Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2082
Er det individuelt for hvert land? Skal til spania.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan ta med ut 25000 uten å deklarere det frå Noreg. Men å deklarere legale penger er jo null stress, med mindre det er snakk om ekstreme summer.

Men kvifor i himmelens navn vil du ha med cash...? Verden har funne opp betalingskort.
Takker for svar! Joda, skal bruke kort på mye, men er ikke overalt de har kortterminaler .. så er vel greit å ha noen hundre euro med seg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Takker for svar! Joda, skal bruke kort på mye, men er ikke overalt de har kortterminaler .. så er vel greit å ha noen hundre euro med seg.
Vis hele sitatet...
Du har jo minibanker i ca. alle tettsteder i siviliserte land?

Eg har aldri kjøpt med valuta fra Noreg, og har ikkje opplevd problemer. Dog er et par hundre euro langt under alle valutagrenser. Stortsett ligger dei i størrelsesorden 3-4000USD eller høgare.
Sist endret av vidarlo; 19. mai 2011 kl. 21:40.
Joda, er nok minibanker .. men har man litt i lommeboka kan man gå og utforske byen uten å svette etter å se etter en minibank ^_^ Så kan man bare kjøpe paraplydrinken på stranda så fort det lar seg gjøre

Okay, takker for det da!
sist jeg var i spania, hadde jeg med meg 2000 Euro i cash, resten av ferie pengene hadde jeg på kort, null stress det.
kjedelig streiting
Husk på at det er enkelte folk som lever av å leite etter folk med lomma eller hotellrommet fulle av penger.. Man finner spesielt mange slike ute på byn og ikke minst på stranda.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Husk på at det er enkelte folk som lever av å leite etter folk med lomma eller hotellrommet fulle av penger.. Man finner spesielt mange slike ute på byn og ikke minst på stranda.
Vis hele sitatet...
Vurderer å ta med ryggesekken, stappe masse musefeller eller nåler nedi og noen falske sedler. Se hva som skjer ^^
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vurderer å ta med ryggesekken, stappe masse musefeller eller nåler nedi og noen falske sedler.
Vis hele sitatet...
Ta det med på flyet
Det skal jeg gjøre!