Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 839
Hei,

Fastlegen min har bestemt seg for at jeg skal legges inn på avrusning ila de 2-4 neste ukene. Jeg har vært student de 2 siste årene men må droppe ut nå pga hele denne situasjonen. Jeg har masse avgifter og kostnader og nå sitter jeg med 0 inntekt. Sliter ekstremt mye med angst, er faktisk så jævlig at jeg har null livsglede og klarer kun utføre enkelte ting i hverdagen, med andre ord er jeg ikke i stand til å jobbe eller tjene penger på noe slags vis. Kjøleskapet begynner å gå tomt for mat og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Har jeg krav på noe form for støtte fra nav ellerno? Kan legge til at jeg går på medisiner mot disse psykiske plagene om det skal være til noe hjelp for at nav skal gi meg støtte... Føles ut som hele livet mitt egentlig er over nå pga denne jævlige situasjonen, håper noen her kan fortelle meg hva jeg kan gjøre, setter pris på all hjelp.
Frelsesarmeen eller nav. Still deg i matkø, ingen skam i det.

Lykke til, det blir bedre med tiden
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Økonomisk sosialhjelp kan du få, men du kan også kvalifisere til AAP.
Forhør deg med din fastlege.
Dessverre er det ikke særlig mye å skryte av, men det er bedre enn ingenting.
Hei hei du kan kontakte sosionom som forhandler dine rettigheter med nav. I den situasjonen du forklarer nå så trenger du AAP - 12500kr i måneden om du har aldri jobbet før
Og støtte fra husbanken som utbetaler 1500 ish kr per måned siden du går på AAP når du havner i systemet. Det hjelper utrolig mye selv om det er lite penger
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SweetBillMcPopo Vis innlegg
Hei hei du kan kontakte sosionom som forhandler dine rettigheter med nav. I den situasjonen du forklarer nå så trenger du AAP - 12500kr i måneden om du har aldri jobbet før
Og støtte fra husbanken som utbetaler 1500 ish kr per måned siden du går på AAP når du havner i systemet. Det hjelper utrolig mye selv om det er lite penger
Vis hele sitatet...
Husbanken betaler også strømstøtte 1500kr i mnd. Og med 12500 i mnd tror jeg han får mere enn 1500 i bostøtte fra husbanken. Selv får jeg totalt ca 4 tusen fra husbanken i mnd, 2600 i bostøtte og 1500 i strømstøtte. Har ca 16k i AAP per mnd.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husbanken betaler også strømstøtte 1500kr i mnd. Og med 12500 i mnd tror jeg han får mere enn 1500 i bostøtte fra husbanken. Selv får jeg totalt ca 4 tusen fra husbanken i mnd, 2600 i bostøtte og 1500 i strømstøtte. Har ca 16k i AAP per mnd.
Vis hele sitatet...
Det er godt å høre dem har økt satsene
Trådstarter
6 1
Sitat av SweetBillMcPopo Vis innlegg
Hei hei du kan kontakte sosionom som forhandler dine rettigheter med nav. I den situasjonen du forklarer nå så trenger du AAP - 12500kr i måneden om du har aldri jobbet før
Og støtte fra husbanken som utbetaler 1500 ish kr per måned siden du går på AAP når du havner i systemet. Det hjelper utrolig mye selv om det er lite penger
Vis hele sitatet...
Hei og takk for innspill. Har jobbet ca 2 år i ulike type forskjellige jobber - vil det ha noe å si på hvor mye dem gir meg utbetalt?
Sitat av Nasim099 Vis innlegg
Hei og takk for innspill. Har jobbet ca 2 år i ulike type forskjellige jobber - vil det ha noe å si på hvor mye dem gir meg utbetalt?
Vis hele sitatet...
Er vel 66% av årslønn, evt minstesats, ca 13,5k i mnd etter skatt, dog er du under 25, så får du enda mindre da grovt halvparten av minstesats