Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2588
Hei, jeg lurte på hvordan dere har det. dere som bruker gress, salvia etc. altså: litt "svake" rusmidler? er dere disse "sterotypene" som blir til tunge rusmisbrukere etter et par år (ifølge staten, foreldrene mine etc. :PP)?
eller går det bra med økonomien, familien, sosialivet etc.

vurderer å få kjøpt meg litt salvia for å gå over til mari johanna senere, for å bruke dette 6-7 ganger i året eller på en god fest.
Du har ikke gjort leksa di. Salvia divinorum er på ingen måte noe svakt rusmiddel. Det er et ekstremt kraftig hallusinogen.
Trådstarter
12 2
lærer mens jeg lever, leste et sted at salvia var svakere enn hasj. sikkert feil på kilde, men ikke gå of-topic, takk
Før jeg svarer på hovedspørsmålet ditt må jeg si jeg reagerer litt når du nevner at du ønsker å prøve salvia før du evt beveger deg videre til green. Her snakker vi om to helt forskjellige substanser med helt forskjellig effekt på kroppen. Ønsker du å vite mer, så finner du mye info her på forumet.

Når det gjelder det første spørsmålet ditt karakteriserer jeg meg selv som en jordnær person. God utdanning jobb og fremtid. Jeg ser ingen grunn til å bevege meg videre med tyngre rusmidler utenom å muligens utforske den psykedeliske delen en gang i fremtiden.

EDIT: skrivefeil.
Sist endret av Sloppy; 18. mai 2011 kl. 21:22.
En bra eksempel paa hvitvasking fra staten sin side/ignorante folk. Drikker du alkohol? Har du gaatt over til heroin?! Alt kan misbrukes, det er bare maaten du haandterer det For meg gaar alt bra, helt til politiet fant en 0.5 paa meg av MJ og valgte aa gi meg 5000 i bot og 2 prikker paa rullebladet. Det har herpet for meg siden jeg ville inn paa forsvaret, men ellers er alt bra!
Sist endret av kongs1; 18. mai 2011 kl. 21:24.
Salvia er (om jeg ikke tar helt feil) verdens mest potente naturlig forekommende spykoaktive substans.
mao. ikke spesielt "svakt".

For å svare på spørsmålet ditt:
Har mange venner, greit nok.
Foreldrene kunne jeg kanskje hatt et litt bedre forhold til.
økonomi: driter penger. (forsikringspenger, that is.)
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 18. mai 2011 kl. 21:29.
Trådstarter
12 2
Alt grunner i staten

Og jeg skal sjekke opp det der med salvia etter deres kommentarer. vet godt at de gir forskjellig effekt.
Sitat av augen123 Vis innlegg
vurderer å få kjøpt meg litt salvia for å gå over til mari johanna senere, for å bruke dette 6-7 ganger i året eller på en god fest.
Vis hele sitatet...
En snål utvikling der. De fleste ville vel prøvd seg på denne mari johanna først, for så å bevege seg videre til salvia og slikt, men deg om det. Forøvrig, hvorfor dette anstrengte forholdet til rus? Planlegge hvor mange ganger du skal bruke det årlig, før du i det hele tatt har prøvd det?
Trådstarter
12 2
tommelfinger regelen. Har ikke lyst til å waste penger, og etter min mening er det smart å sette grenser for seg selv
Faktum er uansett hvordan man ser på det at det største "gateway" rusmiddelet vi har her til lands er alkohol.
Jeg ambefaler deg å teste ut marijuana før Salvia. Og kun om du er klar for det, er alt for mange som misbruker det, og setter oss andre i dårlig lys.

Jeg har fast jobb, mange gode venner, godt forhold til mor og far.
Jeg røyker kanskje er par helger i mnd, og fungerer fortsatt like bra som før.
Sitat av augen123 Vis innlegg
tommelfinger regelen. Har ikke lyst til å waste penger, og etter min mening er det smart å sette grenser for seg selv
Vis hele sitatet...
Smart, men jeg tenkte mer på om du liker det i det hele tatt. Men men, det har du tydeligvis tenkt til å finne ut av. Å sette grenser er absolutt lurt. Mine tanker rundt dette er at et godt forhold til rus er basert på prøving, og til nøds feiling. Ikke skjemaer
Går ikke så jævlig bra akkurat. Men det har ikke noe med rusmidler å gjør, det har med depresjon å gjør, press til å studere, stress med å studere, og svikt fra helsevesenet.

Om du skulle begi deg ut på noe ville jeg 1. ikke gjort det helst 2. begynt med cannabis og ikke salvia.
Jeg startet med smårøyking av hasj og gikk over til misbruk av sterkere stoffer. Masse folk jeg kjenner som har gjort det samme. Jeg kjenner også folk som ikke har gjort det. Naturligvis kjenner jeg flere av den første gruppen ettersom det er de jeg har eskalert sammen med og de jeg omgås med. De andre har hengt tilbake i stoner-sfæren og støter fra seg "narkomane" som meg.

Spør du en junkie om hasj førte til heroin vil han sannsynligvis svare ja fordi de han henger med har gjort det. Spør du en stoner, vil han svare et utvetydig nei. Personlig TROR jeg at majoriteten (90%+) av de som røyker hasj en sjelden gang aldri eskalerer, i alle fall ikke så det blir et problem. Men det er bare en gjetning. Siden gjetninger utvilsomt er basert på ens egne observasjoner, anekdotiske bevis, vil de umulig kunne stoles på. De statlige apparatene, som Folkehelseinstituttet, skal ha det beste bildet av norske rusbrukere. De har utvilsomt større kunnskaper, ettersom de bedriver seriøs forskning, enn brukerne her inne med deres personlige erfaringer. Hvis de mener at Gateway-teorien er aktuell i Norge, og du er en fornuftig kar, vil du høre på dem.

Så konklusjonen er derfor at alle som hevder at de vet at hasj ikke har en stor sjanse for å føre til hardere stoffer, eller som hevder det motsatte, er duster. Unntaket er Folkehelseinstituttet, som du selv må bestemme deg for om du tror på eller ikke.

Husk; hvis du ikke vil prøve hardere stoffer så gjør du det heller ikke. Bestem deg her og nå for at du aldri skal prøve hardere stoffer enn hasj. Vær en patetisk stoner som hyller cannabis som det skal være et magisk stoff som overgår alt annet. Lev i denne illusjonen så går det nok bra. Husk bare at om du ender opp med å gjøre ting du angrer, er det bare din feil.
Sist endret av Stratops; 18. mai 2011 kl. 21:52.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg startet med smårøyking av hasj og gikk over til misbruk av sterkere stoffer. Masse folk jeg kjenner som har gjort det samme. Jeg kjenner også folk som ikke har gjort det. Naturligvis kjenner jeg flere av den første gruppen ettersom det er de jeg har eskalert sammen med og de jeg omgås med. De andre har hengt tilbake i stoner-sfæren og støter fra seg "narkomane" som meg.

Spør du en junkie om hasj førte til heroin vil han sannsynligvis svare ja fordi de han henger med har gjort det. Spør du en stoner, vil han svare et utvetydig nei. Personlig TROR jeg at majoriteten (90%+) av de som røyker hasj en sjelden gang aldri eskalerer, i alle fall ikke så det blir et problem. Men det er bare en gjetning. Siden gjetninger utvilsomt er basert på ens egne observasjoner, anekdotiske bevis, vil de umulig kunne stoles på. De statlige apparatene, som Folkehelseinstituttet, skal ha det beste bildet av norske rusbrukere. De har utvilsomt større kunnskaper, ettersom de bedriver seriøs forskning, enn brukerne her inne med deres personlige erfaringer. Hvis de mener at Gateway-teorien er aktuell i Norge, og du er en fornuftig kar, vil du høre på dem.

Så konklusjonen er derfor at alle som hevder at de vet at hasj ikke har en stor sjanse for å føre til hardere stoffer, eller som hevder det motsatte, er duster. Unntaket er Folkehelseinstituttet, som du selv må bestemme deg for om du tror på eller ikke.

Husk; hvis du ikke vil prøve hardere stoffer så gjør du det heller ikke. Bestem deg her og nå for at du aldri skal prøve hardere stoffer enn hasj. Vær en patetisk stoner som hyller cannabis som det skal være et magisk stoff som overgår alt annet. Lev i denne illusjonen så går det nok bra. Husk bare at om du ender opp med å gjøre ting du angrer, er det bare din feil.
Vis hele sitatet...
Spør du meg, så tror jeg dem som går videre til sterkere stoffer enten blir presset til det, eller havner i et dårlig miljø. Ingen ved sine fulle fem går inn for å teste slike stoffer om dem hadde kunskap, og viten om hva det kan gjøre med deg. OM du misbruker stoffene.
Test ut salvia først du.Du kommer til og få deg en hard lærepenge og sannsynligvis aldri røre noe ulovlig stoff igjen.Kjør på med en høy ekstrakt og svær bong.At du trur salvia er svakt og attpåtil svakere enn hasj er helt sinnsykt.
Tror det er mer enn et press fra andre som gjør at du tester hardere stoffer. Kanskje har man lest seg opp og vil prøve dette? Man kan prøve uten å bruke det mere. Tror det ligger mer bak det, en allerede psykisk sykdom bak, eller en psykdom som hadde kommet etter hvert uansett bak disse misbrukerne. Har man en personlighetsforstyrrelse/er bipolar/har adhd osv. er det veldig LETT å falle for å ruse seg vekk, en fluktmetode. Men veldig mange greier jo å prøve hardere stoffer uten å havne på kjøret.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
rart at ingen har nevnt impulsivitet som et argument for gateway-teorien.
er veldig impulsiv, kanskje mer enn nødvendig, og hadde det ikke vært for selvrespekten hadde jeg nok vært et annet sted i dag.
Nysgjerrigheten har dog styrt noe, men bruker ikke illegale stoffer lenger.
selvkontroll er key, men dårlig miljø kombinert med noe gruppepress og et lite dryss impulsiv på toppen så trenger man ingen teori for å se hvor en del (merk: ikke alle, en del) havner.

tar forøvrig avstand fra "hasj=heroin" teorien, da alle droger er forskjellige.
vokst opp med teorien selv, endte ikke der nei
er enig med de lengre opp som nevnte alkohol som en teori, helt enig.

flere fulle folk på byen som spør etter "thingies" enn stereotypene jeg kjenner (når vi møtes.)
virker som fylla åpner mer for å spørre muligens. og da kan oppskriften over føre til litt av hvert.

Sitat av Cherie Vis innlegg
...har adhd osv. er det veldig LETT å falle for å ruse seg vekk, en fluktmetode.
Vis hele sitatet...
enig. kjenner flere med adhd, det er de som er "først" ute med noe, det være seg hærverk til paintball til eplekanoner etc... gjøre noe, fikse noe, hele tiden.
Litt småkjedings her på småkvelden, så jeg svarer deg, jeg.

Jeg har det veldig fint, jeg
Har vært stoner i to år nå. Røyker mest hasj og ikke pot på grunn av tilgjengelighet i mitt område.
Økonomien er så som så, men sånn går det vel når man velger feil linje på vgs og tar ett friår, i guess
Familierelasjoner har faktisk blitt mye sunnere etter at jeg begynte å røyke. Har blitt mer forståelig og tålmodig med min familie. Min familie er av den merkelige sorten, nemlig. Mye problemer på kryss og tvers, og alle er for sta til å løse de på en sivilisert måte, og det har ofte blitt at jeg har blitt ''megler''. Det kan forsåvidt ha å gjøre med at jeg har blitt voksen, men jeg vil si at røykinga har hjulpet mye til. Jeg har blitt mye mer fri i tankegangen, som da gjør at jeg har tålmodighet til å sette meg ned og snakke ut om problemer og ta initiativ til å løse problemene. Jeg setter meg bedre inn i problemstillinger og er blitt flinkere til å ta ett objektivt synspunkt med mål å få alle til å ha det best mulig.

Sosiallivet har forandret seg betraktelig. Det skyldes at jeg nå ser hvilke venner som er verdt å holde på, og hvilke som bare er full av bull. Men igjen, det kan også skyldes det at jeg har vokst mye personlig de siste to årene og.
Men igjen, så er mye av min personlige positive utvikling grunnet cannabis.

Men hasjen har også hatt sine downsides. For meg, så har hasjen sine veldige downsides.
Jeg havner i noe som føles ut som en psykose, sett ifra det jeg har lest som er definisjonen.
Men jeg vet veldig godt at det ikke er en psykose, det er bare jeg som ikke har godt av å røyke så mye som jeg gjør. Dette er i de periodene jeg føler at jeg misbruker rusen.
Nå orker jeg ikke gå helt inn på hvordan jeg oppfører meg etc. i disse periodene av personlige grunner, men jeg kan si at jeg føler meg ganske så jævlig. Realiteten min twistes og jeg får rett og slett klaustrofobi i mitt eget hode, kort fortalt og forklart.

Jeg har forøvrig aldri tatt annet enn sovepiller. Og det skyldes ikke hasj, men en merkelig periode i livet mitt.
Det at hasj framstilles som ett gateway-drug av propaganda, synes jeg bare er latterlig.
De som er på kjøret, har nok også spist kjøttkaker i sitt liv. Er kjøttkakene grunnen til at de tok heroin?
Jeg vet at eksemplet mitt er ganske søkt, men you catch my drift.
Det kommer helt an på individet.

Og, dude. Jeg fraråder deg sterkt ifra å prøve salvia først, så gå over på pot.
Jeg har aldri prøvd salvia, men har lest nok om det til å kunne si at det er noe jeg ville drøyd veldig med å prøve. Er du interessert i rusmidler, og fast bestemt på å prøve, anbefaler jeg deg i å røyke en veldig tynn joint helt først.
Salvia, og de andre rusmidler i den klassen, er ikke noe du tar før du har lest deg VELDIG godt opp på det.
Og som jeg ser, har de over meg sagt det samme.

Ignorer mine skrivefeil og mine dårlige formuleringer, det har vært en gøy kveld med en anelse alkohol innabords
Sitat av Tommen_ Vis innlegg
enig. kjenner flere med adhd, det er de som er "først" ute med noe, det være seg hærverk til paintball til eplekanoner etc... gjøre noe, fikse noe, hele tiden.
Vis hele sitatet...
Akkurat, jeg fikk lovet oppstart på ritalin av hun som "utredet" meg, men så kom det en psykiater og sa at om jeg kommer tilbake om 3 år og har det like jævlig så skulle få medisin Vel om 3 år skal jeg få hjelp gitt. wuhu. Da man enten;

1. DØD siden man ikke orker mer
2. Fattig "Narkoman" siden man må selvmedisinere
3. Man blir rett og slett satt ut i mørket og graver seg inn i den største depresjonen.

Jeg har adhd og får ikke medisiner. Norge gjør meg til en narkoman, men har vel ikke råd til det heller. "Om jeg kommer tilbake like ille om 3 år skulle jeg få hjelp da". Om 3 år ja, da er jo alle mine sjangser vekk. Jeg vil leve NÅ. I morgen skal jeg til legen, håper han har kjefta og purra på dem.

Men STRATTERA skulle jeg få prøve (lol) http://www.abcnyheter.no/node/85136
Jeg hadde ikke gidd et ENDA nytt antidepressiva en sjangse, jeg har prøvd fu SSRI: fluoxetin, efexor, cipralex, remeron, tolvon, osv. Nå er jeg på SNRI: Wellbutrin. Noe de mente burde være bra nok til adhd (!!)
Sitat av augen123 Vis innlegg
vurderer å få kjøpt meg litt salvia for å gå over til mari johanna senere, for å bruke dette 6-7 ganger i året eller på en god fest.
Vis hele sitatet...
Ikke sett grenser, du kommer bare til å skuffe deg selv

Men nei, jeg kjenner ingen som har fått livene sine ødelagt av å ha røyka, selv om jeg kjenner nok av folk som røyker altfor mye uten at det ødelegger livene dems.

Selv pleide jeg å røyke hele tida, men det stoppet av seg selv da jeg ble student å måtte bruke pengene mine på andre ting.
Sist endret av Googæl; 19. mai 2011 kl. 02:15.
Den "steriotypen" er bare tull. Har røyket i 4 år og alt går bra med meg.

Går siste året på VG, har deltidsjobb. En passe gruppe venner og et ganske så fint forhold til foreldrene mine.

Men tror du burde i allefall lese deg opp litt ang. salvia. Ikke et rusmiddel du bør starte "karrieren" med.
http://www.youtube.com/verify_age?ne...%3DulAlT2b5FLY

Se denne videoen, trur du ennå at Salvia er like "svakt" som weed?