Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 10880
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Administrator
La oss dele god vinterstemning.

Enkle rammer: Ikke ørten bilder i hver post, men gjerne flere enn ett. Post gjerne i tråden flere ganger.

Første bidrag:

Wosh! Candle day. 13 år på forumet gitt.

Dårlig respons. Jeg får følge opp selv da.

Sist endret av mentalmelt; 10. februar 2017 kl. 08:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig fine bilder!
Flotte bilder, Mentalmelt! Skulle gjerne bidratt i bildetråder som dette, men det blir fort litt for identifiserbart.
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Trådstarter Administrator
Ta noen nye da. Er vel ikke for sent!

Fine bilder Mentalmelt!
Driver å sparer og leter etter en speilrefleks, men har ikke funnet noe enda. Derfor velger jeg å legge ut et nokså crappy kvalitet, i forhold til ditt! Jeg er enda noob, men ønsker å lære :P

http://bildr.no/thumb/eitucDVs.jpeg

Edit: Forhåndsbilde ble veldig lite? Aner ikke hvordan jeg fikser..
Sist endret av Blixus; 10. februar 2017 kl. 14:49.
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Kult bilde!

Det er vel bare sånn forhåndsvisningen til bildr.no ser ut. Du kan jo bruke freakforum sin tjeneste https://imma.gr hvis du vil istedenfor.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kult bilde!

Det er vel bare sånn forhåndsvisningen til bildr.no ser ut. Du kan jo bruke freakforum sin tjeneste https://imma.gr hvis du vil istedenfor.
Vis hele sitatet...
Takk! Prøvde faktisk å bruke imma.gr, men den sto bare å lastet.. Nå vet jeg det til fremtidige poster hvertfall
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Ja, jeg opplevde faktisk det samme. Måtte nedskalere bildet litt for å få lastet opp.

Sist endret av mentalmelt; 10. februar 2017 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Kalde føtter.

Solnedgang i Oslo.

Takk til X for lån av kamera. Bildet er kanskje litt mørkt, men jeg liker hvordan den elektriske belysningen nede på fotballbanen samspiller med solnedgangen. Skulle gjerne hatt speilrefleksen og stativet tilgjengelig siden disen som lå over fjorden er svært vanskelig å se. Men akk. Bedre enn ingenting.
Sist endret av Myoxocephalus; 19. desember 2017 kl. 10:10.
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Hadde vært moro med noen vinterbilder som var litt orginale i form av bruk av farger. Likte at du brukte solnedgangen meltalmelt, kan fort bli litt kjedelig med klassisk snø og is. Overrask meg!
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Haha. Du kan jo heller komme med et bidrag selv. Vis meg hvordan det skal gjøres.

Sist endret av mentalmelt; 16. februar 2017 kl. 15:35.
Fine bilder her! Mitt bidrag hvis det faller i smak, tatt på kveldstid i månelys.

God idé for tråd.

Har drevet og testet ut litt forskjellige kameraer og formater i løpet av vinteren så langt for å se hva som funker på tur og for å få uttrykket jeg vil ha, poster et eksempel fra hvert.

Halvformat

35mm (135)

Mellomformat (120, 6x6)

Storformat (4x5)
Vakkert! Mye fint å se på her
Kom på at jeg hadde noen flere bilder som jeg tok i fjor. Er vel på grensen til hva som kan kalles vinterbilder, i hvert fall det siste. Men alle tre er tatt på samme sted, til samme tid, men med åpenbart forskjellige vinkler.

▼ ... noen uker senere ... ▼
This is bat country!
gregory's Avatar
Denne er på grensen til hva som kan kalles vinterbilde, men la gå. Her er mitt bidrag!

Sony A7sII. Samyang 35mm, 1.4.

upload image
Sist endret av gregory; 16. mars 2017 kl. 21:27.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ny vintersesong er i gang og jeg synes det er på tide å få litt liv i denne tråden igjenn!
Mitt bidrag er fra 9. desember og sesongens første snødekke her i Stavanger.
Tatt fra undersiden av et tre, ble dette et fantastisk flott og abstrakt bilde med god kontrast mellom treets mørke bark og mosevekst, og den hvite snøen som la deg pent på alle treets greiner.
Med 30 sek. eksponering, vitner dette om hvor stille natten var. Treet bevegde seg mindre enn nattehimmelens stjerner!

SPOILER ALERT! Vis spoiler

30 sek, f/4.5, 28mm, ISO-100.

Å lyse opp treet var nødvendig. jeg brukte en sterk hodelykt pekt mot snøen under treet for å få mykt og nøytralt lys.
Hiver meg på jeg også. Snøen kom sent hit, og forsvant fort. Jeg fikk knipset et par som jeg kan godt dele (Fortsatt amatør)
Skambra bilde! Utrolig klart.

Fyldig & aromatisk
Knask's Avatar
Endelig aktivitet her igjen!

Legger ved to bilder som bidrag i tråden:

▼ ... over en uke senere ... ▼
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Vinterbilde fra Nepal.

mentalmelt kan du ikke ta noen bilder fra gata å litt mer irl? hvor å hva er disse bildene av?
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Mer Irl? Du kan ikke bestille bilder etter dine ønsker her. Er ikke sånn det funker. Tema er vinter. Altså stemningsfulle bilder tatt i vintermånedene. Innenfor det poster enhver hva enn de ønsker å dele.

Hva bildene er av.. Hva er bare det du ser på bildene. Det følger ikke med en beskrivelse. Hvor.. Vel, de forrige bildene mine er tatt på Bogstad og i Sørkedalen. Det siste er fra Bhaktapur.

Kan legge til at det siste er et hindutempel. De andre er vel ganske selvforklarende.
Sist endret av mentalmelt; 28. desember 2017 kl. 06:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
the lone deranger
mentalmelt's Avatar

Fyldig & aromatisk
Knask's Avatar
Vinterbilde under årets supermåne:

med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew

Femmila.
Ei litta blåmeis som koser seg i frosten:

the lone deranger
mentalmelt's Avatar

Yak på EBC trek, Nepal. Ca. 5000 moh.
Sist endret av mentalmelt; 10. februar 2018 kl. 16:56.
Blir med og deler to bilder så langt.

Akerselva

Grefsenkollen
the lone deranger
mentalmelt's Avatar

Sagarmatha national park.
Sist endret av mentalmelt; 17. februar 2018 kl. 05:59.
Is og snø på vannet gir rare illusjoner!

Husker åttitallet
MeTheWall's Avatar
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Is og snø på vannet gir rare illusjoner!

Vis hele sitatet...
Artig bilde, skulle gjerne sett det litt større.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er et jeg tok for noen år siden:

the lone deranger
mentalmelt's Avatar

Sist endret av mentalmelt; 11. mars 2018 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
As seen on CCTV
Dirt Chamber's Avatar
Mange flotte bilder her!

Her er et fra en kald tur til et gammelt skip.