Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1094
jeg var i LAR-systemet i 1 år og gikk på høye doser subutex etter 6 år med heroinmissbruk. Nå er jeg ute av systemet med en stor bi-smak. Så lurer jeg på om det er andre som har den smaken av LAR-Oslo som jeg har. Jeg sa klart ifra før sommerferien av jeg skal på mange reiser til utlandet osv. De ba meg søke om jeg kunne dra på disse turene tatt til betraktning at jeg selvfølgelig må ha med meg subutexen. (måtte gå til apoteket hver dag og hente doser i et år) jeg var også på møte hos overlegen der før sommeren for å fortelle om turene (familieturer også) så var jeg ærlig og sa at jeg hadde tatt noen rivotrier mot nervene nylig, da så de rødt og sa at jeg ikke kunne ta med meg medisinen min som jeg trengte. Derimot fikk jeg det sparket bak som jeg trengte om og gå cold-tyrkey fra 14mg subutex. behandlerne der lo av meg og sa at jeg kommer til å dø hvis jeg gjør dette. Jeg valgte å ikke å dra på avrusing der jeg kan rekke opp hånden å få medisin når jeg ikke greier og holde ut. Jeg valgte å gjøre det hjemme, først så klipte jeg i stykker visa-kortet mitt etter jeg hadde vert hos fastlegen og fått sobril og medisiner mot psykoser som jeg regnet med jeg skulle få. fastlegen min fniste av de behandlerne fra LAR da jeg var på ansvarsgruppemøte der (16 dager cold turcey da) og representantene fra LAR sa til legen min at jeg kan dø når som helst og få kramper, da fniste legen min og sa til LAR-folkene at jeg er beskytta av medisiner jeg fikk av han. Etter 4 uker var jeg i fin form, jeg skaffet meg rutiner som er et must får å ikke få tilbakefall. Jeg begynte å jobbe og etter mange fine turer i sommer har jeg gått til LAR og bedt om bekreftelse av at jeg er ute av systemet. Da ble jeg møtt med ambivalens og at de ville ha meg der så lenge som mulig, jeg ble iritert og sammen med legen min nå så har jeg greid å komme meg ut av det. Er det flere som opplever at LAR er et spindelvev? jeg syns det er helt utrolig. De skal hjelpe deg med å slutte med opiater, ikke holde på deg så lenge som mulig.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Gratulerer, du har jo vært råflink! Så deilig at du er rusfri nå og fått rutiner og sånn Stå på
Eneste kjennskap jeg har til Lar er hva et familiemedlem har sagt og det som er fortalt derfra er også hvor ubrukelige dem er. Vedkommende har sagt det er korrupsjon hele greia og det virker på meg ut fra det du skriver også at de bare vil ha flest mulig oppskrevet i behandling så de får god statsstøtte. Du har vært råflink som tok initiativet til å slutte selv og oppsøkte et annet opplegg som funka for deg.
Vet om en del folk som er i LAR, men INGEN av de har brukt opiater, ihvertfall ikke mer enn sporadisk bruk av Subutex. Er ikke greia med LAR at det skal hjelpe folk med opiatavhengighet å leve et hakket mer normalt liv?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
subutex/metadon er et syntetisk opiat, og så lenge man går på det eller så er man opiatavhengig/narkoman i statens sine øyne. kontrasten er stor når man er fri fra de stoffene i følelseslivet/mentaliteten.