Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2869
Det bare ble sånn. er dette noe som folk kommer til og høre på?
Soundcloud: https://soundcloud.com/niinji/the-orchestra
Jeg er en veldig stor følger av klassisk musikk og dette var ikke noe jeg kunne tenkt med å høre på. Trommene passer ikke særlig bra med melodien og de overlapper gjentatte ganger (bla. 0:12). Det virker som du trekker inspirasjon fra noe minimalistisk techno/trance da du ikke har noe nevnbar variasjon i melodien. Jeg ville være veldig forsiktig med å kalle dette 'klassisk musikk'.
Sist endret av The Riddler; 25. juli 2016 kl. 01:39.
Som The Riddler sier, så ville jeg vert forsiktig med å kalle dette for "klassisk musikk", da det er ganske langt fra denne musikksjangeren. Personlig ville jeg nok heller definert dette som filmmusikk. Jeg spiller selv både cello og piano, så klassisk musikk er i stor grad en del av min hverdag.

Men for all del, du har ikke gjort en dårlig jobb. Musikken har helt klart stemning! Jeg kunne tenkt meg at du eksperimenterte litt mer med pizzicatoen i begynnelsen. Når man komme litt lenger ut i stykket, får jeg også følelsen av at det er noe relativt. Fiolinen som spiller de korte tonene over den underliggende harmonien kunne også variert litt mer (noen noter/partier med lengre noter osv.).

Du har laget et godt stykke. Lykke til videre
Takker for feedback. sant som dere sier, vet egenklig ikke hva klassisk musikk er, lager beats til vanelig.
Hørt om Mozart eller Bethoven?
Jeg var litt krass med kritikken uten å gi så mye tilbake - jeg vil anbefale deg å høre litt på Giovanni Allevi (spesielt "lady labyrinth"). Jeg tror kanskje dette er en type musikk du kan få inspirasjon fra og videreutvikle sangene dine hvis du ønsker å gå en mer klassisk retning - jeg syntes sangen du lagde innebar noe av det samme man kan se hos Allevi ihvertfall.

Jeg ville tenkt litt på å bytte ut lyden du har i strings nå til noe litt mindre syntetisk, slik at sangen
får enda litt mer preg av å være klassisk. Jeg tror det vil gjøre en stor del av arbeidet for deg.