Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1101
Ok Freaks. Har ferie, lite og gjøre på. Har sittet og browset UE kategorien her på forumet en stund nå og jeg har bestemt meg. Skal ta min første UE tur en av de neste dagene.

Har en kompis som blir med, men ingen av oss har noe erfaring.

1. Hva trenger vi av utstyr?

2. Noen steder å anbefale i Bergen?

3. Annet vi burde vite?

Takker.
1. Dere trenger vel ikke noe særlig bestemt utstyr selv om et kamera kan skape gode minner. Utstyret avhenger selvfølgelig av stedet dere skal til! Kan være fint å ha med seg gode klær, jeg liker å ha med meg leathermanen min og lommelykt

2. Jeg vet desverre ikke om noen områder i Bergen, men søk litt rundt på forumet eller tenk dere om etter forlatte eller nedlagte steder.

3. UE er jo litt i gråsonen, la være å ødelegg ting så slipper dere trøbbel og dere gjør det hyggelig for andre explorere å komme dit etter dere! P.S. Ta bilder og legg ut her da!

"We take only pictures, we leave only footprints."
Sist endret av AmundK; 28. februar 2012 kl. 21:10.
Du har behov for minimalt av utstyr. Et par solide lommelykter, en lommekniv og kamera for dokumentasjon, så har du det meste. Sjekk eventuelt utstyrstråden. Jeg har steder å anbefale avhengig av hva du ønsker å besøke(fabrikker, fjellanlegg, hus..), og hvor du bor.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Du har behov for minimalt av utstyr. Et par solide lommelykter, en lommekniv og kamera for dokumentasjon, så har du det meste. Sjekk eventuelt utstyrstråden. Jeg har steder å anbefale avhengig av hva du ønsker å besøke(fabrikker, fjellanlegg, hus..), og hvor du bor.
Vis hele sitatet...
Bor ganske sentrumsnært. Kanskje fjellhuler/tunneler eller gamle bunkere?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Lurt å ha en mobil med god dekning og batteri/eventuelt en walkie-talkie hvis noe går galt.
Sitat av augi2323 Vis innlegg
Bor ganske sentrumsnært. Kanskje fjellhuler/tunneler eller gamle bunkere?
Vis hele sitatet...
Jeg synes også fjellanlegg gir mye mer spenning enn forlatte hus og bygninger. Haken er at de aller fleste fjellanleggene har en funksjon, kun et fåtall er helt forlatt.

Derfor må du også velge anlegg etter hvilken risiko du er villig til å ta. De minst risikofylte underjordiske anleggene jeg kommer på er tunnelene som går fra Jernbanestasjonen til Koengen, og Bergen Maritime til Møhlenpris.

Deretter kommer muligens noen av Sivilforsvarets anlegg. Om du leter etter et nærmest risikofritt anlegg kan jeg anbefale et helt forlatt anlegg som ligger bak Erleveien 20(Landås). Relativt tomt og lite interessant, men du får gjerne litt feeling på hva det handler om.

Risikofylte mål i mine øyne er gamle Ravneberget KO, et av Bergens mange vannbasseng og kulverten under Torgallmenningen.

Gi en lyd om du ønsker nærmere informasjon om fjellanlegg i Bergen. Jeg synes det er enormt moro, men har lagt det litt på is i mangel på interessante anlegg.