Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3062
Heisann. Jeg var ute og kjørte litt motorsykkel i Bergen i sted, og ble utsatt for en idiot av en sjåfør. Jeg lå bak ham gjennom Nygårdsgaten ut av byen, og da vi kom opp på siden av Bystasjonen la han seg i midtre felt som om han skulle til Åsane, mens jeg la meg i høyre fil mot Sotra/Bergen Vest. Da fartsgrensen økte til 60 holdt han fremdeles litt under 50, mens jeg gasset opp til 60. Omtrent da jeg var side om side med ham, rett før, vrengte han bilen over i min kjørebane og jeg var kun 20-30 cm unna å bli grisemeid ned. Deretter blinket han noe jævlig med bremselysene før han kjørte videre, ned i Nygårdstunnelen, den med tre felt på vei mot Puddefjordsbroen. Han holdt 50 hele veien og jeg lå bak og lurte på hva i helvette dette var for en idiot. Om han gjorde det med vilje eller bare var en elendig og hensynsløs sjåfør.

Oppe på Puddefjordsbroen begynte flere biler å komme fra Møhlenpris, og da gasset han opp til fartsgrensen og oppførte seg som en normal trafikant. Dessverre tok alle de andre bilene av til høyre mot Fyllingsdalen/Laksevåg etter Puddefjordsbroen, så det var kun jeg og utlendingen som kjørte inn i Damsgårdstunnelen, der det er motorvei og 80-sone. Han bremset umiddelbart ned til 50, og jeg tenkte jeg skulle prøve å kjøre forbi. Jeg la meg i venstre vil og økte farten litt. Jeg var en meter eller to bak ham da han bråbremset og la seg ut til venstre og var igjen svært nære å treffe meg. Heldigvis var jeg forberedt på det så jeg klarte å komme meg unna. Jeg la meg bak ham igjen, og han holdt 50-60 gjennom hele Damsgårdstunnelen, med unntak av det det kom biler bakfra. Da økte han til 80 igjen, og oppførte seg som en vanlig trafikant. Straks bilene hadde kjørt forbi (de fleste kjører i over 100 her), bremset han ned til 50 igjen og lekte idiot med meg. Han holdt 50-60 gjennom hele tunnelen. Ved avkjøringen til Gravdal bremset han helt ned til sikkert 20-30 for å se hvor jeg skulle. Han la seg midt oppå skillelinja mellom avkjøringsfila og motorveien videre. Da han skjønte at jeg skulle videre fortsatte han rett frem. Ved neste avkjørsel, til Loddefjord, skjedde det samme. Da var jeg forberedt. Han bremset helt ned, men jeg holdt filen som går videre mot Sotra. Med en gang han hadde passert det stedet der det ikke er mulig å kjøre av veien lengre, gav jeg ham noen blink med langlyset så tok jeg av selv.

Mange av dere er kanskje ikke lokalkjent i Bergen, men klarte kanskje å følge med likevel. Dette var en latvisk-registrert bil, tror jeg. LT i alle fall. Med tre bokstaver og tre siffer på skiltplata, mørk BMW. Jeg hadde passasjer på sykkelen som kan være vitne om det blir aktuelt. Kan jeg gjøre noe med dette her i det hele tatt? Jeg anmelder dette med glede, makan til farlig idiotoppførsel har jeg ikke sett siden en jævel smelte opp døra da han sto i kø og jeg kjørte mellom bilene i køen, og sa "Hvis jeg må stå i kø, må du også stå i kø."

Hele episoden i dag minte meg om denne filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=zKpp-6UzRPA
Bortsett fra at jeg selvfølgelig holdt god avstand og ikke prøvde å kjøre forbi annet enn å holde fartsgrensen i min egen fil. Bilistens aksjon var den samme, og fullstendig gjennomtenkt.
Har kjørt bak tullinger jeg og, men har aldri møtt noen på det strekket der, og der kjører jeg nesten hver dag.
Lite å gjøre med det tror jeg, siden du var alene på veien.

Off-topic: Hva kjører du?
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Off-topic: Hva kjører du?
Vis hele sitatet...
Fram til jeg er 20 må jeg klare meg med en Ninja 250R Kjører du?
Neste gang følger du etter og "tar et par ord" med han
Sitat av no0b Vis innlegg
Neste gang følger du etter og "tar et par ord" med han
Vis hele sitatet...
De var flere i bilen. Jeg fantaserte riktignok om å ha både det ene og det andre tilgjengelig av diverse gjenstander som kunne gjøre skade, men slik det var, var det bare meg og kompisen som satt bakpå, mot eventuelt latvierne med bil. De var i alle fall to. Kan hende de var noen i baksetet også. To kortklipte, maskuline karer som satt foran. Helvette jeg ble så provosert.

Det du foreslår er uansett ikke helt min stil, men dersom en eventuell anmeldelse kunne ført frem og fått konsekvenser ville jeg blitt jævlig happy. Det er SJELDEN jeg føler skadefryd, eller rett og slett glede over at andre får seg en smekk, når det ikke påvirker meg selv, men akkurat i dette tilfellet ønsker jeg synderne alt mulig vondt. Livsfarlig!
latviere på tur i norge er enten fyllekjørende snekkere eller dopa innbruddstyver. ligg langt unna slike i trafikken
Ring politiet og hør... Er vel der du får best svar?
Bare for å ha sagt det- LT står for Litauen. LV er Latvia.
Sist endret av Leiha; 22. august 2010 kl. 10:18.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
De var flere i bilen. Jeg fantaserte riktignok om å ha både det ene og det andre tilgjengelig av diverse gjenstander som kunne gjøre skade, men slik det var, var det bare meg og kompisen som satt bakpå, mot eventuelt latvierne med bil. De var i alle fall to. Kan hende de var noen i baksetet også. To kortklipte, maskuline karer som satt foran. Helvette jeg ble så provosert.

Det du foreslår er uansett ikke helt min stil, men dersom en eventuell anmeldelse kunne ført frem og fått konsekvenser ville jeg blitt jævlig happy. Det er SJELDEN jeg føler skadefryd, eller rett og slett glede over at andre får seg en smekk, når det ikke påvirker meg selv, men akkurat i dette tilfellet ønsker jeg synderne alt mulig vondt. Livsfarlig!
Vis hele sitatet...
Hmm, blir nok vanskelig uten beviser..
Hadde du gjort noe i forkant som kanskje kunne ha hisset han opp?
Nå er jeg, som sikkert de fleste andre bilister, møkklei av motorsykler som sniker i køer o.l. Kan jo være du har hisset ham opp i forkant..
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Nå er jeg, som sikkert de fleste andre bilister, møkklei av motorsykler som sniker i køer o.l. Kan jo være du har hisset ham opp i forkant..
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt! En motorsykkel som kjører mellom køen er jo ikke til hinder for noen. Om du blir hissig av slikt hører du ikke hjemme i trafikken.

Uansett hvorvidt OP har hisset opp sjåføren eller ikke er det ingen grunn til å oppføre seg som han gjør og være til skade for seg selv og andre.

Du kan nok anmelde ham, men det blir åpenbart ord mot ord, om politiet i hele tatt skulle spore opp føreren så jeg tror ikke du kommer veldig langt med det. Jeg ville nok latt det fare, men om du har skiltnr kan du selvagt anmelde.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt! En motorsykkel som kjører mellom køen er jo ikke til hinder for noen. Om du blir hissig av slikt hører du ikke hjemme i trafikken.
Vis hele sitatet...
Til hinder? Det skaper kaos, ulykker, uvisshet og masser av ødlagte og knuste speil, og plutselig kjører man over en av disse kø-snikerene, og blir dømt for drap.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
makan til farlig idiotoppførsel har jeg ikke sett siden en jævel smelte opp døra da han sto i kø og jeg kjørte mellom bilene i køen, og sa "Hvis jeg må stå i kø, må du også stå i kø.".
Vis hele sitatet...
Trodde det var derfor vi hadde bildører?
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Til hinder? Det skaper kaos, ulykker, uvisshet og masser av ødlagte og knuste speil, og plutselig kjører man over en av disse kø-snikerene, og blir dømt for drap.
Vis hele sitatet...
Riktig... Kan du vise til statestikken som viser det enorme skadeomfanget av motorsykler som kjører forbi bilkøer?
Nei, det kan jeg dessverre ikke. Men det er farlig, og de burde de vite selv. Sier seg selv når man kommer i dødvinkel til f.eks et tungt kjøretøy. Jeg legger meg bestandig slik at motorsykler ikke kommer forbi meg når jeg står i kø, nettopp på grunn av at jeg ikke vil drepe dem.
TurboOlsen: OK så nå er vi over fra vilt kaos, dødsfeller osv til "farlig dersom man legger seg i dødvinkelen til tunge kjøretøy". Takk skal du ha Captain Obvious! Selvsagt er det farlig å ligge i blindsonen til tunge kjøretøy, det er derfor man ikke gjør det. Det betyr IKKE at man er en dødsfelle dersom man sniker seg rolig forbi en bilkø med tohjuling når det er plass til det. Og det er i alle fall ikke en unnskyldning til å oppføre seg som bilen beskrevet av OP!
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Når du kjører motorsykkel, så har jeg en fin tanke i bakhodet "Enhver annen person der ute er en komplett idiot, og ser meg ikke, og kommer ikke til å se meg". På den måten så lever jeg forsatt, og etter en tur på scooter i oslo, er det rart jeg forsatt lever! Er et hat mot 50cc i norge virker det som..
Desverre så er det alltid den som kjører bak sin feil, om noe skulle hende. Man må alltid ta hensyn til den foran seg på norske veier.

Jeg har opplevd mye rart i trafikken, ikke fullt så ille kanskje men her er en historie fra meg:

Skulle på hytta i sommer, hadde kjørt en drøy time både på motorvei og landevei. Da jeg kom av motorveien hadde jeg en eldre Opel bak meg. Han lå bokstavelig talt oppi rompa på bilen min, har aldri sett på makan til dårlig plassering. Det kan ikke ha vært mer enn maks en halvmeter mellom oss, og dette i 70-sone (holdt 80). Jeg bremser litt for å få farten ned til 70 da jeg tenker at bilen bak meg kan være sivilpoliti, han kjører såklart nesten inn i meg.

Etter ca 5 min med kjøring har han ikke hatt vett på å legge seg lenger bak, så jeg gir han noen bremserykk og senker farten litt i håp om at idioten skulle kjøre forbi. Jeg var heldig, han kjørte faktisk forbi og jeg senket farten enda mer slik man skal så han kunne komme seg raskere forbi. Så svinger fyren nesten av forskjermen min og bremser kraftig ned rett foran meg, jeg kjørte nesten inn i han nå. Jeg ble så sint over at noen kunne være så barnlige å "ta igjen" for noe de fortjente og viste fingern (tabbe såklart).

Fyren parkerer på tvers midt på hovedveien så jeg ikke kan kjøre forbi, så trer han ut av bilen og nærmest jogger mot meg. Jeg tar ned vinduet litt og låser døra, så peker han på meg og begynner: "Hvis du gjør det der en gang til, så anmelder jeg deg. Hører du? Viser du finger en gang til så ringer jeg purken! Og du røskekjører, og bråbremser".

sa han, mens han klemmer en Iphone inn til brystet med den andre hånda. Jeg så bare stygt på han, og han fjerna seg heldigvis og kjørte vekk fort som faen.

jeg blir så gæren på sånne, som ikke forstår en dritt i trafikken. Også være så barnslig å ta igjen da, voksen mann på snart 50 år... Med familien i bilen...
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Nei, det kan jeg dessverre ikke. Men det er farlig, og de burde de vite selv. Sier seg selv når man kommer i dødvinkel til f.eks et tungt kjøretøy. Jeg legger meg bestandig slik at motorsykler ikke kommer forbi meg når jeg står i kø, nettopp på grunn av at jeg ikke vil drepe dem.
Vis hele sitatet...
Sikker på det ikke bare er fordi du tenker "kommer ikke jeg fram her så er det ikke riktig at han skal komme fram, for jeg var først i køen!"
Skremmende historie Realist1, om du anmelder det så håper jeg virkelig de får seg en smekk. Makan til oppførsel. Uansett om du hadde provosert han før, så har han ingen grunn til å oppføre seg slik, livsfarlig.

@ TurboOlsen, ja det er farlig å kjøre fremover i køer. Og det er derfor det skal gjøres med "stor aktsomhet" som det står i teoriprøven.
Sist endret av staM; 22. august 2010 kl. 23:14.
Det skader jo ingenting å anmelde det. Men om det skjer noe, tviler jeg sterkt på. Kunne veddet penger på at det ikke skjer noe. Bodd i Bergen i 22 år, ikke vits i å anmelde en drit.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hadde du gjort noe i forkant som kanskje kunne ha hisset han opp?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg holdt hele tiden god avstand, hadde normale kjørelys på, hadde ingenting med ham å gjøre i det hele tatt før den første insidenten skjedde rett utenfor Bystasjonen.

Jeg antar at det var to snauklipte kjekkaser som bare mangler allmenn respekt for liv og helse, og ville kødde litt med en sårbar motorsykkel. Om de bare skulle kødde, eller om de seriøst gikk inn for å treffe meg, vet jeg ikke. Når de la seg ut foran meg, så var det hver gang med full brems og full sving, virkelig vrengte bilen inn foran meg. Rett og slett en blanding av dritflaks og forutseende oppmerksomhet som gjorde at jeg ikke ble truffet. Det var virkelig nære, og jeg er overbevist om at han faktisk prøvde å treffe meg.

Men for å svare på spørsmålet ditt igjen; nei, jeg gjorde ingenting for å provosere. Tvert i mot hadde jeg veldig god tid så jeg lå sikkert 5 sekunder bak ham, med normal belysning og fulgte trafikkreglene til punkt og prikke. Søkte ikke kontakt i det hele tatt, og jeg kunne ikke merke at han søkte kontakt med meg heller før det plutselig holdt på å smelle da han vrengte bilen inn foran meg. Rett og slett en uprovosert idiothandling.

Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Nå er jeg, som sikkert de fleste andre bilister, møkklei av motorsykler som sniker i køer o.l. Kan jo være du har hisset ham opp i forkant..
Vis hele sitatet...
Tviler på at de fleste bilister er lei av oss. De aller, aller fleste legger seg fint til høyre og slipper oss forbi. Selv slipper jeg i alle fall alltid motorsykler forbi når jeg står i kø med bil, selvsagt. På den annen side tror jeg de fleste trafikanter er møkklei av idioter som tror de eier trafikken. Dette er ikke rettet mot noen spesifikke, men om du skulle føle deg truffet så gjør ikke det noe.

Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Når du kjører motorsykkel, så har jeg en fin tanke i bakhodet "Enhver annen person der ute er en komplett idiot, og ser meg ikke, og kommer ikke til å se meg". På den måten så lever jeg forsatt, og etter en tur på scooter i oslo, er det rart jeg forsatt lever! Er et hat mot 50cc i norge virker det som..
Vis hele sitatet...
Ja, det er riktig. Jeg tenker også alltid slik, og det er utvilsomt en god tanke. Ikke fordi de fleste bilister er rævhøl - for de fleste er nemlig veldig gode trafikanter og hjelper til med effektiv trafikkavvikling og samhandling - men fordi veldig mange er uoppmerksomme på oss som blir litt små i trafikken. Jeg begynte også tohjulskarrieren med 50 cc scooter. Når jeg ser tilbake så fatter jeg ikke hvordan jeg turte.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
*Historie*
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ser det for meg. Det er helt latterlig hva enkelte kan få seg til å gjøre. Man får bare trøste seg med at det heldigvis er langt mellom idiotene av denne størrelsesordenen. Man kan jo ikke bli provosert heller, men frustrasjonen kommer jo selvsagt krypende likevel. Kjipt at ikke flere blir tatt og straffet for slikt, som helt åpenbart strider med alt av regler og normer og fornuft.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Desverre så er det alltid den som kjører bak sin feil, om noe skulle hende. Man må alltid ta hensyn til den foran seg på norske veier.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder naturligvis ved vanlig kjøring i én og samme fil. Dersom jeg kommer kjørende i min egen fil og aner fred og ingen fare, og en polakksatan bestemmer seg for å utav intet å vrenge seg inn en halvmeter foran meg og stå på bremsen, så er det selvfølgelig ikke min feil, og jeg vil ikke bli straffet. Det pleier heller ikke være noe problem å påvise det når slikt skjer, om idioten skulle nekte for det. Det er vel noen faste mønstre som oppstår når dette skjer, eller noe.

Så ja, så lenge jeg lå bak ham hadde jeg god avstand og var hensynsfull og hadde utmerket fint klart å stoppe rolig, selv om han hadde klemt inn bremsen. Ingen problem. Problemet oppsto da han valgte en annen fil, og ventet til jeg var oppe på siden av ham før han vrengte inn foran meg igjen. Gjentatte ganger. Da lå jeg heller bare bak ham i 50 de milene det er på motorvei. Bedre det enn å risikere liv og helse.
Anmeld ham uansett, om ikke annet så bare for statistikken sin skyld. Du skulle derimot ha stoppet og ringt politiet med en gang. Hadde du gjort det - gjerne med en mistanke om promillekjøring - ville sjangsen for at politiet stoppet idioten vært betraktelig større.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Sikker på det ikke bare er fordi du tenker "kommer ikke jeg fram her så er det ikke riktig at han skal komme fram, for jeg var først i køen!"
Vis hele sitatet...
Jeg kjører ting som er 14 tonn til rundt 50 tonn totalt, så jeg bryr meg ikke om de kommer først. Spørs om de kommer fram med livet i behold hvis de bare trenger seg fram, og plutselig havner mellom tandemen min

Så nei, jeg bryr meg ikke om hvem som er først.
Realist1: beskrivelsen din minner meg skremmende mye om noen jeg så i sentrum i natt (rundt 02.30). Jeg husker naturligvis ikke skiltnr, men det var litauenere ihvertfall. Jeg kjørte selv bil, og de sjenerte ikke meg på noe vis, men de kjørte svært suspekt ved å bla. kjøre på rødt lys i diverse kryss.

Dette hjelper deg sikkert ikke i det hele tatt, men ville nå si ifra uansett
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ja, det er riktig. Jeg tenker også alltid slik, og det er utvilsomt en god tanke. Ikke fordi de fleste bilister er rævhøl - for de fleste er nemlig veldig gode trafikanter og hjelper til med effektiv trafikkavvikling og samhandling - men fordi veldig mange er uoppmerksomme på oss som blir litt små i trafikken. Jeg begynte også tohjulskarrieren med 50 cc scooter. Når jeg ser tilbake så fatter jeg ikke hvordan jeg turte.
Vis hele sitatet...
Solgte faktisk mopeden min forrige uke, skal aldri kjøre moped igjen! Driver å kjører opp til lett-mc nå, skal ha oppkjøring tidlig neste år. Er direkte farlig, og burde vært fjernet, så lett-mc elelr ingenting er valget når du er 16 (Ivertfall samma opplæring på moped som mc.. )
Sist endret av Sk!ppy; 24. august 2010 kl. 08:09.
Det er helt utrolig hvordan folk kjører til tider. Enkelte skulle ikke hat lappen i det hele tatt, rett og slett.

Det minner meg på noe som skjedde meg i sommer. Dog med bil da.

Jeg skulle over golsfjellet her i sommer (øst til vest). Og jeg lå bak en annen bil lenge. Han lå og dabbet i 60 i 80 sonen. så jeg tenkte jeg måtte forbi, så jeg holdt godavstand og ga tydlige tein til at jeg ville forbi. Men tokk ingen kjangser. helt til jeg kom til en lang slette(ca 2-300m lang), da så jeg det som forsvarlig og legge meg ut. så jeg ga gass opp til 80 og kunne lett kommet meg forbi. MEN han luringen begynte og gi gass han også når jeg bar nesten helt forbi, slik at jeg ikke kom inn i feltet mitt. Så jeg lå der og kom ikke inn, å det var lengre og bremse enn og gi gass + at det lå 4-5 biler bak han igjen som hadde tettet luken der jeg kom fra. så jeg måtte gi mer gass, noe han og gjorde. så det var så¨vidt jeg kom meg inn før svingen i enden av sletten. og da hadde jeg 110(vet det er for fort, men var mitt og andres liv som det kunne gått ut over, så hadde ikke noe valg) og klarte så vidt og komme meg inn foran han. kan sei det sånt at da var jeg ikke mye høy i hatten. Har aldri vært så skjelven etter en forbikjøring før.
Men det merkelige var at han lå heilt oppi ræva mi etter at jeg kom forbi. og der lå han lenge, helt til han bremste ner til 60 igjen. Ingen av de andre bilene vågde og kjøre forbi han etter dette. Selv om at det var mange oversiktlige strekninger etter dette. traff på han ene som hadde logge bak meg nede på bensinstasjonen på gol, og han var rasene. og hadde medfølelse med meg der jeg satt og skalv. meget hyggelig kar forresten

Det kan sies at den svingen i enden av sletten var veldig uoversiktlig
Jeg har selv vært vitne til idiotkjøring i trafikken når jeg har lærekjørt rundt omkring.

Det var f.eks en gang jeg lå bak en 10-15 år gammel VW som kjørte i rykk og napp hele veien og da jeg kom til en strekke blinket han inn og slapp meg forbi.
Da jeg var litt forbi sida på ham og på vei inn igjen i kjørefeltet mitt ga han bånn pinne og kjørte rett fram mens jeg lå på sida hans for så å ligge i 60 i 70-80 sone hele tiden. Makan til idioti har jeg bare sett oppe på et fjell i Telemark en plass da en tysker lå i 40 i 80 sonen og la seg foran ALLE som prøvde å kjøre forbi, han lagde etter hvert en ganske lang kø på en 14-15 biler.
kjedelig streiting
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Nei, det kan jeg dessverre ikke. Men det er farlig, og de burde de vite selv. Sier seg selv når man kommer i dødvinkel til f.eks et tungt kjøretøy. Jeg legger meg bestandig slik at motorsykler ikke kommer forbi meg når jeg står i kø, nettopp på grunn av at jeg ikke vil drepe dem.
Vis hele sitatet...
Hvis kjørerer midt i mellom to trailere på en 4-felts vei og det er stillestående kø, hva er egentlig risikoen for at disse trailerne skal bytte felt uten at man ser det? Selv så legger jeg meg alltid slik at syklene kan komme forbi. Det er opp til dem å vurdere om de synes det er trygt og jeg gidder ikke å leke politi.
Sist endret av legalize_it; 24. august 2010 kl. 12:21.
Haha I sommer øvelseskjørte jeg en del (bil). Jeg holdt fartsgrensa og kjørte perfekt (Jada, ingenting er perfekt, men dere tar poenget). En idiot bak oss likte selvfølgelig ikke at en bil med "L" bakpå lå foran ham. Så da kjørte han jo forbi etterhvert, og dette tok jeg fint. MEN: Han begynte å rykke på bremsen og oppføre seg som en idiot generelt. Jeg prøvde å kjøre forbi ham igjen.. Men neida, han la seg ut på venstre fil med en gang han så jeg blinket ut dit, og la seg tilbake på høyre når jeg også la meg tilbake.. Altså taktilt med meg... Altså hindret han meg i å kjøre forbi med vilje. Dette var på en vei med lite trafikk.

Til slutt stopper han på en bensinstasjon, det samme gjør jeg. Gjett om han fikk huden full av faren min.
Sist endret av Hybelkanin1; 24. august 2010 kl. 12:28.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvis kjørerer midt i mellom to trailere på en 4-felts vei og det er stillestående kø, hva er egentlig risikoen for at disse trailerne skal bytte felt uten at man ser det? Selv så legger jeg meg alltid slik at syklene kan komme forbi. Det er opp til dem å vurdere om de synes det er trygt og jeg gidder ikke å leke politi.
Vis hele sitatet...
Om det er stillestående, så er det gjerne greit. Men siger trafikken, så bør man være obs. Vi ser ikke motorsyklister som kommer snikende framover..
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Om det er stillestående, så er det gjerne greit. Men siger trafikken, så bør man være obs. Vi ser ikke motorsyklister som kommer snikende framover..
Vis hele sitatet...
Det bør motorsykkelen vite svært godt. Vi har relativt god opplæring, og de fleste motorsykler er klare over semitraileres blindsone. De som velger å kjøre forbi køen, gjør det selvsagt fordi de har vurdert situasjonen til å være tilstrekkelig trygg, og gjør det på eget ansvar. Det blir feil av andre trafikanter å gripe inn og være lekepoliti. Jeg er allerede lei av at regjeringa skal bestemme hva som er best for meg, så at andre private trafikanter gjør det også vil jeg gjerne ha meg frabedt.