Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 817
Rogaland har egne skoleservere som vi bruker til internett på skolen.. Jeg tenkte å sette opp en irc-bouncer der siden de står på hele tiden. Satte opp en med får ikke kontakt med den hjemmefra, tenkte dermed at porten jeg brukte var sperret da. Er det noen porter som ofte er åpne for kontakt utenfra? Finnes det et program jeg kan bruke for å sjekke om porter er åpne?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
LANguard Network Scanner
www.htthost.com
Kan ikke brukes på *nix.
port 80 er jo vanligvis åpen, så du kan jo mekke en bouncer på den porten.
kreativ nerd
devotio's Avatar
port 21 er også faktisk vanligvis åpen... er den i alle fall på skolen vår...
port 22 og 23 er også sansynlighvis åpen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Languard sjekker jo ikke åpne porter, men porter som det lyttes på. Det er ikke nødvendigvis det samme
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
PÅ sklen vår har de sperre alt utenom port 80 trur jeg, driit kjipt
Ministry of Love
sptz's Avatar
blir det ikke litt krøll og ha en bouncer på port 80 vis det er folk der som surfer samtidig?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du kan sette opp en bouncer hjemme hos deg på port80, eller et simpelt proxyscript for mIRC. Så lenge du ikke kjører webserver, eller noe annet program som lytter på port 80 hjemme hos deg, er det ikke noe problem.
Jeg sitter selv på skolepc i Rogaland nå. Dem bruker Win2k her, og slik jeg ser det er den eneste måten å få satt opp en bnc på, å sette den opp på din egen konto.
Men, etter hver gang må en logge ut, slik at andre ikke kan fucke og slikt. Skrus ikke alt av bnc og alle andre programmer av da ?
snakk om å sette opp bouncern hjemme da. ikke på skolen
det er sjelden det funker med en bouncer på port80
her på skolen henter proxyen ned alt som går på port80, dvs det går direkte til proxyen og da funker det dårlig.. (har prøvd bouncer på port 80)
Opprinnelig postet av Nichotin
snakk om å sette opp bouncern hjemme da. ikke på skolen
Vis hele sitatet...
Nei, det er snakk om på skolen, som det står i topicen og i første post