Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4510
Jeg har et lite eksperiment hvor jeg forsøker å lage et web-basert TCP-relé i Flash. Det vil være nyttig med et mobilt slikt relé hvor en venn kan åpne det i nettleseren og jeg kan nå punkter i hans nett som ikke er tilgjengelig offentlig. Eksperimenteringen gjøres kun på bakgrunn av teknisk interesse.

Idéen var at det burde være ganske enkelt. En åpen webside skal koble seg til en ekstern klient (meg) som kan bruke Flash-pluginen på websiden som et relé/proxy til å gjøre tilkobling til en annen server.

Det fungerte fint når ved lokale tester, men når Flash-pluginen hostes fra en webserver er Flash restriktiv. Den krever en "cross domain policy"-fil fra enhver ekstern server før en videre tcp-sesjon kan etableres.

Jeg hadde sett for meg å kunne lage et relé til mer generelle formål og vil helst ikke avhenge av at alle servere som det kommuniseres med må aktivt tillate TCP-sesjonene.

Finnes det veier utenom dette eller andre gode tilnærminger? Er det mulig å benytte nettleseren som et relé/proxy for vilkårlig TCP-trafikk eller er dette gjort umulig av sikkerhetsmessige hensyn?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er umulig av sikkerhetshensyn. Løysinga er å køyre kallet serverside, via AJAX e.l.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan du ikke sette opp en ssh-server på port 443 istedet?
Sitat av dabear Vis innlegg
Kan du ikke sette opp en ssh-server på port 443 istedet?
Vis hele sitatet...
Evt netcat om det bare er et eksperiment.
OpenVPN/ VPN eller SSH er en god løsning