Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1867
Har en kompis jeg har tatt en del psykedelika sammen med. De siste gangene når vi har tatt sopp har han gått inn i en gjespe fase, akkurat som at kroppen hans ikke lar han slutte å gjespe. Dette ødelegger ganske mye på opplevelsen hans. For meg som har vært vitne til dette har jeg tenkt at det skjer fordi han lar det skje, akkurat som om han gir det så mye fokus at det må skje. Det blir bare en evig gjesp.
Han hadde just tatt 0,5g flein å enda samme problemet, men litt mildere.
Har noen noen lignende erfaringer? Eller tips og triks om hvordan man kan roe det?
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir alltid ganske sløv og gjesper i mellomperioder før sopp og anna psykedelia kikker inn.

Alle reagerer forskjellig på sopp, kanskje han rett og slett bare blir trøtt og sløv.

Har det vært snakka om og fokuset mye på når dere tar sopp sammen? Lett å få oppheng på noe, da vanskelig å slutte med det. Høres ikke gøy ut med en gjespende sopptripp..
Er ikke gjesping på sopp en kjent greia a?

"Excessive yawning is a side effect many people experience when they ingest psilocybin mushrooms (aka magic mushrooms). For some, it’s just annoying. For others, it’s a real distraction from their experience."

Would you like to know more: https://psychedelicreview.com/heres-...and-the-yawns/
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjesper alltid når jeg tar shrooms, uansett om det er microdose eller trippedose
Gjesper en del når jeg spiser sopp, men aldri så mye at det går utover opplevelsen. Men kan få følelsen av at jeg er udiskre hvis jeg er ute blant folk og tripper.

Men er det flere her som må prompe mye mot slutten av syretrippen? Ikke noe stort problem for meg det heller forsåvidt, men skulle heller vært foruten det enn gjespinga på sopp haha
Sist endret av Oslomann(26); 24. oktober 2020 kl. 11:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Oslomann(26) Vis innlegg
Gjesper en del når jeg spiser sopp, men aldri så mye at det går utover opplevelsen. Men kan få følelsen av at jeg er udiskre hvis jeg er ute blant folk og tripper.

Men er det flere her som må prompe mye mot slutten av syretrippen? Ikke noe stort problem for meg det heller forsåvidt, men skulle heller vært foruten det enn gjespinga på sopp haha
Vis hele sitatet...
Ja, på opptur og slutten av en trip fungerer paykadelika litt som stimulanser for min del. Må alltid bæsje som bare det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Vanlig med gjesping. Syns det ofte sammenfaller med god effekt

Du som opplever gjesping,spiser du ofte eller alltid hele fruktlegemer?
Sist endret av meaculpaUIO; 24. oktober 2020 kl. 15:24.
Synes selv at det er deilig med gjesping og en og annen brain zap på tur. Dess oftere og dypere jeg gjesper, dess mer intens virkning får jeg. Føles nærmest som hver gjesp omfavner hjernen med en hvit teppe og intensiteten øker. Brain zaps var vanligere hos meg i starten av karrieren, de oppsto gjerne når jeg befant meg i en veldig interessant og engasjerende tanketråd som på en måte climaxed med en brain zap. Nå opplever jeg det nærmest aldri, kanskje den mest dramatiske rewiring av hjernen vha psykedelika er over, ikke vet jeg. En liten avsporing der
Ser på gjesping på sopp like vanlig som kjevestramming på molly. Tror ikke det er noe å få gjort no med
Jeg ble trøtt, gjespa å stramma kjeven på oppturen da jeg spiste ca 1,1g flein.
Anonym bruker
"Redd Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjesping og rennende øyne/nese er helt normalt på opptur. Tygg ett pepperkorn og fokuser på noe annet.
Takk for svar!
Gjesper også på sopp, men han her kan styre med Gjesping i 30min i strekk, mer enn det også. Det kommer mest i siste halvdel av turen.
Vi har ikke snakket om det på tur, men ellers og jeg tror han også har konkludert litt med at det blir Et for stort fokus for han. Tar med en astma medisin neste gang, så kan vi i alle fall bruke placebo ��
For min del tror jeg gjesping en er assosiert med et ønske om å kontrollere opplevelsen. Man merker at man er i en slags drømmeverden og den første reaksjonen er å prøvde å våkne mer opp ved å ta inn mer luft. Fra min egen erfaring og fra å ha observert andre har det mer grunnleggende vært forårsaket av tanker og ting som dukker opp som man ikke ønsker å deale med. Jeg ville bedt vennen din om å prøve å bli bevisst hva hen tenker og ikke prøve å kontrollere det men la opplevelsen ta deg med dit den vil.
Sitat av pisk10hi Vis innlegg
For min del tror jeg gjesping en er assosiert med et ønske om å kontrollere opplevelsen. Man merker at man er i en slags drømmeverden og den første reaksjonen er å prøvde å våkne mer opp ved å ta inn mer luft. Fra min egen erfaring og fra å ha observert andre har det mer grunnleggende vært forårsaket av tanker og ting som dukker opp som man ikke ønsker å deale med. Jeg ville bedt vennen din om å prøve å bli bevisst hva hen tenker og ikke prøve å kontrollere det men la opplevelsen ta deg med dit den vil.
Vis hele sitatet...
Hvis det er tilfellet, hvorfor skjer det da ikke med LSD?

Forøvrig så har LSD en effekt på meg hvor jeg kan begynne å skjelve så mye at hele jeg rister, noe jeg også har observert hos andre. Underlig effekt, men ikke nødvendigvis en kjip opplevelse.
Jeg inniller meg at det kommer av serotoninen. Opplever det samme innimellom på ssri. Gjesper dobbelt så hardt som vanlig og det er jævlig digg. Hvis jeg går ut en kjølig kveld så går nesten kjeven i lås fordi jeg gjesper konstant
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pisk10hi Vis innlegg
For min del tror jeg gjesping en er assosiert med et ønske om å kontrollere opplevelsen. Man merker at man er i en slags drømmeverden og den første reaksjonen er å prøvde å våkne mer opp ved å ta inn mer luft. Fra min egen erfaring og fra å ha observert andre har det mer grunnleggende vært forårsaket av tanker og ting som dukker opp som man ikke ønsker å deale med. Jeg ville bedt vennen din om å prøve å bli bevisst hva hen tenker og ikke prøve å kontrollere det men la opplevelsen ta deg med dit den vil.
Vis hele sitatet...
Gjesping er faktisk en måte kroppen bruker på å kjøle ned blodet og hjernen (sånn i tillegg til å vekke opp kroppen om man er trøtt)
Gjesping forløser spenninger. Du vil se at når mennesker er nervøse eller stressede i en situasjon, gjesper de ofte. Jeg kan se for meg at det er en god del spenning og forventninger involvert rett etter man har inntatt noe som skal sende deg ut på kognitiv glattis.
Anonym bruker
"Pensjonert Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjesping er faktisk en måte kroppen bruker på å kjøle ned blodet og hjernen (sånn i tillegg til å vekke opp kroppen om man er trøtt)
Vis hele sitatet...
Har du en kilde? Interessant.