Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2865
Hei, har i dag en Nokia Lumia 800 og er på utikk etter en ny telefon (helst billig). Har funnet fram til disse modellene og lurer på om noen har noe anbefalinger å komme med (evnt andre telefoner).

Budsjett: Under 3000 kr


Huawei Ascend P6
2190,- (+ minnekort)

Google Nexus 4.
2490,-


Som man kan se, er pris viktig for meg. Ønsker som alle andre å få mest maskin for minst penger... Det er heller ikke veldig viktig å ha det nyeste og beste, men en rask telefon som er bedre enn den jeg har nå (Lumia 800) er viktig. Tusen takk for all hjelp!!
Anbefaler veldig Oppo Find 5, er absolutt den beste mobilen jeg noensinne har hatt.

Test av mobilen
Sist endret av Dr.Feelgood; 13. mars 2014 kl. 10:22.
Både Nexus 4 og Find 5 er ekstremt gode mobiler i din prisklasse. Huawei ville jeg styrt unna.
Trådstarter
11 1
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Anbefaler veldig Oppo Find 5, er absolutt den beste mobilen jeg noensinne har hatt.

Test av mobilen
Vis hele sitatet...
Denne hadde jeg ikke hørt om! Vet du noe om hvordan den er å få tak kjøpt/sendt til Norge rimelig? Og vil du anbefale denne over Nexus 4?
Hadde eg vært deg hadde jeg kjøpt Nexus 4 eller oppa Find 5 og innstalert coustom rom slik at du fikk android 4.4
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av eike Vis innlegg
Denne hadde jeg ikke hørt om! Vet du noe om hvordan den er å få tak kjøpt/sendt til Norge rimelig? Og vil du anbefale denne over Nexus 4?
Vis hele sitatet...
http://europe.oppostyle.com/

Jeg vil faktisk anbefale Oppo 5. Jeg har selv hatt Nexus 4 og har per dd. Nexus 5. Nexusene er svært gode telefoner, men jeg tror Oppo 5 er et friskt pust med like spesifikasjoner som N4. Iflg. amobil har Oppo 5 svært godt skjerm.
Trådstarter
11 1
Det var det med prisen da. Etter mva koster Oppo 5 ca. 1100 Kr mer enn Nexus 4. Er det verdt det?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av eike Vis innlegg
Det var det med prisen da. Etter mva koster Oppo 5 ca. 1100 Kr mer enn Nexus 4. Er det verdt det?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke

Kjøp N4, billig og god. Oppdateringer hele tiden.

Xda-developers er en drøm for den.
Trådstarter
11 1
Sitat av uaexed Vis innlegg
Egentlig ikke

Kjøp N4, billig og god. Oppdateringer hele tiden.

Xda-developers er en drøm for den.
Vis hele sitatet...
Da blir det nok den.. Men en ting, hvordan oppleves skjermen og skjermstørrelsen på N4?
Skjermen skal være veldig god. Skjermstørrelse er preferanse, men er du vandt til liten skjerm så tror jeg du vil elske en litt større.

Eneste problemet med Nexus 4 er at den ikke tåler så mye, et deksel er ikke en dum investering.
Sist endret av Mkvarner; 13. mars 2014 kl. 18:39.
Får nexus 5 for 3250,- hos cdon
Hva med en Nokia Lumia? Gode specs samt utrolig bra OS. For 3000kr kan du få deg en Nokia Lumia 925.

Review

Windows Phone er det glatteste, mest responsive og mest særegne mobile operativsystemet der ute.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
11 1
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hva med en Nokia Lumia? Gode specs samt utrolig bra OS. For 3000kr kan du få deg en Nokia Lumia 925.

Review
Vis hele sitatet...
Kommer fra en Nokia Lumia 800 (WP 7.5 OS), så var i grunn klar for noe nytt. Den føles veldig lukket og har et veldig dårlig apputvalg.
Sist endret av eike; 13. mars 2014 kl. 19:42.
Hvis valget står mellom de to der er nok nexusen best, men det er verdt å nevne at Huawei virkelig har kommet seg de siste åra og har større markedsandeler enn man skulle tro med tanke på markedsføring I Skandinavia.
Sist endret av UncleAndy; 13. mars 2014 kl. 19:46. Grunn: Skrive Norsk med Engelsk autocorrect funker dårlig.
Sitat av eike Vis innlegg
Kommer fra en Nokia Lumia 800 (WP 7.5 OS), så var i grunn klar for noe nytt. Den føles veldig lukket og har et veldig dårlig apputvalg.
Vis hele sitatet...
Nå kommer jo 8.1 snart Ganske lukket er det jo, men føler jeg har friheten til å gjøre det jeg vil. Apputvalget kan jo ikke argumenteres mot desverre.
Hvilke apper er det som mangler til wp?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hvilke apper er det som mangler til wp?
Vis hele sitatet...
Verken Instagram eller Snapchat (som er to av de største appene til Android og iOs) har en offisiell app til Windows Phone. Jeg bruker to tredjepartsapper, 6snap og 6gram. Youtube har heller ikke en offisiell app og er veldig mange andre apper man må ta i bruk tredjepartsløsninger.

Virker som mange med vilje overser Windows Phone når de lager app som er dumt da det ikke på noen måte hjelper plattformen å bli noe større.
Jeg har selv Nexus 5 og er veldig fornøyd, hadde også Nexus 4 og var vel så fornøyd med den.
Hvis vi ser bort ifra spesifikasjonene, vil jeg si at Nexus 4 hadde høyere kvalitet enn Nexus 5.
Den føltes rett og slett mer eksklusiv i hånden. Knalltelefoner begge to.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hva med en Nokia Lumia? Gode specs samt utrolig bra OS.
Vis hele sitatet...
Utrolig bra OS? Nei nå må du gi deg!

Windows 7.5/8 er ikke noe bra. De har lukket dritten ned å fjernet all form for development. Derfor finnes det ingen apps.

De forrige guttene som åpna systemet ble saksøkt og kjøpt opp. Morsom historie.

Sitat av Spenna Vis innlegg
Jeg har selv Nexus 5 og er veldig fornøyd, hadde også Nexus 4 og var vel så fornøyd med den.
Hvis vi ser bort ifra spesifikasjonene, vil jeg si at Nexus 4 hadde høyere kvalitet enn Nexus 5.
Den føltes rett og slett mer eksklusiv i hånden. Knalltelefoner begge to.
Vis hele sitatet...
Samme erfaring her. Nexus 4 er laget av glass med skikkelig stødig ramme. Herlig telefon å holde. Særlig hvis du kjøper Rinkge Fusion som er en svært god beskytter med støtdemping og beskyttelse som gjør at du kan miste telefonen med skjermen rett ned på bakken uten fare for å knuse skjermen (innenfor rimelighetens grenser).
Sist endret av uaexed; 13. mars 2014 kl. 22:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
11 1
Da bestilte jeg en Nexus 4! Takk for rådene
Skriver hva en mentalt tilbakestående jente i 20årene (mange av dem) ville skrevet i en slik tråd/evt på facebook:

MÅ HA SLIK IPHONE, ER JO DET SOM ER BRA DAE LISÅM :-DDDD <3

Gratulerer med en god tlf da eike.
Trådstarter
11 1
Sitat av flexx Vis innlegg
Skriver hva en mentalt tilbakestående jente i 20årene (mange av dem) ville skrevet i en slik tråd/evt på facebook:

MÅ HA SLIK IPHONE, ER JO DET SOM ER BRA DAE LISÅM :-DDDD <3

Gratulerer med en god tlf da eike.
Vis hele sitatet...
Hehe, har flere venner (for det meste kvinnelige) som sier det samme når de så min kjære Lumia 800 som jeg har et sterkt elsk/hat forhold til nå... :P
Sist endret av eike; 14. mars 2014 kl. 00:44.