Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5473
Flere personer er visstnok pågrepet av politiet for bruk av et lovlig stoff kalt JWH-018. Kan politiet virkelig gjøre dette helt uten videre?

http://www.helgeland-arbeiderblad.no...cle5566172.ece
Om du les heile artikkelen, altså alle dei ni linjene, ser du at det blant anna vart beslaglagt jwh-018. Lovligheten rundt dette er eg ikkje sikker på, men det var andre stoff med i bildet her i tillegg.

Og ja, det kan dei.
Bark's Avatar
Trådstarter
7 16
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Stoffet står ikke på narkotikalisten. Man kan nok heller ikke dømmes etter derivatbestemmelsen ettersom stoffet ikke er derivert av THC.
Var det ikke slik at derivat loven ikke kunne brukes lenger?
Sitat av Bark Vis innlegg
Stoffet står ikke på narkotikalisten. Man kan nok heller ikke dømmes etter derivatbestemmelsen ettersom stoffet ikke er derivert av THC.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke derivert av THC, det er mer som et analog
Lovleg eller ikkje, så var det ikkje politiets jwh-018 innsatsstyrke som var på jobb her. Heilt vanleg politi, på jakt etter heilt vanleg narkotika.
Feil snuskatten det var i gjennom posten de beslagla mye av dette og der i bland ei venninne av meg som hadde bestilt blomstergjødsel også ble tatt, ei vanlig streit dame i 40åra men det blir nå annalysert på cripos.Så utrolig flaut for henne som værken henger i slike kretser eller holder på med slikt...
Det lå en sak på tv2.no i går om det beslaget. Politiet sa at det ikke stod på narkotikalisten.
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...a-3469396.html

Orker ikke lese gjennom igjen men de ble vel tatt for andre stoff i tillegg.
Man skal i teorien ikke kunne dømmes for befatning med JWH-X. Enn så lenge...
Nå snakker jeg fra en relativt middels hukomelse, men står det ikke ett eller annet i lovverket om at selv om ikke en ting ikke er på narkolista så trenger det ikke være lovlig siden det stammer fra ett ulovlig stoff?
JWH stammer ikke fra thc sånnsett. Men jo, det står noe om at "alle sterktvirkende preparater blablabla" men er usikker på om dette er i bruk nå.
Althea`darling: Så det var jwh-xxx dei var ute etter? Så vidt eg skjønte det var det gjort 3 beslag av jwh, men 13 stk vart taua inn. Skulle ikkje dei tala vore meir like om dei var ute etter jwh? Kjipt for venninna di forresten, men det ordner seg nok..

Cybergasm: Jwh-xxx stammer ikkje frå ulovlig stoff. Det oppfører seg derimot ganske likt som cannabis.
Hei igjen - mange av dere har rett i st det er "lovlig".

Selv betrakter jeg det som gråsone.
Sålenge narkotikalisten ikke blir endret,er det i teorien fritt frem for derivater. Men tror nok at Legemiddelloven gjelder hvis en gudforby skulle stoffet på noe som helst vis...

I bunn og grunn *not for human consumption*

Dette er min teori vel og merke - slik jeg har tolket disse lovene,så langt.
Vel, høyesterett kom med en ganske revolusjonerende "dom" nå ganske nylig. Var noen karer som hadde blitt tatt med et 6-sifret antall brukerdoser av Fenazepam som er et benzodiazepin. Disse ble da frikjent enda dette er et rimelig potent narkotikum. Det var vel denne dommen som "felte" derivatloven, og nå som den er nede kan vi nok vente oss en mye hyppigere oppdatering av narkotikalisten, hvor nye stoffer som gir rus vil bli lagt til.

Saken jeg snakker om:

http://www.domstol.no/upload/HRET/Av...onymisert).pdf
hundre brukerdoser på 1g? hørtes ikke det litt overdrevent ut?
Sitat av TheRealMan1ak Vis innlegg
hundre brukerdoser på 1g? hørtes ikke det litt overdrevent ut?
Vis hele sitatet...
Ikke i det hele tatt

Post 1.666 \m/
Sist endret av Elemental; 15. april 2011 kl. 01:36.
Sitat av JWH-018 @ Wikipedia
The usual dosage for individual consumption varies greatly per individual but is typically between 3 and 20 milligrams. When smoked (as opposed to consumed orally), the amount needed may be as little as 1 mg or lower, however the observed effects have a shorter duration.
Vis hele sitatet...
Wikipedia seier at 1 gram kan gi 1000 brukerdoser, men typisk mellom 50 og 300. Men eg er einig i at det er voldsomt

edit: Elemental kom visst i forkjøpet. Gratulerer med post 1666
Sist endret av snuskatten; 15. april 2011 kl. 01:38.
Jeg finner ingenting noe som helst sted som peker mot at JWH-xxx er ulovlig. Hva med f.eks JWH-250 eller JWH-122? Er det samme greiene med dette?
Ja snuskatten det ble omtalt helt feil i avisen!Er fra der så kjenner jo samtlige som ble tatt...Og det har vært mye snakk om dette stoffet der da før disse pågripelsene skjedde...Hehe men har stått om tilfeller med meg som ikke var korrekte også men ikke med navn, men er en lit`n by så folk skjønner hvem det dreier seg om
Jeg ble hekta opp av politi for noen uker siden, dem fant brukerutstyr på meg, så ble razzia!
Der fant dem litt JWH - 081

Jeg ble spørt om jeg erkjente straffeskyld for bruk av JWH, der svarte jeg nei, siden JWH ikke er ulovlig!
Politimannen mente jeg fikk bot, men det er jo opptil juristen og bestemme, skal komme med en ny melding her ossen det går, om det blir bot eller henleggelse!
Gjør det, for det er jeg spent på!
Er ikke dette et pulver som har blitt dyppet i både pot, andre urter(folk sier det er spice gold), og tobakk.. Ihvertfall sett mye av dette i det sisste hvis det er det det er snakk om.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
Er ikke dette et pulver som har blitt dyppet i både pot, andre urter(folk sier det er spice gold), og tobakk.. Ihvertfall sett mye av dette i det sisste hvis det er det det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Et pulver dyppet i pot, urter og tobakk? Jeg tror nok det er snakk om to forskjellige ting (JWH-018).
Men jeg er veldig interessert i å høre hva dette pulveret som er dyppet i diverse er (høres ut som noe lignende weed). Jeg går ut i fra at det er ulovlig, men hvordan ser det ut og hvilken effekt gir det?
Sist endret av kosepaa; 20. april 2011 kl. 03:48.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Et pulver dyppet i pot, urter og tobakk? Jeg tror nok det er snakk om to forskjellige ting (JWH-018).
Men jeg er veldig interessert i å høre hva dette pulveret som er dyppet i diverse er (høres ut som noe lignende weed). Jeg går ut i fra at det er ulovlig, men hvordan ser det ut og hvilken effekt gir det?
Vis hele sitatet...
Det er ingen pulver som er "dyppet i pot, urter og tobakk". Det er syntetiske cannaboider, i urteform. Dvs at man har urter som har jwh-018 blandet i seg, ikke naturlig, og således "syntetisk cannabis". Det gir samme effekt som JWH-018, og kan, hvis noen av urtene har bi-effekter ved inhalering, gi disse effektene i tillegg. Det er for mange en erstatning for cannabis, i et forsøk på å være lovlydige, eller fordi de foretrekker rusen den gir, kontra cannabis. Jeg har ikke prøvd det, og har således ingen erfaring. Kjenner dog mange som har erfaring, og har i så måte en indirekte kilde på informasjon, der jeg kan ressonere meg frem til et brukbart svar. Jeg er ingen forsker med kjemi-utdannelse, så ikke ta det jeg sier for god fisk, men det er den generelle oppfatningen. Du kan forøvrig goodle Spice, K2 eller bare "legal high" for å finne mer informasjon om syntetiske cannaboider. Det er for øvrig ikke bare cannabis som blir syntetisk fremstilt.

Edit: Fikk frem poenget mitt dårlig. Det ER Jwh-018, og derfor gir samme effekt, + disse bi-effektene de andre urtene måtte gi. Mange av disse er for smak og lukt sin skyld.
Sist endret av brsbent; 20. april 2011 kl. 10:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg ble hekta opp av politi for noen uker siden, dem fant brukerutstyr på meg, så ble razzia!
Der fant dem litt JWH - 081

Jeg ble spørt om jeg erkjente straffeskyld for bruk av JWH, der svarte jeg nei, siden JWH ikke er ulovlig!
Politimannen mente jeg fikk bot, men det er jo opptil juristen og bestemme, skal komme med en ny melding her ossen det går, om det blir bot eller henleggelse!
Vis hele sitatet...
må jo bli henleggelse, ellers er det noe rart de har funnet på
Sitat av Bark Vis innlegg
Flere personer er visstnok pågrepet av politiet for bruk av et lovlig stoff kalt JWH-018. Kan politiet virkelig gjøre dette helt uten videre?

http://www.helgeland-arbeiderblad.no...cle5566172.ece
Vis hele sitatet...
Politiet i Norge gjør ofte som de vil, uten å ha noen hjemmel i lov.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg ble hekta opp av politi for noen uker siden, dem fant brukerutstyr på meg, så ble razzia!
Der fant dem litt JWH - 081

Jeg ble spørt om jeg erkjente straffeskyld for bruk av JWH, der svarte jeg nei, siden JWH ikke er ulovlig!
Politimannen mente jeg fikk bot, men det er jo opptil juristen og bestemme, skal komme med en ny melding her ossen det går, om det blir bot eller henleggelse!
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke blir frikjent for bruk av et helt lovlig stoff ville jeg seriøst funnet meg en annen advokat
Sist endret av felix_poker; 2. mai 2011 kl. 10:18.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis du ikke blir frikjent for bruk av et helt lovlig stoff ville jeg seriøst funnet meg en annen advokat
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ikke advokat når jeg blir tatt for bruk. Da bare skriver jeg under på en tilståelsesdom.

Om ikke JWH'n blir henlagt, da vil jeg bruke advokat
Sist endret av Rallo Tubbs; 2. mai 2011 kl. 12:56.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg bruker ikke advokat når jeg blir tatt for bruk. Da bare skriver jeg under på en tilståelsesdom.

Om ikke JWH'n blir henlagt, da vil jeg bruke advokat
Vis hele sitatet...
Jeg mente selvsagt besittelse, ikke bare bruk
Ja, politiet tar JWH-XXX hvis de får tak i det. Nei, jeg vet ikke om de har hjemmel for det, men jeg snakker av en litt mindre hyggelig erfaring.
De benytter seg av noe ordkløveri om atte stoffet antageligvis blir ulovlig. Jeg fikk ikke noe bot (eller dom) - bare fratatt moroa
Hvis dette er et lovlig stoff, hvorfor ikke anmelde politibetjenten for tyveri?
Sitat av Kristonio Vis innlegg
Hvis dette er et lovlig stoff, hvorfor ikke anmelde politibetjenten for tyveri?
Vis hele sitatet...
Har du prøvd og anmelde noen i Politiet før? Det har jeg. Men det gikk dårlig!
Jeg har prøvd JWH-018 og er rimelig imponert over effekten, man blir skikkelig stein på 1 joint.

Viss det blir ulovlig, så blir det jo veldig vanskelig og spore det, for det lukter ikke og tror ikke det har kommet noen måte på og spore det i blod/urin enda.
De har funnet en måte å finne JWH-018 i urin: http://www.news-medical.net/

Dominion's new in-house assay can detect the primary metabolites of the synthetic cannabinoids, JWH-018 and JWH-073, in urine(...)
Vis hele sitatet...
Det er bombesikkert fordi en venn av meg testet. Han har aldri røyka cannabis, og en valig urinprøve fra scantest.no gjorde utslag på THC en uke etterpå.
Det som skrives om at det ikke gjør utslag på urinprøve er bullshit. Søk det opp på utenlandske forum dersom du er i tvil. De har et bra forum i sverige.

Når JWH-018 brytes ned i kroppen så dannes det samme metabolitter i urinen som for THC, og det er disse metabolittene urinprøvene slår ut på.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Viss det blir ulovlig, så blir det jo veldig vanskelig og spore det, for det lukter ikke
Vis hele sitatet...
Stoffet avgir lukt og det vil være en smal sak å trene opp hunder til å markere på dette stoffet. Om det vil bli gjort er imidlertid tvilsomt, ettersom det er snakk om stoffer som ikke har så utbredt bruk som de klassiske stoffene (cannabis, amfetaminer, kokain, opiater etc.)
Sist endret av felix_poker; 12. mai 2011 kl. 11:53.