Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 726
Hadde win longhorn innstallert, før jeg bestemte meg for å slette det igjen, dvs formaterte hardisken den lå på. dessverre har jeg enda oppsatrs menuen der jeg skal velge mellom win xp og win longhorn. Finnes det en annen metode en å re-installere win xp på som fjerner denne menyen? Håper noen kan svare! Hatt samme problem før mend et gikk bort etter å ha formatert begge disker... er ikke så keen på det!
edit c:\boot.ini

min ser slik ut:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Trådstarter
noen ider om hvordan jeg kan editere den? prøvde emd notepad og lagre, men det var misslykket. den vil ikke vises i c: selv om jeg har valg vise skjulte filer. når jeg lagrer vil den ikke og må velge save as. skriver boot.ini, sier den eksiterer og kan ikke overskrive! Ellers takk!
kan jo overskrives via dos prompt muligens.

evt. bruk denne:
http://www.home.no/nichotin/Inuse.zip
Trådstarter
hm, er det et ms dos prog? har problemer med å åpne det... *redd-for-å-bli-ledd-av...*
dos prompten? start - kjør - cmd
dos prompt - aka msdos ledetekst
Du kan jo redigere den via Windows sitt GUI, hvor du finner det i XP vet jeg ikke, men i 2000 ligger det under:

Høyre klikk på My Computer og velg Properties, velg Advanced tabben og trykk på Startup and Recovery.

Vet ikke om du kan slette det der, ser ikke ut som du kan det i 2000 ihvertfall, men det skader ikke å sjekke.
Trådstarter
tusen takk zeth! i win xp er det en ewdit knapp! Der kunne jeg editere slik jeg ville og lagre! Denne er grei å kune til senere bruk
Den måten som hadde vært mye kjappere hadde vært å trykket Run-> skrive inn "Msconfig" og trykke ok. -> Velg Boot.ini tab'n og velg check all boot paths. .... men nå har du fikset det.
Trådstarter
hm, ja det så enklere ut...
Control Panel --> System --> Advanced --> Startup and Recovery --> Defaul Operating System

(c) Carlo fra en gammel tråd om akkurat det samme.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hmmz, kan man ikke bare ta format /mbr eller noe i dos også?? Fikser på master boot record thingyen.-.-.-.-.-
jo, til å bruke boot ini så

så format /mbr er mer til bruk når man skal f.eks kvitte seg med lilo/grub
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
*off topic*
Når jeg skriver msconfig i kjør så står det at filen ikke finens, jeg kjører win2k.
Hva er problemet tru?
Better than thou.
At Windows 2000 ikke kommer med MSConfig.