Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1337
Hei! Jeg har altså da laget et bloggsystem for meg selv. Men i natt tenkte jeg att jeg skulle fullføre en måte å få se igjennom posten min før den ble lagt ut.

Det fungerer (i teorien) men jeg får alltid en feil og posten blir aldri lagret -

Kode

Warning: fopen(posts/24.Test .php): failed to open stream: Invalid argument in E:\XAMPP\htdocs\blog\post.php on line 39
Cannot open file: posts/24.Test .php
Ser du problemet? Cannot open file: posts/24.Test .php

...-Cannot open file: posts/24.Test(MELLOMROM HER).php

Ja, så PHP finner ikke filbanen, som skal være "posts/24.Test.php" uten mellomrom.

Jeg prøvde å finne 'feilen' som gjør att det kommer inn ett mellomrom, men jeg klarte ikke finne noen ting som helst. Deretter prøvde jeg

Kode

$damnYou = str_replace(' ', '', $my_file);
men nei, det fungerte ikke!


Er det noen som har noen slags ide i det hele tatt om hvordan jeg skal få dette til?

Takker for eventuelle svar, nå skal jeg returnere tilbake til å prøve å replace "<br />" og slike ting.
Heter filen 24.Test?

Kan du legge ut fila på pastebin?
Sist endret av villalobos; 16. desember 2013 kl. 02:44.
Regner med at "Test" er resultatet av en variabel med noe bruker-data. Du må passe på å trimme all slik input (forruten passord-felter), da slipper du slike mystiske saker

(PHP-funksjonen heter trim, og fjerner luft på starten og slutten av en variabel)
Sitat av villalobos Vis innlegg
Heter filen 24.Test?

Kan du legge ut fila på pastebin?
Vis hele sitatet...
Fila er bare en veldig liten string som jeg lagde fra admin siden min. (Der jeg legger ut posts.)

[tall] teller hvor mange posts jeg har totalt.
[tekst] er bare tittelen / filnavnet til innlegget (som blir lagret som .php fordi jeg hater databaser.)

posts/[tall].[tekst].php
-
posts/24.Test.php

Sitat av Ueland Vis innlegg
Regner med at "Test" er resultatet av en variabel med noe bruker-data. Du må passe på å trimme all slik input (forruten passord-felter), da slipper du slike mystiske saker

(PHP-funksjonen heter trim, og fjerner luft på starten og slutten av en variabel)
Vis hele sitatet...
Jeg fant faktisk feilen! For å kunne dytte teksten fra innlegget mitt til meg på en måte som jeg kunne redigere (i preview) så brukte jeg <textarea> i stedet for vanlig tekst input. Jeg testet trim og det fungerte veldig bra.

Forøvrig ser det ut som <textarea> gir ifra seg space / linjebytting, i motsetning til vanlig tekst input. Da lærte jeg noe i dag også, takk for hjelp!
Du mener vi skal finne feil i programkoden din uten å se koden?
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Du mener vi skal finne feil i programkoden din uten å se koden?
Vis hele sitatet...
Jeg mener att de som ville hjelpe kunne spørre etter de delene de ville ha for å se etter feilen, fordi det er rundt 4-5 forskjellige PHP filer som medvirker til å lage den filen som plutselig fikk mellomrom. Jeg kunne kanskje ha forklart dette bedre, sorry.

Siden jeg fant feilen selv (med hjelp herifra) så la jeg aldri ut noen ting.
Et minimum må jo være koden som leser fila.

Men du må sjekke for "\n" og "\r" og eventuelt for begge sammen for å være sikker på at du tar "alt".