Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1115
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, fått tilbud om å kjøpe en flaske legesprit. alkisene i området sverger til denne og sier utvannet smaker renere enn bra vodka. Noe sannhet i det?
Det smaker sprit ferdig. Så vidt jeg husker så er det null smak , kun alkohol svi/brenning/hva du vil kalle det.

Problemet er vel at jeg tviler på at det er det du har legesprit er faktisk kontrollert, og å få tak i store mengder av det er problematisk.

Det som selges er nok potent hjemmebrent eller smuglersprit med høy alkoprosent..
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har hørt det samme om sprit som er destillert med skikkelig lab utstyr
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har hørt det samme om sprit som er destillert med skikkelig lab utstyr
Vis hele sitatet...
Lab utstyr? En trenger da ikke lab utstyr for å få høy kvalitet på HB. Innsats, renslig i omgang med sats og stigerør samt filtrering er alt en trenger. Har en dårlig apparat må en kanskje brenne flere ganger, har en kolonne greier det seg gjerne med en runde. Ferdig nedblandet og filtrert er god HB uten rar lukt og smak. Og tester du mot Vodka skjønner du hva jeg mener.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Det smaker sprit ferdig. Så vidt jeg husker så er det null smak , kun alkohol svi/brenning/hva du vil kalle det.

Problemet er vel at jeg tviler på at det er det du har legesprit er faktisk kontrollert, og å få tak i store mengder av det er problematisk.

Det som selges er nok potent hjemmebrent eller smuglersprit med høy alkoprosent..
Vis hele sitatet...
Så de 220liters fatene som vi kjøpte på den gamle jobben og brukte til tynning av blekket til bokproduksjon og rens av utstyr, er i realiteten kun hjemmebrent eller smugler sprit ? Da skal jeg si ifra til sjefene at de blir/blei lurt

Det er nok ganske mange her i landet som har tilgang på sånt
Har jobba på flere laboratorium og brukt flere forskjellige typer «legesprit», noen lukter litt andre ikke. En type som den gang Statoil brukte på en av sine laber smakte jeg en god del av, lukta ingen ting, smaka ingen ting bare brenner i fjeset, munnen og hals. Så det kommer ann på hvilken type du får tak i, di fleste lukter iallefall ingen ting og basert på egen erfaring vil dette avsløre om det smaker eller ikke.

Ingen lukt = ingen smak.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg har smakt legesprit syns jeg det smaker litt platsikk
Sitat av Båtbåtbåt Vis innlegg
tynning av blekket
Vis hele sitatet...
Smakte du noen gang på det? Vanligvis er teknisk sprit tilsatt ting som metylisobutylketon, ren sprit uten dette beskattes som polvarer.
Legesprit er helt ren sprit som ikke er tilsatt noe og ja det er strengt kontrollert.

Teknisk sprit som er mye mer vanlig til alt i industrien og er tilsatt, brekningsmiddel, farve eller lignende.

Husker vi inngikk smuglersprit på 25l fat, sterk som faen, blandet det ned og solgte. Og Den holdt vel rundt 90, og den hadde en bismak, en mens da jeg var på fest med en gjeng legestudenter og fikk servert legesprit så brant det bare.

I tillegg sier han jo at det er populært blant alkisene i området og da tviler jeg på at de har råd til legesprit, så mest sannsynlig potent hb eller smuglersprit