Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1311
Heisann!

Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av noen "moving heads".

Jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter, da jeg ikke har vært så mye borti bevegelige lyskastere selv, bare vanlige kasse-lys.

Jeg har som krav at de skal kunne kobles til en lysmikser, altså ikke bare ha kontrollpanel via selve mikseren.

Har ikke noe spesielt budsjett, men vil helst ha de billigst mulig, da jeg vil ha et par stykker, uten at jeg skal blakke meg helt.

Skal ikke ha så veldig store, så jeg skal ikke ha det største av det største.
kan jeg spørre hva du skal bruke disse til?
De aller fleste moving heads har mulighet for tilkobling til lysbord/PC via DMX. Nå har eg veldig liten erfaring billighoder, men har sikla litt på noen selv. Kvalitetsmessig er eg litt i tvil, det er som regel en del bevegelige deler i moving heads som er veldig store feilkilder. Movingheads fra kvalitetslevrandører som Martin, Robe og Vari-Lite har også noe vedlikehold på det mekaniske.