alexanderb Vis innlegg
@slashdot jeg er glad du har tålmodighet til å argumentere. det applauderer jeg. jeg er blitt for gammelt for sånt selv. har ikke ork til det. så fint at noen tar seg tid! (ikke fordi jeg tror at fornuften kommer seirende ut av duellen av den grunn, men fordi det byr på underholdende svar fra folk som helt dønn seriøst tror på romvesen og UFOer.)
Vis hele sitatet...
Vil dette si at du tror det IKKE finnes romvesner?
Og at jordkloden er eneste planet i HELE UNIVERSET som har intelligent liv, eller liv i det hele tatt?
Sist endret av KevinNice; 18. juli 2011 kl. 18:07.
Området i Bermudatriangelet er sterkt trafikkert og det er naturlig at det forsvinner flere skip og fly i dette området enn i mindre trafikkerte områder
Vis hele sitatet...
kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Bermudatriangelet

er forøvrig ingen teori der om at ufoer har noe med alle forsvinninger og havari og gjøre.
alt du ser på tv er ikke fakta, mye av det er konspirasjonsteorier og en gruppe folk sitt syn og tro på ting
Sist endret av sicarlse; 18. juli 2011 kl. 18:09.
@kevin det er en viss sjanse for det, ja. det er ekstremt små sjanse for at intelligent liv finnes utenfor jordkloden, dette grunnet alle tilfeldighetene. det er en del steiner rundtomkring i universet. bare spør dinosaurene.

men for meg å si hvorvidt det finnes intelligent liv i universet blir bare filosofi-masturbasjon, på lik linje med dokumentarer om emnet. jeg vet ikke. ingen vet. det jeg mente når jeg sa at det ikke finnes romvesen eller UFOer var at de ikke finnes i *vår* verden. det har aldri vært romvesen på jorda. det har aldri vært UFOer her.
Sist endret av Anonym57965; 18. juli 2011 kl. 18:10.
Sitat av sicarlse Vis innlegg
kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Bermudatriangelet

er forøvrig ingen teori der om at ufoer har noe med alle forsvinninger og havari og gjøre.
alt du ser på tv er ikke fakta, mye av det er konspirasjonsteorier og en gruppe folk sitt syn og tro på ting
Vis hele sitatet...
Så klart.
Men 900 skip og 300 fly på bare 30år er aldeles ikke noe som er "vanlig" selv i de mest trafikerte stedene.

"Flight 19 var en skvadron på fem torpedobombere fra den amerikanske marine på øvelsesflyging ut fra Fort Lauderdale i Florida 5. desember 1945. Hele besetningen forsvant og flyets vrakrester har aldri blitt funnet."

Du må gjerne forklare meg hva du mener hva som kan stå bak denne ulykken
Sist endret av KevinNice; 18. juli 2011 kl. 18:13.
Bermudatriangelet er et område på ca 2,5 millioner km², i et triangel mellom Bermuda, Puerto Rico og Floridas sydligste spiss.»
Vis hele sitatet...
er jo et ganske stort område å lete igjennom?
er jo som å lete etter ei nål i ei høystakk å lete etter 5 små fly der
(for å ha noe å sammenligne med så er mjøsa, norges største innsjø, 365 kvadratkilometer.)

er ikke alt som kan forklares lett, men det betyr jo absolutt ikke at det er romvesener som står bak.

hvor får du forresten tallet 900 skip og 300 fly fra?

edit: det er forresten ikke godt å forklare hvorfor de flyene styrtet, men er ikke uvanlig med flystyrter heller. og i og med at flyene ikke er funnet, er det ikke godt å si hva som er årsaken her. Uvær kanskje?
fremdeles ingen grunn til å tro at det er romvesener som har skytt dem ned
Sist endret av sicarlse; 18. juli 2011 kl. 18:24.
Sitat av sicarlse Vis innlegg
er jo et ganske stort område å lete igjennom?
er jo som å lete etter ei nål i ei høystakk å lete etter 5 små fly der
(for å ha noe å sammenligne med så er mjøsa, norges største innsjø, 365 kvadratkilometer.)

er ikke alt som kan forklares lett, men det betyr jo absolutt ikke at det er romvesener som står bak.

hvor får du forresten tallet 900 skip og 300 fly fra?

edit: det er forresten ikke godt å forklare hvorfor de flyene styrtet, men er ikke uvanlig med flystyrter heller. og i og med at flyene ikke er funnet, er det ikke godt å si hva som er årsaken her. Uvær kanskje?
fremdeles ingen grunn til å tro at det er romvesener som har skytt dem ned
Vis hele sitatet...
Stort er det

900 skip og 300 fly de siste 30 årene er det som kom frem i dokumentaren som gikk ved 3-tiden på History Channel idag

Uvær var det heller ikke.
I mange av de gangene disse ulykkende skjedde var været på det beste

Greit, romveser er kanskje ikke den mest logiske grunnen. Men det er fortsatt en mulighet i og med at det er gjort observasjoner
Sist endret av KevinNice; 18. juli 2011 kl. 18:42.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Ja, jeg sa det.
Man må da selvfølgelig ikke se alle de tusenvis av observasjonene for å vite at det FINNES tusenvis av slike observasjoner som er tatt opp på film?
Dette har jeg fått vite gjennom dokumentarer.
Vis hele sitatet...
Nei, du treng ikkje å ha sett alle, men det er påfallande at du ikkje er i stand til å vise ei einaste kjelde utover å gjenta at du har sett dokumentarer på teevee... Viare er ikkje levande bilete eit godt medium for seriøs og grundig formidling av forskning, fordi diskusjon av kjelder og ulike innfallsvinkler fort blir for tørt. Så verdien av ting du har sett på en dokumentar er omlag lik nil.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Vel, de har uansett om de har plikt eller ikke, ikke gjort noen undersøkelser. Hvorfor de ikke har gjort noe sa de ikke noe om i dokumentaren, uten det at det ikke finnes noen systemer for slikt i disse områdene.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje ei mogelegheit at dei som laga den hadde ein agenda? Eller trur du fullt og heilt på at media alltid serverer fullstendig objektiv informasjon, fri frå kirsebærplukking og kjeldebias?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Det er et triangel jeg snakker om. Og dette triangelet heter Bermuda-triangelet.

http://www.forskning.no/artikler/200.../1135880147.39
Vis hele sitatet...
Orsak, men har du lese det du lenker til?
Sitat av forskning.no
Dessverre er det ingen ting som tyder på at det forsvinner flere båter og skip i Bermuda-triangelet enn i andre områder av tilsvarende størrelse og med tilsvarende beliggenhet.

Vi snakker om et ganske stort havområde, og et havområde med temmelig stor trafikk. Altså er det ikke så rart, hvis det nå og da synker et skip eller styrter et fly.

Det eneste som virkelig forsvinner med forbausende hyppighet i Bermuda-triangelet, er folks kritiske sans.
Vis hele sitatet...
Det er strengt tatt godt jobba å komme opp med ein artikkel som seier det stikk motsette av det du bruker den for å underbygge.
Bruce Gernon - Mannen som overlevde "The Devils Triangle" aka Bermuda Triangle.

The Science Behind Bruce Gernon's Flight 4 December 1970
http://www.bermuda-triangle.org/html/bruce_gernon.html
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KevinNice Vis innlegg
900 skip og 300 fly de siste 30 årene er det som kom frem i dokumentaren som gikk ved 3-tiden på History Channel idag
Vis hele sitatet...
Har du vanskeleg for å få med deg at dokumentarer er nada verdt i en sakleg diskusjon? Spesielt når du ikkje greier å lire av deg navnet på den, eller i det minste gjenta poenga på eigenhand.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Uvær var det heller ikke.
I mange av de gangene disse ulykkende skjedde var været på det beste
Vis hele sitatet...
Og? Feilnavigasjon? Fem like fly vil gå tom for drivstoff rimelig samtidig. Forøvrig bør du kanskje bruke Occams Razor, som seier at den forklaringa med færrast ukjende er den mest trulege.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Greit, romveser er kanskje ikke den mest logiske grunnen. Men det er fortsatt en mulighet i og med at det er gjort observasjoner
Vis hele sitatet...
Vis oss dei observasjonane da for pokker!
Dokumentarer er nada verdt i en diskusjon sier du? Dokumentarer er minst like pålitelige som wikipedia oppslag, om ikke mer.

Greit, jeg har ingen kilder jeg kan vise deg, bevis eller navn på dokumentarer, så jeg gidder rett og slett å ikke diskutere det mer.

Jeg tror ufoer står bak og du tror alt er bare tilfeldige ulykker. Greit.

Diskusjon over, du vinner
Sist endret av KevinNice; 18. juli 2011 kl. 19:30.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Dokumentarer er nada verdt i en diskusjon sier du? Dokumentarer er det som er like pålitelige som wikipedia oppslag, om ikke mer.
Vis hele sitatet...
Nei, det er dei ikkje. Dei er vanskelige å søke i, og tar tid å sjå. Informasjonstettheta er lav, og kildereferanser er stortsett ikkjeeksisterande. Wikipedia har kjeldereferanser, høg informasjonstettleik, og aktiv diskusjon i bakkant. I tillegg er dokumentarer laga av ei gruppe personer med ukjent agenda. Wikipedia har til dels problemer med bias, men det blir som regel raskt påpeikt, om ikkje korrigert, fordi det er ope for alle.

Når du i tillegg ikkje veit tittelen på dokumentaren blir det totalt meiningslaust.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Greit, jeg har ingen kilder jeg kan vise deg, bevis eller navn på dokumentarer, så jeg gidder rett og slett å ikke diskutere det mer.
Vis hele sitatet...
Bør ikkje det vere ein tankevekkar for eigne meininger om temaet, når du faktisk ikkje er i stand til å forklare kvifor du meiner noko?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Bør ikkje det vere ein tankevekkar for eigne meininger om temaet, når du faktisk ikkje er i stand til å forklare kvifor du meiner noko?
Vis hele sitatet...
Nja, kanskje.
Det jeg gjorde feil var å kommentere noe, uten å faktisk ha kilder, titler og referanser klare, som kunne bekrefte det jeg sa
Noe som var min feil og jeg fikk svi for
Sist endret av KevinNice; 18. juli 2011 kl. 19:42.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Dokumentarer er nada verdt i en diskusjon sier du? Dokumentarer er minst like pålitelige som wikipedia oppslag, om ikke mer.
Vis hele sitatet...
Dokumentarer er nada verdt når du ikke en gang kan henvise til den! Alt du sier er at det på ett eller annet tidspunkt har gått en dokumentar på History Channel – en kanal viden kjent for å sende store mengder spekulativ søppel – som antyder at romvesener står bak påståtte hendelser i "Bermuda-triangelet". Det har null troverdighet. Du kunne like så godt sagt at du har lest i en uspesifisert bok at det finnes UFOer.

Hvis du faktisk gjør litt objektiv faktasjekking, i stedet for å svelge slik søppel med krok og snøre fordi det høres spennende ut, så vil du se at det ikke er noe som helst tyngde bak påstander om at Bermuda-triangelet eksisterer som noe annet enn en tegning på et kart.

Sitat av US Navy
The "Bermuda Triangle" or "Devil's Triangle" is an imaginary area located off the southeastern Atlantic coast of the United States of America, which is noted for a supposedly high incidence of unexplained disappearances of ships and aircraft. The apexes of the triangle are generally believed to be Bermuda; Miami, Florida; and San Juan, Puerto Rico. The US Board of Geographic Names does not recognize the Bermuda Triangle as an official name. The US Navy does not believe the Bermuda Triangle exists. It is reported that Lloyd's of London, the world's leading market for specialist insurance, does not charge higher premiums for vessels transiting this heavily traveled area.
(...)
It has been inaccurately claimed that the Bermuda Triangle is one of the two places on earth at which a magnetic compass points towards true north. Normally a compass will point toward magnetic north. The difference between the two is known as compass variation. The amount of variation changes by as much as 60 degrees at various locations around the World. If this compass variation or error is not compensated for, navigators can find themselves far off course and in deep trouble. Although in the past this compass variation did affect the "Bermuda Triangle" region, due to fluctuations in the Earth's magnetic field this has apparently not been the case since the nineteenth century.
Vis hele sitatet...
http://www.history.navy.mil/faqs/faq8-1.htm

Sitat av US Navy
To someone unprepared to take on the immense work of scientific research, supernatural phenomenon make for an easy answer. But, it is amazing how many supernatural things become natural when scientifically investigated.

There are a number of natural forces at work in the area known as the Devil's Triangle, any of which could, if the conditions were right, bring down a plane or sink a ship.

Many reputable scientists refuse to talk to anyone concerning the Devil's Triangle simply because they do not want their good names and reputations associated with notions they consider ridiculous.

One expert on ocean currents at Yale University, who asked not to be identified, exploded into laughter at the mention of the triangle and said, "We confidently, and without any hesitation, often go to sea and work in that area." Another scientist refused to talk about it.
Vis hele sitatet...
http://www.history.navy.mil/faqs/faq8-3.htm

Sitat av Wikipedia
Documented evidence indicates that a significant percentage of the incidents were inaccurately reported or embellished by later authors, and numerous official agencies have stated that the number and nature of disappearances in the region is similar to that in any other area of ocean.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Bermuda_Triangle
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Nja, kanskje.
Det jeg gjorde feil var å kommentere noe, uten å faktisk ha kilder, titler og referanser klare, som kunne bekrefte det jeg sa
Noe som var min feil og jeg fikk svi for
Vis hele sitatet...
Da er det litt underleg at du snakker om eit ope sinn. For du har jo sågar prestert å lenke til ting som motseier deg rimelig fundamentalt, og eg kan gi fleire kjelder av samme type - som provo har gjort over. du skal få med bakgrunnsinfo så du kan sjekke sjølv om du ikkje trur konklusjonane dei kjem med. Du kan få rekne gjennom ting sjølv.

Og eg heller har ingen kjelder på gripande fot, men eg greier å finne dei fortløpande, om nødvendig.

Og eit ope sinn handler om å vere i stand til å sjå når en mangler fundament å stå på.
Du som sier at du ikke vil bruke unødvendig tid av ditt liv på overnaturlige fenomener, hvorfor bruke tid på å prøve å overbevise at det ikke finnes?

Det største bevise for UFOs i mine øyne må være den i 1942 natt til 25 februar. Da US Navy avfyrte over 1400 runder med anti-fly artilleri, ut i løse luften mot noe som så ut som UFOs. 5 sivile drept, tusenvis av vitner og reportere fra alle nyhetsaviser tok fyr.

De flygende objektene tok ingen skade, og senere ble den offisielle historien publisert. Det var "Værballonger".

Youtube
UFO Attack
Sist endret av eRixn; 18. juli 2011 kl. 20:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Det største bevise for UFOs i mine øyne må være den i 1942 natt til 25 februar. Da US Navy avfyrte over 1400 runder med anti-fly artilleri, ut i løse luften mot noe som så ut som UFOs. 5 sivile drept, tusenvis av vitner og reportere fra alle nyhetsaviser tok fyr.
Vis hele sitatet...
http://skeptoid.com/episodes/4171
Sitat av Brian Dunning
But of course, to the conspiracy theorists and UFO believers, any report put forth by the Air Force is simply part of the conspiracy and not to be trusted. So let's play the devil's advocate and assume that interplanetary spacecraft were, in fact, shot down during the battle and recovered, and the government has full knowledge of it, as the UFOlogists expect us to believe. Then it becomes a question of how they were able to keep this a secret for more than 40 years: Retroactively change the newspaper accounts, change the radio reports, pay off or kill everyone who participated, pay off or kill everyone in Los Angeles who witnessed it, yet continue to allow the "top secret" confessions to be downloadable from the Internet; the proposition quickly becomes ludicrous.
Vis hele sitatet...
Kort sagt ikkje så veldig interessant, ei heller et spesielt klart bevis. Om det er det beste beviset er det ein påfallande mangel på dei.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Du som sier at du ikke vil bruke unødvendig tid av ditt liv på overnaturlige fenomener, hvorfor bruke tid på å prøve å overbevise at det ikke finnes?
Vis hele sitatet...
For et tullete argument. Man kan selvsagt være aktiv motstander av irrasjonalitet selv om man ikke sverger til det selv.

Sitat av Eriixn Vis innlegg
Det største bevise for UFOs i mine øyne må være den i 1942 natt til 25 februar. Da US Navy avfyrte over 1400 runder med anti-fly artilleri, ut i løse luften mot noe som så ut som UFOs. 5 sivile drept, tusenvis av vitner og reportere fra alle nyhetsaviser tok fyr.

De flygende objektene tok ingen skade, og senere ble den offisielle historien publisert. Det var "Værballonger".

Youtube
UFO Attack
Vis hele sitatet...
Du tenker nok på det såkalte "Battle of Los Angeles", og dette skjedde to måneder etter Japan bombet Pearl Harbor (det var tre, og ikke fem, sivile som ble drept, forresten, og en av de var på grunn av hjertesvikt). At de er rimelig edgy på det tidspunktet er ikke veldig rart. En uforsvarlig reaksjon kan det nok ha vært, men du må ta et rimelig drøyt sprang for å lande på en konklusjon om romvesen. At USA angrep noe de trodde var fiendtlige fly i en krigssituasjon, men som viste seg å være noe annet, er selvsagt ikke på noen måte noe bevis for utenomjordiske UFOer noe mer enn det er et bevis for kjempestore flyvende gulrøtter.
Sist endret av Provo; 18. juli 2011 kl. 20:26.
Sitat av Provo Vis innlegg
For et tullete argument. Man kan selvsagt være aktiv motstander av irrasjonalitet selv om man ikke sverger til det selv.


Du tenker nok på det såkalte "Battle of Los Angeles", og dette skjedde to måneder etter Japan bombet Pearl Harbor (det var tre, og ikke fem, sivile som ble drept, forresten, og en av de var på grunn av hjertesvikt). At de er rimelig edgy på det tidspunktet er ikke veldig rart. En uforsvarlig reaksjon kan det nok ha vært, men du må ta et rimelig drøyt sprang for å lande på en konklusjon om romvesen. At USA angrep noe de trodde var fiendtlige fly i en krigssituasjon, men som viste seg å være noe annet, er selvsagt ikke på noen måte noe bevis for utenomjordiske UFOer noe mer enn det er et bevis for kjempestore flyvende gulrøtter.
Vis hele sitatet...
Der var det litt feil i hukommelsen ja.
Utifra det jeg fant fram nå, så var 3 som døde av skuddene, og 3 personer som døde av hjertesvikt.

Har jeg sagt at det jeg skrev var bevist? Nei.
Jeg sa I MINE ØYNE, så er det som skjedde den natten det største beviset for UFOs JEG har funnet.

Jeg liker å lage opp mine egne tanker, meninger og teorier uten å hele tiden lene meg til vitenskapelige beviser.

Jeg sier ikke at mange skal skyve unna vitenskapelig forklaringer, overhodet ikke. Men når det kommer til uforklarelige fenomener som skjer rundt om i verden som ikke vitenskapen greier helt å sitte fingeren på, da er det på tide å tenke litt ut av boksen, leke litt med sine egne tanker, meninger og teorier.

Utifra det inntrykket jeg har fått fra blant annet slashdot, muligens deg og provo så har dere enormt med lærdom i hodet. Men det virker av og til og som at dere er redd for å si hva DU/DERE tenker, dere bringer opp hva mange andre personer sier og har studert på, men det er minimalt snakk om deres egne tanker og meninger.

I en slik diskusjon som dette så finnes det ikke beviser fra noen av sidene, å da blir det heller å lage sine egne tanker, uten vitenskapen.

Slashdot: Takker for link, skal lese igjennom hele nå snart.

Denne posten er ikke ment som noe attack, det er bare mine egne inntrykk og meninger.

Vil også bare legge til at jeg vet ikke om det finnes UFOs, aliens og alt det der, og det er det ingen som vet. Om det finnes, så finnes det, det bryr meg egentlig veldig lite. Men interresant tema for meg, det er det.
Sist endret av eRixn; 18. juli 2011 kl. 20:59.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Har jeg sagt at det jeg skrev var bevist? Nei.
Jeg sa I MINE ØYNE, så er det som skjedde den natten det største beviset for UFOs JEG har funnet.
Vis hele sitatet...
Og poenget mitt er at om det er det beste så seier det ein del om tilstanden på bevisfronten der i garden.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Jeg sier ikke at mange skal skyve unna vitenskapelig forklaringer, overhodet ikke. Men når det kommer til uforklarelige fenomener som skjer rundt om i verden som ikke vitenskapen greier helt å sitte fingeren på, da er det på tide å tenke litt ut av boksen, leke litt med sine egne tanker, meninger og teorier.
Vis hele sitatet...
Da kan du ikkje forvente å få fornuftige resultat heller. Tankespinn er alltid artig, men det er litt viktig å hugse at det er tankespinn, og ikkje nødvendigvis i nærheten av nyttig, eller korrekt. Antagelser som inkluderer såpass mange ukjente faktorer som ETs gjer, er korthus som velter lett.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Utifra det inntrykket jeg har fått fra blant annet slashdot, muligens deg og provo så har dere enormt med lærdom i hodet. Men det virker av og til og som at dere er redd for å si hva DU/DERE tenker, dere bringer opp hva mange andre personer sier og har studert på, men det er minimalt snakk om deres egne tanker og meninger.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det ikkje er eit felt der mine tanker og meininger er spesielt viktige? Eg har liten kompetanse på området, og det å referere til kjelder er ein måte å hevde et argument med meir autoritet. Standing on the shoulders of giants er det eit ordtak som seier.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
I en slik diskusjon som dette så finnes det ikke beviser fra noen av sidene, å da blir det heller å lage sine egne tanker, uten vitenskapen.
Vis hele sitatet...
Problemet er at fravær av bevis, til tross for iherdig jakt på dei, må tolkast i retning av å svekke argumentet om at ET's besøker oss. Og den einaste fornuftige hypotesa er at ET's ikkje har vore i vårt solsystem, så får nokon motbevise det. Å motbevise at ET's har vore her er klin hakke umulig.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Vil også bare legge til at jeg vet ikke om det finnes UFOs, aliens og alt det der, og det er det ingen som vet. Om det finnes, så finnes det, det bryr meg egentlig veldig lite. Men interresant tema for meg, det er det.
Vis hele sitatet...
Definitivt, men eg forstår ikkje heilt kvifor ein skla kaste ut rasjonalitet bare fordi det er eit spennande tema. Universet blir ikkje mindre spennande om en ser på det med rasjonelle auge - tvert imot!
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Har jeg sagt at det jeg skrev var bevist? Nei.
Jeg sa I MINE ØYNE, så er det som skjedde den natten det største beviset for UFOs JEG har funnet.
Vis hele sitatet...
Det er praktisk talt umulig å tolke utsagnet ditt som noe annet enn at du mente det var et godt bevis for UFOer.

Sitat av Eriixn Vis innlegg
Jeg sier ikke at mange skal skyve unna vitenskapelig forklaringer, overhodet ikke. Men når det kommer til uforklarelige fenomener som skjer rundt om i verden som ikke vitenskapen greier helt å sitte fingeren på, da er det på tide å tenke litt ut av boksen, leke litt med sine egne tanker, meninger og teorier.
Vis hele sitatet...
De er jo ikke uforklarlige. Det er forskjell på om noe har blitt forklart og om det kan forklares. Det er selvfølgelig lov å spekulere, men det er like selvfølgelig best å beholde et snev av bakkekontakt i prosessen. Alt du vet er at USA angrep et flyvende objekt i en krigssituasjon, og at dette objektet, i følge alle troverdige kilder som har uttalt seg om saken, senere viste seg å være en værballong. Å trekke romvesener inn er bare noe som er plukket helt fra løse luften, og det er så mange konsekvenser vi burde sett hvis dette faktisk var romvesener som vi ikke har sett, at det er praktisk talt en garantert feil konklusjon. Å likevel tro det er da fullstendig irrasjonelt, men likevel såpass utbredt at å kalle det "å tenke ut av boksen" vitner om en snever virkelighetsoppfatning.

Sitat av Eriixn Vis innlegg
Men det virker av og til og som at dere er redd for å si hva DU/DERE tenker, dere bringer opp hva mange andre personer sier og har studert på, men det er minimalt snakk om deres egne tanker og meninger.
Vis hele sitatet...
Det jeg tenker er at det er ingen grunn til å tro at romvesener har besøkt jorden, og det er ingen grunn til å tro at det er noe spesielt med "Bermuda-triangelet". Dette støttes opp av vitenskapelige funn og andre ting som offisiell statistikk over forlis. Jeg mener også det er viktig å vurdere troverdigheten til informasjonen man finner. Offisiell statistikk, uttalelser fra vitenskapsmenn og fagfellevurderte rapporter er for eksempel vesentlig mer troverdig enn spekulative dokumentarer på History Channel, tilfeldige privatdrevne nettsider og Youtube-klipp.

Sitat av Eriixn Vis innlegg
I en slik diskusjon som dette så finnes det ikke beviser fra noen av sidene, å da blir det heller å trekke egne konklusjoner, uten vitenskapen.
Vis hele sitatet...
Manglende motbevis på UFOer skyldes at det rent teknisk er umulig å motbevise. Det sier imidlertid ingenting om sannsynligheten for at det finnes. De manglende bevisene for UFOer, derimot, sier svært mye, ettersom vi helt klart burde forvente å se mer til de enn bare uklare amatøropptak og ufokuserte fotografier hvis de faktisk skulle være her.
Slashdot: All right, skjønner!

Da kan du ikkje forvente å få fornuftige resultat heller. Tankespinn er alltid artig, men det er litt viktig å hugse at det er tankespinn, og ikkje nødvendigvis i nærheten av nyttig, eller korrekt. Antagelser som inkluderer såpass mange ukjente faktorer som ETs gjer, er korthus som velter lett.
Vis hele sitatet...
Personlig syntes jeg det blir litt feil å si at man ikke kan forvente å få noe fornuftige resultater.

Alt vi har kommet fram til idag, har jo hvert på grunn av folk har satt sine egne tanker og teorier til realitet. Er ikke så god å formulerer meg, men poenget mitt er det at dine, mine og andres egne tanker og teorier kan hjelpe både samfunnet og vitenskapen i riktig rettning eller til å få svar på flere spørsmål vi sitter med.

Å hele tiden lene seg til andres teorier og beviser, så ser jeg for meg at man blir stuck. Man kan helle jobbe videre på andres teorier. You see what I mean?
Sist endret av eRixn; 18. juli 2011 kl. 21:24.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Alt vi har kommet fram til idag, har jo hvert på grunn av folk har satt sine egne tanker og teorier til realitet.
Vis hele sitatet...
Mykje av fysikken har blitt til gjennom ekspriment. Folk har observert noko, gjentatt det i kontrollerbare former, og forma ei hypotese som kan forklare fenomenet. Det blir testa, og blir etterkvart til ein teori. I tillegg har ein hypoteser og teorier som blir utforma før dei blir stadfesta eller forkasta eksprimentelt. T.d. relativitetsteorien er døme på det siste. Den vart laga ut frå observasjoner og antagelser, og er sidan stadfesta i stadig større grad eksprimentelt.

Men all vitenskap har fellesnemnarar: den er systematisk, og prøver å forklare ting stortsett enklast mogeleg. I tillegg er den etterprøvbar. Å anta at aliens har besøkt jorda feiler på alle punkt omtrent. Ikkje etterprøvbart, kviler på eit stort tal ukjente faktorer, forklarer ingen hendelser som ikkje kan forklarast betre med færre ukjente faktorer.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Å hele tiden lene seg til andres teorier og beviser, så ser jeg for meg at man blir stuck. Man kan helle jobbe videre på andres teorier. You see what I mean?
Vis hele sitatet...
Eg ser kva du hinter til, men du tar feil. For å kunne komme med meiningsfull kritikk må en nødvendigvis ha eit reelt alternativ. Ein påstand bygd på ein antagelse er ikkje eit reelt alternativ.
ser frem til noen kan gi en fakta forklaring på disse tre (og ikke et svar som starter med, "det er jo bare..", eller "sannsynligvis.."):
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz1FNp86bdM
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread593828/pg1
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10088233
Sist endret av exceed; 19. juli 2011 kl. 16:02.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg aner ikke hva det er. Må det da være aliens?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Ja, jeg sa det.
Man må da selvfølgelig ikke se alle de tusenvis av observasjonene for å vite at det FINNES tusenvis av slike observasjoner som er tatt opp på film?
Dette har jeg fått vite gjennom dokumentarer.



Vel, de har uansett om de har plikt eller ikke, ikke gjort noen undersøkelser. Hvorfor de ikke har gjort noe sa de ikke noe om i dokumentaren, uten det at det ikke finnes noen systemer for slikt i disse områdene.

Etter litt google søking fant jeg kilder på det ja

Det er et triangel jeg snakker om. Og dette triangelet heter Bermuda-triangelet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bermudatriangelet

http://www.forskning.no/artikler/200.../1135880147.39
Vis hele sitatet...
Okay, så bruker vi fem minutter til å gå litt mer i dybden på disse lenkene dine.

The Bermuda Triangle, also known as the Devil's Triangle, is a region in the western part of the North Atlantic Ocean where a number of aircraft and surface vessels allegedly disappeared under mysterious circumstances. Popular culture has attributed these disappearances to the paranormal or activity by extraterrestrial beings.[1] Documented evidence indicates that a significant percentage of the incidents were inaccurately reported or embellished by later authors, and numerous official agencies have stated that the number and nature of disappearances in the region is similar to that in any other area of ocean.[2][3][4]
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne si "hvordan du får dette til å samsvare med mystiske forsvinninger og overnaturlige hendelser?", men jeg vet det allerede: det er fordi du er like sta som du prøver å fremstille oss, men i tillegg er på feil side av fakta og/eller overveldende sannsynlige tilstander i saken. Du er tydeligvis ikke noe mindre "bestemt" i saken enn for eksempel slashdot og jeg er, du er bare bestemt i en annen retning.

Linken fra forskning.no (ikke at dette er noe anerkjent tidsskrift, med mindre redaktøren ved en ren tilfeldighet dro hjem tidlig den 31. desember 2005) er jo faktisk ganske kritisk til det mystiske fenomenet selv:

Etter hvert har påstandene fått et eget liv, og forsterker hverandre. Det som ofte skjer med slike "mysterier" er at nye bøker har et vell av eldre bøker å henvise til, bøker som er kokt på samme spiker.

Dette gjør at selv de mest dustete påstander kan ha et imponerende fotnoteapparat.
Vis hele sitatet...
Sitat av exceed Vis innlegg
ser frem til noen kan gi en fakta forklaring på disse tre (og ikke et svar som starter med, "det er jo bare..", eller "sannsynligvis.."):
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz1FNp86bdM
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread593828/pg1
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10088233
Vis hele sitatet...
Jeg aner heller ikke hva det er, men (den foreløpige) mangelen på en konsis forklaring åpner ikke opp for alle mulig slags ville spekulasjoner uten noe som helst fundament. Ja, man skal ha et åpent sinn for hva det kan være for noe, men nei, man skal ikke ha et så åpent sinn at hjernemassen detter ut. Svar som begynner med "sannsynligvis" basert på noe holdbart er absolutt berittiget i slike tilfeller, og pleier å lede til forklaringer på sikt.
Sist endret av Sky; 20. juli 2011 kl. 14:08.
Sitat av Sky Vis innlegg
Jeg aner heller ikke hva det er, men (den foreløpige) mangelen på en konsis forklaring åpner ikke opp for alle mulig slags ville spekulasjoner uten noe som helst fundament. Ja, man skal ha et åpent sinn for hva det kan være for noe, men nei, man skal ikke ha et så åpent sinn at hjernemassen detter ut. Svar som begynner med "sannsynligvis" basert på noe holdbart er absolutt berittiget i slike tilfeller, og pleier å lede til forklaringer på sikt.
Vis hele sitatet...
forklaringer som begynner med "sannsynligvis" oll skaper bare mer ville fantasier enn nødvendig og folk begynner å bruke mer tid på å svare folk enn å faktisk prøve å finne ut hva dette er. virker som du nekter å prøve å ville finne et skikkelig svar og bare si en "sannsynlig" melding selv... jeg trenger ikke ENDA en spekulasjon.. les: det eneste jeg skrev var at jeg lurte på når folk skulle komme med en forklaring på de linkene.. ingenting annet, jeg spurte ikke om et filosofisk fra deg hvor du tror du er så smart, mer et fakta-svar på folk som researcher dette, og nei ikke nødvendigvis i dette forumet
Sist endret av exceed; 20. juli 2011 kl. 15:06.
Sitat av exceed Vis innlegg
forklaringer som begynner med "sannsynligvis" oll skaper bare mer ville fantasier enn nødvendig og folk begynner å bruke mer tid på å svare folk enn å faktisk prøve å finne ut hva dette er.
Vis hele sitatet...
Svar som begynner på "sannsynligvis", basert på noe holdbart, vil ikke fostre opp enda mer ville fantasier enn nødvendig. Det vil tvert imot skape en rød og saklig tråd man kan forholde seg til. Svar som dette, kontra svar som "det er sikkert aliens eller fjøsnisser!" har en tendens til å bane vei for forklaringer som har et solid fundament i virkeligheten, hvorav sistnevnte bare lar folk bade i fantasier og grunnløse spekulasjoner - hvilket i sin tur ikke fører noen vei.

Sitat av exceed Vis innlegg
virker som du nekter å prøve å ville finne et skikkelig svar og bare si en "sannsynlig" melding selv... jeg trenger ikke ENDA en spekulasjon.. les: det eneste jeg skrev var at jeg lurte på når folk skulle komme med en forklaring på de linkene.. ingenting annet, jeg spurte ikke om et filosofisk fra deg hvor du tror du er så smart, mer et fakta-svar på folk som researcher dette, og nei ikke nødvendigvis i dette forumet
Vis hele sitatet...
Vel, jeg tolket den underliggende tonen i posten din noe sånn som at "siden ingen av smartingene her kan gi noe faktabasert svar med punktum finale på disse fenomenene, så må det være aliens som står bak". Var det kanskje ikke dette du ville fram til? Isåfall misforsto jeg innlegget ditt, men svaret mitt er fremdeles relevant til samtlige i denne tråden, og samfunnet forøvrig, som hopper til grunnløse spekulasjoner med sukker og fløte på når ingen kan reise seg opp og gi en konsis forklaring med en gang.
Sitat av Sky Vis innlegg
Svar som begynner på "sannsynligvis", basert på noe holdbart, vil ikke fostre opp enda mer ville fantasier enn nødvendig. Det vil tvert imot skape en rød og saklig tråd man kan forholde seg til. Svar som dette, kontra svar som "det er sikkert aliens eller fjøsnisser!" har en tendens til å bane vei for forklaringer som har et solid fundament i virkeligheten, hvorav sistnevnte bare lar folk bade i fantasier og grunnløse spekulasjoner - hvilket i sin tur ikke fører noen vei.



Vel, jeg tolket den underliggende tonen i posten din noe sånn som at "siden ingen av smartingene her kan gi noe faktabasert svar med punktum finale på disse fenomenene, så må det være aliens som står bak". Var det kanskje ikke dette du ville fram til? Isåfall misforsto jeg innlegget ditt, men svaret mitt er fremdeles relevant til samtlige i denne tråden, og samfunnet forøvrig, som hopper til grunnløse spekulasjoner med sukker og fløte på når ingen kan reise seg opp og gi en konsis forklaring med en gang.
Vis hele sitatet...
Slutt med antakelser! Nei, det eneste jeg lurte på var når, hvis noen gang, noen kom til å gi en forklaringer på hva dette egentlig var. Setninger med "sannsynligvis" kan begynne med hva som helst og det er ingen grunn til at disse skal måtte inneholde noe som er holdbart i det hele tatt.
Sist endret av exceed; 20. juli 2011 kl. 15:21.
Sitat av exceed Vis innlegg
Setninger med "sannsynligvis" kan begynne med hva som helst og det er ingen grunn til at disse skal måtte inneholde noe som er holdbart i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg siterer meg selv, legg merke til markert tekst;

Sitat av Sky Vis innlegg
Svar som begynner på "sannsynligvis", basert på noe holdbart
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du vil frem til, eller om du tar poenget mitt i det hele tatt?
Sist endret av Sky; 20. juli 2011 kl. 15:31.
whatever, jeg skrev bare noen linker jeg synes var interessante og lurte på om vi noen gang kom til å få noen svar på de, tydligvis skal jeg ikke gjøre det igjen