Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 6556
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey! Er 2,5 uke ute i hasjslutten (røyket daglig i ca 14 år) og drømmer som vanlig ekstreme ting. Går ikke på urinprøver ennå.
Noen triks eller droger for å begrense drømmeaktiviteten?
GHB funker, men å korke hele natta, hver natt er uaktuelt.
Jakter noe som heller ikke sitter lenge i kroppen, da jeg har noia for spyttprøvene.
Hvorfor vil du ikke drømme?
Det er vanlig med økt drømmeaktivitet etter cannabisslutt. De kan også være mye mareritt og syke ting. Dette vil avta jo lenger tid du ikke røyker. Vil ikke anbefale og bruke noe mot det. Dette tåler du

Roer seg nok i løpe av et par uker til.
Sist endret av NodSquad; 18. januar 2018 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan skjønne at TS er villig til å prøve andre drogere for å få en slutt på ekstrem/økt drømmeaktivitet selv om det ikke er å anbefale, det å ha "lange" drømmer og mareritt er faktisk horribelt i det lange løp, føles ut som du har sovet en eller to timer når du egentlig har sovet 7-8, ikke veldig morsomt når man skal på jobb.

En stund siden jeg har tatt noe selv, men opplever det samme som TS - vurderer å ta en tur til legen, kanskje et alternativ for deg og? I så fall så er jo ironien at cannabis er en av de tingene som hindrer eller minker den nevnte problemstillingen. Mener å ha lest at Ambien fungerer for noen, altså, Zolpidem - ville riktig nok lest meg opp rikelig, og ta i betraktning at det er ikke et sunt eller holdbart alternativ i det lange løp, lykke til.
Det går over av seg selv etter hvert. Selv suns jeg det var veldig morsomt å ha syke intense drømmer. Selv om det var en del mareritt.
Anonym bruker
"Velkommen Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Hvorfor vil du ikke drømme?
Vis hele sitatet...
LITT OFFTOPIC:

Drømming er en ting som ingen kan forklare, jeg vill si det er veldig mistenkelig at vi i det hele tatt drømmer. forskere sier vi ikke trenger "REM sleep" men det forekommer hos de fleste normale mennesker.

En av grunnene til at jeg ikke slutter med cannabis er nettopp pga jeg begynner å drømme igjen, å jeg ser på drømmer som en "hjernevasking" siden viss du drømmer visse ting kan du våkne å uten å tenker over det går det på din underbevissthet å det kan gjøre at du tar valg i hverdagen du ikke ville gjort. viss du ikke hadde drømt om diverse. viss du forstår hva jeg mener.

REM = Rapid Eye Movement akkuratt som om du blir bortført eller er som dama i exorcisten filmene..
Under søvn er det ulike deler av hjernen som slår seg av på forskjellig tidspunkt. På rem er det en VISS bevissthet/egoet som ikke er helt avslått. Deler som styrer logikk osv er for eksempel av. Drømming er egentlig bare tenking og det er jo det som er deg. Viss du ikke liker å drømme så er det noe galt med deg selv siden det er jo du som lager drømmen. Siden du har røykt så lenge har du vært vandt å sove så tungt at du ikke er borti REM stadiet så mye. Er helt naturlig å bli litt "skremt" av å prøve noe nytt, spesielt med "abstinensene". Mest sannsynlig så vil dette problemet forsvinne i form av at du for eksempel slutter å bry deg, liker det du drømmer, eller noe helt annet.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

En av grunnene til at jeg ikke slutter med cannabis er nettopp pga jeg begynner å drømme igjen, å jeg ser på drømmer som en "hjernevasking" siden viss du drømmer visse ting kan du våkne å uten å tenker over det går det på din underbevissthet å det kan gjøre at du tar valg i hverdagen du ikke ville gjort. viss du ikke hadde drømt om diverse. viss du forstår hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Tøv og fanteri. Du drømmer uansett, du husker bare ikke drømmene dine når du er innrøyka. Hvordan vet du at at drømmene dine ikke påvirker deg selv om du ikke husker de?
Anonym bruker
"Velkommen Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tøv og fanteri. Du drømmer uansett, du husker bare ikke drømmene dine når du er innrøyka. Hvordan vet du at at drømmene dine ikke påvirker deg selv om du ikke husker de?
Vis hele sitatet...

Ja gi meg kilder på at jeg har feil da, tulling.
Du kan stoppe REM sleep med cannabis, å det du kansje mener er at du kan få drømmeaktivitet under andre søvn sykluser. MEN det er veldig forskjellig. Øyene beveger seg ikke osv, helt annerledes hjerne aktivitet.

Å du trenger ikke være hjernekirurg eller einstein for å innse at du ikke drømte en natt, å viss jeg ikke husker de så teller de ikke uansett. Å jo, jeg har gjort forskjellige eksperimenter med å ha REM sleep å ikke, å jeg fant ut at jeg selv blir påvirket av REM sleep, viss jeg har mareritt om en person, kan jeg unngå denne personen viss jeg ser han dagen etterpå pga jeg hadde den drømmen. Så jo det kan påvirke deg, å viss du ikke drømmer så påvirker det ikke deg i samme grad. F.eks.

Men kom gjerne med bevis på at voksne mennesker trenger REM sleep, jeg tror seriøst verden hadde vært ett bedre sted viss folk sluttet å drømme.
Anonym bruker
"Velkommen Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les gjerne også om folk som har insomnia som ikke sover i det hele tatt, å de er friske å raske. Å les opp om channeling å sånn også, så kansje du forstår hva jeg mener med at drømming er noe skummelt.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja gi meg kilder på at jeg har feil da, tulling.
Du kan stoppe REM sleep med cannabis, å det du kansje mener er at du kan få drømmeaktivitet under andre søvn sykluser. MEN det er veldig forskjellig. Øyene beveger seg ikke osv, helt annerledes hjerne aktivitet.

Å du trenger ikke være hjernekirurg eller einstein for å innse at du ikke drømte en natt, å viss jeg ikke husker de så teller de ikke uansett. Å jo, jeg har gjort forskjellige eksperimenter med å ha REM sleep å ikke, å jeg fant ut at jeg selv blir påvirket av REM sleep, viss jeg har mareritt om en person, kan jeg unngå denne personen viss jeg ser han dagen etterpå pga jeg hadde den drømmen. Så jo det kan påvirke deg, å viss du ikke drømmer så påvirker det ikke deg i samme grad. F.eks.

Men kom gjerne med bevis på at voksne mennesker trenger REM sleep, jeg tror seriøst verden hadde vært ett bedre sted viss folk sluttet å drømme.
Vis hele sitatet...
Så det er nivået freak har kommet til, at man kaller hverandre for tullinger. Bevisbyrden ligger hos den som fremsetter påstanden. Hva du skriver fremstår forøvrig som noe man kan koke opp mens man er på syre. På tide å roe ned litt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det er nivået freak har kommet til, at man kaller hverandre for tullinger. Bevisbyrden ligger hos den som fremsetter påstanden. Hva du skriver fremstår forøvrig som noe man kan koke opp mens man er på syre. På tide å roe ned litt?
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke meg du snakker til, men kan ikke si at tonen din var så mye bedre. Når du bestrider det han skriver så sier det seg selv at du er like "pliktig" i å henvise til kilder som han er.

Er ikke vanskelig å forstå hva trådstarter mener, han ønsker ikke å huske drømmene sine. Har selv ikke drømt (husket... ) på flere år grunnet hasjbruk.
Sist endret av pkk1990; 19. januar 2018 kl. 00:47.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Greit nok å huske de. Men de mest intense marerittene ønsker jeg helst å unngå i sluttperioden.
Er en av de som trenger en del søvn for å bli opplagt, og fungerer svært dårlig når jeg ikke får det.
Spiser forøvrig quetiapin for å sovne. Sover et par timer, våkner gjennomsvett og livredd, for så å gjenta prosessen.
Gjerne samme drøm som fortsetter/går i reprise.
Det med at man våkner gjennomvåt av svette mitt på natta hver eneste natt er vanlig i noen uker etter man slutter av cannabis (hvis man har vært en storforbruker). Det kommer ikke nødvendigvis av drømmene.

Har du prøvd å få sove uten quetiapin? En kompis hadde tatt quetapin etter syre og den quetapinen hadde tydeligvis utløst et helvete i hodet hans. Kunne være greit å prøve én natt bare for å utelukke quetiapinen.

Har ikke noe godt svar på hva du kan gjøre for å motvirke drømmene, men når cannabis gjør at man ikke drømmer, da må det da finnes andre ting du kan ta som har samme effekt og er mildere mot kroppen enn ghb.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Svettingen er grei. Stor seng. Det er "livredd" biten som plager meg.
Spist quetiapin i et par år, så vet ikke hvordan man sovner uten

Gjør et forsøk uten quetiapin idag, men med GHB.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
En kompis hadde tatt quetapin etter syre og den quetapinen hadde tydeligvis utløst et helvete i hodet hans.
Vis hele sitatet...
Quetiapine virker jo i mot LSD, det demper effektene, både det visuelle og psykiske. Dette syns jeg hørtes rart ut.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Quetiapine virker jo i mot LSD, det demper effektene, både det visuelle og psykiske. Dette syns jeg hørtes rart ut.
Vis hele sitatet...
Dette var tydeligvis etter at lsd rusen hadde lagt seg og han skulle ha noe å sove på. Vet ikke alle detaljer, men tror det var at han begynte å trippe igjen etter at han inntok det.

Vet ikke hvor uvanlig det er, men det skjedde nå i hvertfall for han.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
LITT OFFTOPIC:

Drømming er en ting som ingen kan forklare, jeg vill si det er veldig mistenkelig at vi i det hele tatt drømmer. forskere sier vi ikke trenger "REM sleep" men det forekommer hos de fleste normale mennesker.
Vis hele sitatet...
Vil gjerne ha en kilde på påstanden din for jeg kan poengtere at nei, det er ingen konsensus blant forskere at vi ikke trenger REM-søvnfasen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja gi meg kilder på at jeg har feil da, tulling.
Du kan stoppe REM sleep med cannabis, å det du kansje mener er at du kan få drømmeaktivitet under andre søvn sykluser. MEN det er veldig forskjellig. Øyene beveger seg ikke osv, helt annerledes hjerne aktivitet.
Vis hele sitatet...
Bevisbyrden er din siden du kom med en udokumentert påstand først, men greit jeg kan spille med:

Denne studien tar for seg hvor godt minner lagres med og uten REM-søvnfasen.

Denne tar for seg hypersensitivitet i dopanergiske systemet etter manglende REM-søvnfase.

Det de er enige i er at REM-søvnfasen er et viktig steg der hjernen kategoriserer og lagrer minner, de mest aksepterte teoriene er at dagens hendelser sorteres, bearbeides og eventuelt lagres.
Det er også indikasjoner på at hjernen bruker denne fasen for å bli kvitt avfallstoffer som akkumulerer seg i løpet av dagen.

https://www.ninds.nih.gov/Disorders/...standing-Sleep

Så ja, du tar feil, du kommer ikke bare her og proklamerer slike ting uten å i det minste prøve å underbygge påstandene dine med noe mer substansielt enn anekdoter.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv å lær deg lucid dreaming aka du har kontroll over drømmen å kan gjøre hva f du vil, ønsker selv å lære dette, hadde vært fett.
REM, drøm eller mareritt ,, mange av oss har forskjellige reaksjoner på hvordan `hodets søvn` påvirker resten av kroppen . Noen lever med " styggen på ryggen " - å som i sangteksten - `våkner opp i et badekar av svette` , å `styggen på ryggen` kan igjen defineres på forskjellige måter fra person til person ..
Et vanlig signal hjernen sender ut i kroppen under søvn - er å typisk våkne opp med `morrabrød` , en indikasjon på at `her har vi kanskje drømt noe hyggelig` - men andre igjen er actionhelter på natta , blir halshogget av naboen eller drømmer de sprengteste konspirasjonsteoriene - som hos noen gjør at hjernen sender signalene rett ut i muskulaturen slik at man sover urolig og våkner opp uopplagt , sliten , redd å kanskje med istykkergnissa tenner !!

Jeg skjønner godt at trådstarter ikke har noe ønske om å huske drømmene sine , jeg har det slikt selv .. Jeg har somregel faste `innlednings`drømmer - der jeg vanligvis er SYNSK og oppklarer alle verdens problemer .. Faktisk var det JEG som fant ut hvor Bin Laden gjemte seg !! jepp , ekstremt spennende drøm !! MEN jeg sleit i årevis med `våkne tvangstanker` , sjekking av bilskilter og `CIA-illusjoner` - nettop pga at MIN drømming fører til slike ekle fysiske/psykiske reaksjoner !

Så , TS - Jeg vet ikke hvor høy dose Quetapine du tar , Accord depot eller orginal Seroquel - men riktig dosering burde `slette minnet` i god tid før `innledningen` i drømmen din tar av !
Du kan også evt prøve noe som heter SAROTEX , som har lignende søvnfordeler !
Disse virker på meg ,, av å til for godt - ( sovner av ) - så jeg har innimellom opphold !


Lykke til
Anonym bruker
"Velkommen Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva du skriver fremstår forøvrig som noe man kan koke opp mens man er på syre. På tide å roe ned litt?
Vis hele sitatet...
Tar aldri syre eller psykadelika, hater det for å si det mildt.


Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vil gjerne ha en kilde på påstanden din for jeg kan poengtere at nei, det er ingen konsensus blant forskere at vi ikke trenger REM-søvnfasen.


Bevisbyrden er din siden du kom med en udokumentert påstand først, men greit jeg kan spille med:

Denne studien tar for seg hvor godt minner lagres med og uten REM-søvnfasen.

Denne tar for seg hypersensitivitet i dopanergiske systemet etter manglende REM-søvnfase.

Det de er enige i er at REM-søvnfasen er et viktig steg der hjernen kategoriserer og lagrer minner, de mest aksepterte teoriene er at dagens hendelser sorteres, bearbeides og eventuelt lagres.
Det er også indikasjoner på at hjernen bruker denne fasen for å bli kvitt avfallstoffer som akkumulerer seg i løpet av dagen.

https://www.ninds.nih.gov/Disorders/...standing-Sleep

Så ja, du tar feil, du kommer ikke bare her og proklamerer slike ting uten å i det minste prøve å underbygge påstandene dine med noe mer substansielt enn anekdoter.
Vis hele sitatet...
Poenget er jo at dette er noe som er hemmelig, de vill at folk skal tro at drømmer er viktig. Prøv selv å gå uten rem sleep se at kildene dine er ikke troverdig for de som ikke drømmer. Eller kansje jeg er den eneste i verden som ikke drømmer, heldige meg?

Men ok, jeg tar feil å viss du ikke drømmer blir du blind, husker ingenting,du kommer til å få parkinson,alzheimer å altslags styggedom å du kan glemme å føle deg uthvilt uten rem søvn.

Å selvfølgelig skal det være alle psykonautene som kommer å sier bullshit, ironisk nok. Dere elsker jo å ikke være dere selv

Spør legen din eller hvemsom helst forsker du møter å de sier rem søvn er ikke nødvendig for å ha en god natt søvn. (sett at de ikke er medlem av noe jalla losje eller lignende.)
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tar normalt 25mg quetiapin for søvn.
Siste to dagene har jeg økt til 75mg for å prøve å begrense drømmeaktiviteten.
Det har vært en stor suksess
Litt dårligere spyttproduksjon, men det må man jo regne med.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Poenget er jo at dette er noe som er hemmelig, de vill at folk skal tro at drømmer er viktig. Prøv selv å gå uten rem sleep se at kildene dine er ikke troverdig for de som ikke drømmer. Eller kansje jeg er den eneste i verden som ikke drømmer, heldige meg?

Men ok, jeg tar feil å viss du ikke drømmer blir du blind, husker ingenting,du kommer til å få parkinson,alzheimer å altslags styggedom å du kan glemme å føle deg uthvilt uten rem søvn.

Å selvfølgelig skal det være alle psykonautene som kommer å sier bullshit, ironisk nok. Dere elsker jo å ikke være dere selv

Spør legen din eller hvemsom helst forsker du møter å de sier rem søvn er ikke nødvendig for å ha en god natt søvn. (sett at de ikke er medlem av noe jalla losje eller lignende.)
Vis hele sitatet...

Problemet er at du fremdeles ikke har kommet med noen beviser på disse påstandene dine. Og i en ordentlig diskusjon må vi kunne bygge opp om påstandene våre, jeg kunne jo like godt påsto at du er en undercover KGB agent som er her for å spre feilinformasjon om søvnhelse. Du skal få oss nordmenn til å bli sløve slik at den russiske invasjonen går glattere...


Så nå er det en konspirasjon rundt søvn? Er du klar over hvor tullete du høres ut? Det her er jo aluminiumsfoliehattmateriale. Du dytter bevisbyrdelsen unna og ber oss "åpne øynene" for noe du mener åpenbart men som tydeligvis ikke er det. Å be oss snakke med legene våre om rem søvn er ikke å legge frem bevis.
Om du ikke har noe bedre å komme med: noen bevis i form av medisinske journaler eller artikler så vil jeg vennligst be deg finne andre steder å proklamerte dette våset.
Anonym bruker
"Vant Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyka Cannabis i 5 år, fra morgen til kveld. Jeg havna i en rusutløst psykose, og innså hvor store problemer jeg hadde psykisk, spesielt seksuelt. Jeg slutta å røyke OG runke dagen jeg begynte å høre stemmer. Jeg hadde våte drømmer ca. annenhver dag i et halvt år før jeg fikk kontroll. Det tok enda 1,5 år før jeg ble normal, med OK selvtillit og aksept for min seksuelle legning.

Det er en erfaring som har gitt meg respekt for hjernen. Jeg røyker fortsatt ikke, snuser ikke, drikker ikke kaffe eller alkohol, og har sex kun når det skjer naturlig, med mennesker jeg virkelig er glad i. Jeg føler at det å røyke nå og da ikke ville vært et problem og jeg ville klart å kontrollere inntaket. Men jeg har funnet gleden i å være total avholds og det å motstå fristelser gir meg en uforklarlig indre styrke og selvtillit jeg ikke hadde før.

Jeg tror at drømming er viktig, og en del av grunnen til at jeg ble både syk og frisk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar normalt 25mg quetiapin for søvn.
Siste to dagene har jeg økt til 75mg for å prøve å begrense drømmeaktiviteten.
Det har vært en stor suksess
Litt dårligere spyttproduksjon, men det må man jo regne med.
Vis hele sitatet...
Litt weird ettersom quetiapin har økt drømmeaktivitet som vanlig bivirkning. Jeg får hvertfall jævlig mye syke drømmer av det. Synes det er morsomt jeg da.
Les deg opp på "Lucid dreaming" det er litt jobb men når du innser at du får det til er det så awsomt at du ikke får lyst til å røyke igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyka Cannabis i 5 år, fra morgen til kveld. Jeg havna i en rusutløst psykose, og innså hvor store problemer jeg hadde psykisk, spesielt seksuelt. Jeg slutta å røyke OG runke dagen jeg begynte å høre stemmer. Jeg hadde våte drømmer ca. annenhver dag i et halvt år før jeg fikk kontroll. Det tok enda 1,5 år før jeg ble normal, med OK selvtillit og aksept for min seksuelle legning.

Det er en erfaring som har gitt meg respekt for hjernen. Jeg røyker fortsatt ikke, snuser ikke, drikker ikke kaffe eller alkohol, og har sex kun når det skjer naturlig, med mennesker jeg virkelig er glad i. Jeg føler at det å røyke nå og da ikke ville vært et problem og jeg ville klart å kontrollere inntaket. Men jeg har funnet gleden i å være total avholds og det å motstå fristelser gir meg en uforklarlig indre styrke og selvtillit jeg ikke hadde før.

Jeg tror at drømming er viktig, og en del av grunnen til at jeg ble både syk og frisk.
Vis hele sitatet...
Hvis det du sier er sant er jeg mektig imponert
Det krever enormt med selvdisiplin for å gjennomføre det du har greid. Jeg tviler ikke på at du har fått masse mestringsfølelse, og blitt en mye bedre utgave av deg selv også.

Selv har jeg gått fra å røyke cannabis hver dag - til én gang i måneden. Gått fra å misbruke nikotin HELE tiden til å slutte helt. Alkohol hver helg til én gang i måneden. Men kaffekoppen greier jeg ikke å sette fra meg.

Selv kommer jeg nok alltid til å være avhengig av en eller annen form for rus. Akkurat nå er det trening og koffein. Samtidig spiser jeg litt for mye sukker.

Jeg ble nysgjerrig på hva du gjør nå når du skal slappe helt av, eller ha et behov for å se fra et nytt perspektiv?
Går du turer i skogen, hører på musikk eller spiller tv-spill?
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste tips jeg har er å slutte med quetiapin forutsatt at det er trygt mtp psyken din.

Quetiapin kommer til å gi mye syke drømmer, spesielt nylig etter cannabis-kutt.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TS her. Ny bruker.
Quetiapin kan jeg ikke slutte på helt ennå. Etter bruk av disse glemmer man hvordan man sovner naturlig virker det som.
Drømmene blir bare rarere og rarere.
Ikke hatt mareritt de siste par dagene, men drømmene er ekstremt "virkelige" og når jeg våkner, spretter jeg opp av senga for å gjøre det jeg skulle gjøre i drømmen. Gjerne 4-5 ganger, og blir like frustrert hver gang, da jeg våkner i "feil hus".
Litt moro er det å da

Ellers begynner jeg å bli klarere i hodet, og klarer oftere å fullføre en tanke.
Veldig glad jeg valgte å ta en lengre pause fra bongen
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må nå stå opp. Skulle egentlig vært hos kompis i natt. Øl og festligheter. men har en del gjøremål idag, så ble hjemme.
Eller gjorde jeg det? Ølen smaker godt, ligger kanskje å sover på hans sofa, og katten hans ligger å maler på magen min.
Strekker meg etter ølen, og befinner meg hjemme. Sekunder senere er jeg tilbake hos kompis, blir usikker på hvor jeg i virkeligheten er så de gir meg en del tester for sansene mine. Ok, jeg må være hos kompis.
Nå er jeg igjen hjemme, sitter på skåla i mørket og skriver, tror jeg. Vil gjerne sove mer, men da vil jeg faktisk sove, ikke bare våkne hos kompis.
Får se om jeg finner denne teksten senere, da jeg er litt usikker på hva som er virkelighet.

TS
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Update fra TS:

Er nå ca 5,5 uke uti slutten.
Drømmer har stabilisert seg allerede og svettingen er minimal.

Så til dere andre som slutter etter mange års bruk; slapp av, det gir seg snart
Anonym bruker
"Leken Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøver å trappe ned litt sjøl, etter røyking hver dag i 3 år. Drømmer noen ganger til vanlig, og er som regel glad i å det. Men nå hvis jeg ikke røyker en dag ender jeg opp med helt jævlige mareritt, våkner da folk dreper meg i drømmene, og noen av de føles nesten ut som søvnparalyser. Så da ender det med at jeg må stå opp midt på natta for å fyre, bare så jeg skal tørre sove igjen uten å få flere mareritt. Hva endte du opp med å gjøre for at det ble bedre TS ?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lav dose GHB ble redningen noen dager. Samt å ikke spise noen timer før sengetid.
Ellers er vel eneste løsningen jeg kan se å kutte ut totalt.

Et jævla slit de første 5 ukene, men nå føles det fantastisk.
Jeg sover godt og drømmer endelig hyggelige ting.

Har en kompis på besøk som sitter å røyker ved siden av meg, uten at jeg får lyst på.
Kan ikke si jeg merker at hodet er noe særlig klarere ennå, men om det skjer er jo det en sterk bonus.

-TS
Hvis du ikke våkner midt i en drøm vil du glemme den. Så, sov til du våkner av deg selv.
Det at man drømmer igjen, er jo det beste med pause/slutting bare drømmene er jo grunn nok i seg selv til å slutte
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Litt weird ettersom quetiapin har økt drømmeaktivitet som vanlig bivirkning. Jeg får hvertfall jævlig mye syke drømmer av det. Synes det er morsomt jeg da.
Vis hele sitatet...
Samme situasjon her, brukt quetiapin en ganske god stund nå. Sirkulerer mellom "mareritt" hvor jeg rømmer og rømmer natta lang fra de merkeligste monstrene, så er det drømmer hvor jeg redder verden natta lang, gang på gang. Så er det de drømmene som like så godt kunne skjedd under LSD-rus med røyking av DMT på peaken, hvor virkelig ingenting gir noe mening og det bare skjer de sykeste ting etter hverandre. Merker at det varierer veldig i forhold til hva slags psykisk periode jeg er i. Samt hvor mye hasj som har blitt konsumert på kvelden. Artig er det som regel, selv om det er skummelt. Fordi tinga som skjer er bare helt høl i hue, når jeg forklarer drømmene mine så er det som jeg er på en heeelt annen plan enn mine medmennesker. Kjenner også forskjell på om jeg tar depot eller ikke. Med depot er det gjerne samme drømmen igjennom hele natta, og de blir en ganske god del lenger enn uten depot.
Sist endret av TheBean; 16. februar 2018 kl. 19:11.
Jeg røyker hasj ca tre kvelder/netter i uka, og drømmer grusomme ting hver natt, har aldri merket forskjell på natt med og uten hasj ang drømmer. MEN det jeg ville si er quetiapin ga meg MER mareritt og en slags søvnlås eller paralyse. Jeg hadde mareritt om at politiet hersa med meg mens jeg var helt rusa uten evne til å si noe, dette går igjen for meg, og viste jeg drømte samtidig som drømmen var like skummel og virkelig. Jeg dunket til slutt i veggen og skrek for å prøve å våkne, måtte roe ned naboen dagen etter. Våkna av mitt eget skrik, og hadde vondt i hånden. Marerittet ble med meg etter jeg sto opp, som en stemning nesten.

Helt grusomt. Tar aldri den tabletten igjen, jeg tok den nettopp for å slippe å drømme en natt. Vallergan er bedre for meg, og så bruker jeg imovane fast. Den hadde jeg aldri klart meg uten. Sover aldri mer en to timer i strekk, så er jeg våken en time kanskje før jeg sover to til. Sover med klærne på fordi drømmene går fort vekk når jeg står rett opp fra sengen og setter meg m dataen. Dessuten må jeg eller kle på meg om og om igjen.

Jeg opplever også at å ha musikk på om natten når jeg sover hjelper for meg, jeg hører 90talls trance om natten på ganske høyt volum. Folk akjønner det ikke, hehe. Jeg klarer nesten ikke slappe av uten den duren i huset. Dag og natt.

s