Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4355
Jeg driver min egen private torrent tracker for Asiatisk underholdning, den er nokså moderne med både bootstrap og fontawesome, ikke som de fleste du ser rundt omkring.

Problemet er at jeg har drevet den alene nå i ca ett år og sitter fast i en kreativ limbo, jeg vet ikke hvilken rettning jeg skal ta den i og sliter med mange "hit n runs" og folk som ikke er interessert i å bidra.


Er vel ikke akkurat en skryte tråd, siden koster meg 500kr i måneden og jeg tjener ingenting, enkelte måneder så vil donasjonen dekke serveren, er jeg heldig..


Noen som har noen forslag hvordan jeg skal trå frem? Eneste reklamering har blitt gjort på Reddit, noe som ender med masse trafikk men mest bare bæsj.

Skal ha en stor overhaul av kategorier nå neste uke og en stor "clean-up" i July hvor det vil bli mer av sjeldne og rare ting fra Japan og Taiwan f.eks. Men utover det så vet jeg ikke hvordan jeg skal møte alle hindringer og utfordringer som venter som en ensom moderator.

Røyker masse silverhaze når jeg jobber på siden, det gjør meg mindre ensom.
Hei,

Har du utviklet backend selv, eller bruker du noe form for ferdig system? Har brukt en del private trackers oppigjennom årene, og de mer seriøse sidene banner brukere med mye H&Rs eller dårlig ratio. Effektiviteten av dette avhenger mye av hvor enkelt det er å få tak på nye invites. Dersom det bare er å registrere seg på nytt, så fungerer slik straff dårlig. Utfordringen er vel å finne måter å gi brukerene insentiv til å gi tilbake til siden.

Har du noe slags community på plass? Forum eller noe slikt?

Lurer også litt på hvordan du forholder deg til sikkerhet rundt å drive en slik tracker. Kan siden spores til deg? Spesielt mtp donasjoner etc.

Hvis du har link / invite så kan jeg prøve å komme med noen innspill dersom jeg finner noe (ingen garantier).