Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6412
En venninne av meg står i en kjip situasjon hvor hun og en bekjent skulle byttehandle kjøretøy. Det var snakk om en bil som skulle byttes mot en annen bil, også skulle det noen ekstra deler og litt kontanter på bordet i tillegg for denne handelen. Bekjenten kom med sitt kjøretøy og dro avgårde med venninnen min sin bil hvor de skulle prøve bilene og se over at byttet hørtes fornuftig ut for begge parter. Før avtalen ble gjort fullstendig sluttet motparten all kommunikasjon. I tillegg forsynte bekjenten seg av samtlige deler av verdi på kjøretøyet til veninnen min, ca 50 000 kr. mens kjøretøyet enda sto som registrert i hennes navn. Nå har hun et verdiløst kjøretøy som ikke er registrert på henne, og bekjenten har totalhavarert hennes bil, slik at det kun er karoseriet igjen omtrent. Nå har motparten fått inviglet besøks og kontaktforbud mot veninnen min slik at hun er forhindret fra å kontakte eller oppsøke. Så nå kommer hun ingen vei med denne saken. Hun har forsøkt å anmelde motparten til politiet men det ble henlagt. Så nå er hun litt rådvill til hva hun egentlig kan gjøre. Hun vil jo i utgangspunktet bare ha tilbake sin opprinnelige bil med deler, og at motparten skal hente sin bil, men i verste fall kan hun godta at bilen som tilhører motparten blir registrert i hennes navn. Men dette er jo umulig å få til nå som dette besøksforbudet ligger på bordet. Hun har ikke godtatt besøksforbudet, men imens hun venter på at det skal behandles av politiet er det gyldig enn så lenge. Venninnen min er på ingen måte verken farlig eller truende eller har gjort noe som skulle indikere at hun kan være det heller. Dette er et bevisst trekk fra motparten for å slippe «maset» hennes.
Noen som har vært borti lignende og har forslag til hvordan hun kan løse dette? Jeg har foreslått at hun burde kontakte en advokat.
Veldig spesielt, men med besøksforbud og henleggelse fra politiet ser jeg ikke annen vei enn advokat.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Veldig spesielt, men med besøksforbud og henleggelse fra politiet ser jeg ikke annen vei enn advokat.
Vis hele sitatet...
Eller selvtekt, som jeg aldri anbefaler. Gi og ta med samme mynt er et fint konsept.
Sist endret av Superspurv; 12. mai 2021 kl. 13:32.
Motanmeld for bedrageri?
Lar du en bilkjøper prøvekjøre en verdiful bil uten å bli med? Eller uten å ta pant? Sorry, men....
Hun fikk jo bilen til motparten da, som ved første øyekast var et rettferdig bytte men som viste seg å være langt mindre verdt enn hennes bil. Ingen av bilene er blitt overført med salgsmelding osv enn så lenge og dette får hun jo ikke til å løse med motparten grunnet dette besøksforbudet.Har allerede blitt forsøkt anmeldt uten at det førte noen vei. Hun er mest fortvilt over bilen til motpart i saken som nå står og opptar plass i hennes innkjørsel. Den er jo skilt på og er ikke ført over på henne enda, og når hun har prøvd å komme i kontakt med vedkommende ordnet de et besøks og kontaktforbud. Så hun kan ikke selge bilen videre heller for å prøve å dekke inn noe av tapet.
Sitat av QueenOfPanic Vis innlegg
Ingen av bilene er blitt overført med salgsmelding osv enn så lenge og dette får hun jo ikke til å løse med motparten grunnet dette besøksforbudet.Har allerede blitt forsøkt anmeldt uten at det førte noen vei. Hun er mest fortvilt over bilen til motpart i saken som nå står og opptar plass i hennes innkjørsel. Den er jo skilt på og er ikke ført over på henne enda, og når hun har prøvd å komme i kontakt med vedkommende ordnet de et besøks og kontaktforbud. Så hun kan ikke selge bilen videre heller for å prøve å dekke inn noe av tapet.
Vis hele sitatet...
Salgsmelding/omreg foregår nå digitalt så hvis det virkelig var løsningen er det vel ingenting i veien for det.

At bilen står i oppkjørsla er vel heller ikke noe problem all den tid hun har nøkler er det bare å sette de i tenninga å vri om og flytte den.

Dette høres ut som en historie å ta lærdom av. Ikke deale med idioter, noe sier meg at dette ikke kom helt uten forvarsel.

Så må man spørre seg hvor mye skal man gidde å mige med dette før man kan kalle en spade for en spade og sørge for at noe liknende ikke skjer igjen.. Bilen hennes er jo tydeligvis historie, den er totalhavarert. Kansje er det bedre å "flippe burgere" en måned enn å deale med dette.

Det rettferdigjør ikke handlingen til motparten, ei heller forsvarer den men det kan få en ende på galskapen.
Sist endret av Dough; 13. mai 2021 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.