Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1223
Har nettopp gjort ferdig en skoleoppgave i PHP, og det ga mersmak. Føler jeg behersker PHP ganske bra, men jeg trenger noe å lage så jeg ikke glemmer språket igjen. Ideer tas imot med takk.
Har selv ett blogg cms i php.

Drar frem innlegg fra "posts" folderen og viser de 3 nye på forsiden, deretter 3 etter de første på neste side, og slik fortsetter det bak igjennom.

Lagrer hvem som kommer til bloggen og når, og har en admin side der jeg skriver innleggene og kan laste opp bilder og ta filder / bilder fra andre servere og lagre på min egen.

Senere skal jeg gi meg selv mulighet for å redigere innleggene mine, og å redigere for å lage nye forsider.

Kanskje noe for deg?
Lære seg AngularJS evt Google Closure slik at man slipper at alt blir server side?
Sist endret av nudo; 2. desember 2013 kl. 08:38.
Bloggplattform er en god ide, andre ting kan være et opplastingsfelt der du laster opp et bilde og lagrer dette. Ellers kan man lære veldig mye med å utforske APIer mot forskjellige tjenester. Lag deg et script som henter noe via et API.

Uansett hva du velger å lage vil du nok lære noe underveis Beste måten å bli bedre på er å bruke språket.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Bloggplattform er en god ide, andre ting kan være et opplastingsfelt der du laster opp et bilde og lagrer dette. Ellers kan man lære veldig mye med å utforske APIer mot forskjellige tjenester. Lag deg et script som henter noe via et API.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Her er drag n drop, tre, m m fra Google's egen API
Denne APIen har også god støtte for opplasting av flere filer på én gang.
Sist endret av nudo; 2. desember 2013 kl. 12:42.
Sitat av nudo Vis innlegg
Nettopp! Her er drag n drop, tre, m m fra Google's egen API
Denne APIen har også god støtte for opplasting av flere filer på én gang.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at javascript og Angular, Backbone eller lignende er veldig nyttige Men han ba om prosjekter for å bli bedre på PHP, alle de har vel størst fokus på frontend?
Lag en gjestebok med ett simpelt adminpanel. Det gjorde jeg når jeg begynte.
Sitat av j1123 Vis innlegg
...Føler jeg behersker PHP ganske bra, men jeg trenger noe å lage så jeg ikke glemmer språket igjen.
Vis hele sitatet...
Du føler du behersker språket godt etter et skoleprosjekt? Isåfall; imponerende.

Hva med å skrive et REST API for en blogg/nyhetsside slik at du kan vise siden med f.eks EmberJS mens backend bygger på PHP?
Sitat av hayer Vis innlegg
Hva med å skrive et REST API for en blogg/nyhetsside slik at du kan vise siden med f.eks EmberJS mens backend bygger på PHP?
Vis hele sitatet...
Kan du da først bidra med hva du legger i begrepet REST API?

Dersom jeg skulle laget en REST API, ville jeg for det første benyttet NodeJS, ikke php... mest pga skalerbarhet.
Sist endret av nudo; 3. desember 2013 kl. 05:15.