Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1147
Jeg har en nettside og skulle gjerne ha sjekket noen greier rundt sikkerheten. Jeg skulle gjerne sett hvorvidt det er mulig å hente ut mine kundelister og maillister. Hvordan kommer man egentelig i kontakt med noen med skikkelig hackingkompetanse som tenker som "organiserte" kriminelle? Jeg vil tro at det finnes et slikt miljø men få seriøse oppdragsgivere.

Finnes det et miljø som er gløgge og skjuler alle egne spor, ønsker tjene penger og klarer å holde kjeft selv hvis politiet banker på døra? Finnes det noen slike i Norge?

Hvordan kommer man i kontakt med noen som sannsynligvis ikke vil bli funnet?
hvis du vil tilby de en jobb tror jeg du bør ta kontakt med white hats istedet for grey/black hats
Sist endret av exceed; 8. august 2009 kl. 19:59.
det finnes firma som tar på seg slike jobber. så samt det er du som er eier av firmaet
Trådstarter
6 2
Jeg ønsker ikke kontakt med noe firma...bare en masse tull om gjør ditt og datt og nå er det sikkert så har jeg blåst 50.000,- på tull.

Jeg lurer på hvordan man kommer i kontakt med noen skikkelige "Black Hats" som ønsker å tjene penger.
Det gjør du ikke, enkelt og greit.

Det finnes flere firma som kan gjøre en svært god jobb med sårbarhetsanalyse, men det koster.
Eventuelt kan det hende du får en PM fra en person på dette forumet som gjør slikt på fritiden.
Trådstarter
6 2
Ja, jeg skjønner at jeg ikke finner noen slike enkelt, jeg kjenner de fleste som ordner noe i denne byen men en hacker er ikke lett å finne. Derfor er jeg her. Kanskje en som klarer å hacke dette forumet og finne min mailadresse er rette personen? Man kan fort tjene noen hundre tusen på sikt. Finnes det noen som er råe nok her eller er det bare WEP-passord som teller her?

Trenger ikke PM, den dagen det dukker opp en melding e.l. på min maskin så skjønner jeg at jeg snakker med rette person.
Sitat av Ikea Vis innlegg
...
Jeg skulle gjerne sett hvorvidt det er mulig å hente ut mine kundelister og maillister.
...
Finnes det et miljø som er gløgge og skjuler alle egne spor, ønsker tjene penger og klarer å holde kjeft selv hvis politiet banker på døra? Finnes det noen slike i Norge?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle noen som jobber for å teste sikkerheten på ditt system (med mindre jeg antar feil), måtte holde kjeft om Politiet banker på døren?

Er det andres sikkerhet du ønsker å teste, så er det i utgangspunktet ulovlig, og da forstår jeg forespørselen din.

Kan du si noe mer om systemene du ønsker å teste?
Sitat av capidog Vis innlegg
Hvorfor skulle noen som jobber for å teste sikkerheten på ditt system (med mindre jeg antar feil), måtte holde kjeft om Politiet banker på døren?
Vis hele sitatet...
Èn av grunnene kan jo være at man slipper skatt og andre utgifter?
du må nok ta kontakt med feks. secode hvis du ønsker noe sånt, er ikke enkelt å komme i kontakt med white hats eller black/grey hats for den saks skyld.. det er nok ingen her som hadde sagt noe om hvor du hadde funnet dem hvis de hadde vist det heller, for å beskytte anonymitet.. som de fleste vet er det ikke bare vanlige folk som leser forum/facebook oll. men også pst med fler. for alt du vet kan de også ende opp med å legge en bakdør på systemet ditt som de har laget selv og som kun de vet om.. hvis du prøver å ta kontakt med noen slike folk, vær forsiktig
Sist endret av exceed; 9. august 2009 kl. 14:18.
Altså, du kan banne på at en Black hat kommer til å gjøre mer enn bare "teste sikkerheten". Skaff deg en pålitelig person som kan en del, i motsetning til populær folketro så er ikke alle lovlydige personer dumme.
her finner du garantert noen =)

Hackforums.net
blackhatworld.com
Sitat av Fredriker Vis innlegg
her finner du garantert noen =)

Hackforums.net
blackhatworld.com
Vis hele sitatet...
ser ikke ut som det er så veldig lovende med tanke på forumreglene de har:
"7 – Prohibited Topics – The following topics are no longer allowed to be discussed on this forum and will result in a ban:

* Hacking or anything hacking related"