Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1665
Hei

Hvor mange "aktive" brukere har en app som akkurat har blitt lastet ned litt over 500.000+ ganger Android.

Den er 5 år gammel.
Rabatt kort for kjøp online og butikker som støtter denne.
Globalt marked.

Hvor manger brukere vil dere si appen har (folk som besøker den 1 gang mnd/år) ?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Alt mellom 500,000+ og 0. Det er helt umulig å si uten mer informasjon.
Sist endret av nso; 20. april 2018 kl. 20:56.
Kommer an på appen. Er umulig å gi noe svar på dette uten analyser.

Jeg vil si 1 bruker.
Trådstarter
Hvis man tenker at folk mister tlf eks gjennomsnitt hvert 5 år/fabrikk restiller den osv. OG dermed må laste den ned på nytt. Bare der 50% pga 5 år.
Da vil jeg si 1/2 bruker.

Nei, du må komme med mer informasjon enn det. Gjerne resultater fra en global spørreundersøkelse.
Utvikleren vil på Play store (og sikkert tilsvarende fo iPhone) kunne se mer detaljert statistikk om alt dette, som f.eks. antall som har brukt appen siste mnd. Du finner svar der, eventuelt spør de som har laget appen du er nysgjerrig om.
Trådstarter
App/selskapet jeg tenker på er Lyoness. Ingen vits og spørre.
Hadde holdt meg langt unna Lyoness, om du ikke har mange dumme folk du kan lure (Hadde ikke gjort det da heller).
Trådstarter
Globalt 7 mill brukere påstår de. Og da godt under 0,5 Mill brukere i dag.
Sitat av Markula Vis innlegg
Globalt 7 mill brukere påstår de. Og da godt under 0,5 Mill brukere i dag.
Vis hele sitatet...
Selvom noen bruker appen betyr det ikke at de tjener penger på det.
Trådstarter
Sitat av Best og værst Vis innlegg
Selvom noen bruker appen betyr det ikke at de tjener penger på det.
Vis hele sitatet...
Det er ikke appen de de tener noe på. Men appen reflekterer hvor mange som faktisk bruker dette og det er langt under 7 mill.
Nå har jeg ikke sett appen, men dette er en kjent metode som en kompis av meg også har drevet med. De oppretter affiliate avtaler med bedrifter, om de får 5% rabatt så gir de gjerne kunden 2% i cashback og beholder resten selv. Enkelt å lage, koster litt å markedsføre men det vanlige er å case ut og legge ned driften etter noen år for så å starte på nytt med nytt navn.

Men disse appene er kun for å slippe unna pyramide stempelet siden de trenger ett "produkt" å tilby sluttbrukeren. Men bak kulissene pushes det hardt for å selge vip-pakker og videresalgspakker etc.
Så appene i seg selv har liten til ingen verdi og ofte få faste brukere da de fleste gratisbrukerne forsvinner fort siden det er lite penger/rabatter å hente.

De liker å kalle det MLM, men samme ulla som resten av pyramidene.