Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 19527
Hei
jeg har nettopp begynt på videregående, og har funnet ut at det er flere freakere her enn på ungdomskolen.
Her for leden så var det en ny kompis av meg som sa at faren hans hadde fått utskrevet en god del sterke medisiner for en stud siden som ikke var i bruk. Dette vekket interessen min, og spurte om han kunne fikse noe. Vi kom frem til at han hadde noen vival, en flaske cosylan og ca 40 oxycontin, tilgjengelig.
Fikk veldig lyst til å prøve, men er ikke sikker på hvor mye eller hvordan jeg skal innta det.
Noen sier at nasalt gir det beste kicket, men er heller ute etter en lang og rolig rus. Er det oralt som er det beste for meg da?
Det er forresten 5 mg tabletter.
Og så var det noe med prisen, han sa ca 35 til 50 kr per pille... Scam eller røverkjøp?
hilsen er overentustiastisk freaker
Har forresten 0 erfaring med opiater, bare noe gress og det vanlige...
Sist endret av jakryl98; 27. november 2014 kl. 12:22.
Er nok oralt som er beste inntaksmetode for deg hvis du vil at rusen skal få litt "bein" å gå på. Ikke bland med Vival, Cosylan eller andre ting, som alkohol, da dette øker sjansen betydelig for at moren din får et barn mindre.

Kan heller ikke la være å be deg skippe hele prosjektet. Ja, oxy er digg og fint å slappe av på. Om du tar det kommer du til å få en ganske "carefree state" med godt humør og lyse fremtidsutsikter. Du vil sansynligvis våkne opp dagen derpå og være helt grei i formen.
Men - du er rundt 16 år gammel og, tro det eller ei, du er i ferd med å etablere dine egne holdninger rundt hva som er akseptabelt for deg i alle mulige sammenhenger. Deriblant rus. Hvis du bryter barrieren med å prøve opiater nå vil det være veldig lett å gjøre det igjen. Og vit at jeg har rett når jeg sier at du kommer til å angre på det. At du kommer til å hate deg selv som 16 åring og for at du var så dum og ikke hørte på en dropout som er over 10 år eldre enn deg selv. Når du ligger og sipper som en skadet jentunge og roper på mamma fordi du har det helt jævlig, forbanner deg over at abstinensene ikke var en del av avtalen og ikke ser noen utvei fra alt - da har livet lært deg en lekse du aldri egentlig aldri hadde råd til.
Røyk heller litt og kos :-)
ArbeidsledigProletar
Kan ikke støtte Stranger mer her, oxy er ikke noe stilig dop å starte med. Ikke er det spesielt gøy heller. Skjønner ikke hva folk blir så frelst av. (med mindre de har noe serr head business å stresse med)


Pris skal ikke diskuteres her.
Enig med Stranger
Opiater er skumle saker, er lett å bli glad i og ekstremt vanskelig å slutte med.
Om det er mulig å prate deg fra det, så håper jeg det går an! Selvom det også kan gi direkte motstridende effekt på deg da.

Jeg begynte med å teste ulike ting når jeg var 25. Og nå sitter jeg ett år etterpå, mye fler erfaringer. Men er fortsatt på kanten til å la det ta over livet mitt. Og det trenger ikke du nå når du nettopp har begynt på videregående!
Skal ikke ta den prekna med Stay in school osv osv. Men ikke begynn å rus deg som 16-åring. Vent noen år å se om du absolutt har lyst på da!

Jeg er sjeeeleglad jeg ikke begynte med det her som tenåring, og har nok problemer selvom jeg er mer "moden" enn for 10 år siden.

Ellers er som de sier over, oxy er vel ikke det beste å starte med. Lest deg opp på hva det er, og virkninger osv?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Dette er tiden for mange (VGS) da de begynner å utforske andre rusmidler enn alkohol. Dette er for noen et veikryss i livet, som kan ha fatale følger i senere tid.

Er du sikker på at du vil debutere på pillefronten?
Ikke debuter med piller! Jeg gjorde det som 16-åring selv, nå sitter jeg her som 22-åring og har et liv bak meg jeg angrer på. Nå røyker jeg bare
Ehm, som dere sier saa skjonner jeg at det er dumt aa ruse seg paa legemidler, men jeg har vel egentlig bestemt meg.
Jeg er en velidig aktiv svommer med over 10 treninger i uka saa jeg har ikke tid til saa mye. Karakterene er egentlig ogsaa paa topp, saa det er ikke snakk om aa fucke opp noe som helst med H og heavy bruk av andre droger.
Som jeg sa tidligere har jeg royket en god del tjall (hvis det er kodeordet for gress?) og har hatt full kontroll. Har royket vanlig og snust for ca et aar tilbake, og stoppet paa dagen da skolen og treninga begynte igjen. Samme gjorde faren min da han ble paavist en hjertesykdom, saa jeg staar i mindre fare for avhengighet. Og det er bare snakk om en gang iblant paa guttekvelder osv.
Hadde vaert fint om alle kunne droppe den moralprekenen og bare gi meg raad om hva jeg skal gjoere med disse OC'ene. Har tenkt igjennom dette grundig og er ganske bestemt paa aa gjoere det.
Har med en sitter ofc.
Sorry for at jeg ikke brukte ae, oe, aa. Har ikke de tastene paa privatpcen.

Har ogsaa lest meg en god del opp paa erowid, bluelight og andre sider.
Det staar bare saa mye forskjellig, saa er bare litt usikker.
Dumt aa waste saanne piller ved aa stappe dem opp i raeva ellerno!
Sist endret av jakryl98; 27. november 2014 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjør på! Men vil jo uansett ikke anbefale deg å rote med opiater i så ung alder. Eller hvilken alder som helst, egentlig. Spis heller noen vival, svelg ned med pils og ta det derifra. Opiatvaner er ekstremt lett å komme inn i og minst like vanskelig å legge fra seg. Det er ikke som bagasje du glemmer på flyplassen, eller noe.-

Selv er jeg passe mye eldre enn deg, og sliter med å legge av meg oxy etter en stor skade ifjor.. Nå har jeg jo brukt dritet mest for smerte, men det sagt, det brukes mer enn smerten tilsier. Og jeg forbannet meg virkelig i min ungdomstid at opiater IKKE var noe jeg skulle kødde rundt med.-)

Det vi sier er at det er ikke en naturlig overgang fra hasj til opiater. Ikke er benso spesielt sunt heller. Men opiater er mest vanedannende. På kort sikt. Benso er også veldig vanedannende, men vi snakker ikke om at du blir sjuk etter to dager...

Dèt sagt: Prisen er helt vannvittig, men kanskje det er greit, på en måte.-)
Svelg eventuelt kapslene hele, det blir altformye fyllstopp og drit i nesen/lungene. Søk på forumet

Lykke til, ikke hekt deg, vær så grei mot deg selv.-
Sitat av pidget Vis innlegg

Selv er jeg passe mye eldre enn deg, og sliter med å legge av meg oxy etter en stor skade ifjor.. Nå har jeg jo brukt dritet mest for smerte, men det sagt, det brukes mer enn smerten tilsier. Og jeg forbannet meg virkelig i min ungdomstid at opiater IKKE var noe jeg skulle kødde rundt med.-)



Dèt sagt: Prisen er helt vannvittig, men kanskje det er greit, på en måte.-)
Svelg eventuelt kapslene hele, det blir altformye fyllstopp og drit i nesen/lungene. Søk på forumet

Lykke til, ikke hekt deg, vær så grei mot deg selv.-
Vis hele sitatet...
til ts og pidget,

avhenighet er forskjellig fra person til person. f. eks. ikke alle som spiller på automat av og til, er hekta og spiller til bankkontoen er tom. samme er det med oxy. jeg har brukt oxy ukentlig får smerter i 3 år, men overskriver ikke x antall oxy når jeg tar dem.

svelge pillene er sunnere og varer lengre enn hvis du røyker/snorter dem. eneste fordel med røyking/snorter er at effekten kommer kjappere. hvis dette er per stk. pris er det temmelig dyrt. jeg hadde nektet å betale over 30kr for 5mg oxy

lykke til, men forsiktig og ikke hiv innpå!
Sykeste her er at du vet hva OX er når du er 16 år. Greit du ikke vil høre på moralprekner, men man får en liten klump i halsen når 16 åringer eksperimenterer med opiater, du tror du vet hva du kødder med men virkelig så har du null peiling.
Mange misbrukere skulle også bare prøve én gang. Behold psyken i sjakk, det er noe av det siste du vil fucke opp.

Skikkelig moralpreken her, men med god samvittighet

Mvh

Ikke tro du er så sterk psykisk, du lurer deg selv.
Sist endret av weedie; 28. november 2014 kl. 04:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei,

Jeg er smertepasient, lang erfaring med mange opioder som det heter på fag språket.

Du har fått tak i OxyContin som har virkestoff oxycodone. OxyContin er depottabelett, dvs den har langtidsvirkning med ca 12 timer.

Når det gjelder pris har jeg lest flere steder ta i statene tar de 1 dollar per mg.
Dvs 5 dollar for en 5mg tabelett. Dette utgjør 30 kroner ++ (alt etter kurs).
35 kroner som du skriver, høres ok ut. Jeg har aldri kjøpt noe i mitt liv illegalt, så jeg har egentlig lite peiling på det generelle prisnivået utom det jeg leser.

16 år og du vet hva OxyContin er. Jeg visste ikke hva det var når jeg var 16. Det viser bare utviklingen. Du bør tenke deg grundig om før du gjør noe. Klarer du å ta en gang og ikke mer? Viss du tviler bare en smule, ikke ta. Nei du blir ikke avhengig av en gang.

Det som er så farlig er at du tar dette medikamentet for å ruse deg og du har ikke smerter. Du vil få en helt annen rusfølelese en det jeg får eks. Smerter er en stor antidot i seg selv, som gjør at rusfølsen nærmest forsvinner helt med OxyContin (eller andre opioder). Legger man det til grunn er det lettere for deg å hekte deg fullstendig.

Vedrørende avhengighet: Du kan bli fysisk avhengig av OxyContin så raskt som 1-2 uker (om du tar de daglig).. Hvor fort du blir avhengig, er umulig å si.

Konklusjon: Ikke gjør det.
Sitat av jakryl98 Vis innlegg
Hei
jeg har nettopp begynt på videregående, og har funnet ut at det er flere freakere her enn på ungdomskolen.
Her for leden så var det en ny kompis av meg som sa at faren hans hadde fått utskrevet en god del sterke medisiner for en stud siden som ikke var i bruk. Dette vekket interessen min, og spurte om han kunne fikse noe. Vi kom frem til at han hadde noen vival, en flaske cosylan og ca 40 oxycontin, tilgjengelig.
Fikk veldig lyst til å prøve, men er ikke sikker på hvor mye eller hvordan jeg skal innta det.
Noen sier at nasalt gir det beste kicket, men er heller ute etter en lang og rolig rus. Er det oralt som er det beste for meg da?
Det er forresten 5 mg tabletter.
Og så var det noe med prisen, han sa ca 35 til 50 kr per pille... Scam eller røverkjøp?
hilsen er overentustiastisk freaker
Har forresten 0 erfaring med opiater, bare noe gress og det vanlige...
Vis hele sitatet...

Ikke kult å stjele medisinene til noen som trenger de!
Oxy er heller ikke noe lett rusmiddel, du kan ende opp med å ligge å spy hele kelden, pluss et par dager i etterkant, om du ikke har erfaring, Akkurat det skjedde med fettern min når han på død og liv skulle teste det.
Men samtidig så er det en himmelsk rus (noe jeg sikkert syntes fordi jeg aldri har blittndårlig på det).

Tar du de oralt kan du forvente å sitte 1-2 timer før rusen begynner komme seg..
Skal du ha en litt hurtig og litt kraftigere så suger du av skallet p pilla og snorter den.kan jo suge av skallet og svelge pilla eller tygge den hel..

5mg er ikke veldig mye, selv uten tolleranse.
Prisen du nevnte er dyrere enn jeg betalte pr. 80mg, så jeg syntes det var veldig dyrt, en hadde ikke betalt mer enn 5 spenn for de..
Ikke gidd å bli grønnsak i ung alder. Piller er noe av det letteste å bli avhengig av, snakker erfaring. Finn heller noe naturlig å ruse deg på.
Nei.
For å sette alles poeng på spissen, uten å være fullstendig seriøs, du skjønner nok poenget mitt:
Ta heller og heng opp et tau istedetfor å debutere med piller.
Hold deg vekk, det er mitt eneste råd. Les gjerne tråden min: http://freak.no/forum/showthread.php?t=243080

Røyk deg heller fra sans og sanser med grønt, det er bedre det enn og begynne å debutere med piller i en alder av 16 år. Som flere har sagt, du har ikke aning på hva du begir deg ut på, og vi snakker av (jævlig kjip) erfaring.
Om du absolutt skal, og har bestemt deg; begynn lavt med 10mg, vent 1 time (gjerne 2) og kjenn etter formen. Juster med 5 mg for hver time til du har truffet punktet. Du har ingen toleranse, så noe mer en 20-25mg ville jeg ikke tatt om jeg var deg.

Lykke til, og jeg håper du leser tråden min før du bestemmer deg.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ikke kult å stjele medisinene til noen som trenger de!
Oxy er heller ikke noe lett rusmiddel, du kan ende opp med å ligge å spy hele kelden, pluss et par dager i etterkant, om du ikke har erfaring, Akkurat det skjedde med fettern min når han på død og liv skulle teste det.
Men samtidig så er det en himmelsk rus (noe jeg sikkert syntes fordi jeg aldri har blittndårlig på det).

Tar du de oralt kan du forvente å sitte 1-2 timer før rusen begynner komme seg..
Skal du ha en litt hurtig og litt kraftigere så suger du av skallet p pilla og snorter den.kan jo suge av skallet og svelge pilla eller tygge den hel..

5mg er ikke veldig mye, selv uten tolleranse.
Prisen du nevnte er dyrere enn jeg betalte pr. 80mg, så jeg syntes det var veldig dyrt, en hadde ikke betalt mer enn 5 spenn for de..
Vis hele sitatet...
Glemte en ting, min mening er st du bare dropper hele greia, er skummelt lett å bli hekta på! Og et helvete og gå av!
Var noe høy den prisen der. Men les litt på forumet, hør på de som har snublet og falt før. Du er 16 år og inne i en alder der mye av dine valg og avgjørelser er med å forme din fremtid.

I og med at du er "bare" 16 år har du ikke samme risikoinnsikt og konsekvensvurdering som du vil ha når du er 24-26. Tenk litt over det, funder litt over det valget du har bestemt deg for. Ingen klapper deg på skuldra den dagen du tar 120mg for å fungere i hverdagen som følge av en avhengighet. Du sier du ikke er utsatt for avhengighet, og det kan nok stemme det, men jeg ville ikke tatt sjansen.

Tar deg ikke lang tid å finne tråder som kan gi deg et inntrykk av hva som kan komme til å skje. Du kan kanskje begynne med å skumme gjennom denne: http://freak.no/forum/showthread.php?t=243080
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av jakryl98 Vis innlegg
Ehm, som dere sier saa skjonner jeg at det er dumt aa ruse seg paa legemidler, men jeg har vel egentlig bestemt meg.
Jeg er en velidig aktiv svommer med over 10 treninger i uka saa jeg har ikke tid til saa mye. Karakterene er egentlig ogsaa paa topp, saa det er ikke snakk om aa fucke opp noe som helst med H og heavy bruk av andre droger.
Som jeg sa tidligere har jeg royket en god del tjall (hvis det er kodeordet for gress?) og har hatt full kontroll. Har royket vanlig og snust for ca et aar tilbake, og stoppet paa dagen da skolen og treninga begynte igjen. Samme gjorde faren min da han ble paavist en hjertesykdom, saa jeg staar i mindre fare for avhengighet.
Vis hele sitatet...

Åja så du trener og har gode karakterer? Og pappa hadde ikke noe stress med å gå av?

Hm virker jo egentlig som du kan tåle det meste? Du sier jo at du har brukt snus og rev før liksom, så da har du jo peiling...

15 åringer på dop ass.
Sitat av jakryl98 Vis innlegg
Ehm, som dere sier saa skjonner jeg at det er dumt aa ruse seg paa legemidler, men jeg har vel egentlig bestemt meg.
Jeg er en velidig aktiv svommer med over 10 treninger i uka saa jeg har ikke tid til saa mye. Karakterene er egentlig ogsaa paa topp, saa det er ikke snakk om aa fucke opp noe som helst med H og heavy bruk av andre droger.
Som jeg sa tidligere har jeg royket en god del tjall (hvis det er kodeordet for gress?) og har hatt full kontroll. Har royket vanlig og snust for ca et aar tilbake, og stoppet paa dagen da skolen og treninga begynte igjen. Samme gjorde faren min da han ble paavist en hjertesykdom, saa jeg staar i mindre fare for avhengighet. Og det er bare snakk om en gang iblant paa guttekvelder osv.
Hadde vaert fint om alle kunne droppe den moralprekenen og bare gi meg raad om hva jeg skal gjoere med disse OC'ene. Har tenkt igjennom dette grundig og er ganske bestemt paa aa gjoere det.
Har med en sitter ofc.
Sorry for at jeg ikke brukte ae, oe, aa. Har ikke de tastene paa privatpcen.

Har ogsaa lest meg en god del opp paa erowid, bluelight og andre sider.
Det staar bare saa mye forskjellig, saa er bare litt usikker.
Dumt aa waste saanne piller ved aa stappe dem opp i raeva ellerno!
Vis hele sitatet...
Max flaut at du sammenligner snus og tjall med opiater. Morfin er noe du SKAL holde deg unna, du er 16 år kis..
Voks opp.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sjelden man ser et så samstemt freak – det bør du virkelig ta seriøst. Hold deg unna.
Sist endret av Olympic; 28. november 2014 kl. 23:25.
Jeg forstår at det kan være frustrerende med at så mange sier at du ikke skal prøve engang. Du kommer til å finne deg selv kritisere mange av svarene underbevisst/og bevisst fordi en del av deg har jo veldig lyst til å utforske piller og andre droger. Slapp av, vi - ihvertfall jeg spiller på ditt lag! Det er mange her inne med god kjennskap til rusmidler, og det er mange av disse som har kommentert i tråden. La meg bare forklare en god del, av hvorfor jeg, og trolig flere vil at du skal vente med å debutere med piller, og det er ditt valg om du velger gjøre det - men bare les hva jeg har å si. Det er mange som har brukt ungdomstiden sin til å utforske harde rusmidler, noe som har gjort at de har misset ut på mye av de viktige tingene ungdomstiden har å tilby - ting du aldri vil å sjansen til å gjøre senere. Dette er tiden hvor du skal lære hvor dine grenser går, dine moraler, lære din egen selvrespekt og dine prinsipper. Bruker du rusmidler i denne tiden, vil du dyrke den svake og desperate delen inne i deg, noe som vil ha store effekter på hvilken utdanning du får, og sjansene for at du ender opp som en gatenarkoman om 20 år, samt du vil lære mye mindre om hvem du er og hva som er rett å galt. Gjør deg ferdig med å finne ut hvem du er, og vær så suksessfull du bare klarer i ungdomstiden - det vil betales tilbake senere! Når du har funnet ut hvem du er, og har kommet deg i arbeid får du se om du ønsker å prøve opiater eller andre rusmidler. Først da er psyken din, og den virkelige og beste DEG bygget opp. Inntil da - vent!
Sist endret av Relevant; 28. november 2014 kl. 23:41.
Jeg synes at det er veldig bra at det er mange entustiastiske freakere som sier gidder aa bruke tid paa aa faa meg til aa ta de riktige valgene.
Jeg skjoenner jo hvorfor dere sier at jeg ikke skal gjoere det, for opiater er ikke noe aa tulle med! Jeg vet det, men er jo bare nysgjerrig etter aa ha lest flere reporter fra opplevelser med opiater.
Har egentlig ikke hatt noen virkelig gode opplevelser utenom cannabis, og vil bare vite hvordan en virkelig euforibombe foeles.
Hvis jeg ikke skal tre frem med oxy, har dere noen andre stoffer dere heller anbefaler? Hva er burde jeg i saa fall debutere med? , har en annen kompis som har tilbutt meg palagrin forte (30mg kodein), for 100 kroner pilla, men vet at dette er blodpris.
Og det med at jeg sammenligna snus med morfinpreparater og lignende var vel litt dumt gjort av meg, mener bare aa ha lest et sted at den svake rusen man faar av nikotin kunne sammenlignes med foelelsen en kan faa av opiater.
Skjoenner hvorfor dere sier at jeg skal holde meg unna, saa hvis det virkelig er det jeg burde gjoere saa skal jeg nok det.
Men gi meg isaafall noen andre stoffer jeg heller kan eksperimentere med utenom cannabis...

Jeg synes at det er veldig bra at det er mange entustiastiske freakere som sier gidder aa bruke tid paa aa faa meg til aa ta de riktige valgene.
Jeg skjoenner jo hvorfor dere sier at jeg ikke skal gjoere det, for opiater er ikke noe aa tulle med! Jeg vet det, men er jo bare nysgjerrig etter aa ha lest flere reporter fra opplevelser med opiater.
Har egentlig ikke hatt noen virkelig gode opplevelser utenom cannabis, og vil bare vite hvordan en virkelig euforibombe foeles.
Hvis jeg ikke skal tre frem med oxy, har dere noen andre stoffer dere heller anbefaler? Hva er burde jeg i saa fall debutere med? , har en annen kompis som har tilbutt meg palagrin forte (30mg kodein), for 100 kroner pilla, men vet at dette er blodpris.
Og det med at jeg sammenligna snus med morfinpreparater og lignende var vel litt dumt gjort av meg, mener bare aa ha lest et sted at den svake rusen man faar av nikotin kunne sammenlignes med foelelsen en kan faa av opiater.
Skjoenner hvorfor dere sier at jeg skal holde meg unna, saa hvis det virkelig er det jeg burde gjoere saa skal jeg nok det.
Men gi meg isaafall noen andre stoffer jeg heller kan eksperimentere med utenom cannabis...
Sist endret av jakryl98; 29. november 2014 kl. 00:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Du spurte etter alternativ: Fleinsopp, salvie eller kratom er ting jeg mye heller ville anbefalt og snust på.

Just throwing it out there
Kan jo bare si hva alle mulige stoffer jeg har provd aa ruse meg paa:
Salvia 10x(likte det ikke noen saerlig, tror jeg bad trippa noe sykt, fikke helt noia)
cannabis (Helt ok, digg naar man skal slappe av lizm)
muskattnoett (likte det ikke, svetta og var helt borte flere timer av den ca 28 lange timer rusen)
Lystgass i form av kapsler kjopet paa clas ohslon (ikke noe jeg er saerlig fornoyd med)
somadril, 1050 mg (husker bare at jeg rsta noe elt syk, og var rart)
tobakk (digg egentlig naar som helst)
Alkohol (naar jeg er paa fest, eller guttekveld)
Sniffa lim en gang paa ungdomskolen i kunst og haandtvaerken, (gikk helt paa trynet)
saa hva annet utenom det? benzoer, stimulanter, psykadellika?
Sist endret av jakryl98; 29. november 2014 kl. 01:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville ikke anbefalt fleinsopp, eller noen psykadelika til en på 16. Muligens MDMA, når dette ikke er så kraftig som hverken flein eller lsd, og det er heller ikke avhengighetsskapende på noen måte. (Det er ikke flein eller lsd heller, men de er mye kraftigere.)

Det virker for meg som om du kanskje kjeder deg litt her i livet. Jeg har lagt om kostholdet, spiser sunt, trener, drikker vann, og fått sovemedisin i form av melatonin (circadin 2mg). Presterer mye bedre i alt jeg gjør nå, og sovner 22:00 så er ikke trøtt en gang da alarmen går, hender jeg våkner 10 min før den. Det er nesten gøy å starte dagen. (Merk jeg er kronisk nedstemt så og si.)

Det å sette seg et mål om 5 år, og jobbe aktivt mot det, samt flere daglige mål er ganske gøy, og fyller dagene dine med ting å gjøre.
relevant: jeg vil si at jeg har et ganske meningsfylt liv.
Er godt kjent med melatonin, gikk paa det i 5 eller 6 aar da jeg var liten.
Staar opp kl kvart over 5 flere dager i uka for aa dra paa trening.
Har satt meg flere maal baade skolemessig og paa svoemminga, og er paa god vei til aa naa disse. Noe som motiverer meg masse.
jobber ogsaa med aa laere smaa barn aa svoemme 5 timer i uka, og har egentlig bare soendagen fri.
Jeg er egentlig veldig fornoeyd med livet genrelt sett, men har lyst paa aa bryte ut fra det bildet alle danner seg om at jeg hele tida skal vaere saa jaevla perfekt og snill gutt lizm.
Liker den foelelsen av aa gjoere noe badass for aa si det saann. Som for eksempel aa ligge aa nodde under en heftig opiatrus, med psykadellisk led zeppelin musikk i bakgrunnen.
Mener da saann en gang i blant, slik jeg har gjort med andre rusmidler.
Har forresten bare vaert paa en fyllekule siden skolen starta i hoest. Saa det er snakk om bare en gang hvis det blir oxy...
Ser ikke helt ut som du har forstått det enda. Det er samme hvor sprek du er og hvor flink du er til å møte opp på skolen, det har ingenting og si. Tror du alle narkomane tenkte; nå skal jeg på kjøre? Nei, de også skulle sikkert bare prøve én gang. Dette er så skremmende.....
Vær så snill og dropp det, ikke ta opiat, ordne deg heller noe annet som folk sier for en eufori bombe, sopp f.eks(anbefaler ikke dette heller da du bare er 16 år) sopp er ikke bare bare om du skulle komme utenfor en bad-trip heller. Men kompis la vær med den OCen. Er som en annen sier her, folk pleier ikke være så enige på freak.
Uansett hvor mye du tror du er så flink så har det NADA og si. Trenger ikke være at du blir avhengig på OC på dagen, kan gå en mnd tid så vil du prøve benzo siden OC var så digg, også kan du fucke opp derfra.
Samme med "uskyldige" hasjen kan også ødelegge mye for deg, kjenner spreke kompiser som var veldig aktive men finnes ikke aktive den dag idag, nå elsker dem å røyke og slappe av.

Sier det igjen, ikke tro du er så sterk, ingen vil bli narkomane men vi har mange av dem for det.

Mvh

Får det ikke ut av hodet mitt hvor sykt det er at du er 16 år og tester ut alt du har gjort og vil prøve opiater, er du seriøs eller troller du? Viste såvidt hva hasj vr når jeg var 16. Og det er ikke så mange år siden...
Sist endret av weedie; 29. november 2014 kl. 03:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jakryl98 Vis innlegg
relevant: jeg vil si at jeg har et ganske meningsfylt liv.
Er godt kjent med melatonin, gikk paa det i 5 eller 6 aar da jeg var liten.
Staar opp kl kvart over 5 flere dager i uka for aa dra paa trening.
Har satt meg flere maal baade skolemessig og paa svoemminga, og er paa god vei til aa naa disse. Noe som motiverer meg masse.
jobber ogsaa med aa laere smaa barn aa svoemme 5 timer i uka, og har egentlig bare soendagen fri.
Jeg er egentlig veldig fornoeyd med livet genrelt sett, men har lyst paa aa bryte ut fra det bildet alle danner seg om at jeg hele tida skal vaere saa jaevla perfekt og snill gutt lizm.
Liker den foelelsen av aa gjoere noe badass for aa si det saann. Som for eksempel aa ligge aa nodde under en heftig opiatrus, med psykadellisk led zeppelin musikk i bakgrunnen.
Mener da saann en gang i blant, slik jeg har gjort med andre rusmidler.
Har forresten bare vaert paa en fyllekule siden skolen starta i hoest. Saa det er snakk om bare en gang hvis det blir oxy...
Vis hele sitatet...

Du misser totalt hva folk prøver å forklare deg....
Er nok mye lettere å bli hekta på opiater enn hva det er å bli hekta på cannabis / alkohol. Mange som har vært like flink som du er nå og bare skulle prøve én gang, for så å havne på kjøret fordi de bare "skulle prøve en gang".
Alternativer da?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Generelt er det suget du har etter å ruse deg ganske skremmende, men det kan vel mange her kjenne seg igjen i. Som andre har sagt har du god tid til å utforske, det er ikke noen hastverk selv om det føles sånn. Greit, nå vet du vel det.

Alternativer? Hopp i strikk eller finn på noe annet som virkelig får det til å pumpe adrenalin. Ta en bowlingkveld med gode venner. Prøv å sjekk opp noen jenter. Det er mye her i livet som ikke krever rus, dessuten er det ikke lov å oppfordre til å ruse seg på forumet. Når det er sagt, kanskje MDMA.

Problemet med å anbefale deg rusmidler er at du virker til å være på stadig utkikk etter å utvide rushorisonten. Når du da har prøvd MDMA vil du kanskje lete etter noe nytt, så det blir litt bakvendt å anbefale deg ting.
Sist endret av Olympic; 29. november 2014 kl. 11:20.
Sitat av jakryl98 Vis innlegg
Alternativer da?
Vis hele sitatet...
pop a molly I'm sweatin


men seriøst. du må være litt mer spesifikk enn å si noe å ruse seg på.
Sitat av jakryl98 Vis innlegg
Alternativer da?
Vis hele sitatet...
Du er strengt tatt 16 år, tror nok de fleste her ikke vil anbefale noe annet enn cola og smågodt. Er det så gale at folk har et bilde av deg som flink? Det er jo ærlig talt en bra ting, lykke til og ta vare på deg selv.

PS: idrettsutøvere kan også slite med rus, og tror nok de har angret på valg de har gjort i livet.
Sitat av jakryl98 Vis innlegg
Kan jo bare si hva alle mulige stoffer jeg har provd aa ruse meg paa:
Salvia 10x(likte det ikke noen saerlig, tror jeg bad trippa noe sykt, fikke helt noia)
cannabis (Helt ok, digg naar man skal slappe av lizm)
muskattnoett (likte det ikke, svetta og var helt borte flere timer av den ca 28 lange timer rusen)
Lystgass i form av kapsler kjopet paa clas ohslon (ikke noe jeg er saerlig fornoyd med)
somadril, 1050 mg (husker bare at jeg rsta noe elt syk, og var rart)
tobakk (digg egentlig naar som helst)
Alkohol (naar jeg er paa fest, eller guttekveld)
Sniffa lim en gang paa ungdomskolen i kunst og haandtvaerken, (gikk helt paa trynet)
saa hva annet utenom det? benzoer, stimulanter, psykadellika?
Vis hele sitatet...
Slapp heeeeelt av. Hvis målet ditt er å gjøre noe ut over normalen så har du klart det. Gratulerer! Du har prøvd ut ting som de aller fleste 16 åringer i Norge ikke har gjort. Slutt mens leken er god.

Du kommer hit for å få hjelp av freaks, og alle gir deg samme anbefaling tilbake, ta det imot.
Du får ikke noen "euforiebombe" uansett. Skjønner ikke hvordan du har fått det inntrykket. Du blir garantert syk og kaster opp av det og det er jo ikke spesielt euforisk, er det vel. Jeg tror du har fått litt feil intrykk av hva dette er. Bare drit i de pillene, kompisene dine skal jo ha en latterlig ågerpris også da.
Sitat av jakryl98 Vis innlegg
Ehm, som dere sier saa skjonner jeg at det er dumt aa ruse seg paa legemidler, men jeg har vel egentlig bestemt meg.
Jeg er en velidig aktiv svommer med over 10 treninger i uka saa jeg har ikke tid til saa mye. Karakterene er egentlig ogsaa paa topp, saa det er ikke snakk om aa fucke opp noe som helst med H og heavy bruk av andre droger.
Som jeg sa tidligere har jeg royket en god del tjall (hvis det er kodeordet for gress?) og har hatt full kontroll. Har royket vanlig og snust for ca et aar tilbake, og stoppet paa dagen da skolen og treninga begynte igjen. Samme gjorde faren min da han ble paavist en hjertesykdom, saa jeg staar i mindre fare for avhengighet. Og det er bare snakk om en gang iblant paa guttekvelder osv.
Hadde vaert fint om alle kunne droppe den moralprekenen og bare gi meg raad om hva jeg skal gjoere med disse OC'ene. Har tenkt igjennom dette grundig og er ganske bestemt paa aa gjoere det.
Har med en sitter ofc.
Sorry for at jeg ikke brukte ae, oe, aa. Har ikke de tastene paa privatpcen.

Har ogsaa lest meg en god del opp paa erowid, bluelight og andre sider.
Det staar bare saa mye forskjellig, saa er bare litt usikker.
Dumt aa waste saanne piller ved aa stappe dem opp i raeva ellerno!
Vis hele sitatet...
Når man har behov for si at men "har full kontroll" er det som regel noe galt allerede.
Samme gjelder "mindre fare for avhengighet"

Oxycontin er egentlig ikke (min mening) noe man tar på "guttekvelder"... røyk heller en join. ..
opiater tar så ekstremt fort kontroll over livet til en, og er ikke noe og leke med som 16 år.
Bare les noen av trådene mine, så kan du se hvor for det kan gå.

Men du har vist bestemt deg, kjør på...
Du bør ta det oralt etter kriteriene dine, men nesten alle foretrekker å snorte. Hvis det er depot-tabeletter vil rusen bli veeldig svak, men langvarig. Å bruke opiater som 16 åring er forøvrig helt idiotisk. Sjansen er stor for at du dropper ut av skolen, mister venner osv. Jeg lagde en tråd i samme gate som denne om heroin (som er veldig likt oxy (noen foretrekker oxy pga en mer energisk rus)), endte med avhengighet, selvom jeg var sikker på at jeg hadde kontroll.
Hvorfor er det så viktig og finne alternaltiver?

Jeg kjenner meg veldig igjen I det du skriver, finne noe annet en cannabis..
Enten hold deg til det, eller droppe hele greia.
Cannabis ødelegger allerede nok for en 16 åring
Så ikke at du var lei advarslene før nå, så beklager det Du skriver euforibombe, men du får neppe det første gang du prøver oxy, spessielt oralt. Opiatrusen er noe man lærer å like. Grunnet at du rett og slett ikke er vandt med det, å finne riktig dose første gang blir en gjettelek, og med mindre du injiserer blir du nesten garantert skuffa. Derfor prøver mange "bare en gang til" og blablabla, du vet.

Hvis du absolutt må ta noe utenom cannabis ville jeg sagt MDMA (ecstacy) er det beste valget. Nesten ingen risiko for avhengighet, og nedturen, som kan sammenlignes med fyllesyke bare verre, gjør gjerne at det ikke blir noe vane. Men hyppig bruk kan gi permanente skader. MDMA gir også mer eufori enn opiater for de fleste. Opiater egner seg best til å slappe av, glemme alt, ligge i halvsøvne eller bare booste humøret litt, alt etter dosen og inntaksmåte.

edit: er ganske individuelt hvor mye man liker første forsøket. Noen blir forelsket etter første trekk. Jeg sniffa og røyka det en stund og syntes det var greit nok, men det var ikke før jeg skøyt det at jeg virkelig skjønte greia.
Sist endret av bloodshotEyes; 3. desember 2014 kl. 00:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For all del. Kjør på gutt
Takk bloodshoteyes!
Fint at du svarte meg på spørsmålet uten å overdrive den derre frarådinga ☺
Tenker at jeg prøver det en gang på en lørdag jeg har fri ellerno, liker jeg det kan det bli en greie jeg gjør en gang i lant, og liker jeg det ikke bare glemmer jeg det.
Prøver heller da mdma ved en annen anledning.
Prøver du oxy en gang vil du alltid savne det du følte. Just sayin dude
Sitat av Mastermind1 Vis innlegg
Prøver du oxy en gang vil du alltid savne det du følte. Just sayin dude
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv. Er snart fire måneder siden jeg testet oxy og det har ikke gått en dag uten at jeg har tenkt på hvor deilig det var. Om savnet vedvarer får tiden vise men intill det blir borte så har jeg lagt opiater på hylla.

Opiater i seg selv er en stoffgruppe man bør behandle med en enorm respekt og det er ikke noe man skal ta lett på. Å la det bli en greie man gjør fra tid til annen kan gå helt fint men det kan også gå rakt åt skogen.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Kunne ikke sagt det bedre selv. Er snart fire måneder siden jeg testet oxy og det har ikke gått en dag uten at jeg har tenkt på hvor deilig det var. Om savnet vedvarer får tiden vise men intill det blir borte så har jeg lagt opiater på hylla.

Opiater i seg selv er en stoffgruppe man bør behandle med en enorm respekt og det er ikke noe man skal ta lett på. Å la det bli en greie man gjør fra tid til annen kan gå helt fint men det kan også gå rakt åt skogen.
Vis hele sitatet...
nei både jeg og flere andre jeg kjenner kan ta oxy, uten å få et sinnsykt savn etter å prøve det første gangen. oxy og avhengighet er forskjellig fra person til person. du og andre får det til høres ut som oxy avhengigheten er den samme som å sette ett skudd med heroin
Sist endret av deucescracked; 6. desember 2014 kl. 04:03.
Jeg sniffet 20 mg og blandet det med hasj. Noe av det beste jeg har opplevd i mitt liv. Føler dog det ikke er verdt det da jeg føler at dette er noe jeg veldig fort kan ty til om jeg er deprimert.

Ville holdt meg til tjall og partydrugs slik som mdma, og ikke opiater.

Er forresten ett år eldre enn deg og blir nok ikke å prøve det flere ganger.
Hvordan er oxy i forhold til f.eks Heroin eller Dolcontin? Mer euforisk?
Heroin er mye mer euforisk enn oxy, syntes ihverfall jeg.
I forhold til dolcontin syntes jeg det var ganske likt.
Ingenting som slår heroin i euforia, "ingen over, ingen ved siden", som det sies.
MDMA kan jo være ganske så heftig, men uansett ikke så heftig som og injisere heroin.
De første gangene er uslåligele. Meget heftig eufori i mange, mange timer.
Sist endret av jodatakker; 6. desember 2014 kl. 18:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Håper du bestemmer deg for å la være, men om du absolutt skal, så hold oss gjerne oppdatert
Fyren fikk ikke noe relativ info uteom at det er BAD med piller. Fyren kommer til å ta uansett så led han heller i rett vei. Dose ( mg ), omstendigheter, hva er greit å begynne med?, asså hjelp han til å ruse seg riktig så det ikke går gale! folk kommer ALLTID til å ruse seg og mennesker har ruset seg i flere 1000 år. Kjøper du ikke øl til en 15 åring så får han uansett tak i noe til slutt alikavell! Folk må skjønne at ingen moral prek til ungdom hjelper. Jeg og mener jo seff at du må la vær!!! Men hjelp han her da freaks! Folk ruser seg på bensin, maling, lighter gass, ting som vokser i naturen ting som bli mekket i de skitteneste kjellerene....