Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7189
Får starte med at jeg hakke peil på hvilken katogori denne faller under...
Men ja, har en Zyxel P2602HWT fra telenor og den kjører på ca 94% memory nesten hele tiden. Bare lurte på om den skal gjøre det? Den ligger på 14% på cpu'en ifølge "hovedsiden" til ruteren.


Akuratt nå er jeg og pappa kobla til nettet, men noen ganger er det flere som er kobla til. Den er alltid like høy, selv om bare en er på. (har testa det også) Nettet har også vært ustabilt i dag, har dotte ut 3 ganger. Pleier ikke å være det ellers.

Altså det jeg lurer på er:
Skal den alltid ligge såpass høyt på memory usage'n? (94%)

Burde jeg ringe telenor, kanskje dem vet?

PS: Bruker kabel.
PPS: Værste møkka som finnes....
Å ringe leverandør hjelper nok masse, det er vel 98% sjanse for at de har sett problemet før, hvis det faktisk er et problem.
Hvis ikke kan de helt sikker sjekke linjen din for feil.

Mao skulle du nok ringt de tidligere idag når du merket problemene.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Å ringe leverandør hjelper nok masse, det er vel 98% sjanse for at de har sett problemet før, hvis det faktisk er et problem.
Hvis ikke kan de helt sikker sjekke linjen din for feil.

Mao skulle du nok ringt de tidligere idag når du merket problemene.
Vis hele sitatet...
Oki, takk for svar, får ta og ringe dem i morgen. Eller så kan jeg jo bruke 30 kr/min på den telefon hjelpen døm har
du har ikke noe problem.
se bilde mitt. Det er min ruter,
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
du har ikke noe problem.
se bilde mitt. Det er min ruter,
Vis hele sitatet...
Imponerende at du faktisk bruker 106% av minnet, modemene fra Telenor imponerer meg veldig.
usertitle import
bleh's Avatar
Oh, fantastisk. Kan ikke trådstarter spørre kundeservice i morgen hvordan den kan bruke 106%.. jeg vil høre svaret, haha!
er overasket jeg også, men har sluttet å bry meg etter at jeg fant ut at rutern er på trynet dårlig.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Imponerende at du faktisk bruker 106% av minnet, modemene fra Telenor imponerer meg veldig.
Vis hele sitatet...
Er ikke så imponerende. Zyxel P-2602HWT-F3 har her vert oppi ca 120% brukt minne. Over lengre tid. No er den "bare" på 96%.
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Er ikke så imponerende. Zyxel P-2602HWT-F3 har her vert oppi ca 120% brukt minne. Over lengre tid. No er den "bare" på 96%.
Vis hele sitatet...
har hatt mer før jeg også, men skjønner ikke helt hvordan
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
har hatt mer før jeg også, men skjønner ikke helt hvordan
Vis hele sitatet...
Det er et evig spørsmål ja. Kansje de er så bra at de klarer å lagre (og hente fram) mer data enn de har plass til.
må bare være telenor som klarer å tildele minne som er utenfor adresserbart minneområde

Det er de jeg viste ... Telenor er black magic / voodoo
Min er på 128%

ikke noe problem
Eat to bite?
Curver's Avatar
Trådstarter
Sitat av perols_ Vis innlegg
Min er på 128%

ikke noe problem
Vis hele sitatet...
Dere må slutte å overklokke dem Kanskje vi har fått super high teche bokser? Dem er så avansert at det skaper problemer for oss. Kanskje derfor vi mener at modema er dårlige
Så lenge du ikke merker noen problemer så er det vel heller ikke nødvendig å lage noe problem ut av det?

Jeg er personlig ganske høy og har hørt at høye folk ofte kan få leddproblemer, men jeg løper ikke til legen for det

Men fra spøk til revolver... Du vil ikke få noe hjelp fra standard kundeservice med dette, ettersom det fungerer.
Du vil kanskje få tips om å fabrikkresette routeren for å oppdatere (ta ut strøm, trykk og hold inne resetknapp, koble tilbake strøm mens du fortsatt holder reset, hold reset videre i ca 20 sek til powerlampen går av og på).
Videre teknisk support må tas med telenoreksperten, kr 26/min
820 90 100 i tilfelle du lurte.

EDIT: Min ligger forresten på 117% nå
Sist endret av PiGmeNt-; 10. desember 2010 kl. 01:44.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
(...)
Videre teknisk support må tas med telenoreksperten, kr 26/min
820 90 100 i tilfelle du lurte.
Vis hele sitatet...
Ja, for "telenoreksperten" er så jævla flinke..brukte ca 35 min på å konstatere at det var hardwarefeil på et modem som nektet å aktivere trådløs AP. Gotta love it!

Mens vi er i gang;
ta ut strøm, trykk og hold inne resetknapp, koble tilbake strøm mens du fortsatt holder reset, hold reset videre i ca 20 sek til powerlampen går av og på
Vis hele sitatet...
Hva er dette for en humbugoppskrift på en fact.reset? http://www.telenor.no/privat/kundese...prett_2602.jsp
Sist endret av bleh; 10. desember 2010 kl. 16:29.
Sitat av bleh Vis innlegg
Hva er dette for en humbugoppskrift på en fact.reset?
Vis hele sitatet...
Den som av erfaring i flest tilfeller får ruteren skikkelig resatt.

Forøvrig også dette Telenor ville sendt deg på en SMS dersom de ber deg resette modem, ikke den linken din.
Sitat av Curver Vis innlegg
Dere må slutte å overklokke dem Kanskje vi har fått super high teche bokser? Dem er så avansert at det skaper problemer for oss. Kanskje derfor vi mener at modema er dårlige
Vis hele sitatet...
http://i52.tinypic.com/2dmds48.png

Nei jeg vet ikke jeg
Homemade Retard
zeicko's Avatar
skjønner ikke hvorfor dere klager


ble dårlig oppløsning.. er 148 %
Sist endret av zeicko; 12. desember 2010 kl. 14:16.
Sitat av zeicko Vis innlegg
skjønner ikke hvorfor dere klager


ble dårlig oppløsning.. er 148 %
Vis hele sitatet...
24/7 løsning?

Så du har hatt strøm og internett tilgjenglig hele tiden i over 400 dager? Alltid vært strømbrudd eller noe sånt hos meg.
Sitat av zeicko Vis innlegg
skjønner ikke hvorfor dere klager


ble dårlig oppløsning.. er 148 %
Vis hele sitatet...
Tror jeg slo deg gitt
Ok, tror TS har skjønt at han har brukt lita minne. Konkurransen om mest minne kan nå avsluttes?

Spørsmål; Bare min telenor ruter som ikke takler en dritt sør den må re startes? (skru av / på )
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Ok, tror TS har skjønt at han har brukt lita minne. Konkurransen om mest minne kan nå avsluttes?

Spørsmål; Bare min telenor ruter som ikke takler en dritt sør den må re startes? (skru av / på )
Vis hele sitatet...
Nope. Min er helt i ustabil så fort jeg kjører en nedlasting.
Da er ikke jeg den eneste nei.

Bare synd pappa mener telenor har peiling på rutere. -.-'
Alle dere som sier "den blir ustabil så fort jeg starter en nedlasting".

hva slags nedlasting ? Http ? FTP ? torrent ?

Hvis torrent, skru ned antall global og per torrent connections til 30 \ 20 respektivt, hva skjer ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Alle dere som sier "den blir ustabil så fort jeg starter en nedlasting".

hva slags nedlasting ? Http ? FTP ? torrent ?

Hvis torrent, skru ned antall global og per torrent connections til 30 \ 20 respektivt, hva skjer ?
Vis hele sitatet...
Hovedsakelig fra Usenet ( Usenext ) og DC++ hubs.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Trådstarter
200% ja... Skal kanskje ikke klage. Men har sendt epost til døm på fredagen. Får vel svar i morra, evt. tirsdagen regner jeg med. Takk for hjelpa så langt.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Alle dere som sier "den blir ustabil så fort jeg starter en nedlasting".

hva slags nedlasting ? Http ? FTP ? torrent ?

Hvis torrent, skru ned antall global og per torrent connections til 30 \ 20 respektivt, hva skjer ?
Vis hele sitatet...
Mest torrent, men noe når jeg gamer cod mw2 osv...
Har hatt den ned til 30 / 20, men faller fortsatt MYE ut. Nedlastninger kan vare fra 5 - 25 min, så er nette ute.