Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 8458
Noen her inne som har gått skikkelig inn for å lage falske sedler med god kvalitet? alt ifra 50 til 1000 kroners sedler.. Hvordan oppnåes best mulig kvalitet? Vet at flere snakker om bomullspapir osv, hvor høy bør den evt bomullsprosenten være for at det skal føles "ekte", og hva er den beste måten å få blekket over på papiret på? Sett mye om trykk istedet for printing, noen som har peiling på dette?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
En bekjent fikk nylig trykt opp en del 50 lapper. Det ble brukt bra utstyr og papir, sedlene ble preparert og kompis arrestert ^^

Kilde: http://www.ta.no/nyheter/article6367833.ece
Sist endret av Carmex; 3. juni 2013 kl. 08:47.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Carmex Vis innlegg
En bekjent fikk nylig trykt opp en del 50 lapper. Det ble brukt bra utstyr og papir, sedlene ble preparert og kompis arrestert ^^

Kilde: http://www.ta.no/nyheter/article6367833.ece
Vis hele sitatet...
Lurer på om 8 måneder fengsel er verdt en pakke røyk og en middag

Skal vel mye til at det går bra med falske penger idag
Dra de til svergie, svenskene er ikke smarte nok til å se om pengene er ekte eller ikke.
Trådstarter
13 0
Heheh, finnes andre måter å omsette slike sedler til ekte sedler på enn å drite seg ut i en vanlig butikk, det er ganske klart, men det å lage sedlene med kvalitet nok til å kunne brukes på andre ting er igjen vanskelig nok.. Blir rart å betale feks 10.000,- med 200 femtilapper også..
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Poenget mitt var at det er ekstremt vanskelig å få en seddel til å føles identisk med en ekte, og risken er ikke verdt det med mindre det er snakk om store beløp som du får hjelp til å hvitvaske.

Jeg har jobbet i butikk og vet veldig godt hvordan en seddel skal kjennes i hånden. Der jeg jobbet ble vi instruert i hvordan vi skulle kjenne igjen falske sedler.
Trådstarter
13 0
Lurer ikke på risikoen rundt det å lage sedler, eller hvor vanskelig det er, eller at folk vet hvordan en ekte seddel ser ut å kjennes ut, for det vet jeg også.. Lurer ganske enkelt på om noen faktisk har såpass peiling på dette at det er mulig å lage noe som er tett opptil en ekte seddel? Noen som faktisk driver med trykk og papir, eller generelt har peiling..?
The Dark side of the web. Men jeg har ikke funnet noen norsk penger der,
>>Vet ikke om jeg kan dele dette her på forumet :/ En liten smakebit kan du ivertfall få


Jeg anbefaler deg [COLOR="Red"]ikke [/COLOR]til å kjøpe falske penger.
Navbruker fra Moss
Sitat av HD94 Vis innlegg
Lurer ikke på risikoen rundt det å lage sedler, eller hvor vanskelig det er, eller at folk vet hvordan en ekte seddel ser ut å kjennes ut, for det vet jeg også.. Lurer ganske enkelt på om noen faktisk har såpass peiling på dette at det er mulig å lage noe som er tett opptil en ekte seddel? Noen som faktisk driver med trykk og papir, eller generelt har peiling..?
Vis hele sitatet...
regner med at dem som klarer det ikke sitter her på ett åpent forum og prater om det.
Trådstarter
13 0
Sitat av LINNERN Vis innlegg
regner med at dem som klarer det ikke sitter her på ett åpent forum og prater om det.
Vis hele sitatet...
Er noe med det, men må jo ihvertfall begynne en plass, og spørre på en slik drittplass.. Er man heldig funker det, men de fleste her inne klarer ikke å poste et seriøst innlegg engang.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av HD94 Vis innlegg
Er noe med det, men må jo ihvertfall begynne en plass, og spørre på en slik drittplass.. Er man heldig funker det, men de fleste her inne klarer ikke å poste et seriøst innlegg engang.
Vis hele sitatet...
Om du ikke liker forumet trenger du ikke poste her, jeg personlig synes at innlegget ditt ikke akkurat var så veldig bra heller...

Uansett, det er ikke verdt det.
Trådstarter
13 0
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Om du ikke liker forumet trenger du ikke poste her, jeg personlig synes at innlegget ditt ikke akkurat var så veldig bra heller...

Uansett, det er ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe imot forumet, men har veldig mye imot folk som bare er interessert i å fortelle hvor lite verdt det hele greia er.. Hva om jeg bare lurer av nysgjerrighet?.. Da trenger jeg vel ingen prest som kommer å forteller meg alt annet enn det jeg faktisk har spurt om.. Det var poenget mitt med det du siterte..
De har jo gjort alt de kan for at det skal være vanskelig. Da sier det seg selv at det er vanskelig. Her er en historie fra Trondheim: http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle7323179.ece

Dette var altså folk som jobbet på trykkeri. Og likevel: "... direktør Jan Erik Johansen ved Norges Banks Seddeltrykkeri ... mente de falske sedlene fortjente karakteren to på en skala fra null til ti."
Hva får man viss man kjøper falske sedler og blir tatt når du bruker de?
Sitat av feddiriko Vis innlegg
The Dark side of the web. Men jeg har ikke funnet noen norsk penger der,
>>Vet ikke om jeg kan dele dette her på forumet :/ En liten smakebit kan du ivertfall få


Jeg anbefaler deg [COLOR="Red"]ikke [/COLOR]til å kjøpe falske penger.
Vis hele sitatet...
denne har jeg stusset på. Prisen for falske sedler er jo samme som Bitcoin prisen!?
Trådstarter
13 0
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
De har jo gjort alt de kan for at det skal være vanskelig. Da sier det seg selv at det er vanskelig. Her er en historie fra Trondheim: http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle7323179.ece

Dette var altså folk som jobbet på trykkeri. Og likevel: "... direktør Jan Erik Johansen ved Norges Banks Seddeltrykkeri ... mente de falske sedlene fortjente karakteren to på en skala fra null til ti."
Vis hele sitatet...
Heheh, fin historie det der.. Men ganske så dum måte å gjennomføre på, og å "hvitvaske" det i selveste banken etterpå, men påskekrim hvertfall..

Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
denne har jeg stusset på. Prisen for falske sedler er jo samme som Bitcoin prisen!?
Vis hele sitatet...
Hm, har ikke satt meg veldig dypt inn i Bitcoins, men hva er egentlig den deep web greia som han med innlegget kom med? Har jeg aldri hørt om
Nord-Korea er verdens største produsent av falsk valuta. Har du noen millioner i investeringskapital; sett deg på flyet til Kina og kontakt ambassaden til NK der.
Sitat av HD94 Vis innlegg
Hm, har ikke satt meg veldig dypt inn i Bitcoins, men hva er egentlig den deep web greia som han med innlegget kom med? Har jeg aldri hørt om
Vis hele sitatet...
Her er en fin tråd om emnet hvis du vil ha litt å lese:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=205161

Kort fortalt er det som et helt annet internett. Du kobler deg på med Tor Browser og kan med hjelp av .onion-adresser surfe der helt anonymt. Du finner mye interessant der, og mye som er litt vel utpå kanten for folk flest.

Edit: du kan egentlig nesten se på det som en eneste stor markedsplass for ulovligheter.
Sist endret av Ketenna; 3. juni 2013 kl. 16:13.
Trådstarter
13 0
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Her er en fin tråd om emnet hvis du vil ha litt å lese:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=205161

Kort fortalt er det som et helt annet internett. Du kobler deg på med Tor Browser og kan med hjelp av .onion-adresser surfe der helt anonymt. Du finner mye interessant der, og mye som er litt vel utpå kanten for folk flest.

Edit: du kan egentlig nesten se på det som en eneste stor markedsplass for ulovligheter.
Vis hele sitatet...
dette var interessant!
Sitat av Carmex Vis innlegg
En bekjent fikk nylig trykt opp en del 50 lapper. Det ble brukt bra utstyr og papir, sedlene ble preparert og kompis arrestert ^^

Kilde: http://www.ta.no/nyheter/article6367833.ece
Vis hele sitatet...
Flaks at han som samlet på 50-lapper fant en brødpose full på toalettet på toget mellom Stavanger og Oslo. Og skikkelig uflaks for han som mistet en brødpose med 50-lapper i søppelet på samme toalett!