Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1155
Hallo!

Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet, min første leiligheten for å være presis. Som alle andre tullete ungdommer har jeg og fetteren min (Som jeg deler leilighet med) tenkt til å lage et media center.

Poenget med dette media centeret er da å ha en tv, (http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...0/128583.5155/), PS3, Wii og PS2 altibox, lyd-anlegg, platespiller og en ubuntu pc som kan spille av filmer o.l. Høres veldig enkelt og greit ut. Alt det her har vi, bortsett fra TV'en, den skal bli kjøpt i løpet av neste uke. Har heller ikke "lyd-anlegg", har bare 2 høytalere.

Kom gjerne med spørsmål, sikkert en hel masse jeg ikke har tenkt på ennå!

Jeg lurer foreløbig på:
- Det er ikke HDMI utgang på pc'en, så vil gjerne streame eller noe sånt fra pc til PS3. Jeg har prøvd MediaTomb, får det til å fungere, men den streamer jo jævlig treigt, noen andre idèer? Jeg vet jeg ikke får streama 1080p filmer prikk fritt uansett, noen andre idèer på hvordan jeg kan få løse ting?
- Har også hørt noe om MythTV, ikke prøvd det.. men er vel noe streaming fra PC til Altibox?
- LYD! Jeg har ikke mye peiling på lyd, men jeg har 2 høytalere med mid, diskant og bass som var koblet til en radio før. Fra hver høytaler går det 2 kobber tråder, vet ikke hva jeg skal kalle dem... Trenger jeg f.eks. en forsterker? Som sagt, vet ikke mye om dette
- Det skal også bygges et TVbord til alt utstyret, TV'en skal nok henge på veggen da.

P.S. Er sikkert feil forum topic det er, jeg kan flytte den om det trengs.

Takk for all hjelp! Jeg trenger sikkert mye mer senere også Jeg lover å legge ut bilder når alt er ferdig, om det blir ferdig.

- OlavGal
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
PS3 Media Server, alt du trenger for å streame til PS3 fra hva \ hvor du vil.
Det skal prøves ut!
Jeg vet ikke mye om hvordan PS3 er (er ikke min), men tar jeg bare å bruker "Search for Media Servers" funksjonen? Det fikk jeg ikke til med MediaTombs.
Last ned PS3 Media Server og innstaller.

Skru på playstationen din, og ps3 media server finner den fort over nettverket. Da kan du bla i mappene du har valgt skal være delt i PS3M.

Tror upnp må være aktivert i ruteren din, uten at jeg skal si dette for sikkert. Fungerte ikke med min gamle speedtouch 546T2 (til tross for en haug knoting), men fungerer ypperlig med zyxel p2602.

Edit: Og ja, du bare velger search for media servers på ps3, så finner du det fort.
Sist endret av PiGmeNt-; 3. juli 2010 kl. 00:39.
Takk for hjelpen
Men må si at PS3 media server ikke fant ps3'en min, begge er koblet til samme ruter. Mulig jeg må aktivere UPnP ja, men får ta det i morgen, har ikke passord eller noe sånt til den ennå.