Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1101
Vurderer å gå til innkjøp av ny gaming-mus. Lurer da på hvilke anbefalinger dere har å komme med.

Jeg bruker Claw-grip og har høy sensitivity på mykt underlag og siden jeg da har høy sense bruker jeg da veldig lite plass mtp bevegelser.
For øyeblikket har jeg en Razer Diamondback 3G og vil da ha en mus som er lik den, da jeg er veldig fornøyd med den.
Og med lik mener jeg form/størelses-messig.
Roccat eller hva den heter, beste musa jeg har hat uten tvil. Det som er kjipt med den er at plutselig sluttet scrollen å funke
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Nå er vell Roccat et merke på mange forskjellige muser og ikke ei bestemt mus?
Sist endret av Quix; 5. desember 2010 kl. 21:05.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis du er fornøyd med musen du har, hvorfor vil du bytte?

Krever du mange knapper? Knapp for å endre sensitivitet på musen?
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Den har begynt å slacke litt og høyreklikken har fått en tendens til å ikke virke som den skal. Tenkte da at jeg skulle se litt etter en lignende mus.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Nå er vell Roccat et merke på mange forskjellige muser og ikke ei bestemt mus?
Vis hele sitatet...
kone elns
kan anbefale G9, bruker den selv
Er så sykt fornøyd med Deathadderen min, har hatt den i 3 år uten feil<3
Om du skal ha noe lignende Diamondback 3G (Som forøvrig er en fantastisk mus, jeg har den selv, men skal muligens gå over til Naga Epic) kan du sjekke Roccat Kova. Den er "Ambidextrous", dvs. at du kan bruke den med begge hender, samtidig som den har omtrent samme størrelse og like mange knapper.
Roccat Kova på Komplett.no

Eventuelt kan du vente til den nye Razer Lachesis kommer, da denne virker litt fet. Men formen er ganske smak og behag og kan være ukomfortabel for noen.

Håper det var til litt hjelp
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Noen som har erfaring med Roccat Kone[+]? Er 650kr dyrt for ei mus?
Ser den har omtrent samme størelse, like lang og 1cm bredere.
Sist endret av Quix; 6. desember 2010 kl. 01:11.
g9 eller mx518. meget gode
Såklart sier alle at deres mus er best.(heh)

Jeg anbefaler Microsoft sin sidewinder. Hvorfor? feks så er back and forward-knappene satt loddrett slik at det er mer behagelig og trykke på de, kontra vannrett. Vært fall min mening.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Og foresten, Deadlock, brodern har Kova og det er en helt grei mus, men er litt skeptisk fordi det har skjedd en del ganger at den ikke virker før at vi har byttet mellom alle USB portene og funnet en ''magisk'' port. Og hver gang det skjer er det en ny ''magisk'' port. Har to venner med samme problem på Kova'ene sine så...

Men hvis noen har vært borti Kone[+] hadde det vært fint med litt feedback med den.
Sist endret av Quix; 6. desember 2010 kl. 01:17.
Deathadderen min er 4år gammel å er fortsatt fin etter en del raseriutbrudd!

Ikke så altfor dyr og fungerer perfekt
Siden du har mykt underlag og sensetiv mus anbefaler jeg Razer Mamba, den er på 5600dpi og jeg personlig må ha mykt underlag for at musa ikke skal glid over håndflata(har noe store hender).

Den er gull å snipe med ;-)

Du kan også velge wired eller wireless, ettersom hva du føler for.
Og on-the-fly dpi knapper seff.
Sist endret av TylerDurden; 6. desember 2010 kl. 11:40.
1. gen av Kone er ganske buggy, men vil tro 2. gen (+) har blitt forbedret på alle måter.

Generelt så er det en sinnsykt bra mus. Og om ikke annet verd å teste ut =)
Sverger til intelli 3.0 . Den er billig,god og tåler en støyt. Er ikke noe særlig med knapper da. Og den har ikke dpi knapp
Jeg sitter med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498506 kan annbefale den hvis du ikke har spesielle krav.

Men jeg har ett øsnske å gå over til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492992 siden jeg spiller MMO og trenger sårt flere keybinds uten å måtte flytte hånden på tastaturet.
Sist endret av Alden; 6. desember 2010 kl. 12:07.
Den mellom beina...
Sitat av wavezor Vis innlegg
Er så sykt fornøyd med Deathadderen min, har hatt den i 3 år uten feil<3
Vis hele sitatet...
Har også death Adder har aldri vært så fornøyd som jeg er med den.
Har bare hatt den i noen mnd men er stor fornøyd, greit om du spiller mmo`s så har du 2 knapper du kan kjøre macro på for healpots osv. + den er solid tårler å dra en liten tur på gulvet. Følger med driver cd for mer tenkiske instillinger angående DPI osv. I tillegg til alt dette ser den dødsfet ut

Ambefales på det varmeste.

UniQQe

Kan også legge til at razer naga som noen nevner her er samme typen bare med mange knapper på siden av musen for rask og enkel keybindings.
Sist endret av UniQQe; 6. desember 2010 kl. 12:35.
Viser til en tidligere post jeg skrev på forumet:

Gjør deg selv en tjeneste, invister i en god gaming mus. Razer har sinnsykt mange gode bla Mamba, Naga(!!!!), Copperhead og Salmosa.
De kan kanskje være litt i dyreste laget men det er klart verdt det!
Ville anbefalt Mx518!

Den (data)musa jeg har hatt som har gått igjennom mest noengang!
- Etter mine erfaringer, er denne vanvittig god!

God følelse av å holde i den, nøyaktig og kommer med en litt fin driverUI for di som måtte ønske det.
Har hatt min i 2 år nå

edit: skriveleif
Sist endret av MrCryptical; 6. desember 2010 kl. 13:32.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Roccat Kova - Prøvd. Helt ok. Litt buggy til tider ved det jeg har opplevd.

Razer Mamba - Virker fristende. Den har jo fått gode tilbakemeldinger?

Roccat Kone[+] - Virker også meget fristende og jeg føler jeg har mer sansen for den enn Mamba'n.

Logitech generelt - Har hatt dårlige opplevelser med Logitech produkter for uten om G15 (tastatur).