Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 771
Har en PC med SiS-brikkesett, dvs at skjermkort, lydkort og nettverkskort er intregert på HK, der jeg har installert FC2 og skal bruke dette.
Nettverkskort og lydkort fungerer som det skal, men skjermkort-driveren har jeg problemer med.
Foreløpig har jeg valgt en standard-driver, men det er jo selvføligelig ikke helt optimalt.

Kom over denne siden med drivere og slikt, men fedora kjører vel ikke xfree86?
Hva gjør jeg da?
Fedora Core 2 benytter seg av x.org. Denne driveren støtter x.org og xfree86.
(x.org og xfree86 er helt lik, er vel bare lisensene som skiller dem.)
Jeg har prøvd SIS sin egen driver til en integrert grafikk chip (630 tror jeg... Eller 650) i linux.. Jeg må si at den fungerte dårlig i forhold til Linux sin egen driver altså den i kjerna. SIS sin driver flimret og fikk xserveren til å krasje.
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Takk for svar.

SiS-driveren som følger med kjernen fungerer ikke, av en eller annen grunn. X bare krasjer. Får prøve X-org-driveren.

Annen ting, hvordan kan jeg skjekke hvilken versjon jeg kjører? X" - version" gav bare "command not found"..
Sist endret av vidder; 2. september 2004 kl. 11:59.