Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4331
Jeg har tatt første dose av AstraZeneca og nå har jeg blitt tilbudt 2. dose med Pfizer neste uke.

Min mor er spesielt redd for at noe skal skje om jeg tar to ulike vaksiner, men hun er ganske skeptisk av seg og tror på det meste hu leser på nett (tenk, essential oils typ).

Har lest litt på nett og til nå så virker det som at det ikke skal være noe problem å blande vaksiner. Men hva tenker dere?

Vil jo helst være fullvaksinert, istedet for å bare ha en dose. Men er så usikker
Jeg tenker at det burde gå bra uten å kan komme med noe faglig argument, men la oss si at vaksine A gir deg større bivirkninger enn vaksine B så er det kanskje greit at man får bare halve av den man tåler minst om du skjønner?
Det jeg tenker, er at ingen eller ekstremt få har nok bakgrunnskunnskap, for å mene noe om dette. Så de rådene du får er mest sannsynlig like mye verdt, som vitsene i de festknallene en finner på mange kransekaker. Dette har helsemyndighetene tenkt nøye igjennom, og funnet ut er forsvarlig. Da er det aller, aller, aller mest forsvarlig. Du kan tenke som så, uten så kan du få sykdommen. Som mange har sett, men ikke riktig alle forstått, så kan det da gå til helvete ganske så fort.

Mitt tips er, å benytte tilbudet. Lev vel!