Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 581
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Overklokka min i5-750 i går til 4.2GHz, så under voltage at alt sto på auto, og lurer på om at det går bra? Da stiller den jo volten etter hva den har behov for, ser at den endrer seg fra idle til full load så. Under full load bruker den 1.360V.

Hvor trygt er dette? Fikk bluescreen under full load (Ingame Battlefield 3) en gang, men stilte da ned til 4GHz, og virker nå stabilt, etter å ha kjørd prime95 i 2 timer uten warnings eller errors.
Sist endret av Broiler; 4. mai 2012 kl. 09:22.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Under 1.4V er helt trygt så lenge du har tilstrekkelig kjøling. Anbefalt makstemperatur er ca. 72C.
Sist endret av 83leo; 4. mai 2012 kl. 12:19.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Trådstarter
Har Corsair H80, kjører 4.2GHz på full load rundt 35 grader.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Uhm, hørtes veldig lavt ut. Hva måler du tempen med?
Har samme prosessor, hva er de andre specsene på PC-en din?
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Trådstarter
83leo: RealTemp
azeller09: GA-P55-USB3 HK, 8GB Vengeance RAM, 650W PSU, 2x5770 CF GPU, 7TB, 120GB SSD.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Og kjernetempen ligger på 35C under maks belastning? Spill ol. teller ikke. Makstemp sees i Prime95 eller IBT etter ca. 20-30min når man kjører vannkjøling.

Hva ligger romtemperaturen på?
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Trådstarter
Aner ikke, har ikke termometer her, men vil tro det er rundt 28 grader.

Har skrevet feil, CPU temp ligger mellom 45-55 under full load.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det er nok mer sannsynlig ja Nå vet jeg ikke hvilket hovedkort du har, men du kan jo prøve deg på en manuell overklokk. Kan godt tenkes at du får dyttet den et hakk eller to lengre.