Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4956
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lever et hektisk liv med mye ansvar. Har brukt amfetamin daglig med stor suksess nå i to og en halv måned. I starten trengte jeg ca 0,1-0,25 om dagen for å være klar og effektiv. Nå må jeg bruke 1-1,5 gram hver dag.

Kan man redusere toleransen raskt på noe vis? Har ikke anledning til å gå uten i ukedager, men lørdag og søndag kan jeg unngå.

Har noen erfaringer med dette?
Nå har jeg aldri drevet med rusmiddler men leser mye her inne. Og vist du må opp i 1.5 gram for og få funk, så
Må du finne noen andre og kjøpe av. Best av alt slutte mens leken er god.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Nå har jeg aldri drevet med rusmiddler men leser mye her inne. Og vist du må opp i 1.5 gram for og få funk, så
Må du finne noen andre og kjøpe av. Best av alt slutte mens leken er god.
Vis hele sitatet...
Hørt om toleranse ? Trenger ikke nødvendigvis vere dårlige varer.

Hvilken inntaksmetode du bruker ts?
Sist endret av Kuami; 19. juli 2021 kl. 22:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Froskhæren i anmarsj
FroskmannRandy's Avatar
prøv å ta litt magnesium. Magnesium er en svak NMDA antagonist (blokker effektene av NMDA reseptorene), og NMDA antagonister hjelper å nedre toleransen av amfetamin, og i tillegg amfetamine får deg til å tisse mer magnesium ut, som kan forårsake mer toleranse.

Dessuten absorberer amfetamin bedre i magen din når du har en høyre p H, så prøve å unngå jus, soda, vitamin C, og mat med høyt fettinnhold før du tar amfetamin.

En andre ting å vite er at kaffein og amfetamin behandles ved det samme enzymet, alså hvis du tar litt kaffein på samme tid som du tar amfetamin, de kjemper for enzymet, og amfetamin blir lenger i blodet ditt.

Jeg beklager hvis min norsk er dårlig eller vanskelig å forstå, jeg er utlending og bor ikke i Norge. Still meg et spørsmål hvis du trenger en bedre forklaring.
Syntes det er merkelig at toleransen din har tidoblet seg på under 3 mnd. Har selv kjørt den "vidunderkuren" du er på, og det tok meg nesten 2 år før jeg endte opp på 1 gram daglig. Da innså jeg selvfølgelig hvilken vei det bar, og kutta hele driten. De første 3 mnd jeg brukte speed terapeutisk gikk jeg i hvertfall minimalt opp i dosering, 0,1g eller max 0,2.
Da droppet jeg 0,15 om morgenen og dro en liten lisse i 10-draget. Åt som en hest og sov som en stein, det var bare fryd og gammen. Husker ikke hvor lang tid det tok før lissene ble hyppigere linet utover dagen, men det var egentlig uunngåelig. Jeg var blitt en fungerende speedstuker, og hoppa av før farten ble fatal.

At du på under 3 mnd har havnet på det forbruket du har, det tegner mildt sagt et ganske tydelig bilde av fremtiden. Speedstuker er faen ikke noen livsstil, fungerende eller ei. Det du tar i dag for å få dagene til å gå opp vil til slutt være det som ødelegger alt. Gi deg mens leken er god!
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, skal ihvertfall ikke gå opp i dose mer. Siste typen jeg fikk i meg, som jeg ikke synes funka noe særlig er vist veldig ren metamfetamin, så jeg fikk ikke sove før 4-5 tida i morges og var oppe 7.

Tok da en ukjent mengde Pellerud nesa og i drop, men ble egentlig en giganengde. Sikkert 1,2 i nesa og 0,3 i drop, har med 1g på kobb som jeg tenker å ta ved lunsj, 0,2 i nesa og 0,8 i drop.


Har dessverre brukt helger også, kanskje der problemet ligger. Uten amf er jeg irritabel og makter lun og spise å se på tv.

Kanskje spise noe dopamin og serotoninlagende mat i helgene og ikke røre lørdag og søndag?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uten amf er jeg irritabel og makter lun og spise å se på tv.
Vis hele sitatet...
Da må jeg desverre meddele at du allerede er i speedbobla. Jeg ville anbefalt å gått ned til laveste effektive dose slik at du coper i hverdagen, men du bør virkelig ta en lengre pause asap.
Man bruker bare mer og mer, det er sånn det funker. Det er ikke toleransen som øker bare så du er klar over det, du får akkurat samme effekt av den lille dosen du tok tidligere, det som er økt er sulten på stoffet og trangen til rusen. Man føler selv at virkningen er den samme, og merker ikke at man ønsker stadig mer rus for å klare den samme jobben…

Og sakte og gradvis blir den effektive jobbinga erstattet med stuking og surr. Du begynner f.eks å bruke for mye tid på ubetydelige ting, mens det du egentlig skulle gjøre aldri blir ferdig.

Dessverre blir det fort synlig og merkbart for alle og enhver at det er et eller annet som er galt ned deg før du skjønner det selv.
Sist endret av Susa; 20. juli 2021 kl. 15:19.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper du forstår at dette ikke går i lengden. Utrolig vanskelig å leve normalt når du har åpnet døren til "uendelig" energi og fokus. Har sett mange med flott familie og jobb miste alt pga amfen. Går gjerne "fint" i noen måneder/år, men det er en pris å betale med amfen.

Ta kontroll nå. Trapp forsiktig ned og aksepter at amfen MÅ vekk.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan vel heller bare være streng og holde meg til 0,1-0,2 pr dag?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Angående at toleransen ikke øker er jeg ikke så sikker på. Føler jeg har brukt opp det meste av dopamin og serotoninlagre jeg har bare, litt som med molly, og det er ikke mer å hente.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det fine er at jeg er helt emosjonelt flat. Går igjennom en traumstiserende opplevelse nå og vil helst være flat også. Men jaja. Finner ut av en løsning selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan vel heller bare være streng og holde meg til 0,1-0,2 pr dag?
Vis hele sitatet...
Å bare være streng er ikke bare når vi snakker om amfetamin daglig. Du kommer mest sannsynlig til å møte stress og vanskeligheter med underliggende tanker om all amf'en du har i bakhånd, og hvor mye du har å gå på siden du har vært så flink og holdt deg på 0.1.

Du kan jo prøve, men det så og si garantert kun et spørsmål om tid før du er oppe i stukedoser og(forhåpentligvis) innser tingenes tilstand.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Støtter tilskudd av magnesium som nevnt over. Ellers er det mange som bruker ritalin o.l. som bruker N-Acetyl-L-Tyrosine (NALT) for å fylle på dopaminlagre. Dette bør brukes forsiktig ved inntak av amf kort tid før/etter.
Er det så stor suksess når toleransen har økt og du har blitt speed avhengig a?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du ikke ønsker/klarer slutte så kanskje du skulle fått deg en ADHD/ADD diagnose og fått medisiner fra legen? Da har du stabil tilgang til reint stoff så slipper du alt drittet som er tilsatt gateamfen.

Du balanserer på en knivsegg så vær litt smart nå.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du ikke ønsker/klarer slutte så kanskje du skulle fått deg en ADHD/ADD diagnose og fått medisiner fra legen? Da har du stabil tilgang til reint stoff så slipper du alt drittet som er tilsatt gateamfen.

Du balanserer på en knivsegg så vær litt smart nå.
Vis hele sitatet...
Jeg har adhd diagnose og fikk et ordentlig liv etter medisinering. Tatt for bruk av hasj gjorde at jeg mistet retten.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
Å bare være streng er ikke bare når vi snakker om amfetamin daglig. Du kommer mest sannsynlig til å møte stress og vanskeligheter med underliggende tanker om all amf'en du har i bakhånd, og hvor mye du har å gå på siden du har vært så flink og holdt deg på 0.1.

Du kan jo prøve, men det så og si garantert kun et spørsmål om tid før du er oppe i stukedoser og(forhåpentligvis) innser tingenes tilstand.
Vis hele sitatet...
Dette kan man si om alle som har ruset seg på amfetamin, noe de fleste med ADHD-medisiner har prøvd. Ser ikke noe definitivt belegg.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men kler det vil være problematisk, klart jeg har et rusproblem. For all del, men ting trenger ikke være så ille som det alltid virker.

Føler tråden sporer av til mitt avhengighetsproblem, noe som jeg da har avklart. Leter etter praktiske enkle løsninger. I mitt hode er det blitt klart at jeg ble speile mengden attentin jeg fikk og brukte fra lege i mange år, dvs. lage kapsler og ta en til frokost og en til lunsj, med 30-70mg i hver.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men kler det vil være problematisk, klart jeg har et rusproblem. For all del, men ting trenger ikke være så ille som det alltid virker.

Føler tråden sporer av til mitt avhengighetsproblem, noe som jeg da har avklart. Leter etter praktiske enkle løsninger. I mitt hode er det blitt klart at jeg ble speile mengden attentin jeg fikk og brukte fra lege i mange år, dvs. lage kapsler og ta en til frokost og en til lunsj, med 30-70mg i hver.
Vis hele sitatet...
Du har fått løsningen, du trenger en pause. Gjør som superspurven sa, gå ned til laveste effektive dose, og få tatt en pause. Du vandrer ned en mørk vei nå, spesielt med det tempoet du holder.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Du har fått løsningen, du trenger en pause. Gjør som superspurven sa, gå ned til laveste effektive dose, og få tatt en pause. Du vandrer ned en mørk vei nå, spesielt med det tempoet du holder.
Vis hele sitatet...
Jepp.

Takk for hjelpen.
Nedjustering og hviletid/pause er nok løsningen her før du havner på en skikkelig smell, har hatt samme problemet selv og jeg justerte meg ned før jeg stoppet helt opp med det og har ikke tatt det på 1 år nå, dette klarer du fint
Av ren nysgjerrighet:

Hvordan føles det å slutte "cold turkey" med speed etter lang tids daglig bruk?

Jeg har selv kun blitt ordentlig hekta på nedover som Benzo, Opiater og Lyrica og for min del er den fysiske delen (les om Benzodiazepine withdrawal på engelsk Wikipedia for å få et innblikk i hva man opplever. Gjerne alt på en gang) kombinert med en mental følelse av total håpløshet og manglende glede det som gjør det så knusende å komme seg av.

Hvordan føles det fysisk og mentalt å stoppe brått med Amfetamin?
Hvordan ser tidlinsjen ut? Det vil si, hvor lang tid tar det å komme seg tilbake til baseline humør etter f.eks et år med jevnlig tung bruk i samme grad som TS bruker?
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet:

Hvordan føles det å slutte "cold turkey" med speed etter lang tids daglig bruk?

Jeg har selv kun blitt ordentlig hekta på nedover som Benzo, Opiater og Lyrica og for min del er den fysiske delen (les om Benzodiazepine withdrawal på engelsk Wikipedia for å få et innblikk i hva man opplever. Gjerne alt på en gang) kombinert med en mental følelse av total håpløshet og manglende glede det som gjør det så knusende å komme seg av.

Hvordan føles det fysisk og mentalt å stoppe brått med Amfetamin?
Hvordan ser tidlinsjen ut? Det vil si, hvor lang tid tar det å komme seg tilbake til baseline humør etter f.eks et år med jevnlig tung bruk i samme grad som TS bruker?
Vis hele sitatet...
Kjørte selvmedisinering slik som TS. Holdt på i nesten to år. Husker ikke nøyaktig hvor lang til det tok før jeg falt vekk ifra prinsippet om max en dropp om morgen og en linje på dagtid, men derfra eskalerte det ganske jevnt. På slutten av perioden lå jeg på nesten 1 gram daglig, og var ganske kjørt i hodet. Kunne dra en lisse klokka 8 på kvelden, vel vitende om at konsekvensen ble jobb dagen etter - uten søvn. Den første perioden av de 2 årene var amfetamin forbeholdt terapautisk bruk, og det rikka jeg ikke på en eneste gang. Så fort amfetamin ble inntatt for rusens skyld, så gikk det egentlig jevnt nedover.

Slutta coldturkey da min faste kontakt skulle gi seg. Det var lett som faen å slutte, abstinensene kan ikke kalles abstinenser. Den første uka var jeg veldig sliten gjennom hele dagen, men ikke noe verre enn at man f.eks kan dra på jobb. Humøret var dårlig i ca 3 uker, men heller ikke verre enn man klarer å holde maska. Hadde lite energi og motivasjon i ca 3 mnd, men derfra begynte ting å gå tilbake til det normale igjen.

Bråkjekt å melde at det var lett å slutte, spesielt da 1 gram er en brøkdel av dagsforbuket til mange speedstuker. Dessuten er ikke(nesten) 2 år lang tid. Sammenlikner abstinensene med benzo-slutt, da dette er de eneste seriøse avhengighetene jeg har hatt, og sånn sett er amfetamin-abstinenser nada. Mindre energi, motivasjon og dårligere humør skulle bare mangle. For min del gjaldt dette heller ikke i den grad at det var så fordømt ille.
Høres ut som om å slutte på amfetamin kun er som å, i en periode, ta noe som har motsatt effekt - man blir trøtt, slapp, giddalaus. Motsatt av når man er påtent.
Ikke at det er behagelige følelser, men man slipper i det minste den fysiske delen hvor kroppen skriker etter noe å putte i seg som kan fjerne alt av abstinenser. Det kan bli så ille at man oppriktig tror man skal dø. Og noen uheldige sjeler har vel dødd av anfall etc.
Nå snakker jeg i forhold til å slutte med ting som Opiater, piller, GHB osv.
Uansett er nedtrapping i de fleste tilfeller svaret!

Jeg har riktignok gamle venner på speedkjøret og det er ingen tvil om at det er vanskelig å komme seg ut av. Vanskelig å fungere optimalt uten stoffet kroppen har vent seg til å bli tilført for å få energi og motivasjon.

Sender varme tanker til alle som sliter med avhengighet til dette rusmiddelet, det er utvilsomt vanskelig å komme seg ut av om man har kjørt seg fast i daglig bruk av store og potente doseringer.

Føler med alle der ute som har avhengighetsproblemer, det er forjævlig. Men med en iherdig innsats, støtte av fine mennesker rundt seg og ikke minst MOTIVASJON og LYST til å slutte kan man klare alt.

Og i spesielt begynnelsen av å komme seg av speedkjøret er det nok meget viktig å holde seg unna alle triggere, spesielt personer man forbinder med å ruse seg og områder man har handlet mye. Unngå så mange av risikoene for å sprekke som overhodet mulig og man er allerede veldig godt på vei
Sist endret av krystallkongen; 21. juli 2021 kl. 08:26.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet:

Hvordan føles det å slutte "cold turkey" med speed etter lang tids daglig bruk?

Jeg har selv kun blitt ordentlig hekta på nedover som Benzo, Opiater og Lyrica og for min del er den fysiske delen (les om Benzodiazepine withdrawal på engelsk Wikipedia for å få et innblikk i hva man opplever. Gjerne alt på en gang) kombinert med en mental følelse av total håpløshet og manglende glede det som gjør det så knusende å komme seg av.

Hvordan føles det fysisk og mentalt å stoppe brått med Amfetamin?
Hvordan ser tidlinsjen ut? Det vil si, hvor lang tid tar det å komme seg tilbake til baseline humør etter f.eks et år med jevnlig tung bruk i samme grad som TS bruker?
Vis hele sitatet...

Samme som med hasj egentlig. Hvertfall min erfaring. Seigt å stå opp, men lett å sovne da
Men er 3-4 dager med ubehag
Og har man fysisk jobb må man forvente å produsere litt mindre

Brukte fast i 9 mnd og hadde 5 mnd av. Savnet det ikke i en dag, var egentlig deilig å gå uten men for min del er det alltid lettere med lengre pauser når jeg vet jeg skal fikse nytt senere. Vet ikke om andre er sånn også. Er også mye lettere å ta pause fra hasj hvis jeg har hasj :P
Sist endret av 420master; 21. juli 2021 kl. 17:13.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Slapp av du er ikke så avhengig ves du bruker så lite på 1 dag, bruker selv flere gram om dagen da er man ordentlig speed freak men har holdt på i 5år da, men regner med du ikke skyter det da kan gjøre deg enda mer hekta, prøv å presse deg selv til og ta mindre kan kanskje hjelpe og hold deg til sniffing eller drop
Jeg skrev nettopp ett lengre innlegg om akkurat dette. Hvis du bruker det hver dag og i så stor grad er jeg redd du går på en kjempesmell. Er ikke så rosenrødt som det gjerne virker akkurat nå. Det er lett å føle at det suser og går uten at du blir noe særlig påvirket. Men langtidseffekten er ikke noe du ønsker å plutselig innse at du har nødt til å deale med.

Link til innlegget under:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=330366

Lykke til og vær forsiktig!
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt speed daglig i årevis i flere perioder. Toleranse er dårlig speed. Hvis speeden holder høy kvalitet holder det med doser på 0.05 - 0.15 selv om man har gått lenge.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har brukt amfetamin siden jeg var 13år og nå blir jeg 42år.
Om du har ti-doblet inntaket ditt så vil jeg ikke si at du har gjort det med suksess ��.
Beklager, men dette trenger du å høre om du fortsatt har samme mening nå selv om tråden er gammel.
Jeg har også adhd og får dextroamphetamine.

PS.jeg kunne hjulpet deg med info om hvordan du får økt effekt, men ut ifra hva du mener er suksess så holder jeg det for meg selv.
Sist endret av Marius82; 13. januar 2024 kl. 18:01.
Sitat av Marius82 Vis innlegg
Jeg har brukt amfetamin siden jeg var 13år og nå blir jeg 42år.
Om du har ti-doblet inntaket ditt så vil jeg ikke si at du har gjort det med suksess ��.
Beklager, men dette trenger du å høre om du fortsatt har samme mening nå selv om tråden er gammel.
Jeg har også adhd og får dextroamphetamine.

PS.jeg kunne hjulpet deg med info om hvordan du får økt effekt, men ut ifra hva du mener er suksess så holder jeg det for meg selv.
Vis hele sitatet...
Hvorfor følte du at du hadde et behov for å bumpe denne tråden? Du ga faktisk ingen merverdi. Amfetamin siden du var 13? Lmao
Ta deg en pause…