Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1457
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har drukket en del de siste ukene, mest øl det har gått i, men igår var jo alt stengt å vi fikk tak i en 40% vodkaflaske. Jeg drakk kanskje 1/3 av den og blandet med redbull, samt litt konjakk. Kom hjem i 3 tiden og la meg.

4 timer senere våkner jeg med at hjertet banker noe jævlig, reiser meg opp for å gå å drikke cola men da banker det enda fortere, fikk noia. Skjer det med dere også når dere drikker sprit? Hva faen. Ble ganske scared
Du er ikke den første som har fått ubehagelige reaksjoner av redbull og sprit. Drikker du kaffe til vanlig? I alle fall, det er folk som har dødd av relativt moderate mengder av dette.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Du er ikke den første som har fått ubehagelige reaksjoner av redbull og sprit. Drikker du kaffe til vanlig? I alle fall, det er folk som har dødd av relativt moderate mengder av dette.
Vis hele sitatet...
Drikke ikke kaffe, men en del cola. Egt hver dag ..
oi... burde kanskje la være med denne kombinasjonen for ofte. Ville jeg taklet bedre om jeg kun shottet spriten?
Koffein kan gi uregelmessig puls og hjerterytmne, samt høg blodtrykk ved høye doser. Jeg tror ikke dette er noe spesielt farlig, men vist problemet forsetter selvom du ikke inntar mer koffein, kan det vere lurt og ta kontakt med helsepersonell.

Jeg personlig har ikke opplevd dette med sprit og redbull, men ved høye doser koffein som koffein kapsler har jeg opplevd dette endel ganger. Veldig ukomfortabelt, men går som oftest fint.

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...fein/?page=all
Alkohol, og spesielt sprit gir gjerne hjertebank, da dette tørker deg ut noe voldsomt siden det er lite vann i ved siden. Koffein vil også stimulere hjertet og dessuten vil dette også være med å tørke deg ut. Det å våkne med hjertebank etter en kveld på spritfylla er normen for alle jeg kjenner. Får kraftig hjertebank såfremt jeg drikker mer enn to halvlitere på en kveld og samtidig glemmer å drikke vann og spise salt mat et par timer før jeg legger meg.
Sist endret av Relevant; 2. april 2021 kl. 16:57.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Koffein og alkohol er en veldig populær combo men en som virkelig ikke er anbefalt. Kan faktisk være ekstremt farlig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Drikke ikke kaffe, men en del cola. Egt hver dag ..
oi... burde kanskje la være med denne kombinasjonen for ofte. Ville jeg taklet bedre om jeg kun shottet spriten?
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn att du står i fare for å dø av dehydrering fordi du drikker sprit.
Du kan drikke litt annet ( vann ) underveis og spesielt ett glass eller to før du legger deg
så slipper du å få så jævlig skallebank.

Og selv man blir litt urolig og kan oppleve hjertebank av kaffe og energi drikk så er ikke dette
noe farlig med mindre man ikke har noen andre underliggende problemer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Koffein og alkohol er en veldig populær combo men en som virkelig ikke er anbefalt. Kan faktisk være ekstremt farlig
Vis hele sitatet...
Det øker sant nok risikoen for hjertearrytmi og dehydrering, men å komme hylene med «ekstremt farlig» er noe vel å ta i. Jägerbombs er en favoritt på afterskilokaler verden over og karsk er Trøndelag sin signaturdrikk. Det er ikke slik at folk detter som fluer bare fordi noe er litt verre enn alkohol alene.