Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 966
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Bruker selv Adobe Photoshop en god del, og ser på det som den eneste grunnen til at jeg fortsatt har en windowspartisjon på maskinen. Både jeg og flere jeg har snakket med har prøvd å kjøre det gjennom crossover office og andre win-emus.

Det jeg lurer på er:
1: Har noen en løsning som får ps til å kjøre knirkefritt i linux?

2: Burde man ikke på en eller annen måte lettere kunne kjøre mac-utgaven på en linuxmaskin, da macutgaven kjører i et *ix-basert os?

På forhånd takk
Opprinnelig postet av Devine

Det jeg lurer på er:
1: Har noen en løsning som får ps til å kjøre knirkefritt i linux?
Vis hele sitatet...
Crossover office går så det suser.
2: Burde man ikke på en eller annen måte lettere kunne kjøre mac-utgaven på en linuxmaskin, da macutgaven kjører i et *ix-basert os?
Vis hele sitatet...
Mac-utgaven er basert på aqua/coqua, og er .app. Linux kan bare kjøre dette gjennom GNUStep, som ikke er kompatibelt med .app for Mac. Dessuten er programmet kompilert for en helt annen prosessorarkitektur, så da må isåfall prosessorsyklusene emuleres. Tror nok windows-utgaven er den beste muligheten for å bruke ps i nix.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Ok, diskuterte nemlig dette med en eller annen kar på codebreaker, og han forklarte at hans forsøk på å bruke crossover office var relativt mislykket.. dvs. han fikk programmet igang, men det fungerte ikke helt som det skal. Jeg har selv prøvd i Wine, men det var ikke med noe særlig lykke.

[offtopic]Akkurat nå står maskinen min uten noen slags linux-distro på, har "lånt ut" til foreldre som bare er windowskompatible da jeg var i militæret, men er på jakt nå. Dessverre er cdbrenneren så fubar at jeg ikke får brent ut noe [/offtopic]

Bra jeg har sånne som deg som forstår seg på alt. Jeg har ganske liten forståelse for macOS, bortsett fra jeg vet det er unix-basert. Derav min ville gjettning. Takk for presist svar. Da blir det crossover office så snart jeg får lagt inn linux
Leste et sted at Adobe driver og mekker PS og resten av sine programmer for Linux nå. Har ingen linker desverre, men jeg gir beskjed dersom jeg finner det igjen...
Din kamerat har gjort noe feil. Crossover funker garantert med photoshop. en annen mulighet, som jeg selv benytter meg av, er rett og slett å kjøre photoshop i vmware.

edit: jeg bruker photoshop 7.0 forresten. (liker ikke CS av prinsippielle grunner slik som tiltakene mot seddelforfalskning o.l.)
Sist endret av Nichotin; 19. juli 2004 kl. 22:28.
Nichotin,

vorfor installerer du ikke abre patchen mot pengesedler, så kan du scanne og ha det gøy.. CS er genialt bra!

-dec-
Opprinnelig postet av decker


vorfor installerer du ikke abre patchen mot pengesedler, så kan du scanne og ha det gøy.. CS er genialt bra!

-dec-
Vis hele sitatet...
åå hvor finner jeg den pathen hen *vil haaa*
Det er ikke poenget.
Opprinnelig postet av Shira
åå hvor finner jeg den pathen hen *vil haaa*
Vis hele sitatet...

Her