Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 8440
Yo! Er det noen her med samme tlf?
Foran på skjermen kan det se ut som det ligger et beskyttelses filter over skjermen, man ser det spesielt for rundt frontkameraet. Men det sitter så godt av jeg kvier meg litt for å plukke det av. Spørsmålet er om noen kan bekrefte eller avkrefte at dette er et filter som går ann å ta av?
Den kommer med ferdigmontert skjermbeskytter ja.
Psykonaut
Trådstarter
Såndet er ikke noe jeg kan "plukke" av? Kan se ut til at det har lagt seg noen luftbobler under.
Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Såndet er ikke noe jeg kan "plukke" av? Kan se ut til at det har lagt seg noen luftbobler under.
Vis hele sitatet...
Jo, du kan plukke den av.
Men om du skal ha på nytt så bør du sjekke om samsung har fikset problemene med tredjepart glassbeskyttere.

Fingeravtrykkleseren bruker lyd for å lese avtrykket, noen beskyttere gjør at Fingeravtrykkleseren kun registrerer undersiden av selve beskytteren, slik at alle med en finger kan åpne telefonen.

https://www.androidcentral.com/does-...een-protectors
Psykonaut
Trådstarter
Skjønner! Takk for svar!
Er du fornøyd med S20 FE? Hvilken modell hadde du før den? Lest av S20 FE har snapdragon prosessor som er bedre enn den som vanligvis er i europa.
Sitat av Best og værst Vis innlegg
Er du fornøyd med S20 FE? Hvilken modell hadde du før den? Lest av S20 FE har snapdragon prosessor som er bedre enn den som vanligvis er i europa.
Vis hele sitatet...
Det er en ok telefon, men det er alt. Den koster 2000kr for mye (5g).

Jeg har Huawei mate 20 pro og samsungen er fortsatt ikke hovedtelefon her enda.

Minus:
Den er tung.
Den er tykk.
Den er vond å holde (og jeg har store hender).
Kamera er midt på treet i lyse omgivelser og har en veldig varm farge som ikke ser så naturlig ut.
Ikke HDR på skjerm (selv om det ikke nødvendigvis er en dealbreaker).
Ansiktsopplåsing og fingeravtrykk er noe tregere og mindre treffsikkert en på mate 20 pro.
Kun HD oppløsning, men det er kun merkbart om du kommer fra en telefon som har større oppløsning.

Pluss:
God flyt på skjermen når du scroller.
Gode bilder i mørke omgivelser.
God batteri kapasitet (men det er det på mate 20 pro også)
5G

Subjektivt:
Huawei har et overlegent ui i forhold til Samsung så for min del føles samsung sitt litt "barneaktig", vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men Huawei sitt ui ser mer moderne ut.

Jeg savner også muligheten for å dunke/tegne med knokene på skjermen for å trigge snarveier slik jeg kan med mate 20 pro.

Alt i alt en ok telefon, men personlig ble jeg skuffet for majoriteten av testene jeg leste roste telefonen opp i skyene.
Flere som opplever at kameraet er ræva på s20? Kornete osv og feks på snapchat så ser det ut som det er zooma inn på fremkameraet? Tips mottas
Sitat av suwoop Vis innlegg
Flere som opplever at kameraet er ræva på s20? Kornete osv og feks på snapchat så ser det ut som det er zooma inn på fremkameraet? Tips mottas
Vis hele sitatet...
Om du mener støy i bildet så opplever jeg akkurat det samme på min s20 FE (5g).

Jeg kan prøve å ta noen bilder i ettermiddag.
Sist endret av random105675; 18. januar 2021 kl. 08:11.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Best og værst Vis innlegg
Er du fornøyd med S20 FE? Hvilken modell hadde du før den? Lest av S20 FE har snapdragon prosessor som er bedre enn den som vanligvis er i europa.
Vis hele sitatet...
For og være ærlig merker jeg skjeldent noe vesentlig stor forskjell på mobilene i S-serien. Siste jeg hadde var s8 og de 2 eneste nevneverdige forskjellene jeg merker på bruk er veldig god batterikapasitet, og et bedre kamera. Sikkert noen flere ting også, men mtp at jeg ikke er super teknisk så jeg jeg ikke helt hva jeg skal se etter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Om du mener støy i bildet så opplever jeg akkurat det samme på min s20 FE (5g).

Jeg kan prøve å ta noen bilder i ettermiddag.
Vis hele sitatet...

Gjerne det, takk.