Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 11070
Anonym bruker
"Skeptisk Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rakk ikke å få inn siste overføring før kl. 16:00 Fredag. Helt blakk

Har Danske Bank og ringte dem der jeg fikk informasjon på at det skulle gå helt fint å få penger fra DNB til Danske Bank om det ble valgt "straksbetaling".

En bekjent valgte "straksbetaling" og overførte til meg fra DNB.

Men her sitter jeg 2 timer etterpå og ingenting har kommet. Ser ut til at jeg blir blakk i hele helgen?

Lett å bytte bank forresten? Er ikke mitt område men ble så himmels forbanna da kundebehandleren fra Danske bank sa det skulle gå "helt fint uten noe problem, bare at de kunne få et lite gebyr på overføringen" som var helt ok)"

Hadde aldri gjort noen valg nå fredagskvelden om jeg visste straksbetaling ikke var støttet til Danske Bank!!

Så stort sett alle andre banker har dette? Omg...
Når jeg overføre fra DNB til DNB skjer det umidelbart. Jeg tror alle andre overføringer jeg har gjort fra DNB til andre banker har tatt ett døgn.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Når jeg overføre fra DNB til DNB skjer det umidelbart. Jeg tror alle andre overføringer jeg har gjort fra DNB til andre banker har tatt ett døgn.
Vis hele sitatet...
Er jo det samme om det hadde vært Nordea-Nordea, ganske sikker på at det skjer umiddelbart.
Men når 2 banker er forksjellgie tar det lenger tid.
Når jeg bruker straksbetaling fra min konto , til en kamerat med konto i en annen bank, så går overføringen straks. Det ligger jo litt i ordet. Om det er slik i helgene vet jeg ikke. Fungerer iallefall i ukedager.
Vipps funker kanskje? De fleste bankene er vell med i vipps nå
- Bruk vipps
- Få kompis til å ta ut kontanter til deg
- Skaff deg kredittkort

Det er enkelt å bytte bank, ja.
Dersom du har DnB, så vil pengene du får vippset til deg komme umiddelbart, uansett hvilken bank de som sender pengene har, og uansett tidspunkt, hvis du ikke har DnB og får vippset penger til deg, vil det ta samme tid som en vanlig overføring tar.

Hvis en person sender penger til deg via en annen bank enn DnB, til deg som har DnB, så vil det ta ca. en virkedag før du får pengene (sendes de på morgenen, så får du dem kl 12 f.eks.), men nå er det helg, så penger sendt fra en annen bank vil ikke komme før mandag.

Så om du vil ha penger på din konto før helgen er omme, så må en person som også har Danske bank sende penger til deg.
Er kun straksbetaling som sb1 har som går på minuttet til ALLE banker alle dager. Søk straksbetaling spareba k1. Koster 17kr eller no pr overføring.
Anonym bruker
"Skeptisk Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fant ut at Danske Bank ikke har avtale med vipps - så det er derfor det er som en standardoverføring ja.

Også er Danske bank ikke med i straksbetalings avtalen (som så å si alle de andre bankene er sammen med om).

Booooo. De henger etter, styr unna folkens. Eneste måte å få rask overføring er fra en annen med Danske Bank ja, men kjenner ingen andre som har de :P
Har aldri prøvd, men Western Union virker kanskje innenlands også ?