Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3827
Skal lage en enkel nettside for en bedrift. Har ikke laget nettisde siden enkel html koding på ungdomskolen. Ser at det finnes en del løsninger nå. Ser det er ferdige pakker som koster et par hundre i månden. Der jeg enkelt kan redigere siden, og ikke trenger å tenker på vedlikehold.

Så har jeg sett at Wordpress er et bra alternativ på å lage det selv. Har ikke store kunnskaper rundt dette, men ser ut som det skal gå. Lurer mest på hvordan det vil bli når jeg har laget den ferdig. Må jeg sette meg inn i mye for at den skal være i drift. Vist servern er nede osv.
Alle slags tips mottas med takk!
Wordpress er et supert verktøy for slikt. Du kommer raskt i gang, det er enkelt å bytte design og du kan google deg frem til det aller meste du lurer på i tillegg.
Brukergrensesnittet både for admin, og senere brukere av forskjellige nivåer er enkelt og lettfattelig. I tillegg kan du bygge ut WP siten med 1000-vis av tillegg.

Man trenger kun marignale html kunnskaper (egentlig ingen) for enkelt å "tweake" litt på farger, fornoter og annet. Litt tid på leting får alltid med, men bruk som sagt google først om du vil endre noe så finnes det som regel et eller flere gode svar online.

Installeringen går som en lek, men du må ha FTP tilgang til stedet du skal installere.
Squarespace kjenner jeg flere som har brukt og er veldig fornøyde med. Det bør du sjekke ut! Signer du opp for 12 mnd får du også gratis domene inkludert.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Wordpress funker bra. Om du er litt bevandret og forstår hvordan markedsføring i det store amerika fungerer, kan du få en ramsalt rimelig deal på domene på GoDaddy. Men det er mye styr, og du bør vite hva du trenger. Om du ikke trenger .NO-domene anbefaler jeg deg rett og slett å kjøre en .COM via Wordpress.com, da trenger du ikke å tenke på noe som helst, og får en fiks ferdig nettside som funker som fjell for noen få hundrelapper.
Wordpress + Domeneshop eller Wordpress + Host1 (rabattkode: nff)