Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5063
Hei. Har kjøpt ADSL turbo, og fikk i den anledning et speedtouch (thompson) ST780 Wireless multimodem. Har åpnet alle porter til µtorrent, men er fortsatt ikke "connectable". Kan noen hjelpe meg? legger ved et bilde her, så kan dere se hvilke porter jeg har åpna (link).


http://www.home.no/badmax16/routerporter.jpg
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ikke bruk standard torrent porter da de fleste trackere har bannet disse.

Bruk gjerne noe i 30.000+ rangen.

Og sett denne porten som fast i din torrentklient.
ahh... skal prøve... f.eks. 35032, hadde de funka?

Edit: adda den nettopp... er fortsatt ikke connectable! Har alltid slitt med porter:P Sikker på at jeg kunne åpna alle porter som fins uten at det har hjulpet! Noen tips?

jeg har heller ingen brannmur på. Eneste brannmur jeg har på dataen, er windows firewall (OS: Vista), men den er deaktivert!
Les den andre tråden, og litt info ang hvordan ting er koblet i huset ditt er ikke å forakte.
Har du mer en den speedtouchen din stående tilkoblet, ergo speedtouch --> linksys --> pc. så kommer du ikke langt med portåpning med mindre en av greiene er satt i bridge, og den andre i PPPoE.
Igjen, ta en titt på den andre tråden, eller gi oss mer info ang kablingen
Kan gi deg et oppsett, jeg Veggkontakt (adsl) ---> splitter ---> routermodem ---> PC via trådløs. Har altså router og modem i samme boks. Prøvde Telenor Bridged, men da datt hele dritten ut:P akkurat fått fiksa det. har lest andre tråer her, uten å komme noe lengre...

Litt rart at det ikke funker, egentlig... Det routermodemet jeg har, har jo allerede lagt inn porter for alle programmer, og man trenger bare velge ønsket program, så skal alt funke. Mener og ha lest noe om triggering av portene etter jeg har forwarda, gjelder det ST780 også?
Jeg nevnte jo også at denne måten kun hjalp dersom en hadde en boks etter routermodemet som du kaller det, f.eks en linksys. Men da er du med andre ord koblet direkte til modemet "routermodemet", og da virker det litt pussig at du ikke klarer å åpne porter. Om du går på Home network (tror jeg det heter), finner du pcn din på listen der? Trykk inn på den, for så å åpne porter der til DIN pc. Dersom du ikke alerede har prøvd dette
jepp. Min IP er 10.0.0.3, men den kalles cromoglic-PC. Så når jeg forwarder porter, velger jeg at de skal assignes til device IP 10.0.0.3, og da byttes dette til cromoglic-PC automatisk (det gjør selvsagt ikke det om jeg skriver noe annet enn 10.0.0.3:P).
Sjekk PM, så skal jeg prøve å hjelpe deg Så poster jeg her om jeg kom frem til en løsning, slik at alle kan lese den
Forresten, om noen sliter med det samme og skulle lese dette, og i tillegg er like dumme som meg: Ikke sett på bridged dersom du har et routermodem! det gikk til helvete for meg^^
Sitat av cromoglic
Forresten, om noen sliter med det samme og skulle lese dette, og i tillegg er like dumme som meg: Ikke sett på bridged dersom du har et routermodem! det gikk til helvete for meg^^
Vis hele sitatet...
Stod jo klart å tydelig i den andre tråden jeg ba deg lese, at dette kun gjalt om du hadde f.eks en linksys boks tilkoblet etter speedtouchen, hvorav linksysen sto i PPPoE Skrev vel også at du ikke ville kunne koble til ting i den som var satt i bridge?? Read again my friend :P
For det første, åpne porter via telnet på Speedtouch-routermodemene. Ikke via webgrensesnittet.
Åpner man porter i webgrensesnittet på Speedtouchen har det en tendens til å ikke bli lagret før man rebooter boksen, eller at de står som åpnet men at de faktisk ikke er det. Det funker til tider, men å kjøre kommandoene i CLI er 100% bankers.

Søk på 780 cli guide på google, og søk opp nat-posten i manualen så får du info om hvordan du knotter inn kommandoene, og lagrer nat-postene.

Gyllen regel for alle som har speedtouch 516i routermodem og høyere modeller, åpne portene via CLI. Har du en 510i router kan du gå i en skammekrok og slå deg selv med en planke.
hvorfor gidder folk og prøve sette den i "brigth mode" ? det er mye enklere og bare sette dmz fra modemt til ip'en som linksysen eller hva du har.

ontopic: har du satt "pakka"(5torrent) med porter til lokal ip'en din ?
Sist endret av ranvik; 18. februar 2008 kl. 21:33.
Tierra: web-gui'en er jo så mye kjekkere da:P Men telnetta til den igår, via PuTTy... det var et helvete, fordi jeg ikke fikk bevega meg rundt som jeg ville der, og alt hadde andre navn enn det jeg er vant til:P

ranvik: ang. 5torrent (skulle hete µtorrent, men den µ'en takla ikke routeren min^^): ja, altså jeg lager først en "new game or application" i den games box greia.... Så assigner jeg porter til den applicationen, og lagrer den. Så velger jeg å åpne porter (ta i bruk den konfigurasjonen), og så assigner jeg til min PC. Den heter cromoglic-pc, men for å være sikker skriver jeg inn den local-ip'en jeg har akkurat da. Det funker fortsatt ikke (kanskje en reboot av boksen funker). En faktor kan vel være at jeg driver og veksler mellom 10.0.0.2 og 10.0.0.3 og gud vet hvilke localIPs. Jeg har prøvd å sette statisk IP, men når jeg kom hjem fra skolen idag, hadde plutselig innstillingen satt seg tilbake til motta IP og DNS automatisk:P

Statisk IP funka altså igår, men jeg ble fortsatt ikke connectable. Det er kanskje noe i det Tierra sier, men jeg følte meg ikke helt trygg i den CLI-greia, da det virka som om den ikke fungerte 100% som den skulle, og at jeg ikke fortsto så altformye av det som sto der (jeg er vant til å fikse alt over web-gui).

Møkk: joda, men jeg leste vel svaret ditt i den tråden ETTER at jeg hadde slått på bridge, og så resetta :P^^


Andre tips?
Har en liten update her nå. Idag kobla jeg til min Jensen WBR 6911 Wireless Broadband Router, satte den som PPPoE og bridga ST780en. Nett funker, men jeg er fortsatt ikke connectable, og kan fortsatt ikke spille f.eks. COD4 på nett. Ja, jeg har åpna porter. Hva kan da være problemet?