Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1073
Noen som tilfeldigvis vet om hva de gjør på en helseattest for førerrett etter noen blir busta med narkotika?


Ble tatt i Januar før jeg ble 18 så driver jeg på med lappen men fikk brev om at jeg må fremvise helseattest før de godkjenner vandelen min på statens.

Er ikke clean nå for og si det sånn
Hei! Har akkuratt vært og tatt sjømanns attest / helse attest, vet ikke om de er likt men vil tro det er noe i samme duren.

Ble tatt blodprøve på og hun spurte om jeg kunne avlegge urinprøve, da svarte jeg at jeg var på do rett før jeg kom og hadde ingen sjangs til å få det til, så hun sa at jeg kunne komme tilbake etter legetimen og prøve på nytt. Etter hørselstest og div kom jeg tilbake og gjorde et forsøk, som da var mislykket, da sa hun at det gikk sikkert fint å viss urinprøve var noe som de måtte ha fikk jeg sikkert melding senere og måtte komme tilbake, har gått 4 uker nå uten noen form for tilbakekalling så ��
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var nylig igjennom det samme. Rusfri for anledningen, men med flere dommer for kjøring i påvirket tilstand på rullebladet.

Dro til fastlege med utskrift av skjema. Byttet fastlege et par uker i forkant. Møtte (med vilje) opp i arbeidsuniform med alle søknader og attester organisert i plastmapper.
Resultatet var strøken helseattest!

Virket ikke som om lege sjekket opp historikk, men har du historikk med rusmiddelbruk som fastlege har tilgang på?

NB: Husk å få 2 kopier: en til politiet og en til trafikkstasjon.

Gjorde uendelig med research før legetimen så bare spør!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var nylig igjennom det samme. Rusfri for anledningen, men med flere dommer for kjøring i påvirket tilstand på rullebladet.

Dro til fastlege med utskrift av skjema. Byttet fastlege et par uker i forkant. Møtte (med vilje) opp i arbeidsuniform med alle søknader og attester organisert i plastmapper.
Resultatet var strøken helseattest!

Virket ikke som om lege sjekket opp historikk, men har du historikk med rusmiddelbruk som fastlege har tilgang på?

NB: Husk å få 2 kopier: en til politiet og en til trafikkstasjon.

Gjorde uendelig med research før legetimen så bare spør!
Vis hele sitatet...

Nei, ble busta i Januar, søkte om førerkort i slutten av Januar og fikk pålegg om helseattest og nei jeg har heller ikke noe historikk med rusmiddelbruk. Er bare nysjerrig på om de tar pissings/blodprøve når du tar en helseattest for fører rett der.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, ingen prøver med mindre legen mistenker misbruk.