Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken WM bruker du?
Afterstep - 0%
Blackbox 4 4,76%
Enlightenment 3 3,57%
Fluxbox 28 33,33%
XFCE 11 13,10%
IceWM 2 2,38%
KWin (KDE) 22 26,19%
Metacity 3 3,57%
Sawfish - 0%
Andre 11 13,10%
Stemmegivere: 84. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  17 1321
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Nå er det jo en god del threader om programmer og distrovalg her, men jeg savner en liten guide til forskjellige WindowManagere. Jeg personlig kjører Metacity med Gnome-environment. Ganske simpelt, men kanskje ikke det peneste som finnes. Har ikke begynt å prøve meg rundt så mye, da jeg er temmelig ny på det hele.

Hvilken wm bruker du, og hvilke egenskaper har denne som gjør at nettopp denne er ditt førstevalg? Legg gjerne med utdypende beskrivelser, urler eller screenshots

På forhånd takk

Edit: se forøvrig http://www.freakforum.nu/galleri/sho...php?photo=1640 for mitt screenshot
Sist endret av Cadex; 6. august 2004 kl. 22:08.
Fluxbox fikk stemmen min, men har brukt XFCE en del også.
Jeg tenkte over å lage en slik post, men følte at jeg ville bli bombet med spørsmålet "SØK DA" eller direkte link til den andre posten hvor det nøyaktig samme spørsmålet var, bortsett fra at man hadde bare 3 valg. Dessuten finnes det flere å velge mellom som shippes med Slackware.

- wmaker
- fvwm2
- fvwm95
- twm

Har selv prøvd de to i midten bare for å se, og de var stygge som fy. Windows lookalike.
FVWM stygt? ta en titt her: http://www.lynucs.org/?fvwm

Bare fordi default look'en til FVWM er stygg betyr ikke at man ikke kan gjøre noe med det.

Edit:
Men men... Smaken er som baken, selv liker jeg det enkelt og bruker derfor fluxbox uten for mye dill og dall. Men det betyr ikke at jeg vil kalle FVWM stygt fordet.
Sist endret av trusk; 6. august 2004 kl. 22:48.
Enlightenment. The one and only!

Beste jeg liker ved den er mulighetene du har til å konfigurere den. Du kan nesten gjøre alt.
Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox og Fluxbox.

Edit: Umm. UNIX? Hvafaen? I "ekte" unix bruker jeg jo CDE (Common Desktop Environment). Aner dog ikke hva windowmanageren til CDE heter.
waimea
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
hmh.. UNIX eller Linux?
Om det er linux du mener bruker jeg XFCE4 av følgende grunner:
1. Jeg er fortsatt GUI-wh0re
2. Jeg er bare instressert i launchere for apps. _UTEN_ at det tar hundre år å confe (kremt *box kremt) :P
Bruker XFCE4 på Gentoo-boksen, og Fluxbox på FreeBSD-boksen...som jeg aaaldri bruker. Ikke spør meg hvorfor.
Enlightenment her.
Bruker for det meste fluxbox, og er ganske fornøyd. Har dog ikke testa mer en Enlightenment, blackbox og fluxbox men fluxbox er min favoritt.

Hilsen DeeZire
har bare kjørt fluxbox, uten om "opplærings uka" i slackware da kjørte jeg KDE.
Jeg brukte XFCE det var greit nok.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Fluxbox og Arch Linux er tingen :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
her:
Screenshot

Valget var mellom kde og gnome for de har mest støtte/enklest oppsett, jeg brukte enlightenment før og ble irritert over masse apps som var for kde og eller gnome som jeg ikke fikk helt til å funke i enlightenment..

så ble det kde da...
▼ ... noen uker senere ... ▼
fluxbox og gentoo er den kombinasjonen jeg liker best, enkelt, raskt og greit.

Screenshot
Sverger til xfce jeg. :-)
Skjermskudd
Ministry of Love
sptz's Avatar
bruker fortsatt fluxbox. Skal når jeg "får tid"/"gidder å bruke tid" confe en ordentlig FVWM desk. (noe jeg også sa for 4-5 måneder siden men joda det er i allefall planen..)