Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2873
den 16 mai som min siste russefest kjøpte jeg meg Skyy ( 40% ) og burn. etter noen timer ut på kvelden, ca 1 times tid etter jeg var ferdi med skyyen fikk jeg så utrolig med hjertebank, hjerte hamret å dunket. Jeg begynte å skjelve, pulsen var utrolig høy og jeg følte meg mer svimmen en det jeg allerede var. Noen som har opplevd det samme? noe jeg burde vite? dette varte i vel 15-20 minutt, jeg måtte sette meg ned fordi jeg ble rett og slett sliten.
Samme har skjedd med meg flere ganger etter jeg har konsumert Red bull.
Mye hjertebank/høy puls, svetting, generelt dårlig følelse.
Koffeinsjokk, man får det hvis man konsumerer for mye koffein på kort tid. På samme måte som du får nikotinsjokk.
ingenting farlig med dette alså?`har hørt fra andre russ at dette kan medføre hjerneblødninger?
Selvfølgelig er det ikke sunt. Hva tror du? Når kroppen reagerer på den måten så prøver den gjerne å fortelle deg noe.
joda, har jo forstått så pass. derfor jeg lurer på hvor farlig det er. trur ikke jeg kommer til å blande Skyy å burn flere ganger uansett, men kan vere greit å vite om andre i min sosiale omkrets skulle oppleve det samme.
Ikke så sinnsykt farlig, det verrste som skjer er vel bare et dødsfall.
Planlegg hvor mye koffein du heller i deg iløpet av en kveld
Hvis du er overrasket over at koffein kan gi høy puls, bør du sette deg ned og lese om hva du faktisk heller i deg.
Nå er ikke jeg noen ekspert på hjerneblødning, men dette virker heller usannsynlig med mindre du har merket noe etter kvelden du forteller om. Forslår at du oppsøker lege hvis du skulle ha flere tilfeller.
Hjertebank i seg selv er ikke farlig. Ved ekstreme doser vil du kunne få alvorlige rytmeforstyrrelser og andre problemer, men dette skal ganske mye til. Hjerneblødning skal godt gjøres, med mindre du har en aneurisme du ikke visste om.

Å sjekke koffeininnhold og planlegge dose på forhånd er lurt. Da unngår man ubehag og potensielle komplikasjoner.
Sist endret av felix_poker; 18. mai 2011 kl. 13:21.
Merker ofte at hjerterytmen er veldig ustabil når jeg har høy promille. Det er verre når jeg våkner på morgenen. Dunk, dunk, dunk . . . . . dunk . . . . . . dunk dunk . . . . . . . dunk dunk dunk osv

Det er dog derfor jeg har installert appen Cardiograph på androidene mine. Overvåker rytmen og pulsen en gang ibant.
Det er ikke sinnssyke mengder koffein i en slik burn, mindre enn i en kaffe kopp. Så regner med du har lav koffein toleranse da. Som alle andre sier er det nok kombinasjonen med koffein som ga deg økt puls. Hadde denne drinken endt med dødsfall noen gang hadde de nok ikke solgt den Og takykardi kan og oppstå på kun alkohol i seg selv, eller andre årsaker som nikotin, angst, paranoia ++
Sist endret av Cherie; 18. mai 2011 kl. 22:14.