Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 759070
Kjøpte noe grønt nå nylig på byen av noen negre. Har røyka en svak blunt tidligere en gang for noen år siden, kjente ikke noe særlig da annet enn en slags "letthet" (om det ikke var placebo), hjalp litt på hangovern jeg hadde. Så nå har jeg røyka noen jointer da, men kjenner fint lite, føler meg litt mellow liksom, men ikke ordentlig høy, føler ting går litt roligere. Kan være det jeg har kjøpt er dritt, folka som solgte meg det så sikkert at jeg var newb. Weeden virker litt tørr, noen seeds, få krystaller men synes jeg så noen. Så what's the dealio her? Er snart ferdig med det jeg kjøpte og føler at det virker litt bedre for hver gang, men ikke som denne awesome highen som folk snakker om.

BTW når det gjelder jointmekking kunne jeg trengt noen tips, sliter med å holde den tent, sikkert fordi jeg ikke klarer å pakke den inn tight nok. Må liksom tenne den for hvert trekk haha.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Er snart ferdig med det jeg kjøpte og føler at det virker litt bedre for hver gang, men ikke som denne awesome highen som folk snakker om.
Vis hele sitatet...
Det kan være at du forventer for mye ut av det.
Du burde heller røyke og ta det som det kommer. Du kommer ikke til å se rosa elefanter eller ha en konstant orgasmefølelse.
Hvis du skal sammenligne din høye tilstand med noe så sammenlign det med hvordan du føler deg normalt.
Ok, forventer ikke å trippe balls altså, men har jo også hørt at man gjerne må venne kroppen til weeden og at det ikke nødvendigvis skjer første gang. Har egentlig ikke tenkt å bli fastrøyker heller, men ble keen her om dagen og tenkte det var verdt å prøve igjen.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Ok, forventer ikke å trippe balls altså, men har jo også hørt at man gjerne må venne kroppen til weeden og at det ikke nødvendigvis skjer første gang. Har egentlig ikke tenkt å bli fastrøyker heller, men ble keen her om dagen og tenkte det var verdt å prøve igjen.
Vis hele sitatet...
om du bare har kjøpt fra noen randoms på gaten, så er det nok stor sannsynlighet for at du har fått dårlig vare, dessverre.

men ja, det ligger og noe i det at de første gangene av en eller annen grunn ikke har stor effekt hos noen.
Etter å ha lett igjennom 25 sider, så har jeg gitt opp ergo jeg skriver et innlegg istedet.

Oppbevaring av hasj.
Jeg har få kunnskaper om dette og vil gjerne lære mer.
La oss si at jeg skal oppbevare en klump over... 4 mnd?.. Dette er jo plantemateriele så det vil jeg råtne etter en stund tenker jeg. Så jeg har da hørt at å fryse det ned funker. Så det er det jeg har gjort, men jeg lurer. Om jeg tar en bit av den orginale biten for å så legge orginalen tilbake, og jeg gjør dette ofte. Vil dette bli noe særlig godt i lengden?

Og hvis det ligger en bit utenfor container i fri kontakt med luft, hvor lang tid vil det ta før det evt blir dårlig?

Noen som har en guide eller gode kunnskaper på dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tenk ferskvare, Kaldt, mørkt og rørt.
Vakumpakking i fryser er jo desidert best, men dårlig alternativ for ditt formål.
Å hente litt fra platen/biten for så å legge den ned i fryseren rett etterpå vil ha minimal innvirkning på kvaliteten.

Til ditt siste spørsmål, det går desverre ikke an å svare spesifikt på det, men jeg vet personlig av helt vanlig hasj som fremdeles ga ruseffekt etter et år.
Flere faktorer spiller jo inn her, hvor stor klumpen er, er den en ball, eller en flat plate, er den porøs eller hard.
Sist endret av Dodecha; 10. januar 2013 kl. 15:26.
Såppass! Nei! Tusen takk for at du svarte! Det var veldig hyggelig, hjalp meg kjempemasse!
Lenge leve internett!
Super Lemon Haze eller Jack Herer? Sliter med valget, noen input?
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Super Lemon Haze eller Jack Herer? Sliter med valget, noen input?
Vis hele sitatet...
Hørt mye godt om Jack Herer!
Kan vel egentlig si det samme om Super Lemon Haze. Hva med begge?

Tror Jack Herer er mer kjent, når jeg nå ser at den er en av de "most awarded strains around" på webben, ikke at Super Lemon Haze er noe dårligere, men er vel verdt å prøve.
Sist endret av Knäppgök; 15. januar 2013 kl. 02:04.
Her hvor alle er samlet, regner jeg med at mange er for legalisering.
denne nettsiden kan man gi sin elektroniske signatur for en bedre narkotikapolitikk. Gjør som Morgan Freeman og 10 presidenter i verden (ja, det er fakta) - signer. Hittil har de 670 000 signaturer!

Du finner det under "Sign the Avaaz petition" til høyre. Veldig enkelt.
En kompis dyrket Super Lemon Haze selv i fjor, og må si det er en veldig god strain. Den har en vekst som minner om et juletre, får god yield, mye krystalldannelse, og en helt utrolig smak og lukt! Eneste minuset er at modningen av blomstene tar lang tid før de er klare til å høstes. Du skjenner citrus aromaen allerede fra de er små planter, og den blir bare kraftigere med tiden. Rusen setter inn raskt og kraftig, du merker tydelig at Sativa genene spiller mye inn, da du får hode rush som bare det, samt at de svake psykedeliske effektene cannabis gir, er betydelig kraftigere. Rusen varer dog ikke veldig lenge, i hvertfall ikke på meg, rundt 1-2 timer, for så å bli bakfjern.
Sist endret av Dark_Shadows; 15. januar 2013 kl. 03:11.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har erfaringer med tisseprøver på folkehøyskoler?
Røyket daglig i juleferien og er redd dette skal slå ut på en prøve jeg skal ta siden jeg er blitt beskyldt for å røyke på skolen (skjedde ikke). Vil det være smartere om meg hvis jeg tilstår å ha røyket i ferien og spør om en annen straff enn utvisning fordi jeg kan virkelig ikke forlate skolen.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Noen som har erfaringer med tisseprøver på folkehøyskoler?
Røyket daglig i juleferien og er redd dette skal slå ut på en prøve jeg skal ta siden jeg er blitt beskyldt for å røyke på skolen (skjedde ikke). Vil det være smartere om meg hvis jeg tilstår å ha røyket i ferien og spør om en annen straff enn utvisning fordi jeg kan virkelig ikke forlate skolen.
Vis hele sitatet...

hm, er jo en måned siden juleferien da, er vell stor sjanse for at du er ren nå? Kan jo alltids kjøpe en THC-prøve på apoteket og sjekke.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
hm, er jo en måned siden juleferien da, er vell stor sjanse for at du er ren nå? Kan jo alltids kjøpe en THC-prøve på apoteket og sjekke.
Vis hele sitatet...
De har faktisk ikke, har sjekket.
Er veldig usikker, men tipper ca 70% sjanse for at jeg tisser positivt.
Har du en god kompis på skolen som ikke røyker selv? Be ham gå til ledelsen og si typ "Hei, jeg var drita i juleferien og tror jeg røyka cannabis" el.

Dette har ikke nødvendigvis konsekvenser for ham ettersom han enten vil få høre "Det går greit. Takk for at du innrømmet det på egenhånd" eller så får han en pisseprøve. Ut ifra hva som skjer kan du bestemme hva du tenker er det lureste "move'et" for din del.

Det værste som kan skje er at han blir satt på en pisseprøve-ordning, og ettersom han ikke røyker vil det i grunnen ikke være et stort problem for hans del.
Sist endret av ffdck; 30. januar 2013 kl. 02:44.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Folk som sier cannabis ikke er fysisk vanedannende, har tydeligvis ikke røyket nok. Over to uker uten, og har fremdeles heftige innsovningsproblemer. Har aldri vart mer enn 3-4 dager tidligere.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Folk som sier cannabis ikke er fysisk vanedannende, har tydeligvis ikke røyket nok. Over to uker uten, og har fremdeles heftige innsovningsproblemer. Har aldri vart mer enn 3-4 dager tidligere.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg har røyket fast nå siden oktober-november'ish.
Har null problem å gå mange dager uten.

Jeg merker jeg ønsker å røyke, men det er bare et ønske. Det er fordi jeg er blitt vandt med det, akkurat slik det er vanesak å spise godteri. Det fysiske behovet er derimot ikke der. Tror dette varierer mye fra person til person derimot, og hvordan du tenker generelt, og spesifikt innenfor rusmidler.

Om du blander med tobakk, tror jeg rett og slett det er nikotinen, kroppen din krever, ikke selve virkestoffene i hasjen/potten.
Men det er min mening, ut ifra egne erfaringer.
Sist endret av Cortec; 7. februar 2013 kl. 00:02.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Folk som sier cannabis ikke er fysisk vanedannende, har tydeligvis ikke røyket nok. Over to uker uten, og har fremdeles heftige innsovningsproblemer. Har aldri vart mer enn 3-4 dager tidligere.
Vis hele sitatet...
Og du tror ikke hjernen din har en vis kontroll over kroppen din? Det er nok psykisk forde om det gir utslag fysisk...

Om man er stresset så får man jo ikke sove og mange svetter så det renner bare de blir litt nervøse... så innsovnings problemene dine ligger nok psykisk det også.. Kanskje underbevisstheten din er blitt så lur at den tror den vet hvordan den skal tvinge deg til å begynne igjen? altså å late som den er fysisk avhengig
Sitat av Novice Vis innlegg
Og du tror ikke hjernen din har en vis kontroll over kroppen din? Det er nok psykisk forde om det gir utslag fysisk...

Om man er stresset så får man jo ikke sove og mange svetter så det renner bare de blir litt nervøse... så innsovnings problemene dine ligger nok psykisk det også.. Kanskje underbevisstheten din er blitt så lur at den tror den vet hvordan den skal tvinge deg til å begynne igjen? altså å late som den er fysisk avhengig
Vis hele sitatet...
Dette er så diffust at det grenser til absurd. Hva har vel det å si? Cannabis kan medføre relativt kraftige fysiske abstinenssymptomer, er det som er poenget.
Merker selv at det ikke trengs mer en 5-7 dager med mye røyking før jeg ligger urolig i senga med svett bokser og klamme hender og føtter når jeg tar en pause. For meg går det over etter 1-2 netter. Siden jeg sjeldent røyker mer enn en uke før jeg gir psyken en pause så utelukker jeg ikke at mer overdreven røyking kan gi vesentlige kraftigere abstinenser enn dette. Det at cannabis ikke gir de hardeste abstinensene forsvarer ikke det faktum at hverdagsrøyking over tid ikke er bra.
Sist endret av Mofse; 7. februar 2013 kl. 15:29.
Serr, Smetown da burde du kanskje kutte ut å røyke. Er åpenbart ikke bra for deg, vet av mange som røyker tungt og de sliter ikke med å ikke røyke i perioder, faktisk den eneste plassen jeg har hørt om abstinenser er her på freakforum og hos anti legaliserings debattanter.
Men nok om det... Jeg mener iallefall at det er psyken det går på, og for tiden er det mange i media som sier at "det er en sjans for psykisk avhengighet" simsalabim Munchausen!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Folk som sier cannabis ikke er fysisk vanedannende, har tydeligvis ikke røyket nok. Over to uker uten, og har fremdeles heftige innsovningsproblemer. Har aldri vart mer enn 3-4 dager tidligere.
Vis hele sitatet...
Føler så med deg!

Antar det vil vedvare i rundt 2 uker til desverre.
Har en femmer weed og tenkte å prøve å spise litt. Hva er den letteste måten å tilbrede på? Jeg har smør, melk, sukker osv. Og hva er kokepunktet for virkestoffene?
Sitat av Kramer Vis innlegg
Har en femmer weed og tenkte å prøve å spise litt. Hva er den letteste måten å tilbrede på? Jeg har smør, melk, sukker osv. Og hva er kokepunktet for virkestoffene?
Vis hele sitatet...
Den Store Cannabiskokeboken
Sitat av Xorxnor Vis innlegg
Serr, Smetown da burde du kanskje kutte ut å røyke. Er åpenbart ikke bra for deg, vet av mange som røyker tungt og de sliter ikke med å ikke røyke i perioder, faktisk den eneste plassen jeg har hørt om abstinenser er her på freakforum og hos anti legaliserings debattanter.
Men nok om det... Jeg mener iallefall at det er psyken det går på, og for tiden er det mange i media som sier at "det er en sjans for psykisk avhengighet" simsalabim Munchausen!
Vis hele sitatet...
Det du mener og hva vennene har erfart her er totalt irrelevant for meg når det kommer til dette med min svette ræv og mine erfaringer etter en uke med hard røyking. Og du har rett, jeg har nå nylig kuttet ut røykinga i ubestemt tid fordi røykinga har påvirket meg veldig negativt. Kanskje det er noe du også burde vurdere, mr grumpy...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fant tilfeldigvis noe grønt i en av søppel containeren utenfor. Det lå i en av de standard dealer posene man får hvis man kjøper på gaten. Posen var godt lukket igjen og cannabisen var litt små fuktig (har tørket den nå). Skjønner selvfølgelig at det kanskje ikke er det lureste, men tror dere det går greit å røyke det uten noen store problemer? Det lukter helt straight og kan ikke se noe mugg eller noe på det. Tenker litt på bakterier og sånt når det virket som det hadde ligget opp i der en liten stund, heh.

Satt pris på kjapt svar, sitter å små sikler over det nå.
Går sikkert helt fint, shary. Eller så sitter du igjen med en heftig luftveisinfeksjon. Uansett er det verdt å teste. Gratis røykings jo.
tror nok det skal gå fint så lenge det lå i en pose og ser fint ut
Slang det i bongen, takk for svar gutta setter pris på det.






Funket
Sitat av shary Vis innlegg
Slang det i bongen, takk for svar gutta setter pris på det.
Vis hele sitatet...
Er det ikke sånn at magen bedre takler dårlig/muggen/bakteriefylt weed en det lungene gjør?

Kan jo være en ide å spise resten, for det er nok en grunn til at du fant det i søppla
Sist endret av Novice; 20. februar 2013 kl. 19:09. Grunn: var sein, oppdaterte svaret..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan jo være noe slikt som en mor/far som fant noe stoff og kasta det, eller noen som bare måtte kvitte seg med det fort.
Den kan ha vært i kontakt med noe faenskap for alt du vet. Å konsumere noe som en ukjent person har kastet i søpla er kembo uforsvarlig. Hva andre folk på et forum sier om saken er irrelevant.
Sist endret av VinumSabbathi; 2. mars 2013 kl. 05:21.
Sitat av Novice Vis innlegg
Er det ikke sånn at magen bedre takler dårlig/muggen/bakteriefylt weed en det lungene gjør?

Kan jo være en ide å spise resten, for det er nok en grunn til at du fant det i søppla
Vis hele sitatet...
Mugg er ikke bra å røyke. Bakterier tåler derimot ikke varmen.
Det eneste som er bekymringsverdig er om noen kan ha dyppet/mistet pot'en i noe som er veldig farlig å røyke, men sjansen for dette er jo veldig minimal om det ellers ser greit ut.

Jeg er enig i at man aldri skal innta rusmidler man ikke vet noen ting om, men det går an å ta det litt på skjønn.
Worth Repeating: It’s Official! Cannabinoids Kill All Types of Cancer!

http://tokesignals.com/worth-repeati...s-of-cancer-2/
Er det noen her som vet om en side med stor oversikt over alle typer brunt og grønt?
Sitat av ToheZ Vis innlegg
Er det noen her som vet om en side med stor oversikt over alle typer brunt og grønt?
Vis hele sitatet...
Brunt (og grønt):
http://www.smokersguide.com/sg/index.html
Grønt:
http://www.leafly.com/
Sitat av ToheZ Vis innlegg
Er det noen her som vet om en side med stor oversikt over alle typer brunt og grønt?
Vis hele sitatet...
Nuggetry, Leafly.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som har erfaring med behandling av migrene med hasj/cannabis?
har prøvd masse medikamenter uten positiv effekt..
Sitat av Lithium420 Vis innlegg
noen som har erfaring med behandling av migrene med hasj/cannabis?
har prøvd masse medikamenter uten positiv effekt..
Vis hele sitatet...
Så absolutt, cannabis er en av de få tingene som lindrer en migrene litt for meg. Jeg kan ikke si at det funker for alle, men for meg er det værtfall til stor hjelp.
Sekunder effekten begynner å ebbe av så kjenner jeg migrenen komme sigende igjen.
Sist endret av anonym70908; 30. mars 2013 kl. 00:59.
takk for svar.. hvordan funker cannabis mot migrene anfall som jeg i all hovedsak er plaget med.. vet det kan være forskjell fra person til person, men men. hvist det kan funke er det jo verd ett forsøk...
For meg varierer det fra hvor kraftig anfallet er, og hvor mye/hvor god kvalitet jeg røyker. Kan være alt fra at migrenen forsvinner helt, til at det ikke virker i det hele tatt. Som oftest så lindrer det såpass at det kjennes ut som en vanlig/litt sterk hodepine, men ikke i nærheten av migrene nivå.
hvordan er det hvist du fyrer en om kvelden, er migrenen der når du står opp å skal på jobb/skole?
Migrenen kommer tilbake så snart effekten går vekk for min del.
takk for svar
▼ ... noen uker senere ... ▼
På cannabis kakako, har jeg oppnådd rett dosering/rus hvis jeg blir mer giggely og varm, smiler på en "barnslig måte".
Men at rusen øker gjevnlig?
Sitat av Laude Vis innlegg
På cannabis kakako, har jeg oppnådd rett dosering/rus hvis jeg blir mer giggely og varm, smiler på en "barnslig måte".
Men at rusen øker gjevnlig?
Vis hele sitatet...
Det høres ut som en vanlig reaksjon det. Hvor mye tok du, og hvor lenge siden?
Har ikke så mye erfaring med å innta det oralt, men de gangene jeg har gjort det, har rusen kommet sigende.
Du vil nok ikke peake før det har gått et par timer, og det skal stige jevnlig. Høres ut som du har gjort det rett.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
HER RØYKER JUSTIN BIEBERS DJ HASJ I OSLO!!
TV2 har postet en liten "artikkel" med en video snutt hvor de sier crewet til Justin Bieber røyker hasj på en nattklubb i Oslo. Som vanlig er det viktig å skrive hasj.

Denne saken kan man selvsagt ikke kommentere på. Det gjør meg faktisk sur.
Er det sensurering å fjerne kommentarfeltet på utvalgte saker? Dette er noe nesten alle nyhetsbyråer gjør når det er en sak om cannabis.
burde vært möderatör
Forhåpentligvis gjør dette at en viss andel beliebers nå syns cannabis er greit "pga. Bieber gjør det", og at resten av horene kutter seg selv til døde pga. skuffelsen :'D
Sist endret av pappabetaler; 18. april 2013 kl. 21:50.