Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 969
15 år gammel gutt her, har deltidsjobb og sparer litt. Lurer på hvordan jeg kan bli finansielt stabil tidlig. Syntes et a4 liv virker møkkakjedelig, vil leve litt og jobbe lite. tenker på å jobbe offshore/på båt i et par år også investere i en utleiebolig, sparer i fond nå men vil lære litt om akjser osv. noen tips?
Offshore/på båt ett par år ? Det der blir for dumt, når du først blir vant til verdens beste kontor, så blir jobb på fastland svært lite fristende etterpå
Sitat av Båtbåtbåt Vis innlegg
Offshore/på båt ett par år ? Det der blir for dumt, når du først blir vant til verdens beste kontor, så blir jobb på fastland svært lite fristende etterpå
Vis hele sitatet...
Ikke enig, har jobbet på båt i snart 15 år, og jeg angrer på at jeg begynte med det. Anbefaler absolutt ingen å sikte seg inn på en karriere til sjøs..
Rigg og 2-4 ordning er noe annet, det vil jeg absolutt anbefale hvis man får mulighet til det.
Sitat av Båtbåtbåt Vis innlegg
Offshore/på båt ett par år ? Det der blir for dumt, når du først blir vant til verdens beste kontor, så blir jobb på fastland svært lite fristende etterpå
Vis hele sitatet...
Uenig altså, 1:1 turnus er ikke for alle, og spesielt når voksen livet melder sin ankomst.

Offshore derimot med 2:4 er magisk
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Uenig altså, 1:1 turnus er ikke for alle, og spesielt når voksen livet melder sin ankomst.

Offshore derimot med 2:4 er magisk
Vis hele sitatet...
Enig, har jobbet 1:1 i alle år, og det er et helvete. Det høres flott ut å ha fri halve året, men man går glipp av så mye at det er ikke verdt det. i tillegg er nesten alle jeg har jobbet med periodedrankere uten familie, meg selv inkludert. Det er ikke så fint som enkelte skal ha det til, det kan jeg skrive under på. Det drikkes også endel på båtene, selv om det ikke snakkes om idag, som før i gamle dager.

Problemet er at, har man først kommet inn i dette yrket, så er det ikke så enkelt å slutte, for å begynne på land.
Det blir en livsstil, en dårlig livsstil, og det sier jeg til alle som tenker på å komme seg til sjøs.